Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Well 1 kort argument van Richard Feynman : Quantum Fysica levert voorspellingen op die dusdanig nauwkeurig met de waarnemingen kloppen dat het te vergelijken is met de breedte van Noord-amerika voorspellen tot op 1 haarbreedte correct. Meer woorden ga ik aan jou niet verspillen, de sheep laten weten niet geinteresseerd te zijn om geholpen te worden door een trol. Je bent zielig, trol. |
Citaat:
put up or shut up. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben van 66, zo 'private' beschouw ik dat niet, hoor ... je had het gerust hier mogen vragen ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar waarom nu precies die vraag ? Je kan je net zo goed afvragen waarom bv op beide plaatsen piramiden voorkomen. Ook daar kan je de meest wilde speculaties over vinden. Of misschien nog interesanter in deze context.... waarom kenden zowat alle oudere volkeren jaartellingen van precies 360 dagen ? Citaat:
Ik gaf je ook een verklaring waarom nu precies die 144000 uitverkorenen aldus de Bijbel... maar dat troost je evenmin. Ik vraag me dus ergens af wat je precies zou aanvaarden als een soort verklaring. |
Ik dank iedereen die er aan meewerkte en ik zal van het weekend de letterlijke tekst hier plaatsen. Somebody remind me.
Welk antwoord ik wel bevredigend zal vinden? Datgene wat mijn haren in de nek naar boven haalt. Letterlijk. |
Citaat:
Waar ik je wel op wou wijzen dat het echt niet zo toevallig is dan dat het op het eerste gezicht lijkt tenzij je allerhande wilde speculaties hoeft te maken. Maar dat geldt voor heel wat van die zaken zo... Je kan als je wilt uit het her en der opduiken van speciale getallen of verhoudingen steeds gaan beweren dat het niet anders kan dat door een soort 'goddelijke' ( ruim genomen ) inbreng of mystieke aloude en steeds weer doorgegeven geheimdoenerij... maar vaak ligt de logica gewoon in de (wiskundige) aard van het beestje. Zo duikt v de gulden snede her en der op in zowel de natuur als door mensenhanden vervaardigde zaken.... doch buiten een loutere wiskundige aardigheid heeft het tot in de 19de eeuw geduurd alvorens men er van alles is achter gaan zoeken. ( 't is maar een voorbeeld hé ) Je hebt me nu wel curieus gemaakt en ik ben ook erg benieuwd geworden waarom dat getal opduikt ;-) |
Citaat:
dat mag je niet uitsluiten ... en de link ( exclusief andere redenen ) is er alleen maar omdat je die zelf toekent ómdat je vindt dat het toch geen toeval kan zijn. |
OK Maar waarom dan exact 144 000 uitverkorenen?
Zijn het wel uitverkorenen of gaat het om iets anders? Ach, misschien beter dat ik het loslaat... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
nog niet zolang geleden hadden we het toch even over von Däniken, dacht ik ? Wel ik heb veel van die boekskes, mijn eerste was : 'profeet van het verleden', uit '72 dacht ik, gelezen omdat mijn ouders dat soort 'prul' aanschaften omdat ze jaarlijks wel een keuze diende te maken bij de Nederlandse boekenclub eens ingeschreven :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar moest het een grooooooot getal zijn, groter dan wat men zowat kon voorstellen als gewone keuterboer en het was een samenstelling van symbolosche andere cijfers |
Citaat:
Wel ik heb dat boek ook gelezen en ben 27 :p Had dat boek wel geleend uit de bibliotheek. De boekenclub is niet wat het moet zijn he? Bol.com daarintegen ... |
Citaat:
|
Mooie hoax, vooral dat plaatje heeft iemand nog wel enigzins gelet op hoe het in de periode paste. De beplating had echter beter symmetrisch kunnen zijn, dat had beter in het tijdsbeeld gepast en was tevens goed geweest om zonder de hulp van computers een stabiel tuig te kunnen hebben.
edit: mits ik het goed zie, ze hebben dat plaatje wel nogal vervaagt zeg. Sporen van photoshoppen zal je dus ook niet meer vinden. 't was overigens wel nodig, te zien aan hoe lelijk die achterste rand voor die truck lijkt te zijn geweest. |
De daily mail als betrouwbare bron?
Ik val hier van mijn stoel, :lol: :lol: :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be