Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   “Vlaams Belang vraagt Vlaamse regering stopzetting subsidiëring van Minderhedenforum (https://forum.politics.be/showthread.php?t=205377)

Politics.be 29 juli 2014 15:40

“Vlaams Belang vraagt Vlaamse regering stopzetting subsidiëring van Minderhedenforum
 
Het Vlaams Belang neemt kennis van het feit dat het Minderhedenforum, onder impuls van directeur Wouter Van Bellingen, vandaag een strafklacht heeft ingediend tegen de burgemeester van Landen die een groep zigeuners die illegaal een terrein bezetten wilde verjagen met luide muziek en tegen dj Jos Thijs die de gewraakte muziek afspeelde. Volgens het Minderhedenforum zouden zij zich daarom schuldig hebben gemaakt aan o.m. “opzettelijke slagen en verwondingen”, “onmenselijke behandeling”, onder meer van een minderjarige, en “belaging”.

Vlaams Belang-fractievoorzitter Chris Janssens reageert: “Ik vind het onbehoorlijk dat een organisatie die ruim gefinancierd wordt door de Vlaamse regering en overigens zopas in het nieuwe regeerakkoord de toekomstige financiering bevestigd zag een strafklacht indient voor een dergelijke banaliteit, overigens tegen een burgemeester die lid is van een Vlaamse oppositiepartij. Het Vlaams Belang protesteert tegen het misbruik van Vlaams belastinggeld voor een dergelijke zinloze procedure. Bij monde van Vlaams volksvertegenwoordiger Anke Van dermeersch zal het Vlaams Belang integratieminister Homans hierover interpelleren.”

Het Vlaams Belang wijst er in dit verband ook op dat de Vlaamse regering bespaart op de dienstverlening naar de burger toe, maar geenszins op de – wat met het huidige initiatief weerom bewezen is – overwegend nutteloze en zelfs contraproductieve integratie-industrie, waarvan het Minderhedenforum (dat 31 personeelsleden tewerkstelt) deel uitmaakt. Volgens de laatste begroting (2014) ontvangt de integratiesector maar liefst 19.195.000 euro uit de Vlaamse begroting voor de financiering van het Kruispunt Migratie-Integratie, het Minderhedenforum en de integratiecentra.

Chris Janssens: “Het Vlaams Belang vraagt de Vlaamse regering de subsidiëring van het Minderhedenforum te stoppen en integratie-initiatieven enkel nog maar te subsidiëren voor zover deze de overdracht van onze taal, cultuur, waarden en normen aan allochtonen tot doel hebben.”

Wim Van Osselaer
Persverantwoordelijke fractie Vlaams parlement

Bron: politics.be

Demper 29 juli 2014 15:42

Groot gelijk!

Skobelev 30 juli 2014 08:36

Kijk wie daar weer opduikt....
Wouter Van Bellingen

Die heeft zo een complex omdat hij zwart is dat hij rijp is voor de psychiatrie.

DeProf_eet 30 juli 2014 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be (Bericht 7260731)
Het Vlaams Belang neemt kennis van het feit dat het Minderhedenforum, onder impuls van directeur Wouter Van Bellingen, vandaag een strafklacht heeft ingediend tegen de burgemeester van Landen die een groep zigeuners die illegaal een terrein bezetten wilde verjagen met luide muziek en tegen dj Jos Thijs die de gewraakte muziek afspeelde. Volgens het Minderhedenforum zouden zij zich daarom schuldig hebben gemaakt aan o.m. “opzettelijke slagen en verwondingen”, “onmenselijke behandeling”, onder meer van een minderjarige, en “belaging”.

Vlaams Belang-fractievoorzitter Chris Janssens reageert: “Ik vind het onbehoorlijk dat een organisatie die ruim gefinancierd wordt door de Vlaamse regering en overigens zopas in het nieuwe regeerakkoord de toekomstige financiering bevestigd zag een strafklacht indient voor een dergelijke banaliteit, overigens tegen een burgemeester die lid is van een Vlaamse oppositiepartij. Het Vlaams Belang protesteert tegen het misbruik van Vlaams belastinggeld voor een dergelijke zinloze procedure. Bij monde van Vlaams volksvertegenwoordiger Anke Van dermeersch zal het Vlaams Belang integratieminister Homans hierover interpelleren.”

Het Vlaams Belang wijst er in dit verband ook op dat de Vlaamse regering bespaart op de dienstverlening naar de burger toe, maar geenszins op de – wat met het huidige initiatief weerom bewezen is – overwegend nutteloze en zelfs contraproductieve integratie-industrie, waarvan het Minderhedenforum (dat 31 personeelsleden tewerkstelt) deel uitmaakt. Volgens de laatste begroting (2014) ontvangt de integratiesector maar liefst 19.195.000 euro uit de Vlaamse begroting voor de financiering van het Kruispunt Migratie-Integratie, het Minderhedenforum en de integratiecentra.

Chris Janssens: “Het Vlaams Belang vraagt de Vlaamse regering de subsidiëring van het Minderhedenforum te stoppen en integratie-initiatieven enkel nog maar te subsidiëren voor zover deze de overdracht van onze taal, cultuur, waarden en normen aan allochtonen tot doel hebben.”

Aan den dop zetten, die bende nutteloze idioten die met ons belastingsgeld belachelijke procedures en spelletjes opzetten. Weeral een bewijs dat in dit land de overtreder bepamperd word.

DeProf_eet 30 juli 2014 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7261790)
Kijk wie daar weer opduikt....
Wouter Van Bellingen

Die heeft zo een complex omdat hij zwart is dat hij rijp is voor de psychiatrie.

Hoe komt die aan een Vlaamsche naam ?

SDX 30 juli 2014 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7261802)
Hoe komt die aan een Vlaamsche naam ?

Geadopteerd.

DeProf_eet 30 juli 2014 09:24

Die hadden ze dan ook beter gelaten waar hij zat. Al die zever. Ge ziet wat er van komt van zo'n mannen eens ze volwassen zijn. Zijn ouders mogen er fier op zijn.

ViveLaBelgique 14 november 2016 11:56

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2817666
Minderhedenforum wil "Pietenpact" nog niet ondertekenen: "Gaat niet ver genoeg"
Het Vlaams Belang had en heeft gelijk. Het Minderhedenforum kan geen subsidies krijgen.

reservespeler 14 november 2016 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8289869)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2817666
Minderhedenforum wil "Pietenpact" nog niet ondertekenen: "Gaat niet ver genoeg"
Het Vlaams Belang had en heeft gelijk. Het Minderhedenforum kan geen subsidies krijgen.

Hier moet ik het VB gelijk in geven.

Skobelev 14 november 2016 12:54

Zelfs Homans zegt al dat ze voor dit gezeik niet betaald worden.

vanderzapig 14 november 2016 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8289916)
Zelfs Homans zegt al dat ze voor dit gezeik niet betaald worden.

Homans heeft al veel stoere praat verkocht. Maar ze moet - net als alle andere politici - beoordeeld worden op wat ze doet en wat ze niet doet.

Mijn vrees is: de roetveegpiet is er volgend jaar weer bij en dat zal verkocht worden als een overwinning van "rechts" omdat "links" (Van Bellingen) nóg verder wou gaan.

reservespeler 14 november 2016 18:12

Ik herinner mij die zak nog van in de tijd dat een koppel niet wilde dat hij hen trouwde. Was me dat een mediaspektakel zeg!

Achteraf bleek dat het ging om mensen van allochtone afkomst.
Toen er aan wouter gevraagd werd of dit klopte, antwoordde hij:
"Dat weet ik niet, op de gemeente houden ze die namen niet bij ...".

Toch een raar verhaal hé!

ViveLaBelgique 14 november 2016 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8290189)
Ik herinner mij die zak nog van in de tijd dat een koppel niet wilde dat hij hen trouwde. Was me dat een mediaspektakel zeg!

Achteraf bleek dat het ging om mensen van allochtone afkomst.
Toen er aan wouter gevraagd werd of dit klopte, antwoordde hij:
"Dat weet ik niet, op de gemeente houden ze die namen niet bij ...".

Toch een raar verhaal hé!

Heb je hier enige bronvermelding

Hypochonder 14 november 2016 21:42

Iedere organisatie die aan dat zwarte lullenpietenpact meewekt moet gefnuikt worden. Linkse nonsens.

Skobelev 15 november 2016 07:04

Zijn ouders schamen zich nog omdat ze hem naar hier gehaald hebben, VU-ers . Nu ja, als je ziet wat daar bij zat....Bert Bleiter Anciaux....dan moet het ons niet verbazen dat ze sujetten als Wouter Van Bellingen op ons los laten. Nog liever een dolle hond.

PORSCHE 15 november 2016 12:40

Deze namiddag om 15u op VTM debat met Wouter Van Bellingen!
http://nieuws.vtm.be/de-meulemeester-in-debat

Libro 15 november 2016 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8290685)
Deze namiddag om 15u op VTM debat met Wouter Van Bellingen!
http://nieuws.vtm.be/de-meulemeester-in-debat

"Debat" met Van Bellingen: heeft dat enig nut want hij doet toch maar zijn eigen zin?

Leica 15 november 2016 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8290994)
"Debat" met Van Bellingen: heeft dat enig nut want hij doet toch maar zijn eigen zin?

Hij ging af als een gieter!
Man, man man, wat hij er allemaal bij sleurde in een poging om zijn gelijk te halen. Iets wat hij overigens niet deed.

Jay-P. 16 november 2016 01:59

Dat debat was concurrentie voor de tsee-tsee vliegen, die andere minderheid hier.

de vuile muilekoek 16 november 2016 03:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7261790)
Kijk wie daar weer opduikt....
Wouter Van Bellingen

Die heeft zo een complex omdat hij zwart is dat hij rijp is voor de psychiatrie.

In tijden van besparingen inderdaad geen aandacht en geld méér voor die bende overgewaaide kiekens ...;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be