Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Covid is terug van weggeweest. Ronde van Zwitserland mogelijk afgelast. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265280)

Dadeemelee 28 juni 2022 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9985265)
Maar vroeger haalde zo een zwanzen de gazet niet he.

Griep was veel minder besmettelijk en gevaarlijk. Met de vaccinaties en ‘natuurlijke’ besmetting is het virus nu minder gevaarlijk.
En vergeet de mentaliteitsverandering niet. Handen geven of mekaar aflebberen is niet meer standaard practice. Mensen zijn voorzichtiger geworden.

patrickve 28 juni 2022 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9985273)
Griep was veel minder besmettelijk en gevaarlijk.

Voor festival gangers ? Nee helemaal niet. Dat is wat men U nu al 2 jaar wijsmaakt. Wees bang. Bibber voor een snotvalling. Voor oudere mensen, ja, maar dat zijn geen festivalgangers.

Hoofdstraat 28 juni 2022 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9985273)
Griep was veel minder besmettelijk en gevaarlijk. Met de vaccinaties en ‘natuurlijke’ besmetting is het virus nu minder gevaarlijk.
En vergeet de mentaliteitsverandering niet. Handen geven of mekaar aflebberen is niet meer standaard practice. Mensen zijn voorzichtiger geworden.

Griep is voor jonge mensen altijd al gevaarlijker geweest dan Covid, zeker jonge kinderen.

fox 28 juni 2022 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9985103)
Ik neem allang het griepvaccin, en op aanraden van mijn dokter neem ik dat eind oktober, begin november omdat het maar x aantal maanden werkzaam is (zegt mijn dokter).

Heel goed, proficiat. Misschien kan je dan ook eens aan je dokter vertellen dat dit iedere keer een ander vaccin is. Om de 6 maand hetzelfde vaccin inspuiten is complete nonsens. Laat ons hopen dat uw dokter dat weet, maar ik denk het wel.

Dadeemelee 28 juni 2022 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9985324)
Heel goed, proficiat. Misschien kan je dan ook eens aan je dokter vertellen dat dit iedere keer een ander vaccin is. Om de 6 maand hetzelfde vaccin inspuiten is complete nonsens. Laat ons hopen dat uw dokter dat weet, maar ik denk het wel.

Het is minder efficiënt dan een nieuw vaccin, maar het heeft nog alijd effect. Mijn dokter weet dat ook, die heeft daar 9 jaar voor gestudeerd.

Hoofdstraat 28 juni 2022 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9985330)
Het is minder efficiënt dan een nieuw vaccin, maar het heeft nog alijd effect. Mijn dokter weet dat ook, die heeft daar 9 jaar voor gestudeerd.

Dan weet die dokter ook dat Corona niet zo vlug muteert als griep en dat een besmetting beter zal beschermen dan een aangepast vaccin. Nu dat iedereen besmet is wordt zo’n vaccin nuttelozer met de dag.

fox 29 juni 2022 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9985330)
Het is minder efficiënt dan een nieuw vaccin, maar het heeft nog alijd effect. Mijn dokter weet dat ook, die heeft daar 9 jaar voor gestudeerd.

Als uw dokter 9 jaar gestudeerd heeft om die onzin uit te kramen dan is er echt wat mis met ons onderwijs. Maar ik heb eerder het idee dat jij hem niet begrijpt. dat zou veel verklaren.

patrickve 29 juni 2022 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9985759)
Als uw dokter 9 jaar gestudeerd heeft om die onzin uit te kramen dan is er echt wat mis met ons onderwijs. Maar ik heb eerder het idee dat jij hem niet begrijpt. dat zou veel verklaren.

Die dokter weet ook dat ge zotten gelijk moet geven, en hij heeft ook een commerciele functie he :-)

Dat gezegd, het is uiteraard waar dat voor wat oudere mensen, extra spuitjes geen probleem zijn en ma foi, waarom niet he. En ja, het beschermt inderdaad een beetje meer, gedurende een paar weken of zo.

patrickve 29 juni 2022 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9985324)
Heel goed, proficiat.

Herinner U nog hoe we als kwakzalvers werden uitgemaakt toen we dat vorige zomer vertelden....

Kodo Kodo 29 juni 2022 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9985330)
Het is minder efficiënt dan een nieuw vaccin, maar het heeft nog alijd effect. Mijn dokter weet dat ook, die heeft daar 9 jaar voor gestudeerd.

En om te beoordelen of die negen jaar voldoende zijn, moet je tien jaar studeren, maar we twijfelen er niet aan dat jij aan dat criterium voldoet.

Kodo Kodo 29 juni 2022 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9985262)
Ik heb vroeger al gezegd dat ge met griep (een echte griep, geen verkoudheid) niet moet lachen. Dus er is evenveel reden om Covid te vermijden als om griep te vermijden.

Niet met covid lachen is voldoende. Ik lach nooit en krijg nooit griep of covid.

Hoofdstraat 29 juni 2022 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9985262)
Ik heb vroeger al gezegd dat ge met griep (een echte griep, geen verkoudheid) niet moet lachen. Dus er is evenveel reden om Covid te vermijden als om griep te vermijden.

Griep vermijden, hoe doe je dat zonder jezelf op te sluiten?

Kodo Kodo 1 juli 2022 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9986238)
Griep vermijden, hoe doe je dat zonder jezelf op te sluiten?

Zoals Louis Pasteur aan het eind van zijn leven zelf inzag, komt het niet zozeer op het voorkómen van besmetting aan als op een sterke afweer.

Hoofdstraat 1 juli 2022 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 9986924)
Zoals Louis Pasteur aan het eind van zijn leven zelf inzag, komt het niet zozeer op het voorkómen van besmetting aan als op een sterke afweer.

Inderdaad, fit zijn, correct voedsel, vitaminen en dergelijke zijn veel belangrijker dan de ziekte proberen te vermijden. Integendeel, regelmatig besmet worden is een belangrijk onderdeel van je bescherming.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be