Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Catalonië gaat er morgen een lap op geven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207068)

Dadeemelee 13 oktober 2017 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8548486)
Waarom zou Catalonië een nieuwe munt gaan invoeren ?

Die hebben de € en die gaan gewoon de € blijven gebruiken .

Zoals de Afrikaanse landen de dollar gebruiken :D

marie daenen 13 oktober 2017 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8548499)
Zoals de Afrikaanse landen de dollar gebruiken :D

Wat vergelijk ge Spanje nu al met een Afrikaans land??? Griekenland, oké; maar Spanje??? Enfin, misschien goed op weg ook...

Bad Attila 13 oktober 2017 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8548496)
Inderdaad en de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.

Dus de Catalanen staan er goed voor ,want zij zullen winnen :-)

Dat zullen we wel zien.

Bad Attila 13 oktober 2017 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8548503)
Wat vergelijk ge Spanje nu al met een Afrikaans land??? Griekenland, oké; maar Spanje??? Enfin, misschien goed op weg ook...

O, we kunnen vergelijken met Kosovo, hé, die gebruiken ook de Euro. Een economisch voorbeeld, dat land. :lol:

Pandareus 13 oktober 2017 12:02

Puigdemont dreigt dus tussen wal en schip te raken.
Of hij zegt maandag tegen rajoy dat het spelleke van de baan is, maar dan valt zijn regering bij gebrek aan steun van die commie bastards, ofwel zegt hij dat het niet voor te lachen was en dan activeert rajoy art 155. Resultaat voor puigdemont idem : dan valt zijn regering ook.


marie daenen 13 oktober 2017 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8548508)
Puigdemont dreigt dus tussen wal en schip te raken.
Of hij zegt maandag tegen rajoy dat het spelleke van de baan is, maar dan valt zijn regering bij gebrek aan steun van die commie bastards, ofwel zegt hij dat het niet voor te lachen was en dan activeert rajoy art 155. Resultaat voor puigdemont idem : dan valt zijn regering ook.


Heel de geloofwaardigheid van de EU dreigt tussen wal en schip verpletterd te worden...
Het duurt heel lang eer, na het afvallen van de maskers, het vertrouwen van de bevolking terug gewonnen kan worden...

Witte Kaproen 13 oktober 2017 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8548508)
Puigdemont dreigt dus tussen wal en schip te raken.
Of hij zegt maandag tegen rajoy dat het spelleke van de baan is, maar dan valt zijn regering bij gebrek aan steun van die commie bastards, ofwel zegt hij dat het niet voor te lachen was en dan activeert rajoy art 155. Resultaat voor puigdemont idem : dan valt zijn regering ook.


Wie tussen wal en schip zal vallen is Rajoy,

die volgende week artikel 155 niet zal durven te activeren :-)

Bad Attila 13 oktober 2017 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8548510)
Heel de geloofwaardigheid van de EU dreigt tussen wal en schip verpletterd te worden...
Het duurt heel lang eer, na het afvallen van de maskers, het vertrouwen van de bevolking terug gewonnen kan worden...

Wat heeft de EU hiermee te maken?

marie daenen 13 oktober 2017 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8548513)
Wat heeft de EU hiermee te maken?

Alles
Overal buiten Europa komen schreeuwen over de schending van de mensenrechten en nu, wat Spanje betreft, de facistische kaart meespelen...

Pandareus 13 oktober 2017 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8548511)
Wie tussen wal en schip zal vallen is Rajoy,

die volgende week artikel 155 niet zal durven te activeren :-)


De spaanse kamer telt 350 zetels.
PP 137 + PSOE 85 + Ciudadanos 40 = 262 zetels of 74,8% wat ruim boven de vereiste 2/3 meerderheid is. Hij kan gewoon niet verliezen.

Gipsy 13 oktober 2017 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8548497)
En indien alle naties die zich voor de buiknagel van de wereld nemen zouden stoppen met hun taal, hun kultuur en hun geschiedenis aan de hele natie op te dringen, le Vieux Continent zou nog lang in peis en vree kunnen samen leven...
Maar gezien het nepotisme en de machtshonger van de huidige machthebbers twijfel ik er heel erg aan dat zelfs de eerste steen voor deze vreedzame samenleving nog maar gelegd kan worden...
Dus le Vieux Continent dreigt inderdaad te vergaan, al zou het alleen al maar zijn door de totaal overwoekerende en ongecontroleerde massa-immigratie welke op alle mogelijke manieren, democratie totaal onwaardig, door de lijdzame strot van haar inwoners wordt doorgevoerd en welke le Vieux Continent regelrecht de dieperik in voert...

Wat een miskenning van de geschiedenis! Het is net een verenigd EU dat er voor gezorgd heeft dat we reeds meer dan 70 jaar in vrede leven in West Europa. Een unicum in onze geschiedenis, dat is voorheen nog nooit gebeurd!

Jullie leven echt op een gefantaseerde planeet waar jullie de wensen voor realiteit nemen en een loopje nemen met de realiteiten.

djimi 13 oktober 2017 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8548396)
RIP Djimi

Ik vond u ooit een welbesproken en aangename forummer.

Je vertoont nu duidelijke tekenen van een aandoening die fanatieke vlaams nationalisten ook hebben.


Ik geef toe: ik had een glas of twee te véél op.

De bal is ondertussen wel aan het rollen gebracht.

Er komt langzaam maar zeker een boycot op gang van ondernemingen die regimes zoals dat van Rajoy blijven gedogen/steunen.

djimi 13 oktober 2017 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8548403)
gisteren begon hij echt te klinken zoals ex forumlid Peche... "we are legion..." plus zever over boycot. Nogal hysterisch allemaal.


Zie hierboven.

fox 13 oktober 2017 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8548493)
Dat heet "geschiedenis".

En de geschiedenis leert ons dat Catalonie onder militair gezag van spanje kwam te staan en zo zijn souvereiniteit zag verdwijnen. De eis om dat historische onrecht ten aanzien van Catalonie recht te zitten is met andere worden legitiem. Spanje blijft echter doof voor de verzuchtingen van de Catalanen.

Tavek 13 oktober 2017 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8548525)
Ik geef toe: ik had een glas of twee te véél op.

De bal is ondertussen wel aan het rollen gebracht.

Er komt langzaam maar zeker een boycot op gang van ondernemingen die regimes zoals dat van Rajoy blijven gedogen/steunen.

Door wie of wat ?

Ga je minder Freixenet drinken ? :)

Tavek 13 oktober 2017 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8548526)
Zie hierboven.

Een Pecheke gedaan ;)

GZV 13 oktober 2017 13:03

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...hankelijkheid/

Europese Commissie wil geen Catalaanse onafhankelijkheid

En ik dacht toch te lezen dat de EU zich niet ging mengen in de binnenlandse aangelegenheden.

The Paulus Experience 13 oktober 2017 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GZV (Bericht 8548539)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...hankelijkheid/

Europese Commissie wil geen Catalaanse onafhankelijkheid

En ik dacht toch te lezen dat de EU zich niet ging mengen in de binnenlandse aangelegenheden.

Daarmee weten de Vlaams nationalisten ook ineens waar ze staan.
Met beide voeten op de grond.

djimi 13 oktober 2017 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8548535)
Door wie of wat ?

Ga je minder Freixenet drinken ? :)


Ik heb nog nooit Freixenet gedronken, en zal dat in de toekomst zeker niet doen.

Maar ik ben - gelukkig? helaas? - niet de énige (potentiële) consument op deze aardkloot, hé.

Ik ben - gelukkig? helaas? - evenmin de énige aardling die gedegouteerd is door régimes zoals dat van Rajoy.

djimi 13 oktober 2017 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8548536)
Een Pecheke gedaan ;)

Het scheelde niet veel, hé :-)

Gelukkig - of is het helaas? - heb ik niks gepost waardoor ik een ban had kunnen krijgen.

Denk ik.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be