Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Raf is de 18de forummer van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93998)

Pluche 30 augustus 2007 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 2891590)
Is homoseksualiteit een mening?
Een politieke opvatting?
Een ideologie?
:?

Een geaardheid, en BTW ik denk als je aan 100 forumleden vraagt aan welk forumlid denk je als ik Raf zeg, er niet veel Pietje zulen antwoorden!

Stratcat 30 augustus 2007 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2891608)
Een geaardheid

:?
Ik stel voor dat we voortaan werken met man/vrouw/man/vrouw enz.
Dat is al even zinvol (zinvoller eigenlijk).


Citaat:

BTW ik denk als je aan 100 forumleden vraagt aan welk forumlid denk je als ik Raf zeg, er niet veel Pietje zulen antwoorden!
Ik zal dan wel de uitzondering zijn, want voor mij zijn ze qua politieke opvattingen zowat twee handen op één buik.
Dus vind ik dat je je eigen reglement met de voeten treedt.
Maar goed, ik wil er ook geen polemiek over beginnen, daarvoor is het niet belangrijk genoeg.

Herr Oberst 30 augustus 2007 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2890954)
Sponsoring van politieke partijen verbieden.

Hoe moeten die politieke partijen dan aan geld komen? Enkel door ledendonaties? Waar ligt precies de grens tussen sponsoring en een individuele donatie, en is dit wel controleerbaar?

Pluche 30 augustus 2007 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2891662)
Hoe moeten die politieke partijen dan aan geld komen? Enkel door ledendonaties? Waar ligt precies de grens tussen sponsoring en een individuele donatie, en is dit wel controleerbaar?

Goeie vraag vroeg ik me ook net af!

Stratcat 30 augustus 2007 12:26

Misschien moet ik mij wel kandidaat stellen.
Dan kan Raf mij aanduiden als zijn opvolger.
:mrgreen:

Pluche 30 augustus 2007 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 2891670)
Misschien moet ik mij wel kandidaat stellen.
Dan kan Raf mij aanduiden als zijn opvolger.
:mrgreen:

En wat is uw ideologie dan, misschien heb ik een foutje gemaakt doordat Pietje en Raf teveel op elkaar gelijken, maar ik ken niet alle ideoligieeen op dit forum vanbuiten, ik ging er vanuit dat Pietje zich aan het forum reglement hield.

stab 30 augustus 2007 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2891584)
Raf staat voornamelijk bekent als de homosexueel van het forum, daar verschilt hij toch enorm met Pietje!!!

Komaan zeg...:roll:
Zou wel een leuke signature zijn.

Gun 30 augustus 2007 13:26

On toppic?

largo_w 30 augustus 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2889554)
Het zal velen wellicht verbazen wanneer ik zeg dat ik er soms wel eens genoegen in schep om de rechtse medemens op dit forum een beetje op stang te jagen. :wink:

LOL ;-)

I second u in that, uiteraard (omdat het zo simpel is :lol: )!

Nu on topic;
Citaat:

Ik hecht veel belang aan sociale rechtvaardigheid en heb een sterk ontwikkeld gevoel voor goed en slecht en zal het vanuit die optiek ook vaak opnemen voor de underdog.
Wat bedoel je daarmee?

Wat is goed en wat is slecht? Is dat niet persoonlijk en indien wel heeft niet iedereen dat sterk ontwikkeld gevoel?

Hoe oud is raf?(tussen x en y antwoorden mag ook ;-) als x maar niet 100 is en y 2)

Savatage 30 augustus 2007 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2890958)
Omwille van mijn privacy, beantwoord ik deze vraag liever niet. Ik ben namelijk nogal bekend in Leuvense horecamiddens.

Ik zal m'n vraag aanpassen: In welke horecazaken kom je dan zoal in Leuven?

(Daarmee schaadt je je privacy toch niet? ;-) )

DaBlacky 30 augustus 2007 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2891662)
Hoe moeten die politieke partijen dan aan geld komen? Enkel door ledendonaties? Waar ligt precies de grens tussen sponsoring en een individuele donatie, en is dit wel controleerbaar?

Ik heet niet Raf, maar ik wil gewoon even zeggen dat het momenteel in België reeds verboden is. Individuele donaties zijn beperkt tot 500 EUR per jaar, tenzij via presentiegelden. Bedrijfsdonaties zijn verboden.

Maar in België zijn er natuurlijk wel partijsubsidies.

Gun 30 augustus 2007 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2892294)
Ik heet niet Raf, maar ik wil gewoon even zeggen dat het momenteel in België reeds verboden is. Individuele donaties zijn beperkt tot 500 EUR per jaar, tenzij via presentiegelden. Bedrijfsdonaties zijn verboden.

Maar in België zijn er natuurlijk wel partijsubsidies.

Tja, en wanneer jij je kandidaat stelt kan ik er voor zorgen dat al je affiches worden betaald:roll:

DaBlacky 30 augustus 2007 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2892309)
Tja, en wanneer jij je kandidaat stelt kan ik er voor zorgen dat al je affiches worden betaald:roll:

Mag ook niet. Die wet is redelijk waterdicht (voor zover een wet waterdicht kan zijn). Iedere kandidaat moet trouwens aangeven voor hoeveel zij of hij heeft uitgegeven. Giften horen daarbij.

Raf 30 augustus 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2891034)
Indien jij zou emigreren, naar welk land en waarom?

Naar Australië. Daar is nog veel groen en open ruimte en er is geen al te grote taalbarrière.

Raf 30 augustus 2007 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2891035)
Vakantie: strand, stad of natuur?

Mag het een combinatie van de drie zijn? Ik hou wel van een beetje afwisseling. Ik vind een dagje strand leuk, ik hou van een stevige natuurwandeling en ik wil ook wel 'ns wat cultuur opsnuiven in één of ander stadje, maar ik wil geen van de drie twee weken aan één stuk doen...

Raf 30 augustus 2007 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 2891077)
Hoe lang ben je al samen met je vriend schatteke ?

Elf jaar ondertussen... Het is bijna niet te geloven hoe die jaren voorbij zijn gevlogen.

Herr Oberst 30 augustus 2007 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2892294)
Ik heet niet Raf, maar ik wil gewoon even zeggen dat het momenteel in België reeds verboden is. Individuele donaties zijn beperkt tot 500 EUR per jaar, tenzij via presentiegelden. Bedrijfsdonaties zijn verboden.

Maar in België zijn er natuurlijk wel partijsubsidies.

Natuurlijk, vandaar mijn vraag.

Raf 30 augustus 2007 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2891211)
Ben je zelf politiek actief? Indien ja, op welke manier? Indien nee, waarom niet?

Nee, ik ben niet politiek actief. Ik werk ondertussen al jarenlang voor plaatselijke politici en zie hoe die zich als volslagen idioten gedragen en over lijken gaan om hun eigen kleinzielige agendaatjes door te drukken. Ik heb het niet in me om mensen vriendelijk toe te lachen en ze het volgende ogenblik een mes in de rug te planten en dat moet je wel kunnen als je iets wil bereiken in de politiek.

Raf 30 augustus 2007 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 2891624)
Maar goed, ik wil er ook geen polemiek over beginnen

Te laat.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 2891624)
daarvoor is het niet belangrijk genoeg.

:lol: Juist ja.

Raf 30 augustus 2007 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2891662)
Hoe moeten die politieke partijen dan aan geld komen? Enkel door ledendonaties? Waar ligt precies de grens tussen sponsoring en een individuele donatie, en is dit wel controleerbaar?

Natuurlijk is dat controleerbaar. Ook partijen houden een boekhouding bij.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be