Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

exodus 27 juni 2013 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 6695312)
Kijk, alle "feiten" die je opsomt, daar komt nergens het woord "alien" in voor. Zoals je zelf zegt, je moet daar een "conclusie" voor nemen.

Er zijn ook zeer interessante abduction cases, hier ook al aan bod gekomen.

Citaat:

En de enige manier om die conclusie van jou te kunnen nemen, is er ook nog van uit gaan dat
- alle overheden ter wereld al (politieke)generaties lang het potje gedekt houden.
Inderdaad, bepaalde criminele elementen binnen de overheid. Niet iedereen die bij de overheid werkt zit "er in" natuurlijk. Zoals getuigen ook zeggen werkt men met zeer hoge security op een "need to know" basis. Je krijgt enkel maar een stukje van de puzzel, enkel hetgeen dat je nodig hebt voor je werk. Het grote overzicht, dat is voor het minieme percentage aan de top.

Citaat:

- Evolutie niet bestaat
Dat is inderdaad zo.

Citaat:

- Wetenschappers over heel de wereld meedoen aan dat complot.
Enkel diegene die meedoen in deze geheime projecten, en dan nog op een "need to know" basis.
Citaat:

- Scholen bewust verkeerde informatie leveren
Ja, maar niet bewust. Ze "repeaten" gewoon de informatie die algemeen geaccepteerd is. De "kennis filter".

Citaat:

- Wetenschappelijke experimenten wereldwijd bijgestuurd worden door onzichtbare overheden
Die onzichtbare aspecten van de overheden bestaan. En in het geheim zit men technologisch massaal veel voor op wat er officieel gekend is.

Citaat:

Sorry, dat is iets te veel leap of faith voor mij. Vandaar dat ik bewijzen wil.
Tja, ik houd me bezig met bewijs, niet met "leap of faith's".

parcifal 27 juni 2013 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695359)
Tja, ik houd me bezig met bewijs, niet met "leap of faith's".

Je gelooft het blijkbaar zelf, wat een gigantische "Leap of Faith" is.
De enige reden waarom jij op dit forum zit is duidelijk om zelf bewijs te fabriceren (of gefabriceerd bewijs te promoten) en effectief (wetenschappelijk) bewijs te negeren of in een slecht daglicht te stellen.

Daar gaat het toch om, nietwaar?

Travis66 27 juni 2013 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695348)
Yep maar als hij de waarheid spreekt, kan je ganse wereldbeeld de vuilbak in. Dat is het dillema waar jullie je in bevinden. Daarom moet je de deur strak gesloten laten. Als er één domino valt (bv deze getuigenis is waar), van valt al de rest. Daarom kan je geen duimbreed toegeven.

Nu, ik heb deze getuigenis niet nodig om overtuigd te zijn van UFO's, daar zijn er talloze cases voor.

Daar heb ik geen probleem mee. Bewijs, en ik dump mijn wereldbeeld. Als asperger kan ik niet meer in de spiegel kijken als ik dat niet zou doen.

exodus 27 juni 2013 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 6695446)
Daar heb ik geen probleem mee. Bewijs, en ik dump mijn wereldbeeld. Als asperger kan ik niet meer in de spiegel kijken als ik dat niet zou doen.

Ik heb al ervaring genoeg met skeptici om te weten dat dat niets uithaalt. Ik ben zeker dat je zelf echt wel gelooft dat je je mening gaat bijstellen als je echt bewijs ziet. Ik denk echter dat jij ergens stiekem gelooft dat dat bewijs gewoonweg niet bestaat, daarom kan je het ook niet zien. Het probleem is dat er een onbewuste resistentie is door afhankelijkheid aan je wereldbeeld. Die onbewuste resistentie beïnvloed je rationele processen en je hebt dit zelf niet door. Daarom is het ook onebwust.

Je kan alleen jezelf overtuigen. Ik kan jou van niets overtuigen.

Nu, voor jullie moeten al die mensen leugenaars zijn en/of zich vergist hebben. Geen enkele, maar dan ook geen enkele van die cases kan/mag waar zijn, effectief over aliens gaan, of jullie wereldbeeld gaat aan diggelen. Als er één domini valt, vallen ze allemaal.

Niet bepaald een comfortabele positie om in te zitten hé?

Travis66 27 juni 2013 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695359)
Er zijn ook zeer interessante abduction cases, hier ook al aan bod gekomen.



Inderdaad, bepaalde criminele elementen binnen de overheid. Niet iedereen die bij de overheid werkt zit "er in" natuurlijk. Zoals getuigen ook zeggen werkt men met zeer hoge security op een "need to know" basis. Je krijgt enkel maar een stukje van de puzzel, enkel hetgeen dat je nodig hebt voor je werk. Het grote overzicht, dat is voor het minieme percentage aan de top.



Dat is inderdaad zo.



Enkel diegene die meedoen in deze geheime projecten, en dan nog op een "need to know" basis.


Ja, maar niet bewust. Ze "repeaten" gewoon de informatie die algemeen geaccepteerd is. De "kennis filter".



Die onzichtbare aspecten van de overheden bestaan. En in het geheim zit men technologisch massaal veel voor op wat er officieel gekend is.



Tja, ik houd me bezig met bewijs, niet met "leap of faith's".

Kijk, hier verlies je dus alle geloofwaardigheid. Evolutie bestaat niet. Ontelbare bewijzen spreken u tegen, elke dag opnieuw. Ik hoef zelfs niet meer de moeite te doen om je andere claims te onderzoeken.

Travis66 27 juni 2013 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695456)
Ik heb al ervaring genoeg met skeptici om te weten dat dat niets uithaalt. Ik ben zeker dat je zelf echt wel gelooft dat je je mening gaat bijstellen als je echt bewijs ziet. Ik denk echter dat jij ergens stiekem gelooft dat dat bewijs gewoonweg niet bestaat, daarom kan je het ook niet zien. Het probleem is dat er een onbewuste resistentie is door afhankelijkheid aan je wereldbeeld. Die onbewuste resistentie beïnvloed je rationele processen en je hebt dit zelf niet door. Daarom is het ook onebwust.

Je kan alleen jezelf overtuigen. Ik kan jou van niets overtuigen.

Nu, voor jullie moeten al die mensen leugenaars zijn en/of zich vergist hebben. Geen enkele, maar dan ook geen enkele van die cases kan/mag waar zijn, effectief over aliens gaan, of jullie wereldbeeld gaat aan diggelen. Als er één domini valt, vallen ze allemaal.

Niet bepaald een comfortabele positie om in te zitten hé?

Er is maar 1 stelling waar ik voorlopig niet van af wijk: Alleen de wetenschappelijke methode levert het meest betrouwbare bewijsmateriaal de dag van vandaag.

Maar ook dat smijt ik uit het venster als men kan aantonen dat er een betere methode is.

exodus 27 juni 2013 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 6695470)
Er is maar 1 stelling waar ik voorlopig niet van af wijk: Alleen de wetenschappelijke methode levert het meest betrouwbare bewijsmateriaal de dag van vandaag.

Maar ook dat smijt ik uit het venster als men kan aantonen dat er een betere methode is.

Wat versta jij onder de wetenschappelijke methode?

En geloof je dat jij deze zelf kan toepassen?

exodus 27 juni 2013 11:26

Hier nog volgend op bovenstaande verklaring van Jordan Maxwell.

Na hun sighting kreeg de vriend van Jordan Maxwell ook meer dan hij verwachtte, hij kreeg een onverwacht bezoekje:

http://www.youtube.com/watch?v=aYDmZLEWHTM&t=85m20s

parcifal 27 juni 2013 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695609)
Hier nog volgend op bovenstaande verklaring van Jordan Maxwell.

Na hun sighting kreeg de vriend van Jordan Maxwell ook meer dan hij verwachtte, hij kreeg een onverwacht bezoekje:

http://www.youtube.com/watch?v=aYDmZLEWHTM&t=85m20s

Paul Tice, ook een scepticus waarschijnlijk. :)

Travis66 27 juni 2013 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695479)
Wat versta jij onder de wetenschappelijke methode?

En geloof je dat jij deze zelf kan toepassen?

Het proces van hypothese naar theorie, de falsificatiemethode, dubbelblind placebogecontroleerd testen... die zaken.

Ja, op een kleine schaal kan ik die methode ook gebruiken.

exodus 27 juni 2013 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6695652)
Paul Tice, ook een scepticus waarschijnlijk. :)

Nope.

Jordan Maxwell was overigens een scepticus totdat hij het zelf meemaakte. Nu uiteraard niet meer. Ook wel tekenend dat hij net doodsbenauwd was.

Zou het dan toch angst zijn dat achter dat sceptisisme ligt? :)

Effect 27 juni 2013 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695359)
Er zijn ook zeer interessante abduction cases, hier ook al aan bod gekomen.

Inderdaad, bepaalde criminele elementen binnen de overheid. Niet iedereen die bij de overheid werkt zit "er in" natuurlijk. Zoals getuigen ook zeggen werkt men met zeer hoge security op een "need to know" basis. Je krijgt enkel maar een stukje van de puzzel, enkel hetgeen dat je nodig hebt voor je werk. Het grote overzicht, dat is voor het minieme percentage aan de top.

Dat is inderdaad zo.



Enkel diegene die meedoen in deze geheime projecten, en dan nog op een "need to know" basis.

Ja, maar niet bewust. Ze "repeaten" gewoon de informatie die algemeen geaccepteerd is. De "kennis filter".

Die onzichtbare aspecten van de overheden bestaan. En in het geheim zit men technologisch massaal veel voor op wat er officieel gekend is.

In heel dat stuk zit geen 1 zin die op feiten gebaseerd is, enkel op geloof, faith, en dan nog behoorlijke leaps of faith ook nog.

Citaat:

Tja, ik houd me bezig met bewijs, niet met "leap of faith's".
Dan vind ik deze zin behoorlijk lachwekkend, zoniet van trollgehalte. Moeilijk om zo'n paradox serieus te nemen.

Effect 27 juni 2013 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695456)
Ik heb al ervaring genoeg met skeptici om te weten dat dat niets uithaalt. Ik ben zeker dat je zelf echt wel gelooft dat je je mening gaat bijstellen als je echt bewijs ziet. Ik denk echter dat jij ergens stiekem gelooft dat dat bewijs gewoonweg niet bestaat, daarom kan je het ook niet zien. Het probleem is dat er een onbewuste resistentie is door afhankelijkheid aan je wereldbeeld. Die onbewuste resistentie beïnvloed je rationele processen en je hebt dit zelf niet door. Daarom is het ook onebwust.

Je kan alleen jezelf overtuigen. Ik kan jou van niets overtuigen.

Nu, voor jullie moeten al die mensen leugenaars zijn en/of zich vergist hebben. Geen enkele, maar dan ook geen enkele van die cases kan/mag waar zijn, effectief over aliens gaan, of jullie wereldbeeld gaat aan diggelen. Als er één domini valt, vallen ze allemaal.

Spreekt u nu over uw eigen wereldbeeld?

Bewijs willen wij, geen geloof of filosofische blabla. Bewijs dat ons aan het nadenken zet. Ik heb ook asperger, met bewijs overtuig je me, niet met geloofszever. De katholieke kerk heb ik na voldoende bewijs ook de rug toegekeerd.

Citaat:

Niet bepaald een comfortabele positie om in te zitten hé?
Ik heb lak aan wereldbeelden die niet stroken met de feiten. Comfortabele posities worden gecreëerd door de feiten, niet andersom. Jij laat je wereldbeeld de feiten bepalen. Dat is faith.

JBM 27 juni 2013 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695671)
Zou het dan toch angst zijn dat achter dat sceptisisme ligt? :)

Je bent zo ver heen dat je zelfs niet meer weet wat sceptisisme eigenlijk is.

Effect 27 juni 2013 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695671)
Nope.

Jordan Maxwell was overigens een scepticus totdat hij het zelf meemaakte. Nu uiteraard niet meer. Ook wel tekenend dat hij net doodsbenauwd was.

Zou het dan toch angst zijn dat achter dat sceptisisme ligt? :)

Ik vind heel dat aliengedoe ook behoorlijk septisch. In mijn voortuin ligt ook een put met septische aliens.

exodus 27 juni 2013 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6695694)
In heel dat stuk zit geen 1 zin die op feiten gebaseerd is, enkel op geloof, faith, en dan nog behoorlijke leaps of faith ook nog.

Wat ik zeg is op feiten gebaseerd. Lees de draden eens door of doe onderzoek. Maarja, laat me raden...

exodus 27 juni 2013 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6695700)
Je bent zo ver heen dat je zelfs niet meer weet wat sceptisisme eigenlijk is.

Met sceptisisme bedoel ik de debunker style sceptici, zoals diegene van Skepp en consorten. Kritisch zijn is goed, sceptisch is gewoon je materialistisch geloofsysteem verdedigen.

exodus 27 juni 2013 13:03

Uiteindelijk gaat het niet over het bestaan van aliens, dat staat vast. Voor iedereen die open minded het bewijs bekijkt. De ware kern van de zaak ligt bij diegene die kost wat kost het bewijs niet willen accepteren. Wat ligt aan de oorzaak hiervan? Het niet willen loslaten van het wereldbeeld, het expanderen van het wereldbeeld niet toelaten.

Van een "mainstream" wereldbeeld gaan naar een wereldbeeld waarin aliens bestaan, waarin regeringen dit verzwijgen en alle gevolgen dat het met zich meebrengt, dat is voor velen, zoals sommigen hier ook letterlijk toegeven, een brug te ver.

Het vasthouden aan het wereldbeeld is gebaseerd op krampachtige controle. En waarop is controle gebaseerd? Op angst. Aan de basis van die controle ligt een angst, een angst dat de wereld fundamenteel anders is dan dan dat men denk dat het is. DAT is de kern van de zaak. Ik denk dat deze uiteindelijk met de angst voor de dood verbonden is. Het wegvallen van je wereldbeeld, van hoe je dacht dat de wereld is elkaar zit, is een beetje sterven. Maar het is een illusie.

Alles wat je weet is verkeerd, dan denkt men, "oh my god, dat KAN toch niet waar zijn??" Helaas is het wel waar. Waarom? Omdat we een vals beeld van de realiteit opgespeld zijn door de maatschappij waarin we opgegroeid zijn. Eenmaal je dit inziet en kan accepteren, kan je door je angst gaan en een grotere realiteit omarmen. Nochtans is het heel simpel om van de angst af te geraken. Gewoonweg LOSLATEN, gewoon loslaten , floep, weg. Dan ben je geen gijzelaar meer van de angsten en kan je ratio veel vrijer werken. Nu is je ratio een gijzelaar van je onbewuste, die elke gedachte van je kleurt en stuurt om die angst niet onder ogen te hoeven zien.

Loslaten ... simpel, maar niet gemakkelijk.

JBM 27 juni 2013 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695716)
Met sceptisisme bedoel ik de debunker style sceptici, zoals diegene van Skepp en consorten. Kritisch zijn is goed, sceptisch is gewoon je materialistisch geloofsysteem verdedigen.

Sceptisme en geloofsystemen zijn niet verenigbaar. Je wilt weer maar eens jouw wereldbeeld opdringen als werkelijkheid.

Je hebt blijkbaar een probleem met "debunkers". Ik vraag me af waarom? Omdat die mensen de nonsens die jij als waarheid verkoopt weten de ontmaskeren voor wat het is? Onzin, kul en soms zelfs pure oplichterij.

JBM 27 juni 2013 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6695733)
Uiteindelijk gaat het niet over het bestaan van aliens, dat staat vast. Voor iedereen die open minded het bewijs bekijkt. De ware kern van de zaak ligt bij diegene die kost wat kost het bewijs niet willen accepteren. Wat ligt aan de oorzaak hiervan? Het niet willen loslaten van het wereldbeeld, het expanderen van het wereldbeeld niet toelaten.

Er is geen bewijs voor het bestaan van Aliens, er dus dus ook geen bewijs dat ze hier op aarde aanwezig zijn. Niets van waar je altijd naar verwijst komt ook maar in de buurt van de limiet om gekwalificeerd te kunnen worden als bewijs.

Het ben dus jij die jouw wereldbeeld niet kan loslaten en accepteren dat (zoals het er nu naar uitziet) wij gewoon helemaal alleen op dit planeetje leven.

Het is jouw hang naar "iets meer, want dit kan toch niet alles zijn" die je ertoe brengt als een grote naiveling alles als waarheid te accepteren zolang het maar een wereldbeeld oplevert dat sterk genoeg afwijkt van de werkelijkheid.

Citaat:

Van een "mainstream" wereldbeeld gaan naar een wereldbeeld waarin aliens bestaan, waarin regeringen dit verzwijgen en alle gevolgen dat het met zich meebrengt, dat is voor velen, zoals sommigen hier ook letterlijk toegeven, een brug te ver.
Uit wat er hier in al de posts al geschreven werd blijkt dat er hier niemand is die "het bestaan van aliens" mentaal niet zou aankunnen. Dat is een rationalisatie van jouw kant om het terechte sceptisisme in te passen in jouw sprookjes wereldbeeld.

Citaat:

een angst
Oh boy, daar gaan we weer. Wij zijn bang. Ik ben helemaal nergens bang voor jongen, behalve voor de zaken waarvan ik via rationele weg weet dat ze gevaarlijk zijn, zoals een aanstormende 10-tonner of een hongerige leeuw.

Sprookjes boezemen niet in het minst angst in. Zelfs geen greintje.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be