Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zwemmen in Europa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249195)

fox 1 juli 2019 15:15

Zwemmen in Europa
 
Een jaar of 20-25 geleden bestonden mijn zomers eruit om smorgens mijn fiets te pakken samen met wat vrienden en vriendinnen om dan 20km te bollen tot aan recreatiedomein de Kluis. Daar spendeerden we enige uurtjes op de ligweide en in het zwembad alvorens huiswaarts te keren. Mij altijd supergoed geamuseerd, nooit problemen gehad met andere bezoekers want iedereen was steeds opgewekt en tevree.

De laatste jaren heb ik opgevangen dat alles daar veranderd was. "Noord Franse" jongeren kwamen in grote getale naar het domein, rookten drugs, vielen dames lastig. Minder en minder Vlamingen vonden de weg naar het eens zo fantastische domein. Tot het domein enkele jaren geleden definitief de deuren moest sluiten omwille van de Noord Franse (lees: Noord Afrikaanse) overlast.

Overal in Vlaanderen komen recreatiedomeinen dergelijke fratsen tegen. Daarbij denken we aan de Blaarmeersen, Sterre en nog veel anderen.

Nu hebben ze het in gidsland Duitsland ook zitten.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...land~abd91456/

Waarom stemmen er meer en meer mensen op het Vlaams Belang? Omdat ze het kotsbeu zijn dat hun kroost niet meer veilig kan gaan zwemmen op hete dagen.

O ja, in Nederland hebben ze blijkbaar last van "Vlaamse jongeren"

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...dorp~a85c8343/

Ik ben aan het overwegen om een zwembad aan te leggen in de tuin zodat mijn dochter niet lastiggevallen hoeft te worden als ze wat ouder is.

Elio di Supo 1 juli 2019 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9058183)
Waarom stemmen er meer en meer mensen op het Vlaams Belang? Omdat ze het kotsbeu zijn dat hun kroost niet meer veilig kan gaan zwemmen op hete dagen.

Onder andere, ja. Welnu de kruik gaat zolang te water tot ze barst. Je kan van die knulletjes niet verwachten dat ze dit snappen.

Het Verzet 1 juli 2019 17:21

Tot hé. Onlangs gaf een neef van me een klassenfuif in hetzelfde jeugdhuis waar wij als jonge gasten allemaal samen vrij en blij feest vierden.
Zelfde fenomeen, een groepje kutmaroeffen die de boel wat komt verzieken voor iedereen.

Universalia 1 juli 2019 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9058341)
Tot hé. Onlangs gaf een neef van me een klassenfuif in hetzelfde jeugdhuis waar wij als jonge gasten allemaal samen vrij en blij feest vierden.
Zelfde fenomeen, een groepje kutmaroeffen die de boel wat komt verzieken voor iedereen.

Niet echt een alleenstaand geval de situatie die zich daar voorgedaan heeft.

Boa 1 juli 2019 20:00

Eerst stemt de Europeaan/Belg/Vlaming jarenlang op multiculti partijen. Zelfs in 2019 stemmen nog altijd 88% van de Belgen voor multiculti.


Om dan telkens maar weer te klagen hoe slecht die multiculti is. Als je de derde wereld binnenhaalt wordt het hier ook de derde wereld. Geniet er van zou ik zeggen.

Nierika 1 juli 2019 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9058183)
Een jaar of 20-25 geleden bestonden mijn zomers eruit om smorgens mijn fiets te pakken samen met wat vrienden en vriendinnen om dan 20km te bollen tot aan recreatiedomein de Kluis. Daar spendeerden we enige uurtjes op de ligweide en in het zwembad alvorens huiswaarts te keren. Mij altijd supergoed geamuseerd, nooit problemen gehad met andere bezoekers want iedereen was steeds opgewekt en tevree.

De laatste jaren heb ik opgevangen dat alles daar veranderd was. "Noord Franse" jongeren kwamen in grote getale naar het domein, rookten drugs, vielen dames lastig. Minder en minder Vlamingen vonden de weg naar het eens zo fantastische domein. Tot het domein enkele jaren geleden definitief de deuren moest sluiten omwille van de Noord Franse (lees: Noord Afrikaanse) overlast.

Overal in Vlaanderen komen recreatiedomeinen dergelijke fratsen tegen. Daarbij denken we aan de Blaarmeersen, Sterre en nog veel anderen.

Nu hebben ze het in gidsland Duitsland ook zitten.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...land~abd91456/

Waarom stemmen er meer en meer mensen op het Vlaams Belang? Omdat ze het kotsbeu zijn dat hun kroost niet meer veilig kan gaan zwemmen op hete dagen.

O ja, in Nederland hebben ze blijkbaar last van "Vlaamse jongeren"

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...dorp~a85c8343/

Ik ben aan het overwegen om een zwembad aan te leggen in de tuin zodat mijn dochter niet lastiggevallen hoeft te worden als ze wat ouder is.

"De Kluis", is dat in Kluisbergen?

Ik ben daar in mijn jeugd veel geweest, en ben een jaar of 12 geleden nog eens met mijn vrouw naar daar geweest, we waren toen nog niet getrouwd.

Ik denk niet dat ik overdrijf als ik stel dat er 600 Maghrebijnen rondliepen, waarvan 10 meisjes, en hier en daar een verloren gelopen blanke.

Ietwat beduusd gingen we ons wat apart gaan zetten in het gras naast het zwembad, mijn vrouw voelde zich tussen al dat geweld (roepen, schijngevechten, wild voetballen, rondom de paar meisjes on het zwembad hangen etc...) niet echt op haar gemak.

Een meter of 5 vandaan zat een Maghrebijn een stuk exotisch fruit te snijden met een knipmes, waarbij hij de schillen ostentatief tussen mij en mijn vrouw door gooide. Toen we even in de richting keken vanwaar de vliegende schullen kwamen, lachte hij zijn tanden bloot, waarvan er meerdere volgens mij gewoon uitgeslagen waren.

We zijn rechtgestaan en wilden naar de ingang, toen er 4 politie-agenten binnen kwamen op de weide.

Eén van die 4 was minstens 2 meter lang en heel mager.

In enkele seconden, ik verzin het niet, vloog de ganse meute rond die agenten, ze sprongen echt in 7 haasten uit het zwembad en liepen van de weide, om rond die agenten te drommen en op te springen. Van de agenten was in de menigte enkel nog de kop van de grootste zichtbaar, en daarrond een zwerm van honderden springende, duwende en tierende Maghrebijnen.

We zijn als de bliksem naar de kleedkamers gelopen en vandazr naar de parking, toen we beseften waarover het ging.

Op de parking van het domein waren van alle Belgische wagens, en dat waren er zoveel niet, de ruiten ingeslagen en was er ingebroken.

Eén gast, ook een Maghrebijn, maar dan een Belg, stond daar in zijn zwemshort en had zelfs geen kleren meer, omdat ze zelfs die hadden geroofd.

Naast mij kwamen 2 Maghrebijnen staan, naar mijn ingeslagen zijruit kijken, en zegt één van die 2 In vlekkeloos Nederlands - ik verzin het opnieuw niet - "het is altijd hetzelfde met die vreemden".

Ik kijk hem verbouwereerd aan, hij ziet mijn verbazing en begrijpt waarom, en voegt dan lachend toe:

"Ik ben geen Noordfrans crapuul hoor, ik ben van Ronse"...

We zijn nooit meer terug gegaan, het domein is uiteindelijk in 2017 gesloten. Het is zijn slechte reputatie nooit meer kwijt geraakt, hoewel de Franse politie uiteindelijk mee kwam patrouilleren om het onveiligheidsgevoel te verminderen.

Wat ik daar die dag heb gezien, is me tot op de dag van vandaag bijgebleven, en heeft mijn idee over de toekomst van Europa mee vorm gegeven. Mijn geloof in een positief samenleven is daar begraven, en dat komt nooit meer goed.

Het is makkelijk om dit op angst en polarisatie te steken, tot je het zelf eens in real time meemaakt.

De culturele verschillen zijn te groot...

fox 1 juli 2019 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 9058447)
"De Kluis", is dat in Kluisbergen?

Ik ben daar in mijn jeugd veel geweest, en ben een jaar of 12 geleden nog eens met mijn vrouw naar daar geweest, we waren toen nog niet getrouwd.

Ik denk niet dat ik overdrijf als ik stel dat er 600 Maghrebijnen rondliepen, waarvan 10 meisjes, en hier en daar een verloren gelopen blanke.

Ietwat beduusd gingen we ons wat apart gaan zetten in het gras naast het zwembad, mijn vrouw voelde zich tussen al dat geweld (roepen, schijngevechten, wild voetballen, rondom de paar meisjes on het zwembad hangen etc...) niet echt op haar gemak.

Een meter of 5 vandaan zat een Maghrebijn een stuk exotisch fruit te snijden met een knipmes, waarbij hij de schillen ostentatief tussen mij en mijn vrouw door gooide. Toen we even in de richting keken vanwaar de vliegende schullen kwamen, lachte hij zijn tanden bloot, waarvan er meerdere volgens mij gewoon uitgeslagen waren.

We zijn rechtgestaan en wilden naar de ingang, toen er 4 politie-agenten binnen kwamen op de weide.

Eén van die 4 was minstens 2 meter lang en heel mager.

In enkele seconden, ik verzin het niet, vloog de ganse meute rond die agenten, ze sprongen echt in 7 haasten uit het zwembad en liepen van de weide, om rond die agenten te drommen en op te springen. Van de agenten was in de menigte enkel nog de kop van de grootste zichtbaar, en daarrond een zwerm van honderden springende, duwende en tierende Maghrebijnen.

We zijn als de bliksem naar de kleedkamers gelopen en vandazr naar de parking, toen we beseften waarover het ging.

Op de parking van het domein waren van alle Belgische wagens, en dat waren er zoveel niet, de ruiten ingeslagen en was er ingebroken.

Eén gast, ook een Maghrebijn, maar dan een Belg, stond daar in zijn zwemshort en had zelfs geen kleren meer, omdat ze zelfs die hadden geroofd.

Naast mij kwamen 2 Maghrebijnen staan, naar mijn ingeslagen zijruit kijken, en zegt één van die 2 In vlekkeloos Nederlands - ik verzin het opnieuw niet - "het is altijd hetzelfde met die vreemden".

Ik kijk hem verbouwereerd aan, hij ziet mijn verbazing en begrijpt waarom, en voegt dan lachend toe:

"Ik ben geen Noordfrans crapuul hoor, ik ben van Ronse"...

We zijn nooit meer terug gegaan, het domein is uiteindelijk in 2017 gesloten. Het is zijn slechte reputatie nooit meer kwijt geraakt, hoewel de Franse politie uiteindelijk mee kwam patrouilleren om het onveiligheidsgevoel te verminderen.

Wat ik daar die dag heb gezien, is me tot op de dag van vandaag bijgebleven, en heeft mijn idee over de toekomst van Europa mee vorm gegeven. Mijn geloof in een positief samenleven is daar begraven, en dat komt nooit meer goed.

Het is makkelijk om dit op angst en polarisatie te steken, tot je het zelf eens in real time meemaakt.

De culturele verschillen zijn te groot...

Daar ging het idd over. De kluis, fantastische tijden beleefd. Volledig naar de knoppen geholpen door Noord Afrikanen. Maar als je dat durft zeggen ben je een racist. Het is echter een feit dat moesten daar nooit Noord Afrikanen geweest zijn, dit nog steeds een florerend domein was, waar jong en oud naartoe kon.

cookie monster 1 juli 2019 21:20

Ik spreek in sarasme:
Mag men nu ook geen lol meer trappen ??
De politiek correcten kunnen niks meer verdragen blijkbaar !! :-(

Skobelev 1 juli 2019 21:56

Tja, vroeger kon je in onze streek naar Wetteren, de Nieuwdonk, de Gavers, Hawaï in Meldert, een zwemvijver aan een camping in Bambrugge.....of binnenzwembaden in verschillende gemeenten.

Nu ga ik enkel nog in ons eigen zwembad, geen last van allachtonen.

fbpolitics 1 juli 2019 22:10

Intrieste verhalen, en realiteit.

Maar de Vlaming wilt hiervan nog meer hebben, en heeft daar ook voor gestemd.
.

Nierika 1 juli 2019 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 9058479)

Intrieste verhalen, en realiteit.

Maar de Vlaming wilt hiervan nog meer hebben, en heeft daar ook voor gestemd

Welneej.

Waarom toch altijd dat calimero-toontje?

Alsof voor de mensen enkel migratie een issue is.

Elio di Supo 1 juli 2019 23:13

Tijdens de periode 1998-2003 ging ik geregeld naar de Gentse Blaarmeersen. Ook naar het gemeentelijk zwembad van St-Amandsberg. Je zag daar wel eens groepjes allochtonen maar eerlijk gezegd had ik nooit last met hen.

Het verdriet me dan ook te moeten lezen dat de Blaarmeersen nu ook een plek zijn geworden dat geplaagd wordt door die kutmaghrebijntjes. Die voor dit ergerlijke gedrag wsl ook een schouderklopje krijgen van pa en ma.

Hypochonder 2 juli 2019 06:31

De oplossing voor dergelijke problemen zou eigenlijk simpel kunnen zijn: al die amokmakers identificeren en hen voor altijd de toegang ontzeggen tot alle recreatiegebieden in Vlaanderen.

Maar dat kan natuurlijk niet in ons huidig Vlaanderen, dan liever de situatie volledig laten verrotten en de boel dan sluiten.

Anna List 2 juli 2019 06:56

vandaag sturen de politici en de politietop hun agenten liever naar de Dossin Kazerne dan naar recreatieparken.

het resultaat is ernaar.

Hoomer 2 juli 2019 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 9058493)
Welneej.

Waarom toch altijd dat calimero-toontje?

Alsof voor de mensen enkel migratie een issue is.

Dat zou het moeten zijn, ik heb in mijn leven door ervaring geleerd de zaken een voor een aan te pakken, moest de migratie en de gevolgen ervan opgelost raken er veel zaken zichzelf zouden oplossen zoals geldgebrek bij onze overheden.

araneus 2 juli 2019 10:36

In 2005 heb ik de cursus 'Hoger Redder' gevolgd in het Zwembad van Hofstade. De lesgever was in die tijd hoofredder in het provinciaal domein van Huizingen. Hij kende de problemen met de Noord-Afrikanen maar al te goed en gaf ons als toekomstige redders advies hoe met hen om te gaan. Voor hem was het zeer éénvoudig. Eenmaal iets op een correcte beleefde manier vragen, als ze niet luistern politie bellen en laten verwijderen. Blijkbaar was het daar zo erg geworden dat men (de minder ervaren) redders gewoon in het zwembad gooide.

Een vriend van mij volgde in die periode dezelfde cursus maar dan in Antwerpen. De cursus 'Hoger Redder' is niet simpel en er hangt een pittige ingangsproef aan vast. Elke fitte persoon kan dit mits een beetje voorbereiding wel halen. Gezien redder een knelpuntberoep is/was, stuurde de VDAB een aantal werklozen naar deze cursus. Eens je het brevet haalt heb je werk! In het Antwerpse betekende dat een 30-tal Noord-Afrikanen. Ze zijn niet verder gekomen dan wat macho-gedrag aan de zwembadrand want geen enkele van hen passeerde de ingangsproef.

Ik woon momenteel in Mechelen maar ik weiger naar de provinciale domeinen van Hofstade en de Nekker in Mechelen te gaan. Door omstandigheden moest ik er vorige zaterdag inhet midden van de hittegolf toch zijn. Ik waande me direct in één of ander ultra-conservatief moslimland. Jongeren kwamen er in pyama voorbij, bijna alle vrouwen droegen een kopvod en in de meeste gevallen lange gewaden. Door problemen in het verleden kom je beide domeinen binnen na het tonen van je identiteitskaart. Het is triestig!

DewareJakob 2 juli 2019 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 9058479)
Intrieste verhalen, en realiteit.

Maar de Vlaming wilt hiervan nog meer hebben, en heeft daar ook voor gestemd.
.

Neen. De Vlaming heeft daar niet voor gestemd. Het wordt ons opgedrongen door de rood-groene facisten, oververtegenwoordigd in de 'hoofdstad' het zuiden van het land. Poco-cultuur maakt alles kapot.

DewareJakob 2 juli 2019 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 9058761)
In 2005 heb ik de cursus 'Hoger Redder' gevolgd in het Zwembad van Hofstade. De lesgever was in die tijd hoofredder in het provinciaal domein van Huizingen. Hij kende de problemen met de Noord-Afrikanen maar al te goed en gaf ons als toekomstige redders advies hoe met hen om te gaan. Voor hem was het zeer éénvoudig. Eenmaal iets op een correcte beleefde manier vragen, als ze niet luistern politie bellen en laten verwijderen. Blijkbaar was het daar zo erg geworden dat men (de minder ervaren) redders gewoon in het zwembad gooide.

Een vriend van mij volgde in die periode dezelfde cursus maar dan in Antwerpen. De cursus 'Hoger Redder' is niet simpel en er hangt een pittige ingangsproef aan vast. Elke fitte persoon kan dit mits een beetje voorbereiding wel halen. Gezien redder een knelpuntberoep is/was, stuurde de VDAB een aantal werklozen naar deze cursus. Eens je het brevet haalt heb je werk! In het Antwerpse betekende dat een 30-tal Noord-Afrikanen. Ze zijn niet verder gekomen dan wat macho-gedrag aan de zwembadrand want geen enkele van hen passeerde de ingangsproef.

Ik woon momenteel in Mechelen maar ik weiger naar de provinciale domeinen van Hofstade en de Nekker in Mechelen te gaan. Door omstandigheden moest ik er vorige zaterdag inhet midden van de hittegolf toch zijn. Ik waande me direct in één of ander ultra-conservatief moslimland. Jongeren kwamen er in pyama voorbij, bijna alle vrouwen droegen een kopvod en in de meeste gevallen lange gewaden. Door problemen in het verleden kom je beide domeinen binnen na het tonen van je identiteitskaart. Het is triestig!

2

Zipper 2 juli 2019 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 9058761)
In 2005 heb ik de cursus 'Hoger Redder' gevolgd in het Zwembad van Hofstade. De lesgever was in die tijd hoofredder in het provinciaal domein van Huizingen. Hij kende de problemen met de Noord-Afrikanen maar al te goed en gaf ons als toekomstige redders advies hoe met hen om te gaan. Voor hem was het zeer éénvoudig. Eenmaal iets op een correcte beleefde manier vragen, als ze niet luistern politie bellen en laten verwijderen. Blijkbaar was het daar zo erg geworden dat men (de minder ervaren) redders gewoon in het zwembad gooide.

Een vriend van mij volgde in die periode dezelfde cursus maar dan in Antwerpen. De cursus 'Hoger Redder' is niet simpel en er hangt een pittige ingangsproef aan vast. Elke fitte persoon kan dit mits een beetje voorbereiding wel halen. Gezien redder een knelpuntberoep is/was, stuurde de VDAB een aantal werklozen naar deze cursus. Eens je het brevet haalt heb je werk! In het Antwerpse betekende dat een 30-tal Noord-Afrikanen. Ze zijn niet verder gekomen dan wat macho-gedrag aan de zwembadrand want geen enkele van hen passeerde de ingangsproef.

Ik woon momenteel in Mechelen maar ik weiger naar de provinciale domeinen van Hofstade en de Nekker in Mechelen te gaan. Door omstandigheden moest ik er vorige zaterdag inhet midden van de hittegolf toch zijn. Ik waande me direct in één of ander ultra-conservatief moslimland. Jongeren kwamen er in pyama voorbij, bijna alle vrouwen droegen een kopvod en in de meeste gevallen lange gewaden. Door problemen in het verleden kom je beide domeinen binnen na het tonen van je identiteitskaart. Het is triestig!

Het is overal hetzelfde, Huizingen, Hofstade, Halve Maan, de Nekker…..straks misschien ook nog het Zilvermeer...…..en ga zo maar door. :evil:

fox 2 juli 2019 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9058818)
Het is overal hetzelfde, Huizingen, Hofstade, Halve Maan, de Nekker…..straks misschien ook nog het Zilvermeer...…..en ga zo maar door. :evil:

Het is wel duidelijk dat we de knuffelaartjes niet zien in deze draad. Er valt ook weinig tegen in te brengen. Toen er geen allochtonen te zien waren in de recreatiedomeinen was er zo goed als nooit overlast, nu die er wel zijn is er zo goed als altijd overlast. Maar het zal wel weer aan de racistische Vlaming liggen die dergelijk gedrag uitlokt.

Of aan de racistische Duitser, of aan de racistische Nederlander.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be