Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Liberale vakbond enige winnaar! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171517)

Another Jack 25 mei 2012 15:42

Liberale vakbond enige winnaar!
 
http://www.sdworx.be/nl-be/corporate...e-verkiezingen

Ik had spectaculairdere klappen voor de aangebrande rode en groene vakbond verwacht, maar toch...

Proficiat aan de liberale syndicalisten die eens te meer bewijzen dat je geen mastodont hoeft te zijn om je mensen correct te vertegenwoordigen!

Ratatosk 25 mei 2012 16:06

Zolang de vakbondsverkiezingen niet voor iedereen gelden blijft het een farce en een ondemocratische karakter hebben.

nabat54 26 mei 2012 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6139048)
http://www.sdworx.be/nl-be/corporate...e-verkiezingen

Ik had spectaculairdere klappen voor de aangebrande rode en groene vakbond verwacht, maar toch...

Proficiat aan de liberale syndicalisten die eens te meer bewijzen dat je geen mastodont hoeft te zijn om je mensen correct te vertegenwoordigen!

Zeg liberaal, een paar vraagjes,

De 3 politieke partijen gelinkt aan de "aangebrande rode en groene vakbond" en de blauwe vakbond, zitten wel in de regering hé ;-)

O-VLD valt de hoge belastingsdruk aan in Belgie.....moa vent toch.

Hebben ze nu al een lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen, of gaan ze toch meedoen aan de kartel lijst van PJ ?

Another Jack 26 mei 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 6139624)
Zeg liberaal, een paar vraagjes,

De 3 politieke partijen gelinkt aan de "aangebrande rode en groene vakbond" en de blauwe vakbond, zitten wel in de regering hé ;-)

O-VLD valt de hoge belastingsdruk aan in Belgie.....moa vent toch.

Hebben ze nu al een lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen, of gaan ze toch meedoen aan de kartel lijst van PJ ?

De open VLD lijst in Antwerpen is nog niet openbaar.

born2bewild 26 mei 2012 18:47

Natuurlijk niet, ze rollen nog over mekaar

born2bewild 26 mei 2012 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 6139624)
Zeg liberaal, een paar vraagjes,

De 3 politieke partijen gelinkt aan de "aangebrande rode en groene vakbond" en de blauwe vakbond, zitten wel in de regering hé ;-)

O-VLD valt de hoge belastingsdruk aan in Belgie.....moa vent toch.

Yep, en maar liegen en bedriegen, ze zitten ocharme de laatste 14 jaar ctu in de regering

-Jo- 27 mei 2012 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6140449)
Natuurlijk niet, ze rollen nog over mekaar

:lol: Leve het individu!!! Hahahahaha...

born2bewild 27 mei 2012 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6140927)
:lol: Leve het individu!!! Hahahahaha...

Heerlijk schouwspel

Boduo 29 mei 2012 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 6139082)
Zolang de vakbondsverkiezingen niet voor iedereen gelden blijft het een farce en een ondemocratische karakter hebben.

Wat krijgen we nu ?
Wie géén lid is v.d. VLD mag toch ook niet stemmen voor de afgevaardigden van die partij vb in het partijbestuur ?

Ratatosk 29 mei 2012 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6143558)
Wat krijgen we nu ?
Wie géén lid is v.d. VLD mag toch ook niet stemmen voor de afgevaardigden van die partij vb in het partijbestuur ?

Maar je mag wel deelnemen aan de verkiezingen door je eigen partij op te richten en zo opkomen. Iets wat de vakbonden tegenhouden bij hun verkiezingen. Interimwerknemers die wel lid zijn kunnen ook niet stemmen. Zo kunnen kaderleden, bediendes, jongeren en arbeiders niet op elkaar stemmen, volgens de vakbonden ware democratie.

Mijn stelling blijft. De vakbondsverkiezingen zijn een farce en allesbehalve democratisch.

Enter 31 mei 2012 11:20

De Liberalen zijn in opmars omdat het gepeupel aan macht verliest.

Wie jobs geeft zou beloond moeten worden.

Wie enkel zijn job doet, zou maar een minimum moeten krijgen.

Effect 31 mei 2012 15:51

Wat vooral opvalt is dat jongeren massaal thuisblijven. Wat zin heeft het om lid te zijn van een vakbond, wanneer hun enige functie is om het brugpensioen te verkrachten? Jongeren zijn daar in eerste instantie de dupe van.

Ik ben geen lid van eender welke vakbond behalve de vakbond Ik GmbH. Ik vertegenwoordig mezelf en doe dat uitstekend. Wanneer mijn werkgever ma vraagt om onrealistische dingen te doen, zeg ik simpelweg nee, iets wat hij te accepteren heeft.

Scherven A. Mok 31 mei 2012 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 6146085)
De Liberalen zijn in opmars omdat het gepeupel aan macht verliest.

Wie jobs geeft zou beloond moeten worden.

Wie enkel zijn job doet, zou maar een minimum moeten krijgen.

Dus de consument moet dan maar alles krijgen :-D

giserke 31 mei 2012 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6139048)
http://www.sdworx.be/nl-be/corporate...e-verkiezingen

Ik had spectaculairdere klappen voor de aangebrande rode en groene vakbond verwacht, maar toch...

Proficiat aan de liberale syndicalisten die eens te meer bewijzen dat je geen mastodont hoeft te zijn om je mensen correct te vertegenwoordigen!

Heb je het nu over de vakbond die het minst verloren heeft?

Another Jack 31 mei 2012 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6146605)
Heb je het nu over de vakbond die het minst verloren heeft?

Neen, over de vakbond die de kaap van 10% is voorbij gegaan.

born2bewild 31 mei 2012 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6146657)
Neen, over de vakbond die de kaap van 10% is voorbij gegaan.

Dan zijn ze de vld in de andere richting tegengekomen?

born2bewild 31 mei 2012 23:41

Waar gaat deZe draad in feite over? De ondraaglijke lichtheid?

giserke 31 mei 2012 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6146657)
Neen, over de vakbond die de kaap van 10% is voorbij gegaan.

Alle vakbonden gaan achteruit kwa achterban. De liberale wint tenopzichte van de achteruitgaande bewegingen.

Boduo 1 juni 2012 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6146473)
Wat vooral opvalt is dat jongeren massaal thuisblijven. Wat zin heeft het om lid te zijn van een vakbond, wanneer hun enige functie is om het brugpensioen te verkrachten? Jongeren zijn daar in eerste instantie de dupe van.

Ik ben geen lid van eender welke vakbond behalve de vakbond Ik GmbH. Ik vertegenwoordig mezelf en doe dat uitstekend. Wanneer mijn werkgever ma vraagt om onrealistische dingen te doen, zeg ik simpelweg nee, iets wat hij te accepteren heeft.

Waar hebben we nog zo'n parlee gehoord ?

;-)

Effect 2 juni 2012 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6148428)
Waar hebben we nog zo'n parlee gehoord ?

;-)

Misschien een andere thread, het is alleszins de waarheid. Verzuilde belgische vakbonden een 25jarige helemaal niets te bieden. Bewijs het tegendeel als u zich geroepen voelt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be