Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
(Bericht 4296566)
Micele, ik heb nooit gezegd dat jij niet mag geloven, he. Ik heb alleen gezegd dat ik het 'bewijsmateriaal' niet overtuigend genoeg vind.
|
"Geloven" zou ik het niet noemen, ik vind het bewijsmateriaal van *UFO´s 100 % "overtuigend" (*niet van E.T.), en dat zal zelfs elke ervaren radartechnicus -zoals ik- doen, ook alle radaringenieurs en wetenschappers die de luchtdoelradars en luchtverkeersleidingradars sinds WO II ontwikkeld hebben ook, anders verloochenen ze hun kennis.
Citaat:
Zoals ik ook in mijn vorige post al zei - en wat jij weer gemakkelijkheidshalve wegliet - ging het er mij om dat Sella niet te beslissen wat sterk en wat zwak bewijsmateriaal is.
|
Dat mag je, maar toch kan je er niet onderuit dat bewijsmateriaal op zichzelf "zwak is voor jou", datzelfde bewijsmateriaal heel sterk wordt als het op hetzelfde moment en dezelfde plaats gebeurd, dus mekaar volledig ondersteunt.
Lees eens onderaan volledig de korte samenvatting en
events (1.-11.) en conclusie (12. a-e) getekend door Kol De Brouwer.
http://www.ufo-blog.com/ufo-blog/200...r-belgium.html met
*authentieke foto´s en video´s. (*
volgens Ref congres KMS)
Citaat:
Er zijn ernstige problemen met getuigenissen, of het er nu 2 of 13000 zijn (waar haal je trouwens dat cijfer, want daar heb ik blijkbaar overgekeken?).
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1403
UFO’s boven België: de wetenschap kan er niet meer omheen
Ons land leefde tussen 1989 en 1991 in de ban van UFO’s (ongeïdentificeerde vliegende voorwerpen). Maandenlang zagen honderden mensen veelkleurige driehoeken door het luchtruim boven de Oostkantons suizen. Niet alleen de Belgische luchtmacht bevestigde de UFO-golf: er kwamen meer dan 13.500 meldingen van burgers binnen, waarvan 2500 schriftelijke.
Professor van Waterschoot schrijft in zijn boek ‘UFO’s boven België’ onder de indruk te zijn van de kwaliteit van de getuigenissen. ‘Ze zijn zeer authentiek. Zowel burgers, rijkswachters als hooggeplaatste militairen gaven precies dezelfde beschrijving van het fenomeen. Het ging dus niet zomaar om grappenmakers of fantasten en het was evenmin massahysterie, want de verschijningen werden telkens door kleine groepjes mensen gezien.’
Aan de andere kant van de taalgrens werkt professor Auguste Meesen al jaren aan een verklaring voor de fenomenen uit ’90. Hij neemt UFO’s ernstig en knoopt daar zelfs buitenaardse wezens aan vast. Ook hij is van de echtheid van de getuigenissen overtuigd. “Ik sprak lange tijd met de rijkswachters en burgers die de driehoeken meer dan twee uur zagen vliegen. Ze zeiden dat op een bepaald moment enkele rode bollen de UFO verlieten, terugkeerden en rond het tuig draaiden. Dat kan geen ster zijn, noch een beweging van een vliegtuig. Dat moét gewoon een UFO zijn.”
Dit is het sterkste dossier aller tijden
De geloofwaardigheid van het Belgische dossier werd nog eens bevestigd op een congres aan de Koninklijke Militaire School. In aanwezigheid van binnen- en buitenlandse professoren werd via een computeranalyse bewezen dat de foto’s die gemaakt werden tijdens de UFO-golf in België authentiek waren.
“Aanvankelijk werden de de foto’s door veel wetenschappers gewoon weggelachen. Ze spraken over trucage. Dat is nu definitief ontkracht,” zegt professor Auguste Meesen. “Maar nog belangrijker was dat op de ene foto iets te zien was dat de maker ervan niet met het blote oog had waargenomen: een driehoek met lichtgevende punten aan de hoeken en een lichtexplosie in het midden.”
De Belgische luchtmacht heeft nooit een verklaring kunnen vinden voor een reeks UFO-waarnemingen die ons land tussen 1989 en 1991 in de ban hielden. In die periode liet het leger zes keer vliegtuigen opstijgen om de golf meldingen van abnormale fenomenen te doorgronden. In de nacht van 30 op 31 maart 1990 zette een F-16 een half uur lang de achtervolging in op drie geheimzinnige stipjes die op de radars van de basis in Bevekom waren verschenen. Enkele maanden later, op 11 juli 1990, hield kolonel Wilfried De Brouwer een druk bijgewoonde persconferentie waarop hij beelden liet zien van wat de F-16 piloot op zijn boordradars te zien had gekregen. De Brouwer gaf toen openlijk toe dat de stipjes ook voor de luchtmacht een onverklaarbaar fenomeen vormden. Het opmerkelijke aan deze waarnemingen was dat eerst vanop de grond door een rijkswachter melding was gemaakt van “een vreemde veelkleurige driehoek in de lucht” en dat een F-16 vlucht kort daarna eveneens tot vreemde vaststellingen kwam. De stipjes leken te vluchten voor de F-16 en verplaatsten zich met een snelheid die geen enkel militair vliegtuig kan halen.
|
Citaat:
Na WOII kreeg de FBI duizenden brieven van mensen die Hitler hadden gezien. Daar zaten ook dokters, zakenlui en ambassadeurs bij. Duizenden mensen hebben Elvis gezien. Recenter zag je dat ook in de zaak Maddie McCann, die zowat over de hele wereld gespot werd. Kijk eens naar Opsporing Verzocht: daar krijgt men over sommige zaken honderden tips, waarvan de meeste compleet tegenstrijdig zijn. Ik beweer niet dat die getuigen van slechte wil zijn, ik beweer wel dat onze ogen (en onze hersenen) ons vaak bedriegen.
|
Idd, maar al heel wat minder als alle personen tegelijkertijd 1. als
blips op a,b,c,d,e,f- radarschermen op 2 verschillende luchtmachtbasissen A B, en in F16´s (radarscherm g) die dingen zien, én 2. groepjes ooggetuigen op het terrein die dingen zien, en 3. : 1. en 2. op identiek dezelfde coördinaten volgens personeel aan radarschermen en de ooggetuigen gebeuren... oef... :-).
Wat denkt ge ?
Citaat:
Bovendien zijn tal van getuigenissen over eenzelfde evenement (neem bijv. Roswell) simpelweg compleet tegenstrijdig.
|
Bewijst dat iets ?
Als een verkeersongeval gebeurt zijn de uitspraken van ooggetuigen ook dikwijls compleet tegenstrijdig, maar het verkeersongeval is wel gebeurd.
Citaat:
Ten slotte: vind ik het aannemelijk dat in de periode van de manuele typmachines allerlei vliegtuigen in het geheim getest worden? Uiteraard, vermits we het dan hebben over de periode 1947-1989, de Koude Oorlog met andere woorden. Er zijn tal van vliegtuigen die in die periode in het grootste geheim getest werden. Voor de regeringen uit die periode was de UFO-hype een godsgeschenk (of beter: een uitgekiende desinformatiecampagne).
|
Tja, dat hoort zich logisch aan, maar als die rare dingen in de lucht terplaatse blijven hangen en dan geluidloos wegvliegen met een enorme wendigheid en snelheid; waarom bestaan die geluidloze dingen dan nog altijd niet anno 2009 ?
Zie engelse Ref boven de video:
de piloot van de F16 las op zijn radarscherm een snelheid van 280 kmh af die in minder dan 1 sec naar 1800 kmh versnelde en tegelijkertijd van hoogte veranderde van 3 km naar 1,7 km en daar plots stopte (a dead stop)...
Op radarschermen werden maneuvers gezien van 10.000 voet naar 500 voet in 5 sec... (van 3050 m naar 150 m) en stilstand...