Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Contactopsporing bij coronabesmetting (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253313)

Rudy 6 mei 2020 09:59

Contactopsporing bij coronabesmetting
 
Vanaf maandag 11 mei start de Vlaamse overheid met telefonische contactopsporing. Op die manier wil de overheid in kaart brengen wie er mogelijk besmet is met het coronavirus.
bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...urt-alleen-me/

Ik heb daar een slecht gevoel bij.

Graag jullie mening omtrent de contactopsporing.

Dadeemelee 6 mei 2020 10:06

Het is noodzakelijk. Enige mogelijkheid om zonder vaccin uit de lockdown te komen.

Hypochonder 6 mei 2020 10:16

Dit draait sowieso uit op een fiasco, onze overheid kan zoiets gewoon niet organiseren en dit virus verspreid zich zodanig snel dat zoiets op deze manier niet bij te houden is.

Zipper 6 mei 2020 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9320093)
Vanaf maandag 11 mei start de Vlaamse overheid met telefonische contactopsporing. Op die manier wil de overheid in kaart brengen wie er mogelijk besmet is met het coronavirus.
bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...urt-alleen-me/

Ik heb daar een slecht gevoel bij.

Graag jullie mening omtrent de contactopsporing.

de ondervraagden zullen ook niet meer vertellen dan dat ze kwijt willen. Niet al te betrouwbaar, dus. Het zou me sterk verwonderen dat de meeste "scheefpoepers" open kaart zouden spelen.

Rudy 6 mei 2020 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9320109)
de ondervraagden zullen ook niet meer vertellen dan dat ze kwijt willen. Niet al te betrouwbaar, dus. Het zou me sterk verwonderen dat de meeste "scheefpoepers" open kaart zouden spelen.

Toch zeker niet aan de vaste telefoon in de huiskamer.

Rudy 6 mei 2020 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9320100)
Het is noodzakelijk. Enige mogelijkheid om zonder vaccin uit de lockdown te komen.

Als de voorschriften worden nageleefd dan is contactopsporing overbodig.

Dadeemelee 6 mei 2020 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9320161)
Als de voorschriften worden nageleefd dan is contactopsporing overbodig.

Maar je weet dat die niet door iedereen nageleefd worden en een accidentele besmetting is ook mogelijk.

Vlad 6 mei 2020 11:32

Ik heb nu al geen tijd om de broodnodige ontsmetting te doen op het werk laat staan om iedereen waarmee ik in contact kom naar hun naam te vragen en die te noteren.

Karel Martel B 6 mei 2020 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9320106)
Dit draait sowieso uit op een fiasco

Inderdaad, voor het merendeel zijn dit mensen die schijt hebben aan de regels en/of geen bal geven om het collectief.

Waarom zouden ze dan opeens meewerken?

Another Jack 6 mei 2020 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9320100)
Het is noodzakelijk. Enige mogelijkheid om zonder vaccin uit de lockdown te komen.

Gaat de overheid iedereen van een smartphone voorzien en verplichten te gebruiken?

groteAntwerpseGust 6 mei 2020 11:53

Heeft er iemand al aan phishing attacks gedacht? Hoe gaan die medewerkers zich identificeren? Hoe weet ik dat ik met een echte contact medewerker spreek?

patrickve 6 mei 2020 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9320100)
Het is noodzakelijk. Enige mogelijkheid om zonder vaccin uit de lockdown te komen.

En gedoemd om te mislukken.

patrickve 6 mei 2020 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust (Bericht 9320233)
Heeft er iemand al aan phishing attacks gedacht? Hoe gaan die medewerkers zich identificeren? Hoe weet ik dat ik met een echte contact medewerker spreek?

Nee, maar nu ge het zegt. Doet denken aan die valse politie agenten die kwamen de lockdown controleren bij U thuis.

patrickve 6 mei 2020 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9320106)
Dit draait sowieso uit op een fiasco, onze overheid kan zoiets gewoon niet organiseren en dit virus verspreid zich zodanig snel dat zoiets op deze manier niet bij te houden is.

De overheid is nog niet eens bekwaam vragen te stellen aan mensen die reeds besmet zijn vandaag en gecontroleerd positief zijn. Nu terwijl ze alle tijd van de wereld hebben.

dalibor 6 mei 2020 12:18

De Britten hun systeem op basis van een app lijkt me even goed, of misschien nog meer gedoemd om te mislukken. Gedoe met incompatibiliteit van apps voor Android dan wel Apple, hoog batterijverbruik van die app en nog een pak privacyissues.

De ambachtelijke aanpak van de Belgen is ook niet zonder problemen, maar ik volg niet de stelling dat een app een werkbaar alternatief is.

Dadeemelee 6 mei 2020 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9320230)
Gaat de overheid iedereen van een smartphone voorzien en verplichten te gebruiken?

Het is een vrijwillig systeem. Met de apps die men voorziet trouwens ook.

Ik zie niet in waarom je niet zou meewerken.

Persoonlijk heb ik veel meer bezwaren tegen vingerafdrukken in de overheidsdatabase dan tegen dit.

Eyjafjallajökull 6 mei 2020 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9320230)
Gaat de overheid iedereen van een smartphone voorzien en verplichten te gebruiken?

Nee, je moet je contacten opschrijven op een blaadje papier (let wel : volledige naam, initialen volstaan niet) voor het geval zo'n tracer je opbelt :-P

Dadeemelee 6 mei 2020 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9320279)
Nee, je moet je contacten opschrijven op een blaadje papier (let wel : volledige naam, initialen volstaan niet) voor het geval zo'n tracer je opbelt :-P

Iemand met wie je een kwartier staat te praten ken je meestal wel. Over zulke contacten gaat het.

HOUZEE ! 6 mei 2020 12:40

Mijn buurvrouw staat al met stip genoteerd op nummer 1 op mijn contactenlijst. Ik kan dat kreng niet uitstaan dus als ik word opgesloten, zij dan ook :-p

Zipper 6 mei 2020 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9320282)
Iemand met wie je een kwartier staat te praten ken je meestal wel. Over zulke contacten gaat het.

Iemand met wie je een paar dagen voordien een paar uren "in de nest" hebt gelegen, ook.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be