Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SP.A haalt Abou Jahjah binnen met open armen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191801)

fonne 19 september 2013 17:11

SP.A haalt Abou Jahjah binnen met open armen.
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bertanciaux
Zo’n dikke tien jaar geleden veroverde Dyab Abou Jahjah de grote koppen in zowat alle media. Daarin kreeg hij het aureool van kwade fundamentalist, oproerkraaier en antidemocraat. De politieke kwatta’s uit die tijd, van stad en staat, met Verhofstadt als vaandeldrager, verbrandden hem publiekelijk en nagelden Jahjah – zonder enige vorm van proces, laat staan veroordeling – aan de schandpaal van het grote fatsoen. Voorwaar bijzonder onfatsoenlijk. Hij werd dan ook, in grote stilte, vrijgesproken (2006/2007) van alle aantijgingen, maar verdween naar zijn geboorteland, Libanon.

Abou Jahjah is terug. Hij verkondigt met zijn welsprekende bravoure de wederopstanding van een ambitieus politiek project. ’t Blijft ondertussen wat duister over de inhoud daarvan, maar daarover niet getreurd, dat volgt zeker later.

Ik hou van Abou Jahjah zijn harde en rake analyses, zijn emanciperend discours, zijn kracht om als rolmodel de opgebouwde frustraties van vele jongeren met migratiegeschiedenis te articuleren en ze in een politiek model te vertalen. Jahjah is een politicus pur sang, analyseert de werking van de macht en poogt tegenmacht te ontwikkelen. Daarbij schroomt hij geen populariteit – welke politicus wel? – en beschikt volop over de noodzakelijke talenten.

Wellicht kwam Abou Jahjah te vroeg met zijn verhaal. Ik koester hieromtrent wel een hypothese. Met iets meer kansen, minder verkettering en echte luisterbereidheid voor zijn boodschappen, hadden gevaarlijke filou’s en farfelu’s, zoals Sharia4Belgium, nooit de impact verworven die ze nu wel kregen.

Ik wens Abou Jahjah – zonder enig cynisme of ironie – een hartelijk welkom, liefst op de barricaden. Hopelijk klinkt zijn megafoon nog even indringend en beklijvend als toen. Ik herken hem als bondgenoot in de strijd tegen achterstelling, racisme (verkapt of vaak zo duidelijk) en zijn oproep tot respect voor diversiteit en het basisrecht op identiteit. Hopelijk begeestert hij jonge mensen, biedt hen fierheid om te zijn wie ze zijn: volwaardige mede-eigenaars van onze samenleving. Met al hun plichten en vooral ook hun rechten.

Met dit standpunt zal ik wel weer de goegemeente over me heen krijgen, maar het is ingegeven vanuit een zorg voor een betere samenwerking tussen alle bevolkingsgroepen om zo een Vlaanderen op te bouwen waar iedereen zich bij betrokken voelt. Te vaak zwijgen politici uit angst voor het dictaat van de rechtse vloedgolf. Te vaak zijn progressieve krachten zo mee verantwoordelijk voor een steeds verder uitdijende onverdraagzaamheid. Angst bestrijd je met kennis en dialoog, niet met vooroordelen of door publieke, collectieve taboes te creëren.

Bert

Zo dat weten we ook weeral. SP.A -- Hezbollah, één strijd tegen de Vlaming.

demonen 19 september 2013 17:28


hurricane 19 september 2013 17:37

Zat er dik aan te komen.
De sossen geven niks om hun eigen volk. Alleen om hun postjes.
Een nutteloze partij die niet snel genoeg kan verdwijnen !

Another Jack 19 september 2013 17:43

Kleine!
Ze zijn met uw handpop gaan lopen!!
:lol:

manta 19 september 2013 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6809610)
Zo dat weten we ook weeral. SP.A -- Hezbollah, één strijd tegen de Vlaming.

Tja, waar komen hun kiezers vandaan?
Vakbond, ziekenkas en ...

smiley 19 september 2013 17:49


Garry 19 september 2013 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6809642)
Kleine!
Ze zijn met uw handpop lopen!!
lol

Iedereen die een ministerfunctie wil invullen zou moeten verplicht zijn iedere vorm van geloof af te zweren, zowel als dat hij moet zweren de grondwed te respecteren.

Hoe kan iemand minister zijn over een volk waarvan hij/zij volgens zijn geloofsovertuiging vindt dat het merendeel van dat volk slechts honden zijn. Dat kan ONMOGELIJK aanvaard worden. Hoog tijd om daar eens werk van te gaan maken.

Xenophon 19 september 2013 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 6809634)
Zat er dik aan te komen.
De sossen geven niks om hun eigen volk. Alleen om hun postjes.
Een nutteloze partij die niet snel genoeg kan verdwijnen !

Logisch ook, ze weten dat ze van de Vlaming niets meer te verwachten hebben. Ze wisten dat al van toen Staf Neel met 15.000 sp'ers overliep naar het VB.

Libro 19 september 2013 17:52

Een aan het terroristische Hezbollah verbonden oproerkraaier verwelkomen als redder des vaderlands, daarvoor moet je bij Bert Anciaux zijn.

quercus 19 september 2013 17:52



Ochgottekes...

Xenophon 19 september 2013 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6809652)
Een aan het terroristische Hezbollah verbonden oproerkraaier verwelkomen als redder des vaderlands, daarvoor moet je bij Bert Anciaux zijn.

Ja, internering dringt zich op.

giserke 19 september 2013 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6809657)
Ja, internering dringt zich op.

Inderdaad, zodat hij zich nadien volledig aangepast in de maatschappij kan integreren.

Garry 19 september 2013 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6809657)
Ja, internering dringt zich op.

Gaat niet meer baten, daar is al lang niets meer aan te doen. Alle hulp voor dat ex VU kieken komt te laat.

Max van Dietschland 19 september 2013 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6809610)
Zo dat weten we ook weeral. SP.A -- Hezbollah, één strijd tegen de Vlaming.

Hezbollah is geen vijand van Vlaanderen, u moet Hezbollah niet op één lijn proberen te zetten met SP.a, die wel een vijand is van Vlaanderen.

Vergeet niet dat Hezbollah in Syrië vecht tegen het soort moslims die wel terreur aanslagen heeft gepleegd in Europa tegen onschuldige burgers.

Los van dit feit vind ik wel dat Abu Jahjah hier eigenlijks niets te zoeken heeft, terwijl zijn kameraden sterven aan het front. Hij moet in Syrië meevechten met Assad.

DewareJakob 19 september 2013 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6809726)
Los van dit feit vind ik wel dat Abu Jahjah hier eigenlijks niets te zoeken heeft, terwijl zijn kameraden sterven aan het front. Hij moet in Syrië meevechten met Assad.

Hand in hand met Bertje.

Nvalid 19 september 2013 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6809731)
Hand in hand met Bertje.

en met dewinter natuurlijk

zonbron 19 september 2013 19:10

Ik hoop dat Jahjah hier een echte Hezbollah-beweging voor jongeren opzet zodat ze zich hier ter plekke kunnen organiseren tegen de zogenaamde verloren Belgische Syriestrijders, dat belooft!

Chips, popcorn en een paar biertjes! Let the show begin!

DewareJakob 19 september 2013 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid (Bericht 6809741)
en met dewinter natuurlijk

Dan komen ze samen toch aan een IQ van 100.

BonBon 19 september 2013 19:28

OMG, blijkt hij nog een grotere lul dan ik ooit kon vermoeden, hallucinant.

Des te beter, mei 2014 komt vlug dichterbij en ik verwacht nog een pak ferme kemels van Spa en Green

BonBon 19 september 2013 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6809726)
Hezbollah is geen vijand van Vlaanderen, u moet Hezbollah niet op één lijn proberen te zetten met SP.a, die wel een vijand is van Vlaanderen.

Vergeet niet dat Hezbollah in Syrië vecht tegen het soort moslims die wel terreur aanslagen heeft gepleegd in Europa tegen onschuldige burgers.

Los van dit feit vind ik wel dat Abu Jahjah hier eigenlijks niets te zoeken heeft, terwijl zijn kameraden sterven aan het front. Hij moet in Syrië meevechten met Assad.

Daar zeg je zo iets, Abu Jahjah is hezbollah en die vechten voorlopig met Assad. Eens zien hoe populair dat hier is bij de andere strijders. :-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be