Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

exodus 10 juli 2013 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6713312)
ik heb ik ook gezien in Star Trek :lol:

De realiteit is veel fantastischer dan de beste fictie.

De mensheid is opgegroeid, by design, met een ongelooflijke verdunde versie van de realiteit. Een totale leugen.

Gene Rodenberry was een visionair. Sommigen claimen zelfs dat hij rechtreeks zijn inspiratie kreeg van alien rassen die door hem heen channelden.

Er zijn namelijk talloze rassen in het universum, die net zoals in Star Trek, allianties hebben met elkaar.

parcifal 10 juli 2013 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6713425)
De realiteit is veel fantastischer dan de beste fictie.

De mensheid is opgegroeid, by design, met een ongelooflijke verdunde versie van de realiteit. Een totale leugen.

Gene Rodenberry was een visionair. Sommigen claimen zelfs dat hij rechtreeks zijn inspiratie kreeg van alien rassen die door hem heen channelden.

Er zijn namelijk talloze rassen in het universum, die net zoals in Star Trek, allianties hebben met elkaar.


Neeneenee, mijn fantasie is vele vele malen fantastischer dan gelijk welke realiteit zou kunnen zijn.

Mensen met weinig fantasie hebben geen idee. :-D

Travis66 10 juli 2013 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6713425)
De realiteit is veel fantastischer dan de beste fictie.

De mensheid is opgegroeid, by design, met een ongelooflijke verdunde versie van de realiteit. Een totale leugen.

Gene Rodenberry was een visionair. Sommigen claimen zelfs dat hij rechtreeks zijn inspiratie kreeg van alien rassen die door hem heen channelden.

Er zijn namelijk talloze rassen in het universum, die net zoals in Star Trek, allianties hebben met elkaar.

Net als ik denk dat het niet gekker meer kan.

Another Jack 10 juli 2013 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 6713454)
Net als ik denk dat het niet gekker meer kan.

Ik denk echt dat Exodus ons uitlacht dat het geen zicht is.
Op een dag zal hij zeggen:
"Komaan mensen, hadden jullie echt niet door dat ik ermee aan het rammelen was?"

meneer 10 juli 2013 15:36

http://www.enigme-facile.fr/enigme-allumettes-139-1454
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6713333)
Tja, het blijkt wel dat ik hier al postte toen jij nog pampers droeg.
Een normaal mens zou dan toch tenminste zijn tong een paar keer ronddraaien voordat hij grof en onnadenkend uit de hoek komt, maar ik zie dat je zowel naar mij toe als naar Travis bvb. met veel plezier over de limiet gaat.
Natuurlijk doe ik dan met plezier hetzelfde terug, als reactie op jouw actie.

Jeugdige onstuimigheid zonder nadenken? Mogelijk? Het is in elk geval ook een feit dat je veel wilde beweringen doet zonder ook maar de minste moeite te doen om geldige bronnen te vermelden (publieke media is GEEN betrouwbare bron vanzelfsprekend als het op wetenschap aankomt.)

Ik heb je nooit ook maar een begin van een poging zien doen bvb. om onderstaande post te weerleggen. Geen dom gezever graag, maar met links naar de beschikbare wetenschappelijke tijdschriften of literatuur.

Wel, toon eens wat je kan. Het ging over teleportatie :
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=6323

Een greep uit de beschikbare informatie :


Citaat:

Teleportatie

Met teleportatie hebben we geen vervoermiddelen meer nodig - mensen lossen op en de informatie over hun wederopbouw wordt razendsnel naar de plaats van bestemming gestuurd.
29.05.2013
/ Door Søren Bjørn-Hansen

Fictie:

In de transporter van Star Trek wordt het energiepatroon van mensen of voorwerpen gesplitst in atomen en verstuurd als data, waarna ze weer in elkaar worden gezet. Zo kan de bemanning pijlsnel naar een vreemde planeet worden gebeamd. In de film The Fly uit 1958 (remake 1986) probeert een wetenschapper zichzelf te teleporteren. Maar een vlieg glipt samen met hem de cabine in.
Zo raakt de computer van slag en maakt hij van tweeën één - met gruwelijke gevolgen.

Feit :

Volgens berekeningen is er voor het versturen van één mens al een aardige breedbandverbinding nodig. In de vorm van data neemt een persoon ongeveer 900 miljoen gigabytes in beslag. Met een internetverbinding van 10 gigabit duurt het 23 jaar om een mail met een mens als bijlage te versturen. En zie hem dan maar weer in elkaar te zetten.
In 2006 wisten wetenschappers van het Deense Niels Bohr-instituut wel een vorm van teleportatie tot stand te brengen met behulp van een lichtstraal.

Het oordeel van Wetenschap in Beeld: Vergezocht
http://wibnet.nl/techniek/teleportatie

Ziezo. Het oordeel van Wetenschap in Beeld : Vergezocht.
Maar ze schrijven niet dat het onmogelijk is, vermits ze een vorm van teleportatie wisten tot stand te brengen.
Maar wie weet wat ze binnen pakweg 100 jaar zullen kunnen doen ?
Ik verdedig dan ook nergens theoriën waarover algemene consensus bestaat. Wel heb ik het over zaken die zouden KUNNEN. Omdat er reeds aanwijzingen voor zijn, of omdat er reeds een begin aan gemaakt is.
Wie had er ten tijde der eerste computers zich kunnen inbeelden dat we er vandaag allemaal ééntje zouden hebben thuisstaan ?https://www.google.fr/search?q=eerst...w=1152&bih=667
Zaken evolueren echter.:-) Zo ook teleportatie.
En in het geval van onze vrienden de Aliens : voor de 1000 ste keer, als die werkelijk bestaan, en ons bezocht hebben, dan is dat enkel mogelijk indien ze technologisch veel verder staan dan wij. Dat is even zeker als dat 1 + 1 = 2.
Zélfs als er hier wel tegendraadse slimmerikskes zullen zitten die gaan bewijzen dat 1+1 niet 2 is, maar 139.:-)

meneer 10 juli 2013 15:36

139
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6713333)
Tja, het blijkt wel dat ik hier al postte toen jij nog pampers droeg.
Een normaal mens zou dan toch tenminste zijn tong een paar keer ronddraaien voordat hij grof en onnadenkend uit de hoek komt, maar ik zie dat je zowel naar mij toe als naar Travis bvb. met veel plezier over de limiet gaat.
Natuurlijk doe ik dan met plezier hetzelfde terug, als reactie op jouw actie.

Jeugdige onstuimigheid zonder nadenken? Mogelijk? Het is in elk geval ook een feit dat je veel wilde beweringen doet zonder ook maar de minste moeite te doen om geldige bronnen te vermelden (publieke media is GEEN betrouwbare bron vanzelfsprekend als het op wetenschap aankomt.)

Ik heb je nooit ook maar een begin van een poging zien doen bvb. om onderstaande post te weerleggen. Geen dom gezever graag, maar met links naar de beschikbare wetenschappelijke tijdschriften of literatuur.

Wel, toon eens wat je kan. Het ging over teleportatie :
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=6323

Een greep uit de beschikbare informatie :


Citaat:

Teleportatie

Met teleportatie hebben we geen vervoermiddelen meer nodig - mensen lossen op en de informatie over hun wederopbouw wordt razendsnel naar de plaats van bestemming gestuurd.
29.05.2013
/ Door Søren Bjørn-Hansen

Fictie:

In de transporter van Star Trek wordt het energiepatroon van mensen of voorwerpen gesplitst in atomen en verstuurd als data, waarna ze weer in elkaar worden gezet. Zo kan de bemanning pijlsnel naar een vreemde planeet worden gebeamd. In de film The Fly uit 1958 (remake 1986) probeert een wetenschapper zichzelf te teleporteren. Maar een vlieg glipt samen met hem de cabine in.
Zo raakt de computer van slag en maakt hij van tweeën één - met gruwelijke gevolgen.

Feit :

Volgens berekeningen is er voor het versturen van één mens al een aardige breedbandverbinding nodig. In de vorm van data neemt een persoon ongeveer 900 miljoen gigabytes in beslag. Met een internetverbinding van 10 gigabit duurt het 23 jaar om een mail met een mens als bijlage te versturen. En zie hem dan maar weer in elkaar te zetten.
In 2006 wisten wetenschappers van het Deense Niels Bohr-instituut wel een vorm van teleportatie tot stand te brengen met behulp van een lichtstraal.

Het oordeel van Wetenschap in Beeld: Vergezocht
http://wibnet.nl/techniek/teleportatie

Ziezo. Het oordeel van Wetenschap in Beeld : Vergezocht.
Maar ze schrijven niet dat het onmogelijk is, vermits ze een vorm van teleportatie wisten tot stand te brengen.
Maar wie weet wat ze binnen pakweg 100 jaar zullen kunnen doen ?
Ik verdedig dan ook nergens theoriën waarover algemene consensus bestaat. Wel heb ik het over zaken die zouden KUNNEN. Omdat er reeds aanwijzingen voor zijn, of omdat er reeds een begin aan gemaakt is.
Wie had er ten tijde der eerste computers zich kunnen inbeelden dat we er vandaag allemaal ééntje zouden hebben thuisstaan ?https://www.google.fr/search?q=eerst...w=1152&bih=667
Zaken evolueren echter.:-) Zo ook teleportatie.
En in het geval van onze vrienden de Aliens : voor de 1000 ste keer, als die werkelijk bestaan, en ons bezocht hebben, dan is dat enkel mogelijk indien ze technologisch veel verder staan dan wij. Dat is even zeker als dat 1 + 1 = 2.
Zélfs als er hier wel tegendraadse slimmerikskes zullen zitten die gaan bewijzen dat 1+1 niet 2 is, maar 139.:-)

Another Jack 10 juli 2013 15:38

Meneer, serieus nu...
Hoe oud was je toen je de school verliet?

parcifal 10 juli 2013 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713491)
Een greep uit de beschikbare informatie :


http://wibnet.nl/techniek/teleportatie

Ziezo. Het oordeel van Wetenschap in Beeld : Vergezocht.
Maar ze schrijven niet dat het onmogelijk is, vermits ze een vorm van teleportatie wisten tot stand te brengen.
Maar wie weet wat ze binnen pakweg 100 jaar zullen kunnen doen ?
Ik verdedig dan ook nergens theoriën waarover algemene consensus bestaat. Wel heb ik het over zaken die zouden KUNNEN. Omdat er reeds aanwijzingen voor zijn, of omdat er reeds een begin aan gemaakt is.
Wie had er ten tijde der eerste computers zich kunnen inbeelden dat we er vandaag allemaal ééntje zouden hebben thuisstaan ?https://www.google.fr/search?q=eerst...w=1152&bih=667
Zaken evolueren echter.:-) Zo ook teleportatie.

Hey, ik kan over de drempel van de deur springen, dus ik kan, als ik maar genoeg probeer, ook naar de maan springen.

Dat is dus jouw soort logica. Over je bronnen zullen we het maar helemaal niet hebben. Ik vraag me af of je werkelijk verwacht dat je serieus genomen kan worden op die manier?

Citaat:

En in het geval van onze vrienden de Aliens : voor de 1000 ste keer, als die werkelijk bestaan, en ons bezocht hebben, dan is dat enkel mogelijk indien ze technologisch veel verder staan dan wij. Dat is even zeker als dat 1 + 1 = 2
.

Dus de logische conclusie is : Ze hebben ons niet bezocht. Zo simpel is het.
Niet omdat het onmogelijk is, maar omdat het zo moeilijk is en onwaarschijnlijk, meer dan je je kan voorstellen.

meneer 10 juli 2013 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6713494)
Meneer, serieus nu...
Hoe oud was je toen je de school verliet?

Jack, zullen we samen eens tellen ? 1 pint plus 1pint, hoeveel pinten zijn dat ?:-)

Another Jack 10 juli 2013 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713496)
Jack, zullen we samen eens tellen ? 1 pint plus 1pint, hoeveel pinten zijn dat ?:-)

Je schaamt je ervoor?
Is het zo erg?

meneer 10 juli 2013 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6713495)
Hey, ik kan over de drempel van de deur springen, dus ik kan, als ik maar genoeg probeer, ook naar de maan springen.

Dat is dus jouw soort logica. Over je bronnen zullen we het maar helemaal niet hebben. Ik vraag me af of je werkelijk verwacht dat je serieus genomen kan worden op die manier?

Belachelijke vergelijking. De mijne was eerder, hoe zagen de eerste computers er uit, waartoe waren die in staat, en hoe is het vandaag gesteld daarmee ? En dan zie je dat we op redelijk korte tijd zeer grote sprongen voorwaarts deden.
Ik denk niet dat je dit kan ontkennen.
En ik neem dus mijn logica even serieus als de jouwe. Meer nog, met een logica en een mentaliteit als de jouwe zaten we heden ten dage nog te lullen over de vraag of de aarde nu in feite plat is , of rond, of whatever ...:lol:

meneer 10 juli 2013 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6713499)
Je schaamt je ervoor?
Is het zo erg?

Inderdaad, ik ben eigenlijk nooit naar school geweest. In de wildernis waar ik opgroeide bestond dat niet.:-D

parcifal 10 juli 2013 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713502)
Belachelijke vergelijking. De mijne was eerder, hoe zagen de eerste computers er uit, waartoe waren die in staat, en hoe is het vandaag gesteld daarmee ? En dan zie je dat we op redelijk korte tijd zeer grote sprongen voorwaarts deden.
Ik denk niet dat je dit kan ontkennen.

Je begrijpt het probleem dus van geen kanten he?

Technische uitwerking van alles wat binnen een bepaald paradigma valt is gewoon simpele lineaire vooruitgang. Van de simpelste computer in 1965 tot de meest geavanceerde nu, dat is lineaire vooruitgang binnen hetzelfde model : wet van Moore, miniaturising en hogere efficientie.

Maar dat is peanuts naast wat jij voorstelt.
De stap tussen het huidige paradigma en intergalactisch reizen (buiten de bepering van de lichtsnelheid) is zo gigantisch dat de vergelijking (Springen naar de maan) nog oneindig tekort schiet.

Jij denkt in simplistische lineaire termen, terwijl zelfs de grootste exponentiele ontwikkeling nog vele vele malen tekortschiet voor wat nodig is.

Zoals ik al zei : eerst zouden we eenvoudige probleempjes moeten oplossen zoals onsterfelijkheid (ook peanuts) en het kweken en oogsten van (de energie van) sterren en misschien zelfs zwarte gaten.
Dat zou een begin zijn om de techniek mogelijk te maken die jij voorstelt.
Simpel toch? :roll:

Another Jack 10 juli 2013 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713505)
Inderdaad, ik ben eigenlijk nooit naar school geweest. In de wildernis waar ik opgroeide bestond dat niet.:-D

Waarom lach je zulke doodeenvoudige vragen steeds weg?

Another Jack 10 juli 2013 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6713513)
Je begrijpt het probleem dus van geen kanten he?

Technische uitwerking van alles wat binnen een bepaald paradigma valt is gewoon simpele lineaire vooruitgang. Van de simpelste computer in 1965 tot de meest geavanceerde nu, dat is lineaire vooruitgang binnen hetzelfde model : wet van Moore, miniaturising en hogere efficientie.

Maar dat is peanuts naast wat jij voorstelt.
De stap tussen het huidige paradigma en intergalactisch reizen (buiten de bepering van de lichtsnelheid) is zo gigantisch dat de vergelijking (Springen naar de maan) nog oneindig tekort schiet.

Jij denkt in simplistische lineaire termen, terwijl zelfs de grootste exponentiele ontwikkeling nog vele vele malen tekortschiet voor wat nodig is.

Zoals ik al zei : eerst zouden we eenvoudige probleempjes moeten oplossen zoals onsterfelijkheid (ook peanuts) en het kweken en oogsten van (de energie van) sterren en misschien zelfs zwarte gaten.
Dat zou een begin zijn om de techniek mogelijk te maken die jij voorstelt.
Simpel toch? :roll:

Het probleem met veel meneerkes is dat ze al hun kennis van het internet halen: ze hebben nooit geleerd hoe men informatie en bronnen moet ordenen, beoordelen naar betrouwbaarheid. Ze geloven dat google hen tot bekwame autodidacten heeft opgeleid. Geen enkel domein lijkt hen te hoog gegegrepen: "google knows it all". Het internet is een immense goocheldoos waarin ze eindeloos blijven graaien, op zoek naar het juiste stukje dat hun autistische waanbeelden bevestigt.
Dat is een probleem dat ook in het onderwijs bleek terug te komen, om dit te verhelpen heeft men vakoverschrijdende onderzoekscompetenties ingevoerd in de derde graad. Het is spijtig dat weinig leraars daar aandacht aan schenken, het zou ons een aantal meneerkes schelen.

Eigenlijk kan je het hen niet eens kwalijk nemen.

Salah 10 juli 2013 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6713531)
Het probleem met veel meneerkes is dat ze al hun kennis van het internet halen: ze hebben nooit geleerd hoe men informatie en bronnen moet ordenen, beoordelen naar betrouwbaarheid. Ze geloven dat google hen tot bekwame autodidacten heeft opgeleid. Geen enkel domein lijkt hen te hoog gegegrepen: "google knows it all". Het internet is een immense goocheldoos waarin ze eindeloos blijven graaien, op zoek naar het juiste stukje dat hun autistische waanbeelden bevestigt.
Dat is een probleem dat ook in het onderwijs bleek terug te komen, om dit te verhelpen heeft men vakoverschrijdende onderzoekscompetenties ingevoerd in de derde graad. Het is spijtig dat weinig leraars daar weinig aandacht aan schenken, het zou ons een aantal meneerkes schelen.

Eigenlijk kan je het hen niet eens kwalijk nemen.

Meneer word weer maar eens in zijn hemd gezet. Dit is wat hij er onder draagt:


Micele 10 juli 2013 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6713531)
Het probleem met veel meneerkes is dat ze al hun kennis van het internet halen.

Toen bestond internet nog niet.

meneerke: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Edward_Mack

parcifal 10 juli 2013 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6713531)
Het probleem met veel meneerkes is dat ze al hun kennis van het internet halen: ze hebben nooit geleerd hoe men informatie en bronnen moet ordenen, beoordelen naar betrouwbaarheid. Ze geloven dat google hen tot bekwame autodidacten heeft opgeleid. Geen enkel domein lijkt hen te hoog gegegrepen: "google knows it all". Het internet is een immense goocheldoos waarin ze eindeloos blijven graaien, op zoek naar het juiste stukje dat hun autistische waanbeelden bevestigt.
Dat is een probleem dat ook in het onderwijs bleek terug te komen, om dit te verhelpen heeft men vakoverschrijdende onderzoekscompetenties ingevoerd in de derde graad. Het is spijtig dat weinig leraars daar aandacht aan schenken, het zou ons een aantal meneerkes schelen.

Eigenlijk kan je het hen niet eens kwalijk nemen.

Nagel op de kop lijkt me.

De resultaten zijn duidelijk te zien in de slaagcijfers van de generatiestudenten dezer dagen : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nland/1.871917
Minder dan 25% geslaagd in eerste zit. :oops:

Blijkbaar zitten er veel meneerkens in het eerste jaar die denken dat ze met veel verhaaltjes er zich door kunnen lullen.
ik kan je verzekeren dat als je niet verder komt dan kreten als 'dakanni' en 'dakanwel want het staat op google' de evaluatie hard en kort zal zijn.

Contact met de realiteit is soms pijnlijk. 8-)

Another Jack 10 juli 2013 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6713550)
Toen bestond internet nog niet.

meneerke: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Edward_Mack

Was ik de afgestudeerden aan de Wiki University vergeten??

Mijn excuses, Micele.

Maar goed, laten we eens bekijken wat deze psychiater bestudeerd heeft: vertaal je de eerste zin eens even voor ons, Micele?

meneer 10 juli 2013 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6713515)
Waarom lach je zulke doodeenvoudige vragen steeds weg?

Jack, ik zie niet goed welk nut het heeft hier zijn diploma's op het net te werpen, gezien er geen enkele manier is om dit te controleren.
Zo kan iemand zeggen dat hij leraar fysica was, en nu een hoge post bekleed, ik heb daarvan niet meer bewijs als van het bestaan van Aliens, begrijp je wat ik bedoel ?:-)
Evengoed kan ik zeggen dat ik allerlei diploma's bezit, of geen enkel, dat heeft niet de minste waarde hier. Want er is geen bewijs van. Jullie willen toch steeds bewijzen voor van alles en nog wat ?:-)
Als ik u zeg dat ik op mijn 14 de de school verliet, om in de leer te gaan bij een beenhouwer, een schoenmaker of een loodgieter, zul jij tevreden zijn, en zeggen van " ziedet sé ! ". Als ik u vertel dat ik een universitair diploma bezit, zul je zeggen dat je het niet gelooft. Uw (voor)oordeel is reeds lang gemaakt. Welk nut dan u te vertellen voor wat ik gestudeerd heb ?
Eén ding kan ik je wel zeggen : niet voor beroepsmilitair.:-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be