Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Elke Volvo vanaf nu begrensd op 180 km/u (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253531)

Travis Bickle 21 mei 2020 08:04

Elke Volvo vanaf nu begrensd op 180 km/u
 
bron: https://www.autonieuws.be/nieuws/538...sd-op-180-km-u

Citaat:

De topsnelheid van alle modellen van Volvo is vanaf nu begrensd tot 180 km/u. Ook levert Volvo elke nieuwe auto voortaan standaard met een Care Key. Beide stappen maken deel uit van Volvo’s visie op veiligheid dat beschrijft hoe Volvo ernaar streeft dat er niemand meer om het leven komt of zwaargewond raakt in een nieuwe Volvo.
Op zich valt er wat over te zeggen...

Nergens (behalve hier en daar in Duitsland - ook al is dat fel aan het minderen) mag je amper sneller dan 130 km/u. Enkel in Italië(? - althans volgens Wikipedia) kan je wel tot 150 km/u; al staat daar dan wel een voetnoot bij: " De maximumsnelheid van 150 km/u geldt op autosnelwegen met minimaal 2×3 rijstroken. Bij snelheden boven 135 km/u is men echter niet (volledig) verzekerd."

Kortom, doorgaans zou dat geen storende factor mogen zijn, gezien de gemiddelde max. snelheid doorgaans 120/130 km/u is.

Toch lees ik, dat hierover heel veel protest is gekomen.

Travis Bickle 21 mei 2020 08:11

Toch, vind ik dat common sense dient te primeren.
Door technologie (de machine) al te veel verantwoordelijkheid te geven, krijg je een vals gevoel van veiligheid vrees ik. Akkoord, het is de bestuurder zelf die er nog steeds moet over waken dat hij niet sneller gaat dan toegelaten; maar toch...

Ergens geef je m.i. met dit soort beperking het 'valse' idee, dat je in elk geval, dan toch niet sneller kan dan 180 km/u. En dat dat wel meevalt op een rustige woensdagavond op de snelweg.

Henri1 21 mei 2020 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9335960)
bron: https://www.autonieuws.be/nieuws/538...sd-op-180-km-u



Op zich valt er wat over te zeggen...

Nergens (behalve hier en daar in Duitsland - ook al is dat fel aan het minderen) mag je amper sneller dan 130 km/u. Enkel in Italië(? - althans volgens Wikipedia) kan je wel tot 150 km/u; al staat daar dan wel een voetnoot bij: " De maximumsnelheid van 150 km/u geldt op autosnelwegen met minimaal 2×3 rijstroken. Bij snelheden boven 135 km/u is men echter niet (volledig) verzekerd."

Kortom, doorgaans zou dat geen storende factor mogen zijn, gezien de gemiddelde max. snelheid doorgaans 120/130 km/u is.

Toch lees ik, dat hierover heel veel protest is gekomen.

Strak plan.

Je koopt een zware Volvo en je bent onderweg op de Duitse Autobahn.
Tot je verbijstering wordt je ingehaald door een Fiat 500 Abarth, en je kan er geen zak tegen ondernemen.

In Duitsland zal dat zware gevolgen hebben voor Volvo.

Travis Bickle 21 mei 2020 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9335975)
Strak plan.

Je koopt een zware Volvo en je bent onderweg op de Duitse Autobahn.
Tot je verbijstering wordt je ingehaald door een Fiat 500 Abarth, en je kan er geen zak tegen ondernemen.

In Duitsland zal dat zware gevolgen hebben voor Volvo.

Ja, voor Duitsland kan dat inderdaad wel gevolgen hebben.
Wat je voorbeeld betreft: Stel je dat soort reclamefilmpjes maar voor. En neem het maar iemand kwalijk ...

Micele 21 mei 2020 08:47

Stel voor je koopt een Ferrari en je wordt in het fileverkeer ingehaald door een Trabantje en je kunt er geen zak aan veranderen. :lol:

Dadeemelee 21 mei 2020 08:53

Ik weet het niet. Ik hou mij goed aan de snelheidsbeperkingen en 180 heb ik met de nieuwe auto zelfs nog niet gedaan. Hoogstens een keer 160 op de lege autostrade.

Het gaat echter weinig uithalen. Binnen de kortste keren zijn er kits op de markt om dat te omzeilen. Dus de hardleersen gaan toch harder rijden.

Henri1 21 mei 2020 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9335999)
Stel voor je koopt een Ferrari en je wordt in het fileverkeer ingehaald door een Trabantje en je kunt er geen zak aan veranderen. :lol:

Dat is pas een vergelijking.

Ik ben helemaal tot inkeer gekomen.

DewareJakob 21 mei 2020 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9335975)
Strak plan.

Je koopt een zware Volvo en je bent onderweg op de Duitse Autobahn.
Tot je verbijstering wordt je ingehaald door een Fiat 500 Abarth, en je kan er geen zak tegen ondernemen.

In Duitsland zal dat zware gevolgen hebben voor Volvo.

Moet je iets ondernemen als iemand sneller wil rijden dan jij? Raar...
Welke idioot koopt er nu een auto om sneller te kunnen rijden dan een ander...(retorische vraag)

Henri1 21 mei 2020 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9336172)
Moet je iets ondernemen als iemand sneller wil rijden dan jij? Raar...
Welke idioot koopt er nu een auto om sneller te kunnen rijden dan een ander...(retorische vraag)

Voor de Duitse markt is dat één van de criteria ja, wist u dit niet ?

reservespeler 21 mei 2020 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9335960)
bron: https://www.autonieuws.be/nieuws/538...sd-op-180-km-u



Op zich valt er wat over te zeggen...

Nergens (behalve hier en daar in Duitsland - ook al is dat fel aan het minderen) mag je amper sneller dan 130 km/u. Enkel in Italië(? - althans volgens Wikipedia) kan je wel tot 150 km/u; al staat daar dan wel een voetnoot bij: " De maximumsnelheid van 150 km/u geldt op autosnelwegen met minimaal 2×3 rijstroken. Bij snelheden boven 135 km/u is men echter niet (volledig) verzekerd."

Kortom, doorgaans zou dat geen storende factor mogen zijn, gezien de gemiddelde max. snelheid doorgaans 120/130 km/u is.

Toch lees ik, dat hierover heel veel protest is gekomen.

Tja, het is natuurlijk veiliger om tegen 180 tegen ne boom te vliegen dan tegen 200.

DewareJakob 21 mei 2020 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9336227)
Voor de Duitse markt is dat één van de criteria ja, wist u dit niet ?

Je antwoordt naast mijn opmerking met een sneer. (niet anders verwacht eigenlijk)
Dus is de Duitse automarkt voor idioten?
Elke markt biedt trouwens auto's aan voor mensen met een klein pietje en een groot ego.
dus nog eens:
Citaat:

Moet je iets ondernemen als iemand sneller wil rijden dan jij?
Want dat suggereer je.

Dadeemelee 21 mei 2020 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9336239)
Je antwoordt naast mijn opmerking met een sneer. (niet anders verwacht eigenlijk)
Dus is de Duitse automarkt voor idioten?
Elke markt biedt auto's aan voor mensen met een klein pietje en een groot ego.
dus nog eens:

Want dat suggereer je.

Het is wel een verkoopsargument daar. Wie wil er dan nog een snelle, dure BMW, Mercedes of Porsche kopen?

En die topsnelheid? De meeste mensen buiten Duitsland rijden nooit 180 of meer, maar als je een auto koopt met 200 pk dan verwacht je toch dat hij een stuk boven de 200 gaat.

Henri1 21 mei 2020 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9336239)
Je antwoordt naast mijn opmerking met een sneer. (niet anders verwacht eigenlijk)
Dus is de Duitse automarkt voor idioten?
Elke markt biedt auto's aan voor mensen met een klein pietje en een groot ego.
dus nog eens:

Want dat suggereer je.

Ik suggereer helemaal niets, en ik geef ook geen sneer.

Mijn punt is dat de Duitser snel mag rijden, legaal.

Daar worden de auto's nog gebruikt waarvoor ze gemaakt worden.
Tegelijk is de hele Duitse markt een testveld voor de constructeurs. Die kunnen zich immers niet permitteren dat hun wagen het niet zouden volhouden of niet veilig zouden zijn bij hoge snelheden.

De dag dat er daar een snelheidsbeperking komt zal de kwaliteit van de grote Duitse merken achteruitboeren.

Dat was mijn punt.

DewareJakob 21 mei 2020 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9336243)
Het is wel een verkoopsargument daar. Wie wil er dan nog een snelle, dure BMW, Mercedes of Porsche kopen?

Inderdaad. Het verkoopt. Volvo mikt er duidelijk niet op.
Automerk en -type in functie van zelfprofilering.

Dadeemelee 21 mei 2020 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9336249)
Inderdaad. Het verkoopt. Volvo mikt er duidelijk niet op.

Ze zouden zich wel in de voet kunnen schieten. Het huidige imago van Volvo leunt sterk tegen dat van Audi en BMW aan.

DewareJakob 21 mei 2020 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9336246)
Ik suggereer helemaal niets, en ik geef ook geen sneer.

Mijn punt is dat de Duitser snel mag rijden, legaal.

Daar worden de auto's nog gebruikt waarvoor ze gemaakt worden.
Tegelijk is de hele Duitse markt een testveld voor de constructeurs. Die kunnen zich immers niet permitteren dat hun wagen het niet zouden volhouden of niet veilig zouden zijn bij hoge snelheden.

De dag dat er daar een snelheidsbeperking komt zal de kwaliteit van de grote Duitse merken achteruitboeren.

Dat was mijn punt.

Dat klinkt beter.
Maar dat Duitse auto's -per definitie- beter van kwaliteit zijn, heb ik heel anders aan den lijve ervaren en vele anderen met mij. Ik rij niet in een Duitse auto, en kan niettegenstaande vlot mee met de Duitse rijstijl en mijn auto ook trouwens.

reservespeler 21 mei 2020 11:43

Moraal van het verhaal.
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9336227)
Voor de Duitse markt is dat één van de criteria ja, wist u dit niet ?

Een muis en nen muilezel wandelden door de woestijn.
Plot viel de muis in een gat.
"Niet erg", zei de muilezel, "ik ga boven dat gat staan, laat mijn geval zakken, jij grijpt het vast en ik trek je dan zo uit dat gat."

Zo gezegd, zo gedaan en ze wandelden verder, tot de muilezel plots in een gat viel. Hij kon er niet alleen uit.

"Niet erg", zei de muis, ik ga hier even verder mijne Volvo halen en trek je dan zo uit dat gat."

Zo gezegd, zo gedaan, de muis kwam met zijne Volvo, maakte een koord aan den trekhaak en trok zo de muilezel uit het gat.



Moraal van het verhaal: "Iemand met ne ferme piet heeft gene Volvo nodig".


PS: Dit grapje werkt ook met Mercedes, BMW, ...

reservespeler 21 mei 2020 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9336264)
Dat klinkt beter.
Maar dat Duitse auto's -per definitie- beter van kwaliteit zijn, heb ik heel anders aan den lijve ervaren en vele anderen met mij. Ik rij niet in een Duitse auto, en kan niettegenstaande vlot mee met de Duitse rijstijl en mijn auto ook trouwens.

De Duitse Grünlichkeit heeft ondertussen al nen ferme deuk gekregen.

Ook zij bouwen Chinese brol in hun wagens.

DewareJakob 21 mei 2020 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9336254)
Ze zouden zich wel in de voet kunnen schieten. Het huidige imago van Volvo leunt sterk tegen dat van Audi en BMW aan.

Als je in Duitsland rijdt zijn de echte 'rasers' niet vaak de Volvo's.
Volvo wil zich vooral profileren als veilige wagens. Of ze in hun eigen voet zullen schieten valt nog te bezien. Ook in Duitsland gaan meer en meer stemmen op voor een vaste maximumsnelheid. In de praktijk bestaat die al op een groot gedeelte van hun 'autobahnen'.

DewareJakob 21 mei 2020 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9336269)
De Duitse Grünlichkeit heeft ondertussen al nen ferme deuk gekregen.

Ook zij bouwen Chinese brol in hun wagens.

Mijn slechtste auto ooit was een Volkswagen Golf.
Ik ken iemand die zijn VW weggedaan heeft van miserie en een Koreaan heeft gekocht waar hij heel tevreden van is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be