Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Novak Djokovic naar de Australische cel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262887)

patrickve 13 januari 2022 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9867599)
Hij heeft wel degelijk de wet overtreden in Servië, en bekende het.

Miljoenen doden.

fox 13 januari 2022 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9867014)
Iets wat wij al wisten hé.
Er waren er hier die het onverdedigbare aan het verdedigen waren.

Het lijkt erop dat jij dat nog steeds doet

reservespeler 13 januari 2022 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9867604)
Miljoenen doden.

Een wet overtreden is een wet overtreden.
Als ik te snel rijd met de wagen en ze pakken mij, betaal ik een boete. Ik heb nog nooit iemand verwond, laat staan gedood met te snel rijden, zelfs nog nooit een ongeval veroorzaakt.

Absurd die snelheidsbeperking hé.

patrickve 13 januari 2022 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9867617)
Een wet overtreden is een wet overtreden.

Joden niet aangeven is Joden niet aangeven. Nochtans is dat het reglement.

Hoofdstraat 13 januari 2022 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9867617)
Een wet overtreden is een wet overtreden.
Als ik te snel rijd met de wagen en ze pakken mij, betaal ik een boete. Ik heb nog nooit iemand verwond, laat staan gedood met te snel rijden, zelfs nog nooit een ongeval veroorzaakt.

Absurd die snelheidsbeperking hé.

Het is niet dat ze je in Australië kunnen beboeten voor een verkeersovertreding die je hier hebt gepleegd.

fox 13 januari 2022 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9867617)
Een wet overtreden is een wet overtreden.
Als ik te snel rijd met de wagen en ze pakken mij, betaal ik een boete. Ik heb nog nooit iemand verwond, laat staan gedood met te snel rijden, zelfs nog nooit een ongeval veroorzaakt.

Absurd die snelheidsbeperking hé.

Klopt, en als er morgen een wet uitgevaardigd wordt die stelt dat mensen met een BMI boven de 25 niet meer buiten mogen komen, dan is de wet de wet en moeten die mensen zich daar aan houden.

De schoofzak 13 januari 2022 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9867161)
We moeten twee verschillende dingen ook verschillend bekijken.

Ten eerste: is hij momenteel besmettelijk, of is daar een risico toe? Dan moet hij in quarantaine of isolatie.

Ten tweede: heeft hij wetten overtreden? Dat moet hij daarvoor berecht worden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9867224)
En als hij momenteel niet besmet is? Wat dan?
En als hij geen wetten heeft overtreden?

Die mogelijkheden komen precies niet in u op... net alsof de schuld in uw ogen al vaststaat, maar nog enkel aangetoond moet worden.

Ik stel twee vragen, en u schuift mij in de schoenen dat ik me niet eens die vragen afvraag ???

Meneer, ik vermoed dat er iets grondigs fout zit.

De schoofzak 13 januari 2022 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9867242)
Het was conform aan alle voorschriften.

Ik heb jou nooit horen protesteren tegen de versoepelingen. Vind je versoepelingen slecht? :mrgreen:

Zelfs zo'n dingen mogen aangewend worden in het politieke spel.
Harde stiel.

Wederwoord, vanzelfsprekend, mag ook.

De schoofzak 13 januari 2022 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 9867602)
Ach wat.... in mijn straat wordt de wet dagelijks overtreden door honderden automobilisten. Veel gevaarlijker dan wat Djok deed.
Maar geen kat die erom maalt.

Het kan zijn dat Australische katten anders malen.

De schoofzak 13 januari 2022 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9867848)
Klopt, en als er morgen een wet uitgevaardigd wordt die stelt dat mensen met een BMI boven de 25 niet meer buiten mogen komen, dan is de wet de wet en moeten die mensen zich daar aan houden.

Kunt u een iets meer realistisch voorbeeld zoeken?

Jan van den Berghe 13 januari 2022 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9867862)
Ik stel twee vragen, en u schuift mij in de schoenen dat ik me niet eens die vragen afvraag ???

Meneer, ik vermoed dat er iets grondigs fout zit.

U mag dat vermoeden, maar in een rechtstaat is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.

Gipsy 13 januari 2022 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 9867584)
Djokovic zit al in de loting van de Australian Open

Zoals een drievoudig draadopener stelde: hopelijk gaan sommige mensen hun ogen nu open.

Helaas neen, au contraire. Het geeft mij een zekere degout dat met de regels gefoefeld wordt omdat iemand goed op een bal kan slaan.

patrickve 13 januari 2022 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9867890)
Helaas neen, au contraire. Het geeft mij een zekere degout dat met de regels gefoefeld wordt omdat iemand goed op een bal kan slaan.

Denk je niet dat het de morele plicht is om met waanzinnige regels te foefelen ?

Wie vindt nu dat men idiote regels moet "verdedigen" ? Wie vindt dat men idiote regels respect moet betonen ?

fox 13 januari 2022 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9867869)
Kunt u een iets meer realistisch voorbeeld zoeken?

Wat bedoelt u? Als u het normaal vindt dat er wetten worden uitgevaardigd waarbij niet gevaccineerden minder rechten hebben, waarom zou het dan zo raar zijn om vetkwabben ook minder rechten te geven ?

Pandareus 13 januari 2022 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9867617)
Een wet overtreden is een wet overtreden.
Als ik te snel rijd met de wagen en ze pakken mij, betaal ik een boete. Ik heb nog nooit iemand verwond, laat staan gedood met te snel rijden, zelfs nog nooit een ongeval veroorzaakt.

Absurd die snelheidsbeperking hé.


Er is in hoofde van de regering nog geen formele beslissing genomen, maar het moment lijkt te naderen...

Citaat:

Asked whether non-citizen non-residents who are not double vaccinated were a risk to public health, Morrison skirted around Djokovic’s case by referring to “other matters being considered at the moment”.

“All I will simply say is the reason we have had since 15 December, where fully vaccinated eligible visa holders could travel to Australia without needing to apply for a travel exemption … that individual has to show they are double vaccinated or must provide acceptable proof that they can’t be vaccinated for medical reasons,” he said.

“That’s the policy, that policy hasn’t changed … of course we would expect authorities to be implementing the policy of the government when it comes to those matters.”

Morrison noted that non-citizen non-residents could have acquired a visa but that did not guarantee that they fulfilled conditions to enter the country.


“They may have acquired a visa recently, they may have acquired a visa some time ago and be returning, when some of these issues weren’t extant at that time,” he said.

“That’s why it’s important to distinguish between the visa and the condition to enter the border. They’re not one and the same thing and they’re often conflated and shouldn’t be.

“If you’re not a citizen or resident, then the health rules we have in place to protect our borders [apply] – and our border protection policies have been central to the government’s achievements when it comes [to Covid] and Australia’s achievements generally in having one of the lowest death rates.”
https://www.theguardian.com/sport/20...ustralian-open

Het lijkt er zo op dat de premier een duwtje aan de minister van immigratie aan het geven is, om hier streng te oordelen en niet mee te stappen in de Djoko-cultus.

Pandareus 13 januari 2022 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9867940)
Denk je niet dat het de morele plicht is om met waanzinnige regels te foefelen ?

Wie vindt nu dat men idiote regels moet "verdedigen" ? Wie vindt dat men idiote regels respect moet betonen ?

...en wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.
Djoko foefelde, en dat heeft gevolgen.

Jan Janssen 13 januari 2022 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9867869)
Kunt u een iets meer realistisch voorbeeld zoeken?

Als er meer landen komen zoals Spanje die zeggen, we gaan het laten waaien en we gaan niet meer boosteren voor iedereen, en bijvoorbeeld volgende week is in Oostenrijk het wk skiën en die zeggen dat alleen geboosterden binnen mogen, dan moeten ze gewoon het Wk afpakken van Oostenrijk. Ik wil niet zeggen dat Oostenrijk niet mag doen wat ze willen, maar als zij strenger als de rest willen zijn, dan moeten ze de consequenties aanvaarden.

patrickve 13 januari 2022 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9867953)
...en wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.
Djoko foefelde, en dat heeft gevolgen.

Maar wat er met Djoko gebeurt heeft niet het minste belang. Wat het aantoont is wat telt. Zoals met de Joden eigenlijk.

Het ergste zou zijn dat ze Djoko zijn affaire eigenlijk regelen. Dan wordt de valse illusie geschapen dat ze ginder in Australie nog een klein beetje gezond verstand hebben. Dat zou nefast zijn.

fox 13 januari 2022 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9867985)
Maar wat er met Djoko gebeurt heeft niet het minste belang. Wat het aantoont is wat telt. Zoals met de Joden eigenlijk.

Het ergste zou zijn dat ze Djoko zijn affaire eigenlijk regelen. Dan wordt de valse illusie geschapen dat ze ginder in Australie nog een klein beetje gezond verstand hebben. Dat zou nefast zijn.

Inderdaad, er doen hier mensen alsof het om Djokovic draait. Wel, die hebben er geen snars van begrepen hé. Het gaat over hoe de wereld beetje bij beetje de rechten van ongevaccineerden afneemt. Zoals bijvoorbeeld ook in Canada waarbij een vader zijn kind niet meer mag zien omdat hij niet gevaccineerd is. Textbook jaren 30 voorbeeld, maar het zal weer allemaal niet zo erg zijn voor onze fascistjes op dit forum.

Henri1 14 januari 2022 08:09

De ongevaccineerde Pipo kan zijn koffers pakken en opkrassen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be