![]() |
Lierenaars moeten hun voortuin ontharden.
Volkomen terecht trouwens, het mag niet en met goede redenen.
Geen enkele reden om verbolgen te zijn. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210412_94207432 Citaat:
|
Citaat:
|
Grastegels leggen.
|
Plastieken of betonnen hexagonaaltjes.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Er is een firma die al waterdoorlatend materiaal voor Lierenaars aanbiedt. Die zullen zich wel geinformeerd hebben bij de stad. Citaat:
|
Citaat:
Want dat is het hoofddoel: die auto moet weg. Hitte-eilandeffect of onvoldoende permeabiliteit voor regenwater zijn maar drogredenen. Edit: in Lier ook, "Stedelijke parkeerverordening", stad Lier (2015): "3.1. Verbod voor aanleg: Er geldt een verbod voor aanleg van een parking op een perceel kleiner dan 7 m, gemeten op de bouwlijn, én een voortuinstrook kleiner dan 5 m". |
Citaat:
|
Citaat:
Wat als de parkeerplaats er al lag toen je het kocht en-of die verordening nog niet bestond. Een rechter zal die verordening nauwgezet toepassen. De auto moet dus niet weg als je perceel of voortuin groot genoeg is. 7 m breedte en-of 5 meter diepte is genoeg (tov rooilijn)? Die stedelijke verordening 2015 spreekt zelfs dat je dan 50% moogt verharden. Geldt die verordening nog wel? Citaat:
|
Citaat:
Daar de gemeente slechts een beperkte bestemmingswijziging heeft doorgevoerd, moet 50% onverhard blijven. Kocht je het met een volledig verharde voortuin, dan was de verkoper in overtreding en heb jij met een gebrek gekocht. Je had dit kunnen navragen bij de gemeente of het kadaster. Jij als nieuwe eigenaar moet je dus in regel stellen. |
Als ik dat filmpje bekijk zijn die voortuinen max 4,8 meter diep van huiswand tot aan het aangelegd voetpad van de stad.
Dus überhaupt geen parkeerplaats toegelaten volgens stadsreglement. Ook verharding extra verbieden zal dan een bijkomende regel zijn. |
Citaat:
|
Inderdaad terecht, doch ik stel anderzijds vast dat per dag 7 hectare open ruimte verdwijnt in Vlaanderen. Zou men niet beter daar eens iets aan doen?
Ik stel ook vast dat onbekwame bouwdiensten van gemeentes blijkbaar nog nooit gehoord hebben van verharding aangezien bij nieuwbouw vaak alles dicht gelegd met tegels of klinkers. Grind is beter, maar heeft 0.0 biologische waarde, wat eveneens een probleem is in Vlaanderen. Kunstgras is nog zo'n debiliteit dat blijkbaar bij menig Vlaming ingang vindt. |
Welke oen heeft daar bouwvergunningen en kavelvergunningen afgeleverd voor huisjes die qua moblilteitsbehoeften middeleeuws zijn?
|
Citaat:
|
Met die plaats is maar 1 zinnig ding te doen, en dat is er parking van maken. Aka, verharden dus.
Dat het waterdoorlatend moet zijn zou de enige redelijke eis zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Grind is alvast beter water doorlatend dan klinkers of wat dan ook, maar dat het ook als verharding wordt aanzien, kan ik alleen maar toejuichen aangezien het 0.0 biologisch waarde heeft. Wat ik aangaf is dat iedereen in de praktijk maar op doet en er blijkbaar van de gemeentes uit totaal geen controle is achteraf of dat ze dit allemaal toestaan. |
Het is niets minder dan een zoveelste platte belasting. Wie binnen de vooropgestelde termijn niet ingrijpt moet een boete betalen lees ik. Sommige van die verharde voortuinen liggen er al jaren. Het is niet dat dit een geheim was. Het lokale stadsbestuur was daar wel van op de hoogte, maar greep dus niet. Het werd gedoogd. En nu, zomaar ineens zou dat wel een probleem vormen? Neen, dit heeft niets met ecologie te maken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be