Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Te weinig moslims in Kortijk; man stierf! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250320)

Kallikles 9 oktober 2019 08:37

Te weinig moslims in Kortijk; man stierf!
 
8 introverte Vlamen liepen langs een stervende man op de Grote Markt van Kortrijk. "Oei, raur volk" dachten de Vlamen en geen enkele belde de hulpdiensten. Was er een moslim of iemand van Zuiderse afkomst voorbijgekomen, die had onmiddellijk hulp geboden. Het probleem is dus niet te veel, maar te weinig migratie. En qua integratie, laat ons hopen dat nieuwe Belgen zich niet te snel integreren in deze kille onverschilligheidscultuur die een medemens gewoon laat sterven!

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191008_04652076

Skobelev 9 oktober 2019 08:40

Anders was zijn portefeuille ook nog gestolen?

Anna List 9 oktober 2019 08:43

Citaat:

Het parket is ambtshalve een vooronderzoek gestart naar schuldig verzuim. Schuldig verzuim is het nalaten om iemand te helpen die in groot gevaar verkeert.

Het gaat daarbij wel om hulp bieden zonder jezelf in gevaar te brengen.

Bobke 9 oktober 2019 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9134963)
Het gaat daarbij wel om hulp bieden zonder jezelf in gevaar te brengen.

De hulpdiensten bellen is toch niet gevaarlijk?

Kallikles 9 oktober 2019 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9134957)
Anders was zijn portefeuille ook nog gestolen?

Neen, anders hadden ze hem geholpen. Onlangs nog meegemaakt in Temse. Man overreden, alleen jongeren van Marokkaanse afkomst boden hulp. Dat is de realiteit en je beseft het ook: de witte autochtoon zal je gewoon laten creperen.

Bobke 9 oktober 2019 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9134957)
Anders was zijn portefeuille ook nog gestolen?

Van de hulpverlener?
Het slachtoffer had een kleurtje dacht ik.

Anna List 9 oktober 2019 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9134972)
De hulpdiensten bellen is toch niet gevaarlijk?

je (dure) GSM bovenhalen na een aandachtsmanoever ... ik weet t zo niet, ik zou het niemand meteen aanraden.

Kallikles 9 oktober 2019 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9134977)
je (dure) GSM bovenhalen na een aandachtsmanoever ... ik weet t zo niet, ik zou het niemand meteen aanraden.

Voila, een mens sterft, en de Vlaam denkt aan zijn dure GSM. You are making my case for me.

Bobke 9 oktober 2019 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 9134975)
Neen, anders hadden ze hem geholpen. Onlangs nog meegemaakt in Temse. Man overreden, alleen jongeren van Marokkaanse afkomst boden hulp. Dat is de realiteit en je beseft het ook: de witte autochtoon zal je gewoon laten creperen.

Daar zeg je het, jongeren.

Skobelev 9 oktober 2019 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 9134975)
Neen, anders hadden ze hem geholpen. Onlangs nog meegemaakt in Temse. Man overreden, alleen jongeren van Marokkaanse afkomst boden hulp. Dat is de realiteit en je beseft het ook: de witte autochtoon zal je gewoon laten creperen.

Die zijn er voor gekend om te vragen "edde gij e probleem man"?

Kallikles 9 oktober 2019 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9134982)
Daar zeg je het, jongeren.

Inderdaad, meerdere personen boden hulp, terwijl bij de Vlamen er niet één van de 8 hulp bood. Bij de jongeren van Marokkaanse afkomst zou het eerder zijn dat er maar één voorbijkomt, maar hij onmiddellijk 7 extra opbelt om mee hulp te bieden.

Skobelev 9 oktober 2019 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 9134987)
Inderdaad, meerdere personen boden hulp, terwijl bij de Vlamen er niet één van de 8 hulp bood. Bij de jongeren van Marokkaanse afkomst zou het eerder zijn dat er maar één voorbijkomt, maar hij onmiddellijk 7 extra opbelt om mee hulp te bieden.

Je bent uw haakjes vergeten bij :

hij onmiddellijk 7 extra opbelt om mee "hulp te bieden".

Anna List 9 oktober 2019 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 9134981)
Voila, een mens sterft, en de Vlaam denkt aan zijn dure GSM. You are making my case for me.

zo wat elke mens heeft nu éénmaal meer ervaring met bestolen worden dan met iemand zien sterven voor zijn neus.
mensen stappen daar voorbij, en schatten die situatie in naar hun ervaringen.
dat is nu eenmaal de menselijke psyche.

maar hé, als jij van dit tragische feit liever een rondje zwarte pieten en ons vs zij, beetje Vlaming bashen maakt ...
laat je maar eens goed gaan, geniet ervan.
voor mij zegt het meer over u dan over de mensen die daar passeerden en hun risico inschatting maakten. achteraf oordelen is makkelijk.

bel jij voor elke dronken man, of voor elke zwerver die je op een kartonnen doos ziet liggen de politie mss?

Bobke 9 oktober 2019 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 9134987)
Inderdaad, meerdere personen boden hulp, terwijl bij de Vlamen er niet één van de 8 hulp bood. Bij de jongeren van Marokkaanse afkomst zou het eerder zijn dat er maar één voorbijkomt, maar hij onmiddellijk 7 extra opbelt om mee hulp te bieden.

Juist maar 8 Vlamingen die alleen waren.

Bobke 9 oktober 2019 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 9134981)
Voila, een mens sterft, en de Vlaam denkt aan zijn dure GSM. You are making my case for me.

Hij denkt tenminste niet aan de dure GSM van het slachtoffer.

Kallikles 9 oktober 2019 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9134976)
Van de hulpverlener?
Het slachtoffer had een kleurtje dacht ik.

Ja, er is natuurlijk altijd wel een excuus. Het slachtoffer had een kleurtje? Ok, laten we hem sterven. Het slachtoffer is hoogbegaafd? Oef, eindelijk is hij dood, die keer toen we hem in het zwembad probeerden vermoorden is het mislukt.

En als je als Vlaming die Vlaamse hypocrisie aan de kaak stelt, dan ben je plots een "nestbevuiler" of een "slechte Vlaming". In het zwembad heeft een jongen van Marokkaanse afkomst mij nooit proberen vermoorden, hoor. Mijn witte kleinburgerlijke Vlaamse klasgenootjes die het niet konden verkroppen dat ze dommer waren, wél. En daarmee hebben ze mij van elke Vlaams-nazionale solidariteit ontslagen. Waarvoor ik hen natuurlijk eeuwig dankbaar ben.

Sindsdien ben ik alleen nog solidariteit aan de mensheid verplicht. Maar om daarop aanspraak te maken moet je je er wel nog aan herinneren dat je mens bent. Als je je medemens ontmenselijkt, stel je jezelf buiten de mensheid. Met alle gevolgen van dien.

No Apologies 9 oktober 2019 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9134957)
Anders was zijn portefeuille ook nog gestolen?

:-)

Anna List 9 oktober 2019 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 9135002)
Ja, er is natuurlijk altijd wel een excuus. Het slachtoffer had een kleurtje? Ok, laten we hem sterven. Het slachtoffer is hoogbegaafd? Oef, eindelijk is hij dood, die keer toen we hem in het zwembad probeerden vermoorden is het mislukt.

En als je als Vlaming die Vlaamse hypocrisie aan de kaak stelt, dan ben je plots een "nestbevuiler" of een "slechte Vlaming". In het zwembad heeft een jongen van Marokkaanse afkomst mij nooit proberen vermoorden, hoor. Mijn witte kleinburgerlijke Vlaamse klasgenootjes die het niet konden verkroppen dat ze dommer waren, wél. En daarmee hebben ze mij van elke Vlaams-nazionale solidariteit ontslagen. Waarvoor ik hen natuurlijk eeuwig dankbaar ben.

Sindsdien ben ik alleen nog solidariteit aan de mensheid verplicht. Maar om daarop aanspraak te maken moet je je er wel nog aan herinneren dat je mens bent. Als je je medemens ontmenselijkt, stel je jezelf buiten de mensheid. Met alle gevolgen van dien.

contempleer dan maar eens ernstig over uw solidariteit aan de mensheid, en wat jij voor die mensheid betekent en doet met je wij vs zij propaganda, zou ik zeggen.

succes!

Skobelev 9 oktober 2019 09:13

Kom kom, de Vlaams Nationalistjes zijn zo slecht nog niet. Zelfs ik heb al eens een neger en een marokkaanse van een jaar of 20 (zonder hoofddoek want anders had ik doorgereden) met haar broertje geholpen toen ze op een zebrapad overhoop werden gereden.
De 100 gebeld en ze de eerste zorgen toegediend.
Nu gij weer.

No Apologies 9 oktober 2019 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 9134987)
Inderdaad, meerdere personen boden hulp, terwijl bij de Vlamen er niet één van de 8 hulp bood. Bij de jongeren van Marokkaanse afkomst zou het eerder zijn dat er maar één voorbijkomt, maar hij onmiddellijk 7 extra opbelt om mee hulp te bieden.

Dat is waar. Een vriendin van mij had een (niet al te zware) aanrijding met een auto van een allochtoon. De allochtoon was in fout. Beide partijen stapten uit, waarna de allochtoon zijn gsm nam. Verbazend vlug stonden dan enkele extra allochtonen rondom de wagens om hulp te bieden. Met het gewenste resultaat … dat die vriendin wijselijk afdroop.
Een gelijkaardige situatie maakte een collega van mij mee.
Ja, hulp bieden, die allochtonen kennen er wat van.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be