Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

praha 25 februari 2016 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8005664)
Dat er geen Aliens zijn zal iedereen u bevestigen.

Dat China het allergrootste luister antenne ter grootte van meerdere voetbalvelden (32) gaat bouwen voor Aliens heeft verder totaal geen betekenis.
Ze doen dat puur voor de lol.

met andere woorden...
Ge weet dus niet waarom een radioantenne dient en waarom deze weer eens extra zo groot is gedimensioneerd ?

praha 25 februari 2016 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8005853)
Ja maar toch. In de veronderstelling nu dat het wel waar zou zijn, dan komt er heel wat los. Het verhaal gaat dat regeringen in het begin zelf niet goed wisten of ze het nu aan het publiek moesten vertellen of niet. Bang voor de sociale implicaties. Ze zullen dus wat uit te leggen hebben moesten er aliens zijn waarvan zij het bestaan al lang wisten. Zij hebben ons heel die tijd wat voorgelogen.

Vraag is dan: wie had er belang bij om dit geheim te houden. Dat kunnen de militairen zijn (het MIC). De buitenaardse technologie komt hen goed van pas. De machtige monetaire lobby heeft ook belang om het stil te houden. Want de aanwezigheid buitenaardse wezens en hun voertuigen betekenen niet-fossiele energiebronnen en alles wat drijft op fossiele brandstoffen, stort hier in. Ook de religieuze waarheden zouden instorten voor een groot stuk. Het wetenschappelijk denken zoals wij het tot nu doe altijd kenden valt grotendeels in duigen en moet helemaal herzien worden, enz. , enz.

Het zou met andere woorden heel wat te weeg brengen moesten de overheden openbaar gaan vertellen dat wij inderdaad bezocht worden door aliens. En dit al sedert een geruime tijd. Veel zou op zijn kop worden gezet en men kan gerust stellen dat dit het einde zou zijn van een wereld zoals wij die altijd hebben gekend. En dat is niet niks natuurlijk.

Nu, voorlopig weten we het niet. Maar het lijkt erop dat het een en het andere begint uit te lekken en dat mensen die op het einde van hun leven zijn gekomen uit de biecht klappen omdat zij toch niets meer te verliezen hebben. Tenzij het allemaal fabulators zijn. Fabulators dan, die fantasten blijven tot in hun oude dag enkele tijd voordat ze sterven. Dat kan ook.

grappig...
Ge zegt zoveel als : moest het allemaal waar zijn en men komt op een punt dat de overheid niet anders meer kan dan toe te geven dan heeft ze tevens het perfecte excuus waarom ze dat ons verborgen gehouden heeft.

praha 25 februari 2016 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8006058)
Niemand ontkent dit? U en uw geestesverwant Cornelis ontkennen dit bijvoorbeeld. U en 'academicus' Cornelis doen het verhaal van aliens uiteindelijk af als beuzelarij. Kortom, als prietpraat. Wat bazelt u toch allemaal?

De discussie gaat over de vraag of ze nu bestaan of niet en of ze ons bezoeken. Ik voer argumenten aan dat ze zeer zeker kunnen bestaan en ons wel degelijk kunnen bezoeken. Ik ben blijkbaar niet de enige die dit standpunt heeft. Meer nog, ik bevind me in zeer goed gezelschap zo te zien. U echter zegt koudweg: ze bestaan niet. Punt uit.

mij lijkt het dat ge onder de denkoefening onderuit wilt..waarom ?
En neen gij brengt geen argumenten, gij brengt enkel cases naar voren van ufo's

praha 25 februari 2016 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8006114)
Dat weet u niet. Dat zal men voorlopig niet aan de grote klok hangen, moest het al zo zijn.

Het gaat hier niet over dromen of niet dromen. Het is hier een discussieforum. En hier wordt gediscussieerd over een al dan niet bestaan van aliens die ons bezoeken.

De bedoeling is argumenten uit te wisselen. Voor of tegen. Dat is alles.

En diegene die dat maar een hoop gezever vindt, moet maar een andere draad kiezen.

ja goed maar wat zijn die argumenten dan ?
Ik zie hier tal van cases de revue passeren.
Het voorval zelve is geen argument hé ... da's gewoon een zoveelste ufo
Ik zie hier tal van zelfbedruipende verhaaltjes verschijnen : ook geen argument
Ik zie hier tal van opinies verschijnen : ook geen argument

Another Jack 25 februari 2016 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8005664)
Dat er geen Aliens zijn zal iedereen u bevestigen.

Dat China het allergrootste luister antenne ter grootte van meerdere voetbalvelden (32) gaat bouwen voor Aliens heeft verder totaal geen betekenis.
Ze doen dat puur voor de lol.

Toch raar, zo'n krachtige installatie, terwijl ze hier gewoon in onze atmosfeer rondzweven...

Het Oosten 25 februari 2016 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8007782)
grappig...
Ge zegt zoveel als : moest het allemaal waar zijn en men komt op een punt dat de overheid niet anders meer kan dan toe te geven dan heeft ze tevens het perfecte excuus waarom ze dat ons verborgen gehouden heeft.

Dat weten we niet. Dat is het hem nu juist.

Another Jack 25 februari 2016 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8007851)
Dat weten we niet. Dat is het hem nu juist.

Net zoals we niet weten wat UFO's zijn...

praha 25 februari 2016 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8007821)
Toch raar, zo'n krachtige installatie, terwijl ze hier gewoon in onze atmosfeer rondzweven...

straf hé
Als ge mambo's argument over die Chinezen moet doortrekken dan verwachten die vóóral geen aliens hier te vinden maar ergens op een totaal onbereikbare plaats

"De Chinezen gaan er prat op dat hun 500 radio antenna tevens bestuurbaar al zijn, aangezien de gehele vorm der panelen tot 40° kan worden bijgestuurd, hetgeen met de Arecibo antenne niet mogelijk is. Bovendien heeft de Arecibo antenne een weinig beweegbare collector waardoor slechts 222 m van de 305 m kunnen worden benut. Tegen 2016 zal FAST ongetwijfeld de meest precieze radio waarnemingen ooit leveren van pulsars, interstellair gas, emissies van zwarte gaten en het centrum van ons eigen sterrenstelsel. Wellicht wordt de 500 m radio-telescoop ook ingezet bij het SETI (Search for Extra Terrestrial Intelligence) Phoenix-project om te luisteren naar radio signalen van mogelijke intelligent leven op exoplaneten rond nabije Zon-achtige sterren. In theorie zou FAST naar E.T. kunnen luisteren tot op een afstand van 1000 lichtjaren!"

...en neen ze bouwen dat ding dus niet met het oog op aliens af te luisteren

Het Oosten 25 februari 2016 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8007855)
Net zoals we niet weten wat UFO's zijn...

En dus mogen we niets uitsluiten. Brief dat even door aan uw geestesgenoot Gustaaf Cornelis.

Another Jack 25 februari 2016 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8007862)
En dus mogen we niets uitsluiten. Brief dat even door aan uw geestesgenoot Gustaaf Cornelis.

Dat mag u gerust doen.
De man geeft geregeld lezingen in het openbaar, hij leeft nog, heeft een telefoonnummer, een emailadres en dergelijke...
Hij is aanspreekbaar.

Dat kan men niet zeggen van de reeks personages die jij tot nu hebt opgevoerd...

praha 25 februari 2016 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8007851)
Dat weten we niet. Dat is het hem nu juist.

neen juist ... maar ge gebruikt het wel als 'argument' om de discrepantie tussen waarnemingen ( + nodige voorbarige conclusies ) en het gebrek aan tastbaar materiaal voor die conclusies te verklaren.
Flauw... zeer flauw

Da's gelijk Urbanus met zijn roze poeierke tegen olifanten hé

praha 25 februari 2016 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8007862)
En dus mogen we niets uitsluiten. Brief dat even door aan uw geestesgenoot Gustaaf Cornelis.

Wees dan consequent hé : NIKS maar dan ook NIKS en alles moet maar onderzocht worden

Het Oosten 25 februari 2016 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8007873)
neen juist ... maar ge gebruikt het wel als 'argument' om de discrepantie tussen waarnemingen ( + nodige voorbarige conclusies ) en het gebrek aan tastbaar materiaal voor die conclusies te verklaren.
Flauw... zeer flauw

Da's gelijk Urbanus met zijn roze poeierke tegen olifanten hé

Ik concludeer niets. Behalve dat we niets mogen uitsluiten.

Another Jack 25 februari 2016 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8007908)
Ik concludeer niets. Behalve dat we niets mogen uitsluiten.

Ook niet dat er roos poeder tegen olifanten bestaat?

praha 25 februari 2016 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8007908)
Ik concludeer niets. Behalve dat we niets mogen uitsluiten.

Dan vraag ik me nog steeds af waarom ge hier niets anders doet dan links plaatsen en de nadruk leggen dat het best wel aliens kunnen zijn gesterkt met de nodige opinies van personen.

Waarom post ge hier niet de oneindig veel meer opinies van anderen ?
- zij die dat tegenspreken
- zij die dat tegen spreken en argumenten hebben
- zij die beweren dat het smurfen zijn
- etc

Het klopt gewoon niet wat je zegt... je bent oneerlijk
Van mij moogt ge gerust aannemen dat het aliens zijn en daarop verder gaan

kiko 26 februari 2016 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8007908)
Ik concludeer niets. Behalve dat we niets mogen uitsluiten.

Als je belangrijkste argumenten bestaan uit "tja het zou toch kunnen" en "we mogen niets uitsluiten", dan heb je echt maar een mager beestje qua onderbouwing.

Yog Sothoth 26 februari 2016 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8007908)
Ik concludeer niets. Behalve dat we niets mogen uitsluiten.

Dan mogen we ook niet uitsluiten dat er geen kabouters bestaan. Daarvan zijn ook getuigen, vooral dan rond St Patrick's Day!

de vuile muilekoek 26 februari 2016 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8007860)
straf hé
Als ge mambo's argument over die Chinezen moet doortrekken dan verwachten die vóóral geen aliens hier te vinden maar ergens op een totaal onbereikbare plaats

"De Chinezen gaan er prat op dat hun 500 radio antenna tevens bestuurbaar al zijn, aangezien de gehele vorm der panelen tot 40° kan worden bijgestuurd, hetgeen met de Arecibo antenne niet mogelijk is. Bovendien heeft de Arecibo antenne een weinig beweegbare collector waardoor slechts 222 m van de 305 m kunnen worden benut. Tegen 2016 zal FAST ongetwijfeld de meest precieze radio waarnemingen ooit leveren van pulsars, interstellair gas, emissies van zwarte gaten en het centrum van ons eigen sterrenstelsel. Wellicht wordt de 500 m radio-telescoop ook ingezet bij het SETI (Search for Extra Terrestrial Intelligence) Phoenix-project om te luisteren naar radio signalen van mogelijke intelligent leven op exoplaneten rond nabije Zon-achtige sterren. In theorie zou FAST naar E.T. kunnen luisteren tot op een afstand van 1000 lichtjaren!"

...en neen ze bouwen dat ding dus niet met het oog op aliens af te luisteren

en wat of Aliens hun techniek verder ontwikkeld is en van radio signalen geen sprake meer is ?

Het Oosten 26 februari 2016 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8007928)
Dan vraag ik me nog steeds af waarom ge hier niets anders doet dan links plaatsen en de nadruk leggen dat het best wel aliens kunnen zijn gesterkt met de nodige opinies van personen.

Waarom post ge hier niet de oneindig veel meer opinies van anderen ?
- zij die dat tegenspreken
- zij die dat tegen spreken en argumenten hebben
- zij die beweren dat het smurfen zijn
- etc

Het klopt gewoon niet wat je zegt... je bent oneerlijk
Van mij moogt ge gerust aannemen dat het aliens zijn en daarop verder gaan


Omdat debunkers hier (en overal) deze hypothese a priori uitsluiten en ontkennen. En dat mogen we niet vermits we het niet echt weten. En daarom haal ik getuigen en opnames aan die deze onvoorzichtige ontkenning betwisten. Diegenen deze getuigenissen negeren, zijn niet goed bezig.

En dus, de (intellectuele) oneerlijkheid zou best eens van uw kant kunnen komen. Niet?

Het Oosten 26 februari 2016 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8007978)
Als je belangrijkste argumenten bestaan uit "tja het zou toch kunnen" en "we mogen niets uitsluiten", dan heb je echt maar een mager beestje qua onderbouwing.

Niet als men personen kan aanhalen die ernstig en rationeel denken (astronauten, luchtmachtpiloten, piloten uit de burgerlijke luchtvaart, en dergelijke). Men kan hun belevenissen zo maar niet wegzetten als zijnde prietpraat. Als men dit doet, is men zeer onkritisch bezig.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be