Citaat:
|
...komt er nog even bovenop dat ...
waar vroeger eerder verkozen werd om de mens als speciaals wezen enkel te begiftigen met dat bewustzijn het nu algemeen is uitgebreid naar 'al wat leeft', dit onder invloed van oa Oosterse filosofie en bevindingen vanuit de wetenschap. Wat natuurlijk wel erg grappig wordt of beter dat begrip bijna betekenisloos maakt. Zelfs een simpele bacterie heeft dan 'bewustzijn' En wat met synthetische bacterie van het J. Craig Venter research instituut ? PatrickV heeft daar enkel prachtige posts over geschreven betreffende naarmate de invulling ervan je evenzeer kunt gaan spreken over intelligentie/bewustzijn van een simpel elektronisch bouwsteentje |
Citaat:
Ik stel enkel vast dat je lichaam ergens ligt te slapen, het is niet actief, jouw brein maakt enkel overuren om alles te verwerken wat je overdag aan indrukken hebt opgedaan, het is ook bezig om te herstellen wat je zelf aan schade hebt veroorzaakt door onhandige zaken, bvb je hebt je gesneden...je lichaam gebruikt altijd de slaapfase om te herstellen, terwijl andere actieve gebieden geen prioriteit meer hebben, dan kunnen ze zich beter concentreren om de schade te herstellen terwijl het lichaam in rust is. Maar jou denken, gaat over naar dromen, je neemt aan dat je brein die dromen produceert, neen, hersenen verwerken enkel je trium van voelen denken en doen in context van uiten van je daagse waakbewustzijn, snachts heb je dat niet, je bent niet aandachtig bezig met je werk, maar je aandacht verschuifd naar het dromen en dat dromen beschouw ik ook als een werkelijkheid, waarin de hersenen datgene verwerken wat je overdag hebt opgedaan, in die zin kan en zal je bewustzijn zich losmaken van je lichaam dus ook buiten je brein en je brein is steeds maar bezig te verwerken en te herstellen meer doet dat niet ! De toetssteen is het bewijs dat je hieraan kunt overhouden..meer niet maar dat overtuigen aan de wereld zal een ander paar maouwen zijn... als dat onsamenhangend is, dan kan ik me beter niet meer bemoeien met wat de wetenschap wil dat de wereld gelooft omdat er nu eenmaal een bepaalde sceptisme is dat met geen overtuigende bewijzen te staven valt immers de wetenschap houdt enkel rekening met reproduceerbaarheid en het moet te toetsen of te bewijzen zijn, het probleem is vaak het geval dat samenwerking van hart en brein gebrekkige is..ofwel is de aandacht zuiver op wat het brein wilt dat je doet, ofwel wat het hart wil dat je doet, of er naïviteit aan ten grondslag ligt is mij een raadsel waarom ? |
Citaat:
Al wat ge doet is een extra vakske creëren Gij spreekt over hersenen met een onderdeel bewustzijn en brein. Waar het brein dan moet staan voor het meer functioneel/rationele en als ge gaat slapen dan wordt dat op non-actief gezet en komt het bewustzijn los van dat brein. Da's wat semantische spielerei meer niet Als ge dan nu nog even kunt tonen hoe het bewustzijn los komt (of geen product is ) van de hersenen dan zijt ge er ;-) |
Citaat:
Je kan dat ook zien in de zin van waar je eigen blinde punten zijn... In bewoordingen van onbewust en bewust handelen of leven. Maar concreet "HOE" informatie verzamelen over hoe het bewustzijn kan functioneren zonder lichaam als het slaapt ? Kijk, meestal als je je bewust uit je lichaam wilt gaan kun je dat toetsen aan de hand van handelingen die je stelt, alles wat kunstmatig is werkt dan niet, zoals proberen een licht aan te steken bij voorbeeld. Alles wat echt is in de realiteit met huizen waarin elektronische zaken zijn die werken volgens wat er mee gedaan wordt volgens principe van productie door mensenhanden, een huis wordt gebouwd door mensenhanden, het ontwerp wordt gemaakt door middel van een plan door mensen, en noem zo maar op... Of beter om bewust uit te kunnen treden, is het best dat je je overzicht in huis regelmatig of om de jaar of 2 kaar per jaar of naar eigen keuze eens verandert dan ga je opmerken dat je brein in de meeste gevallen nog in de oude situatie geconfigureerd staat; een methode die best toetsbaar is om dat verschil te kennen ! Maar de meeste huishoudens hebben gans hun leven al dezelfde situatie, jaar in en jaar uit...enkel de details veranderen per jaar, zoals bloemen bij een verjaardag, of een feestje om 1 of andere reden...dan weet het brein alles staan waar het stond...maar lichten met zekerheid niet kunnen werken, je moet fysiek aanwezig zijn wil je je dat bewuste licht aansteken...er is geen andere mogelijkheid. |
Citaat:
Welke soorten heb ik door elkaar gehaspelt? Ik ben niet mee? Citaat:
Dat is zeggen, ik krijg vandaag kanker, ik plant mij nog verder, mijn baby wordt met kanker geboren. |
Citaat:
|
Nog even in verband met de experimenten met Uri Geller, en de onderzoekers die beweren dat zijn gaven wetenschappelijk aangetoond zijn. Illusionist James Randi (de aartsvijand van Geller) liet ooit een paar collega's zich voordoen als paragnosten en deelnemen aan soortgelijke onderzoeken. Ze slaagden erin de onderzoekers ervan te overtuigen dat ze de meest spectaculaire gaven hadden, ook al gebruikten ze gewoon de standaard technieken van goochelaars.
Randi gaf de onderzoekers een aantal tips waarop ze moesten letten bij de experimenten, om bedrog uit te sluiten. Pas wanneer ze deze ook daadwerkelijk begonnen toe te passen begonnen hun vermeende speciale gaven ineens te verdwijnen. Toch waren ze erin geslaagd vier jaar lang de onderzoekers te misleiden en ervan te overtuigen dat hun gaven echt waren. Dit toont het voornaamste probleem aan bij dit soort experimenten: meestal zijn de onderzoekers bevooroordeeld en gaan niet kritisch genoeg te werk. Het is daarom dat alleenstaande onderzoeken, zoals dat van Targ en Puthoff waar Irsan en consoorten zo graag mee komen aandraven, op zich niets zeggen. Pas wanneer het door meerdere onafhankelijke onderzoeken, bij voorkeur met medewerking van een professionele illusionist, is bevestigd kan je er conclusies uit trekken, maar dat is tot op de dag van vandaag nog nooit gebeurd. Het befaamde project in kwestie: https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Alpha |
Citaat:
Citaat:
[quote] Maar concreet "HOE" informatie verzamelen over hoe het bewustzijn kan functioneren zonder lichaam als het slaapt ?/quote] ....en waarom zou het subject moeten slapen ? Ga je nu komen beweren dat er geen bewustzijn is als ge wakker zijt ? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Tot in den treure is je dat dan ook gezegd geweest. En tot in den treure deed gij het als juist af Citaat:
Citaat:
Zie je ... het bevestigt enkel nogmaals dat je het niet vat en nogmaals dat ge het checklistje niet met me hebt doorgenomen |
Citaat:
Dan kan ik beginnen aankruisen hoeveel keren je er terug op komt ps. ge hebt er alvast eentje verdient toen je weer begon te zeveren over kanker |
Citaat:
Als het vooral geobserveerd wordt bij kanker, moet ik daar dan over zwijgen? En is iets uit een organisme nemen om te verbeteren een mutatie? Of neem je bestaande variatie en schakel je daarmee iets anders in de bestaande variatie uit? Jij wilt gewoon bepaalde zaken niet horen. |
Citaat:
Anders geeft ge variatie door. |
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2479
Hier uw link, komt daar nu eindelijk uw kijk nuanceren en zullen we hier terug over aliens praten. |
Iemand nog iets alien meegemaakt?
|
|
|
Citaat:
|
Weet ge nog die spermacel bij de zon?
Zou ze nu bevrucht zijn? |
Citaat:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-t...erre-a2727413/ ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be