Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Snelheidsduivels woedend om digitale flitsplaal: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92801)

Derk de Tweede 27 juli 2007 09:28

Snelheidsduivels woedend om digitale flitsplaal:
 

Onopvallend groene uitvoering, en wij moeten nog steeds geloven dat het om de verkeersveiligheid te doen is? Dream on Koos Spee… (foto: flitsservice.nl)De analoge flitspalen hebben hun langste tijd gehad. Binnen afzienbare tijd zullen deze flitspalen worden vervangen door digitale varianten, waarmee de Nederlandse belastingdienst (oh nee, het ging om de verkeersveiligheid, toch?) het Bureau Verkeershandhaving een einde denkt te maken aan de vernielzucht van deze flitskasten.

Na twee jaar lang geëxperimenteerd te hebben met de nieuwe digitale camera had de gemeente Nijkerk onlangs de primeur om als eerste gemeente deze flitspaal in gebruik te nemen, zo lazen wij op Computable.nl. De digitale camera is een stalen zuil van vier! meter hoog die – zeker in een groene omgeving – veel minder zal opvallen. Hiermee staat Nederland haaks op Big Brother no.1, Engeland, waar flitspalen alleen op zogenaamde blackspots (plekken waar in het verleden meermaals zware ongevallen hebben plaatsgevonden, red.) mogen worden geplaatst en vanaf voldoende afstand goed zichtbaar moeten zijn. We kunnen ons dan ook niet aan de indruk ontrekken dat met de digitale flitspaal Koos Spee de staatskas weer flink wil gaan spekken.

Duvelke 27 juli 2007 09:48

Wat is hier verkeerd mee?

Hou je gewoon aan je snelheid? Of vind je het goed dat mensen te snel rijden?

Derk de Tweede 27 juli 2007 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2814024)
Wat is hier verkeerd mee?

Hou je gewoon aan je snelheid? Of vind je het goed dat mensen te snel rijden?

Wegpiraten mogen best worden aangepakt, maar sommige flitspalen staan wel op de gekste plekken, waar helemaal geen gevaar is.
Ben zelf overgens een heel rustige rijder.

http://www.jawa.nl/634cartoon_waaijers.verhalen.jpg

Kay_ 27 juli 2007 11:45

Niet te hard rijden = niet betalen, ik pas dat al jaren toe en nog nooit problemen mee gehad.

DaBlacky 27 juli 2007 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2814246)
Niet te hard rijden = niet betalen, ik pas dat al jaren toe en nog nooit problemen mee gehad.

Valt het je ook op dat alleen de mensen die, in de naam van de vrijheid, de vrijheid van andere in gevaar wensen te brengen tegen die camera's zijn?

Tavek 27 juli 2007 12:25

Vrijheid is een vrij rekbaar begrip Dablacky ;)

jurgen79 27 juli 2007 15:43

Grote magneet tegen plakken ;-)

Diplomatius 27 juli 2007 16:03

Die 'flitspalen' worden hoe langer hoe meer stiekem verstopte, spionage-achtige geldmachines, die inderdaad niet langer de verkeersveiligheid dienen, maar een verdoken vorm van staatsinkomsten zijn geworden...

En als ik zie vanaf welke snelheidsoverschrijding (*) ze in Nl. flitsen, dan rest er niks anders dan met één oog de hele tijd naar je snelheidsmeter te staren om tegelijkertijd met je andere oog de zijkant van de weg af te speuren naar eventuele verborgen geldvreters...

Veilig, toch ?

(*) Vorig jaar geflitst aan de rand van Maastricht (blijkbaar nog bebouwde kom) aan een effectieve snelheid van 57 km/u, min correctie 3 km/u, dus 54 km/u ... resultaat: 16 € boete... :roll:

KrisKras 27 juli 2007 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 2814660)
Die 'flitspalen' worden hoe langer hoe meer stiekem verstopte, spionage-achtige geldmachines, die inderdaad niet langer de verkeersveiligheid dienen, maar een verdoken vorm van staatsinkomsten zijn geworden...

En als ik zie vanaf welke snelheidsoverschrijding (*) ze in Nl. flitsen, dan rest er niks anders dan met één oog de hele tijd naar je snelheidsmeter te staren om tegelijkertijd met je andere oog de zijkant van de weg af te speuren naar eventuele verborgen geldvreters...

Veilig, toch ?

(*) Vorig jaar geflitst aan de rand van Maastricht (blijkbaar nog bebouwde kom) aan een effectieve snelheid van 57 km/u, min correctie 3 km/u, dus 54 km/u ... resultaat: 16 € boete... :roll:


idd, het is een beetje belachelijk bij onze noorderburen. Mijn moeder werkt in Maastricht en heeft het zelf ook al 2x voor gehad, ook telkens zo'n belachelijk bedrag met een snelheid van 53 per uur of zo.

DaBlacky 27 juli 2007 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 2814660)
Die 'flitspalen' worden hoe langer hoe meer stiekem verstopte, spionage-achtige geldmachines, die inderdaad niet langer de verkeersveiligheid dienen, maar een verdoken vorm van staatsinkomsten zijn geworden...

En als ik zie vanaf welke snelheidsoverschrijding (*) ze in Nl. flitsen, dan rest er niks anders dan met één oog de hele tijd naar je snelheidsmeter te staren om tegelijkertijd met je andere oog de zijkant van de weg af te speuren naar eventuele verborgen geldvreters...

Veilig, toch ?

(*) Vorig jaar geflitst aan de rand van Maastricht (blijkbaar nog bebouwde kom) aan een effectieve snelheid van 57 km/u, min correctie 3 km/u, dus 54 km/u ... resultaat: 16 € boete... :roll:

Als je naar je snelheidsmeter kijken, hoef je niet te speuren naar palen.

Diplomatius 27 juli 2007 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2814742)
Als je naar je snelheidsmeter kijken, hoef je niet te speuren naar palen.

Dit gaat ons eeuwige twistpunt blijven hè DaBlacky :lol:

Op zich juist natuurlijk, maar 5-7km/u te snel, daar ben je met de nieuwe wagens voor je het ziet...

Enfin, vanaf nu hangt mijn nrplaat van de moto een 'beetje' schuiner :twisted:

Tavek 27 juli 2007 16:53

Als je in een zone 30 niet uit 2de gaat en in een zone 50 niet uit 3de is er geen probleem hoor...dan ga je niet snel te snel ;)

Diplomatius 27 juli 2007 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2814756)
Als je in een zone 30 niet uit 2de gaat en in een zone 50 niet uit 3de is er geen probleem hoor...dan ga je niet snel te snel ;)

Ik weet niet waar U mee rijdt, maar met de auto schakel ik pas in vierde vanaf 70 km/u, en met de moto pas in vierde vanaf pakweg 110 km/u... en dan schakel ik nog 'braaf' ;-)

Tavek 27 juli 2007 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 2814778)
Ik weet niet waar U mee rijdt, maar met de auto schakel ik pas in vierde vanaf 70 km/u, en met de moto pas in vierde vanaf pakweg 110 km/u... en dan schakel ik nog 'braaf' ;-)

Ferm. Tis nochtans dit dat ze me hebben aangeleerd op de rijschool ;) En het werkt wel

Dronkoers 27 juli 2007 17:19

Gelukkig zijn digitale foto's hier geen bewijsmateraal ;-)
evenals het feit dat men niet langs voor mag flitsen ;-)

Trouwens, die Flitsrails vind ik nog irritanter:



Diplomatius 27 juli 2007 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2814823)
Gelukkig zijn digitale foto's hier geen bewijsmateraal ;-)
evenals het feit dat men niet langs voor mag flitsen ;-)

Trouwens, die Flitsrails vind ik nog irritanter:



8O 8O 8O OMFG

Waar staan die ? In België ?8O

*begint meteen een radarverklikker stiekem in te bouwen*

ps: wat doet die zandloper op uw fotootje ? 8-)

Tavek 27 juli 2007 17:26

Tot ze die dingen maar eens snel met laser maken, rendering radarverklikkers useless :)

Derk de Tweede 27 juli 2007 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2814823)
Gelukkig zijn digitale foto's hier geen bewijsmateraal ;-)
evenals het feit dat men niet langs voor mag flitsen ;-)

Trouwens, die Flitsrails vind ik nog irritanter:



Goeie tip, ik meel meteen die foto door naar "Den Haag".
Of bedoel je die rails op de achtergrond, onmiskenbaar een NMBS spoorlijn.

Dronkoers 27 juli 2007 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 2814826)
8O 8O 8O OMFG

Waar staan die ? In België ?8O

*begint meteen een radarverklikker stiekem in te bouwen*

ps: wat doet die zandloper op uw fotootje ? 8-)

:-D

Of die hier al bestaan weet ik niet, ik heb dat in den tijd eerst op een Duitse site gezien :?

Wat vind ge trouwens van de flitser in Oostende aan de A10 waar ge nog maar 50 moogt?



Dronkoers 27 juli 2007 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2814850)
Goeie tip, ik meel meteen die foto door naar "Den Haag".
Of bedoel je die rails op de achtergrond, onmiskenbaar een NMBS spoorlijn.

Mail die spoorlijn maar door gij ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be