Citaat:
Toch werken bepaalde(vele) zaken binnen deze aanname en het gedefinieerde. Dat mag je aldanniet ingekaderd boven je bed hangen en lang... denken. |
Citaat:
Surprise us. :-D |
Citaat:
Think . . . |
Citaat:
Citaat:
En binnen die toleranties moet een radar 100 % betrouwbaar zijn. Dus als men hem doorcheckt volgens procedure en al zijn referentiemetingen kloppen is hij 100 % betrouwbaar voor de klanten: de luchtverkeersleider. Die heeft op zijn beurt bepaalde veiligheidsprocedures, zoals de piloot dat ook heeft met zijn materiaal. En daar steunt de luchtverkeerveiligheid op. Citaat:
Ofwel is de radar 100 % betrouwbaar of niet, er is geen "grijs" tussen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat is nu de relevantie dat die UFO tussen ONGEVEER 160 kmh en ONGEVEER 11.500 kmh accelerreerde ? :lol: |
Citaat:
Hoe verrassend. :-D |
Citaat:
Op maat gemaakte machines die niet in uw huisje kunnen. :-P Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zeer praktisch, maar een uiterst beperkende aanname. Is dat voldoende ? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf dat skeptici worden geconfronteerd met onweerlegbare feiten kronkelen ze er rond als slangen in heet water. Het is niet omdat een radar in de fout kan gaan, dat het daarom altijd gebeurt in situaties die nu net niet binnen jouw wereldbeeld passen. Zeker niet als het om meerdere radars gaat, en zeker niet als de radarwaarnbemingen bevestigd zijn door verschillende expert getuigen, en zeker niet als er bewijs van die waarnemingen is in de vorm van opnames van het luchtverkeer. |
Citaat:
|
Citaat:
En het wordt gemeld en genoteerd. En pas weer gebruikt als ie weer 100 % betrouwbaar is, ttz na een bepaalde testfase. Hoofdverantwoordelijkheid ligt bij de luchtverkeersleider (die is helemaal geen radartechnieker of ingenieur of whatever). |
Citaat:
Een onverklaarbare waarneming via radar kan onmogelijk tot de valide conclusie leiden, puur op basis daarvan, dat er een buitenaards tuig rondvliegt. Wist je trouwens dat enkele van de beroemde UFO-'waarnemingen' door F-16's in Belgie waar generaal De Brouwer zo mee uitpakte, in feite gewoon registraties waren door een van de F-16' van de andere F-16? |
Citaat:
Kronkel kronkel. |
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_ufogolf Citaat:
"weerkaatsingen op inversielagen" "Gebrekkige omgang met pas aangeschafte radar-apparatuur." Allemaal onmogelijke dingen, nietwaar, Micele? De radar is altijd juist. ;-) |
Citaat:
Geef me één onweerlegbaar feit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
't is zowat als bvb de x-dossiers rond Dutroux. (zonder hier rond een polemiek te willen starten) Men stelt zaken vast, die niet leuk zijn, men laat herlezen, en 't valt ineens allemaal geweldig goed mee. nu slaat mìjn bullshit-meter op hol. |
[quote=parcifal;6110542]Gewoon ter illustratie :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_ufogolf Haha super.. Ik ben de trotste wiki-bijdrager van de skeptische en technische kantjes van de radar opneminingen van die UFO achtervolging in het gelinkte artikel. Was grootendeels knippen en plakken uit een artikel van Scepsis moet ik toegeven, ere wie ere toekomt. :-) Vraagje... iemand heeft hier nog interessante video's? Ik ben geen "believer" meer maar dit soort zaken is en blijft entertainment! |
Citaat:
Dat somt het wel zo'n beetje op, alle wind van sommige posters ten spijt... www.youtube.com/watch?v=wLaRXYai19A |
Citaat:
guyonthebenchful 3 maanden geleden lol Wat is het dan wel? Leg jij het dan eens uit wetenschapper!? Voor jou bestaat het niet eens. Zo kan ik ook wetenschapper zijn. Al wat ik niet kan verklaren bestaat niet. |
Citaat:
Wat snap je er niet aan? Dit gaat niet over bewijzen of zekerheden, met wat we nu hebben kunnen we geen definitieve conclusie trekken. Opschorten van oordeel is de enige correcte houding tot je effectief iets in handen hebt, iets materieels. Wat we wel kunnen zeggen, op basis van 200 jaar wetenschap die toch iets gepresteerd heeft, is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er aliens naar hier komen gevlogen in schotels. Minder waarschijnlijk zelfs dan dat je morgen een roze ijsbeer tegenkomt met 6 poten. Dat klinkt misschien onnozel maar zo is het. |
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat er ergens op 1 zandkorrel in de gigantische sahara een ras van micro-wezentjes woont die legendes hebben over gigantische wezens die naar hen toe reizen om hen te observeren. Hoe realistisch klinkt dat? En toch is dat nog altijd veel en veel voor de.hand liggender dan wat de ufo-believers zeggen. |
Citaat:
Niemand ontkent de aanwezigheid van andere levensvormen in het heelal. Persoonlijk denk ik dat het heelal barst van het leven. Dat die buitenaardse levensvormen op dit ogenblik aanwezig zouden zijn op de aarde, is echter een geheel ander iets. We hebben geen reden om aan te nemen van wel. |
Citaat:
bacterie zijn ook al leven hé |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nooit iets anders gezegd. |
Citaat:
|
Citaat:
Laten we eens aannenen dat 99,9% van het leven in het heelal microscopisch is en dat van de rest 99,99% technologisch niet ver genoeg gevorderd is. Dan heb je al minstens 10 miljoen levensvormen nodig om er 1 te vinden die van zijn planeet kan afgeraken, zoals wij dus. Daar bovenop komen nog 2 onneembare hindernissen (zelfs theoretisch) : Waar moet je naartoe vliegen, hoe vind je je bestemming? Hoe geraak je daar, als de afstand zo groot is dat hij het menselijke bevattingsvermogen te boven gaat? En daarbovenop : waarom zou je het doen? Zou jij meewerken aan een project om een onbekende aliensoort te gaan opzoeken, als je hen miraculeus hebt ontdekt in het quasi oneindige heelal, zonder dat er een gegarandeerd resultaat is, maar je zou wel de energie van minstens 1 ster zoals onze zon nodig hebben om de reis te maken en/of een paar duizend jaar reistijd. Lijkt dat niet een klein beetje een slechte investering? |
Citaat:
|
Citaat:
Die stukken van skepp zijn hier al hier zovele keren aangehaald en hun argumentie is al even vele keren uit elkaar gehaald. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be