Citaat:
Ja dat weet ik. Toch niet helemaal correct geciteerd. Nergens staat dat God de mensheid wilde laten verdwijnen omdat ze hybriden waren. Dat staat er nergens. Bovendien staat er ook dat Noach van elke soort dier twee exemplaren in zijn ark liet onderbrengen. Dus ook dinosaurissen, niet? En dan zegt u : ja maar om dit te verhinderen liet God ze ook uitsterven (daar komt het toch op neer, neem ik aan). Ik vind dit een uiterst simplistisch antwoord en totaal ongeloofwaardig. |
Citaat:
Mensen van de vorige generatie kunnen amper lezen wat er staat en de volgende kan niet eens meer schrijven. Je hebt er ook van slechte wil die er allerlei bij verzinnen hun narcistische-zelf centraal te stellen. Wie de Bijbel regelmatig leest heeft dat probleem niet, opvallend fenomeen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zie hoe Egyptenaren ook een slang boven het hoofd van de farao symboliseerde. Het was allemaal occulte kennis, en dat opnieuw na de zondvloed. Denk je dat dit de eerste moderne beschaving is? Neen. En daarin is de Bijbel wel speciaal omdat het als enige boek ons verleden, heden en toekomst omvat. |
Citaat:
De slang is gewoon een dier dat hoog werd geschat omdat het vervelde en dus eeuwig verjongde. Symbool van het eeuwig leven dus. Zo dacht men. Maar ook een slang sterft. |
Citaat:
Vele beschavingen hadden contact met deze “goden”, maar het waren geen goden. Het waren gevallen engelen die tegen God en de mens werken. Geen enkele beschaving van toen staat nog rechtop behalve deze generatie die hetzelfde lot beschoren is te verdwijnen. Ook nu bereiken we een piekpunt van technologie afkomstig van slechte bronnen. We vinden het niet uit, we ontdekken het. |
Jongens,ga hierover eens in het juiste subforum verder zwammen...:roll::roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Bijbel is het enige boek dat een boot beschrijft die woeste wateren kon doorstaan. Ver voor ze schepen hadden die nieuwe continenten vonden. Dat vind ik er net zo sterk aan. Kijk, ieder zijn mening. Maar om af te ronden: er is voldoende materiaal aanwezig (niet alleen in de Bijbel) dat erop wijst dat deze wezens/aliens/demonen niet van een andere planeet komen, maar hier al waren sedert begin der tijden. |
Citaat:
We gaan ermee stoppen. De discussie hoort inderdaad eerder thuis in de rubriek godsdiensten. Ben steeds bereid daar met u verder over te discussiëren. U moet maar ergens daar een draad openen. Maar ik vrees dat het weinig zin heeft. U gelooft rotsvast dat wat in de bijbel staat ook historisch waar is. En ik vrees voor u dat er niet zoveel van waar is. Dit natuurlijk allemaal onder het voorbehoud dat ik me zou vergissen. |
Citaat:
|
O, ik weet niet, ik vind het wel passend...
|
Citaat:
Ter uwer attentie: Discussie. Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. |
Citaat:
Moet ik Harriechristus erbij halen of roep jij hem ? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geloof in vliegende aliens of engelen, djinns of golems : allemaal 1 pot nat. Iedereen weet dat enkel het vliegend spaghettimonster echt is en dat hij alles bestiert met zijn heilige noedelige aanhangsels. Ramen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat dat dan ook maar gezegd zijn...:roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be