Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Hebben jullie persoonlijk ideeën over het nu en het hiernamaals (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250115)

marie daenen 20 september 2019 22:31

Hebben jullie persoonlijk ideeën over het nu en het hiernamaals
 
Daar zijn hier hele discussies gevoerd over wat er wel of niet geschreven werd, wat er wel of niet waar van zou zijn...
Is het mogelijk om al die boeken te laten vallen en ieder voor zich, persoonlijk zijn ideeën, zijn gedachten over een mogelijke God, over een mogelijks hiernamaals, over waar het met de mensheid, de wereld naartoe moet gaan... te geven...
Is het mogelijk dat wij zelfstandig kunnen denken en zelfstandig een weg kunnen afleggen naar meer klaarheid???

harriechristus 21 september 2019 07:41

Het hiernamaals is tevens een hiernumaals.
Het is je eigen innerlijk in denken en gevoelsleven en voorstelling dat de hemel is.
De hemel is immers eeuwig, dus je was er altijd al, en ook nu en ook in de toekomst zal je er altijd zijn.

Daarmee moet je beginnen: het zelfbewustzijn eeuwig te zijn.

marie daenen 21 september 2019 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus;9119328[U
]Het hiernamaals is tevens een hiernumaals.[/u]
Het is je eigen innerlijk in denken en gevoelsleven en voorstelling dat de hemel is.
De hemel is immers eeuwig, dus je was er altijd al, en ook nu en ook in de toekomst zal je er altijd zijn.

Daarmee moet je beginnen: het zelfbewustzijn eeuwig te zijn.

En als het zo eenvoudig is... waarom is het dan zo moeilijk voor ons, arme mensen, om dat te weten; dat te beseffen??? Zou het kunnen dat het enkel een evolutieproces is???
Waarom voelen wij ons zo vervreemd van onszelf dat we allerlei fantasieën moeten uitvinden om zogezegd ons zelf terug te vinden??? Waarom moeten wij überhaupt onszelf terugvinden???

Bach 21 september 2019 09:15

Als je in het nu leeft maakt het hiernamaals niet uit.

marie daenen 21 september 2019 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9119354)
Als je in het nu leeft maakt het hiernamaals niet uit.

Is inderdaad zo, dan omvat het nu het hiernamaals... Zo'n beetje zoals niets alles is en alles dat is toch maar niets is...

Wat is creëren anders dan uit het niets opbouwen... en eens dat het opgebouwd is gaat het gewoon zijn weg tot het zich weeral verliest in het alles en dus opnieuw niets wordt...

De schoofzak 21 september 2019 10:43

Over het nu heb ik veel persoonlijke gedachten.
Over het hiernamaals geen enkele.

Universalia 21 september 2019 11:13

‘Twee keer dood verklaard: ik weet hoe het hiernamaals eruit ziet’

Persoonlijk kan ik wel getuigen van dat als je u in een levensgevaarlijke situatie bevindt je uw leven als een filmpje ziet voorbij schuiven.

Guinevere 21 september 2019 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9119266)
Daar zijn hier hele discussies gevoerd over wat er wel of niet geschreven werd, wat er wel of niet waar van zou zijn...
Is het mogelijk om al die boeken te laten vallen en ieder voor zich, persoonlijk zijn ideeën, zijn gedachten over een mogelijke God, over een mogelijks hiernamaals, over waar het met de mensheid, de wereld naartoe moet gaan... te geven...
Is het mogelijk dat wij zelfstandig kunnen denken en zelfstandig een weg kunnen afleggen naar meer klaarheid???

Wel nee...

God heeft immers steeds geopenbaard over het nu en hiernamaals. Vroeger, in de tijd van Adam enz, werd 'de sharia' gewoon niet opgeschreven (en was daar ook geen reden toe); achteraf wel: de mensheid nam toe en dus ook de nood.

Er is trouwens buiten de georganiseerde religie totaal geen alternatief dat ons bestaan volledig verklaart.

marie daenen 21 september 2019 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9119522)
Wel nee...

God heeft immers steeds geopenbaard over het nu en hiernamaals. Vroeger, in de tijd van Adam enz, werd 'de sharia' gewoon niet opgeschreven (en was daar ook geen reden toe); achteraf wel: de mensheid nam toe en dus ook de nood.

Er is trouwens buiten de georganiseerde religie totaal geen alternatief dat ons bestaan volledig verklaart.

Guinevere, zelfs jouw boek verklaart niets dan wat leugens waarvan strikt geëist wordt dat jij dat gelooft en dat jij, zonder ook maar een greintje je verstand te gebruiken, daaraan gehoorzaamt...
Bekijk jouw eigen geloofsgenoten en zie hoe ze overal over de wereld oorlog voeren tegen elkaar, terwijl beide partijen bij hoog en bij laag vol houden dat ze gods wil volgen...

En welke god, die het goed voorheeft met de hele mensheid, niet enkel het mannelijke deel, zou 72 maagden beloven aan zij die sneuvelen voor hun geloof... Of wil je zeggen dat de hemel voor die mannenhelden te gelijker tijd de hel is voor dwaze vrouwen???
Alleen dat al is voor mij genoeg om de hele zever te houden voor wat het is, nl. mansdolle zever en achterlijke achterklap... Over het gehalte aan haatprediking zullen we maar zwijgen zeker???

marie daenen 21 september 2019 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9119388)
Over het nu heb ik veel persoonlijke gedachten.
Over het hiernamaals geen enkele.

En als er nu geen scheiding is tussen het nu en het hiernamaals???

Tavek 21 september 2019 18:53

Als onze biologie stopt met werken is het game over.

Leef er naar. Onze "ontsterfelijkheid" ligt hem in ons genetisch materiaal en dus onze kinderen.

Dadeemelee 21 september 2019 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9119266)
Daar zijn hier hele discussies gevoerd over wat er wel of niet geschreven werd, wat er wel of niet waar van zou zijn...
Is het mogelijk om al die boeken te laten vallen en ieder voor zich, persoonlijk zijn ideeën, zijn gedachten over een mogelijke God, over een mogelijks hiernamaals, over waar het met de mensheid, de wereld naartoe moet gaan... te geven...
Is het mogelijk dat wij zelfstandig kunnen denken en zelfstandig een weg kunnen afleggen naar meer klaarheid???

Ik heb er geen idee van. Niet het minste. :|

Elio di Supo 21 september 2019 19:57


Dadeemelee 21 september 2019 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9119644)

Amai Elio is dat je verwachting? :lol:

Guinevere 21 september 2019 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9119586)
Guinevere, zelfs jouw boek verklaart niets dan wat leugens waarvan strikt geëist wordt dat jij dat gelooft en dat jij, zonder ook maar een greintje je verstand te gebruiken, daaraan gehoorzaamt...
Bekijk jouw eigen geloofsgenoten en zie hoe ze overal over de wereld oorlog voeren tegen elkaar, terwijl beide partijen bij hoog en bij laag vol houden dat ze gods wil volgen...

En welke god, die het goed voorheeft met de hele mensheid, niet enkel het mannelijke deel, zou 72 maagden beloven aan zij die sneuvelen voor hun geloof... Of wil je zeggen dat de hemel voor die mannenhelden te gelijker tijd de hel is voor dwaze vrouwen???
Alleen dat al is voor mij genoeg om de hele zever te houden voor wat het is, nl. mansdolle zever en achterlijke achterklap... Over het gehalte aan haatprediking zullen we maar zwijgen zeker???

Lees toch maar eens rustig de Koran. Het gaat niet om wat jij wil maar om wat God wil.

Piero 21 september 2019 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9119691)
Lees toch maar eens rustig de Koran. Het gaat niet om wat jij wil maar om wat God wil.

Ik heb Hem zojuist gevraagd wat Hij wil. Hij zei: "Zeg daar beneden dat ze Mij met rust laten en stoppen met dat gezeur aan Mijn kop." :beard:

harriechristus 22 september 2019 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9119334)
En als het zo eenvoudig is... waarom is het dan zo moeilijk voor ons, arme mensen, om dat te weten; dat te beseffen??? Zou het kunnen dat het enkel een evolutieproces is???

Blijkbaar zijn de mensen nog erg dom mijn atoomtheorie niet eens te willen lezen, maar op de lange duur zullen ze het begrijpen.
En dan net als ik beseffen dat het eigenlijk heel eenvoudig is.
De kinderen op de lagere school zullen het al leren.
Citaat:

Waarom voelen wij ons zo vervreemd van onszelf dat we allerlei fantasieën moeten uitvinden om zogezegd ons zelf terug te vinden??? Waarom moeten wij überhaupt onszelf terugvinden???
Omdat ons zelf de waarheid is.
Een met God te zijn.
Maar niet volgens de oude Bijbel, maar de nieuwe van de wedergeboren Christus dus.
Hoeveel keren moet ik dat nu nog zeggen voor er iemand wakker wordt.

harriechristus 22 september 2019 09:12

Er is een hiervoormaals, een hiernumaals en een hiernamaals.
Deze zijn de heilige drie-eenheid van de eeuwigheid.

marie daenen 22 september 2019 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9119410)
‘Twee keer dood verklaard: ik weet hoe het hiernamaals eruit ziet’

Persoonlijk kan ik wel getuigen van dat als je u in een levensgevaarlijke situatie bevindt je uw leven als een filmpje ziet voorbij schuiven.

Ik heb eens een snel-doods-ervaring gehad... een grote hond die mij naar de keel sprong (dacht ik)... De ervaring die ik toen heb gehad... Een grote liefde die alles doordrong, zelfs mij en de hond...

marie daenen 22 september 2019 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9119632)
Als onze biologie stopt met werken is het game over.

Leef er naar. Onze "ontsterfelijkheid" ligt hem in ons genetisch materiaal en dus onze kinderen.

Zelfs bij leven; leef jij het leven van je kinderen??? Zelfs bij leven is er al een onoverbrugbare scheiding... en blijft jij gewoon verder leven... Dus waarom zou dat veranderen na de dood...
Dat er verandering is... Ik zie het eerder als het wegvallen van de vele grenzen die een biologisch bestaan ons oplegt...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be