Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waar komt "politieke correctheid" vandaan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231026)

Hypochonder 20 april 2016 06:14

Waar komt "politieke correctheid" vandaan?
 
Ik heb dit dan wel in 'binnenland' gezet maar politieke correctheid komt elders in Europa ook veel voor, vooral dan in West en Zuid Europa, in Oost Europa zie ik dit veel minder. Ook in de VS bestaat dit, dit verklaart ook het succes van een Donald Trump die daar schijnbaar allemaal zijn kl*ten aan veegt...


Ik heb het vooral over de tenenkrullende manier van aan politiek doen door vooral traditionele en bij uitstek linkse politici. Wanneer je zo iemand hoort praten krijg je spontaan zin om een klap te geven: beschaafdheid, correctheid, hypocrisie, stiefmoederlijk gelul, gespeelde verontwaardiging, valse beschuldigingen,... Het zijn maar enkele wapens uit het arsenaal van de politieke correctheid.

Waar komt deze manier van aan politiek doen vandaan?

Sukkelaar 20 april 2016 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8074324)
Ik heb dit dan wel in 'binnenland' gezet maar politieke correctheid komt elders in Europa ook veel voor, vooral dan in West en Zuid Europa, in Oost Europa zie ik dit veel minder. Ook in de VS bestaat dit, dit verklaart ook het succes van een Donald Trump die daar schijnbaar allemaal zijn kl*ten aan veegt...

Je bent Noord Europa vergeten te vermelden : Noorwegen, Denemarken, zweden en Finland.

Bad Attila 20 april 2016 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8074324)
Ik heb dit dan wel in 'binnenland' gezet maar politieke correctheid komt elders in Europa ook veel voor, vooral dan in West en Zuid Europa, in Oost Europa zie ik dit veel minder. Ook in de VS bestaat dit, dit verklaart ook het succes van een Donald Trump die daar schijnbaar allemaal zijn kl*ten aan veegt...


Ik heb het vooral over de tenenkrullende manier van aan politiek doen door vooral traditionele en bij uitstek linkse politici. Wanneer je zo iemand hoort praten krijg je spontaan zin om een klap te geven: beschaafdheid, correctheid, hypocrisie, stiefmoederlijk gelul, gespeelde verontwaardiging, valse beschuldigingen,... Het zijn maar enkele wapens uit het arsenaal van de politieke correctheid.

Waar komt deze manier van aan politiek doen vandaan?

Politieke correctheid heeft een dark twin: populisme.
De een kan niet zonder de andere, en omgekeerd.

de vuile muilekoek 20 april 2016 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8074324)
Ik heb dit dan wel in 'binnenland' gezet maar politieke correctheid komt elders in Europa ook veel voor, vooral dan in West en Zuid Europa, in Oost Europa zie ik dit veel minder. Ook in de VS bestaat dit, dit verklaart ook het succes van een Donald Trump die daar schijnbaar allemaal
Citaat:

zijn kl*ten aan veegt
...


Ik heb het vooral over de tenenkrullende manier van aan politiek doen door vooral traditionele en bij uitstek linkse politici. Wanneer je zo iemand hoort praten krijg je spontaan zin om een klap te geven: beschaafdheid, correctheid, hypocrisie, stiefmoederlijk gelul, gespeelde verontwaardiging, valse beschuldigingen,... Het zijn maar enkele wapens uit het arsenaal van de politieke correctheid.

Waar komt deze manier van aan politiek doen vandaan?

Kijk ge doet er zelf aan mee ' met de manier van schrijven ge plaats een * in de plaats van het woord volledig ongegeneerd platvloers te schrijven zoals het is .....
:-):-)

subocaj 20 april 2016 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8074324)
Ik heb dit dan wel in 'binnenland' gezet maar politieke correctheid komt elders in Europa ook veel voor, vooral dan in West en Zuid Europa, in Oost Europa zie ik dit veel minder. Ook in de VS bestaat dit, dit verklaart ook het succes van een Donald Trump die daar schijnbaar allemaal zijn kl*ten aan veegt...


Ik heb het vooral over de tenenkrullende manier van aan politiek doen door vooral traditionele en bij uitstek linkse politici. Wanneer je zo iemand hoort praten krijg je spontaan zin om een klap te geven: beschaafdheid, correctheid, hypocrisie, stiefmoederlijk gelul, gespeelde verontwaardiging, valse beschuldigingen,... Het zijn maar enkele wapens uit het arsenaal van de politieke correctheid.

Waar komt deze manier van aan politiek doen vandaan?

Gelukkig hebben we het volledig rechts systeem dat overal democratie wil brengen om het financiële en industriële multinatinationals complex te plezieren, met grondstoffen en geostrategische spelletjes om "onze" belangen te verdedigen.

Dit zijn maar enkele wapens uit het arsenaal van politieke correctheid, die ons met Irakezen, Afghanen, Syriërs, Lybiërs en Afrikanen opzadelen.

Intussen bewapenen we islamitische religidioten om ons doel van democratie brengen te verwezenlijken en sturen we handelsmissies en koningshuizen naar SA, om met de sponsors van Isis over koetjes en kalfjes te praten.

Gelukkig hebben we die schijnheilige rechtse correctheid.

marie daenen 20 april 2016 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8074340)
Politieke correctheid heeft een dark twin: populisme.
De een kan niet zonder de andere, en omgekeerd.

Dus de Vlamingen voortdurend door het hoofd schieten moet dienen om het zogenaamde populisme uit te roeien????
Gekke redenering...
Geef gewoon toe dat het zogenaamde 'politiek correcte denken' is uitgevonden en voortdurend versterkt om hun politiek van 'eigen zakken eerst' zelfs tegen de elementaire belangen van de bevolking in, blijvend te kunnen doordrukken...

marie daenen 20 april 2016 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8074365)
Gelukkig hebben we het volledig rechts systeem dat overal democratie wil brengen om het financiële en industriële multinatinationals complex te plezieren, met grondstoffen en geostrategische spelletjes om "onze" belangen te verdedigen.

Dit zijn maar enkele wapens uit het arsenaal van politieke correctheid, die ons met Irakezen, Afghanen, Syriërs, Lybiërs en Afrikanen opzadelen.

Intussen bewapenen we islamitische religidioten om ons doel van democratie brengen te verwezenlijken en sturen we handelsmissies en koningshuizen naar SA, om met de sponsors van Isis over koetjes en kalfjes te praten.

Gelukkig hebben we die schijnheilige rechtse correctheid.

Waarom blijft u alle zonden van de linksen afschuiven als rechtse correctheid???
Wie verplicht de linksen om naar de pijpen van het echte grootkapitaal te dansen???
Wie verplicht de linksen om wat hun scorebussiness zou moeten zijn, nl de werkende mens, voortdurend verder uit te kleden en te verarmen???
Wie verplicht de linksen om voortdurend de elementaire mensenrechten verder te ontmantelen en aan hun laars te lappen???
Wie verplicht de linksen om het bijeengegaard kapitaal van de arbeiders te als hun eigen bezit te zien en te verbrassen???
Wie verplichtte de linksen om een schuldenberg van hier tot op de maan op te bouwen???
Wie verplichtte de linksen om Vlaams als een scheldwoord en als iets vies af te schilderen???

Moet ik nog verder gaan om jouw onbenulligheden en star denken uit de doeken te doen???

subocaj 20 april 2016 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oorschelp (Bericht 8074367)
Je zou hier gordijnen hangen en muren bouwen… niet om vluchtelingen buiten te houden maar om je eigen bevokking binnen te houden ?

Stel je je nooit de vraag wat jij zou doen als je zou plat gebombardeerd worden omdat geostrategische spelletjes en grondstoffen belangrijk zijn.

Veronderstel nu even dat domme Vlamingen een gegeerde grondstof zouden zijn en Trump, Clinton en de ganse Europese Goldman Sachs club zouden er behoefte of een tekort aan hebben, wat dan?

de vuile muilekoek 20 april 2016 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8074385)
Stel je je nooit de vraag wat jij zou doen als je zou plat gebombardeerd worden omdat geostrategische spelletjes en grondstoffen belangrijk zijn.

Citaat:

Veronderstel nu even dat domme Vlamingen een gegeerde grondstof zouden zijn
en Trump, Clinton en de ganse Europese Goldman Sachs club zouden er behoefte of een tekort aan hebben, wat dan?

Ja met ze plat te gooien gaat het ook niet worden toch? dan heeft niemand nog iets ?

subocaj 20 april 2016 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8074376)
Waarom blijft u alle zonden van de linksen afschuiven als rechtse correctheid???
Wie verplicht de linksen om naar de pijpen van het echte grootkapitaal te dansen???
Wie verplicht de linksen om wat hun scorebussiness zou moeten zijn, nl de werkende mens, voortdurend verder uit te kleden en te verarmen???
Wie verplicht de linksen om voortdurend de elementaire mensenrechten verder te ontmantelen en aan hun laars te lappen???
Wie verplicht de linksen om het bijeengegaard kapitaal van de arbeiders te als hun eigen bezit te zien en te verbrassen???
Wie verplichtte de linksen om een schuldenberg van hier tot op de maan op te bouwen???
Wie verplichtte de linksen om Vlaams als een scheldwoord en als iets vies af te schilderen???

Moet ik nog verder gaan om jouw onbenulligheden en star denken uit de doeken te doen???





Wie verplicht je mijn bijdragen te lezen?
Om al je vragen in een zin te beantwoorden, slechts 1 antwoord : rechtsen zoals jij, die geplukt worden door rechts en de schuld geven aan links.

Antwoord op je laatste vraag: ik wil geen ezels beledigen.

Truder 20 april 2016 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8074324)
...Waar komt deze manier van aan politiek doen vandaan?

Volgens mij komt het van de linkse filosoof Allan Bloom, hij gebruikt in zijn boek "The Closing of the American Mind" de term political correctness verschillende malen. Dat was in 1987.


de vuile muilekoek 20 april 2016 08:30

De moord op de vrijdenkende individualistische geest ..... is diep denk werk,

marie daenen 20 april 2016 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8074406)
Wie verplicht je mijn bijdragen te lezen?
Om al je vragen in een zin te beantwoorden, slechts 1 antwoord : rechtsen zoals jij, die geplukt worden door rechts en de schuld geven aan links.

Antwoord op je laatste vraag: ik wil geen ezels beledigen.

Ha, ha, ha, kietel mij eens om te lachen met je domme praat...
Links is al jarenlang aan de macht in België, en dat links heeft de kleine, goed werkende en goed verdienende man veel schade toegebracht en daarmee het hele land, maar het grootkapitaal heeft links geen vinger in de weg gelegd en geen euro afgepakt, in tegendeel.

Links liegt als het zegt dat het het geld wil herverdelen; links wil het geld van alle lompe Belgen door zijn vingers zien glijden, zodat er veel, heel veel kan aan blijven plakken... Dat en niets anders is de grote bekommernis van links...

En met hunne zuilenmaatschappij die nu het hele land versmachten zijn zij daar inderdaad in geslaagd; maar die zuilen vertegenwoordigen niet meer de arbeiders, die zuilen zijn een afspiegeling geworden van het grootkapitaal en dat beschermen ze en niets anders...

subocaj 20 april 2016 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oorschelp (Bericht 8074401)
Geostrategische spelletjes dat kennen communisten inderdaad niet.

Natuurlijk kennen ze die, geleerd van de Amerikanen en de Britten.
Op het ogenblik is er zelfs een die het beter kan dan de Amerikanen en de ganse Europese Goldman Sachs club.

Another Jack 20 april 2016 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8074444)
De moord op de vrijdenkende individualistische geest ..... is diep denk werk,

Dat moet denkwerk zijn, denk ik...

subocaj 20 april 2016 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8074483)
Ha, ha, ha, kietel mij eens om te lachen met je domme praat...
Links is al jarenlang aan de macht in België, en dat links heeft de kleine, goed werkende en goed verdienende man veel schade toegebracht en daarmee het hele land, maar het grootkapitaal heeft links geen vinger in de weg gelegd en geen euro afgepakt, in tegendeel.

Links liegt als het zegt dat het het geld wil herverdelen; links wil het geld van alle lompe Belgen door zijn vingers zien glijden, zodat er veel, heel veel kan aan blijven plakken... Dat en niets anders is de grote bekommernis van links...

En met hunne zuilenmaatschappij die nu het hele land versmachten zijn zij daar inderdaad in geslaagd; maar die zuilen vertegenwoordigen niet meer de arbeiders, die zuilen zijn een afspiegeling geworden van het grootkapitaal en dat beschermen ze en niets anders...

2008 en 2011 zijn reeds uit je geheugen gewist? Of lieg je bewust?

In jou plaats zou ik even een geschiedenisboekje bestuderen.

Je weet wel over het ontstaan van die zuilen en waarom er vakbonden nodig waren tegen de kapitalistische uitbuiting.
Fixeer jij je maar op je Vlaams zijn en laat je intussen rustig door de hele wereld uitbuiten.

En ja, die zuilen maffia heeft niets meer met het verdedigen van arbeidersbelangen te maken.

Maar het beetje dat ze mogen doen van de particratie schijnt nog teveel te zijn.

Marie een goede raad van een communist, doe knielappen aan, want volgens mij heb je al bloedende knieën van al dat kruipen.;-)

de vuile muilekoek 20 april 2016 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8074504)
Dat moet denkwerk zijn, denk ik...

Ja en grote fout ? goed gevoel ?

Another Jack 20 april 2016 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8074559)
Ja en grote fout ? goed gevoel ?

Gewoon slordig denkwerk.
Dat geeft mij geen goed gevoel, nee...

marie daenen 20 april 2016 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8074525)
2008 en 2011 zijn reeds uit je geheugen gewist? Of lieg je bewust?

In jou plaats zou ik even een geschiedenisboekje bestuderen.

Je weet wel over het ontstaan van die zuilen en waarom er vakbonden nodig waren tegen de kapitalistische uitbuiting.
Fixeer jij je maar op je Vlaams zijn en laat je intussen rustig door de hele wereld uitbuiten.

En ja, die zuilen maffia heeft niets meer met het verdedigen van arbeidersbelangen te maken.

Maar het beetje dat ze mogen doen van de particratie schijnt nog teveel te zijn.

Marie een goede raad van een communist, doe knielappen aan, want volgens mij heb je al bloedende knieën van al dat kruipen.;-)

Wat je met 2008 en 2011 bedoelt weet ik niet...

Ik fixeer mij niet op mijn Vlaams zijn maar jij vergeet dat la Belgique is opgebouwd op het stelsel van verdeel en heers en het opzetten van de twee bevolkingsgroepen tegen elkaar...
Onderzoek die spreidstand en je weet dat heel het land naar de kloten is...
En onze franstaligen sossen met hun slaafje de SPa hebben duchtig aan dat zuiver kapitalistische spel meegespeeld tegen de elementaire belangen van de werkende bevolking in.

En dat klaag ik aan en dat zal ik altijd blijven aanklagen... Links zijn in ons land heeft niets, maar dan ook niets meer vandoen met sociaal zijn; in tegendeel...
Links speelt als verzot een zuiver kapitalistische Belgische afbraakpolitiek... en de bevolking zal het steeds meer en meer voelen en geweten hebben...

Het beetje dat ze mogen doen??? Het land totaal afbreken is dat niet voldoende???

En knielappen heb ik niet nodig, want kruipen doe ik niet, evenmin voor linkse haatzaaiers die nu de macht, via de vakbonden en de media volledig in handen hebben en daar waar ze hun zin niet krijgen nog liever de hele maatschappij, burgers inbegrepen, ten onder doen gaan...

de vuile muilekoek 20 april 2016 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8074565)
Gewoon slordig denkwerk.
Dat geeft mij geen goed gevoel, nee...

Bij mij is dat een klein detail .... en een groot geheel , er zij erger fouten en het is een forum ,:roll: moest ik al de kleine druk fouten uithalen die in magazines gedrukt staan heb ik een bijbel ... ik kom ze zelf wekelijks tegen..........:roll: pietlullige gedoe,


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be