Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Hoeveel mensen weigeren Astrazeneca? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258697)

Eberhard Leclerc 22 april 2021 23:57

Hoeveel mensen weigeren Astrazeneca?
 
Bij de Hollanders komen er niet veel opdagen voor AZ



Huisarts gedwongen 60 AstraZeneca-vaccins weg te gooien: ’Opkomst te laag'

Een huisarts in Overijssel zegt donderdagavond 60 AstraZeneca-vaccins in de prullenbak te hebben gegooid. „De opkomst was onvoorstelbaar laag”, aldus de gefrustreerde Marco Blanker, die een foto van de prikverspilling deelt op sociale media.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5247...pkomst-te-laag

Eberhard Leclerc 23 april 2021 00:02

https://twitter.com/Marco_Blanker/st...68872175558657

Dadeemelee 23 april 2021 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 9662121)
Bij de Hollanders komen er niet veel opdagen voor AZ



Huisarts gedwongen 60 AstraZeneca-vaccins weg te gooien: ’Opkomst te laag'

Een huisarts in Overijssel zegt donderdagavond 60 AstraZeneca-vaccins in de prullenbak te hebben gegooid. „De opkomst was onvoorstelbaar laag”, aldus de gefrustreerde Marco Blanker, die een foto van de prikverspilling deelt op sociale media.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5247...pkomst-te-laag

Overrijsel = bible belt.

Hoofdstraat 23 april 2021 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 9662121)
Bij de Hollanders komen er niet veel opdagen voor AZ

Huisarts gedwongen 60 AstraZeneca-vaccins weg te gooien: ’Opkomst te laag'

Een huisarts in Overijssel zegt donderdagavond 60 AstraZeneca-vaccins in de prullenbak te hebben gegooid. „De opkomst was onvoorstelbaar laag”, aldus de gefrustreerde Marco Blanker, die een foto van de prikverspilling deelt op sociale media.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5247...pkomst-te-laag

„Twee weken geleden hebben wij onze grote prikdag gehad”, vertelt Blanker in een reactie tegen RTL Nieuws. „We hebben toen een grote no-show gehad.”
...
De huisarts had een ’inhaalavond’ en heeft zijn complete reservelijst afgebeld. Toch kwamen er niet genoeg mensen opdagen om alle prikken kwijt te raken. „Dit was gewoon niet te voorzien voor ons”

--
Euh, what? 8O :roll:

Der Wanderer 23 april 2021 08:40

Is op uitnodigingen vanwege de QVAX-reservelijst het type vaccin te zien?

Oma 23 april 2021 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9662221)
Is op uitnodigingen vanwege de QVAX-reservelijst het type vaccin te zien?

Geen idee, waarschijnlijk niet.
Is dat te zien op de gewone uitnodigingen? Als 65+ heb ik nog niks gehad.
Wat wel geweten is, is dat in sommige vaccinatiecentra in de voormiddag de moderna prik wordt gegeven en in de namiddag de phizer gifspuit. :roll:
Blijkbaar is willekeur troef, net zoals de nepmaatregelen.

Eberhard Leclerc 23 april 2021 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9662518)
Geen idee, waarschijnlijk niet.
Is dat te zien op de gewone uitnodigingen? ....

Een tante van me (56 jaar, Heverlee heeft afgelopen week haar oproep gehad per mail.

Na het aanklikken vd link stond "Pfizer" vermeld.

Jan Janssen 23 april 2021 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9662518)
Geen idee, waarschijnlijk niet.
Is dat te zien op de gewone uitnodigingen? Als 65+ heb ik nog niks gehad.
Wat wel geweten is, is dat in sommige vaccinatiecentra in de voormiddag de moderna prik wordt gegeven en in de namiddag de phizer gifspuit. :roll:
Blijkbaar is willekeur troef, net zoals de nepmaatregelen.

Dat is waarschijnlijk omdat er niemand zich geroepen voelt om de vaccins om 4 uur s'nachts uit de vriezer te halen.

daiwa 23 april 2021 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9662518)
Geen idee, waarschijnlijk niet.
Is dat te zien op de gewone uitnodigingen? Als 65+ heb ik nog niks gehad.
Wat wel geweten is, is dat in sommige vaccinatiecentra in de voormiddag de moderna prik wordt gegeven en in de namiddag de phizer gifspuit. :roll:
Blijkbaar is willekeur troef, net zoals de nepmaatregelen.

Die indruk heb ik ook.
Mijn buurvrouw kreeg verleden week AstraZeneca en ik kreeg eergisteren Pfizer in hetzelfde vaccinatie centra.

Hoofdstraat 23 april 2021 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9662564)
Die indruk heb ik ook.
Mijn buurvrouw kreeg verleden week AstraZeneca en ik kreeg eergisteren Pfizer in hetzelfde vaccinatie centra.

Idem, m'n moeder kreeg Pfizer en m'n vader AZ.

Dadeemelee 23 april 2021 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9662518)
Geen idee, waarschijnlijk niet.
Is dat te zien op de gewone uitnodigingen? Als 65+ heb ik nog niks gehad.
Wat wel geweten is, is dat in sommige vaccinatiecentra in de voormiddag de moderna prik wordt gegeven en in de namiddag de phizer gifspuit. :roll:
Blijkbaar is willekeur troef, net zoals de nepmaatregelen.

Men geeft gewoon wat er binnenkomt. En dat ligt tien dagen voor de prik vast. Je ziet het pas als je bevestigt.
Gezien de grote leveringen die van Pfizer verwacht worden zal het dat de komende weken wel zijn.

Der Wanderer 23 april 2021 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662726)
Men geeft gewoon wat er binnenkomt. En dat ligt tien dagen voor de prik vast. Je ziet het pas als je bevestigt.
Gezien de grote leveringen die van Pfizer verwacht worden zal het dat de komende weken wel zijn.

Elders lees ik nochtans dat je het al kan zien voor je bevestigt.

Dadeemelee 23 april 2021 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9662753)
Elders lees ik nochtans dat je het al kan zien voor je bevestigt.

Je kan het zien aan de tussentijd. AZ is 12 weken. De twee andere ongeveer een maand.
Welke juist krijg je na bevestiging.

Der Wanderer 23 april 2021 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9662764)
Je kan het zien aan de tussentijd. AZ is 12 weken. De twee andere ongeveer een maand.
Welke juist krijg je na bevestiging.

Heb je het nu over een reguliere uitnodiging (waar ik nog te jong voor ben), over die reservelijst of beide?

De schoofzak 23 april 2021 17:56

Het is spijtig dat men over die weigeringen zo geheimzinnig doet.
Waarschijnlijk uit schrik dat het een recept-werking zou geven. Publiciteit dus voor de anti-vaxers.

Dadeemelee 23 april 2021 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9662768)
Heb je het nu over een reguliere uitnodiging (waar ik nog te jong voor ben), over die reservelijst of beide?

De normale. Je krijgt eerst een brief waar je de data van de twee prikken ziet. Dan ga je naar de website en als je bevestigt krijg je te zien welk vaccin het is.
Reservelijst weet ik niet, ik heb enkel de ‘normale’ van mijn ma ingevuld.
Maar ik denk dat je als ‘reservist’ dat gewoon ter plekke verneemt.

Rudy 23 april 2021 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9662518)
Geen idee, waarschijnlijk niet.
Is dat te zien op de gewone uitnodigingen? Als 65+ heb ik nog niks gehad.
Wat wel geweten is, is dat in sommige vaccinatiecentra in de voormiddag de moderna prik wordt gegeven en in de namiddag de phizer gifspuit. :roll:
Blijkbaar is willekeur troef, net zoals de nepmaatregelen.

Deze morgen heb ik (60) mijn uitnodiging per e-mail gekregen voor 10 mei. Het uur mocht ik zelf kiezen. Het zal Pfizer zijn. Tweede prik op 14 juni.

edwinp 23 april 2021 18:35

ik ga even resumeren...
stel mijn vaccin gaat mij kanker bezorgen binnen 5 jaar, 40% van de bevolking heeft mijn vaccin gekregen, wie is dan de sukkel ?
zij die gevaccineerd waren of zij die met een gedecimeerde maatschappij zitten ?

De schoofzak 23 april 2021 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9662884)
ik ga even resumeren...
stel mijn vaccin gaat mij kanker bezorgen binnen 5 jaar, 40% van de bevolking heeft mijn vaccin gekregen, wie is dan de sukkel ?
zij die gevaccineerd waren of zij die met een gedecimeerde maatschappij zitten ?

Stel dat mijn weigering (die ik niet deed dus) mij covid bezorgt volgende maand; 20 procent van de bevolking heeft ook geweigerd, wie is dan de sukkel?

Stel dat ik één sigaret van merk x rook, en die bezorgt mij kanker binnen 5 jaar ...

Eberhard Leclerc 24 april 2021 09:23

RIVM-vaccinatiebaas: Einde voor AstraZeneca in Nederland al in zicht
De miljoenen doses van het AstraZeneca-vaccin die Nederland na half mei geleverd krijgt, worden grotendeels niet meer gebruikt. Dat stelt Jaap van Delden, de vaccinatiebaas van het RIVM, in een interview met deze site. Mensen die de AstraZeneca-prik nu niet nemen, komen later dit jaar mogelijk in aanmerking voor een ander vaccin.
Het AstraZeneca-vaccin lijkt onder de bevolking minder populair, mede vanwege de berichten over een zeldzame ernstige trombosebijwerking. Maar tot nu toe kunnen 60- tot 64-jarigen geen ander vaccin krijgen. Later dit jaar kan dit veranderen, stelt Van Delden. ,,Het kan straks zo zijn dat je je nog eens op één bepaalde groep richt, om daar de vaccinatiegraad te verhogen. Bij die groepen zou je veegrondes kunnen houden, waarbij je iedereen die niet gevaccineerd is nog een keertje langsgaat.”

Volgens Van Delden worden er de komende tijd zoveel coronavaccins geleverd, dat die van AstraZeneca al snel niet meer nodig zijn. Het vaccin wordt nu door huisartsen toegediend aan mensen tussen de 60 en 64 jaar. Als er eenmaal genoeg vaccin binnen is om hen ook een tweede prik te kunnen geven, is AstraZeneca in principe overbodig. Dat is waarschijnlijk al in de tweede helft van mei het geval, zegt Van Delden.

https://www.ad.nl/binnenland/rivm-va...icht~a03948a0/


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be