Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   De doodstrijd van Aleppo. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234020)

Piero 9 augustus 2016 13:23

De doodstrijd van Aleppo.
 
Geallieerde rebellen hebben vrijdag de aanval ingezet op IS in Aleppo. Het leven van twee miljoen mensen staat op het spel. Na overvloedige bombardementen is de infrastructuur verwoest en is er gebrek aan water en voedsel. Bij temperaturen van boven de 40 graden is dat al snel dodelijk, zeker voor kinderen. Deze toestand is grotendeels ontstaan door de acties van de westerse coalitie. Maar die houdt zich nu stil. Moet IS verdreven worden tot elke prijs?

Peche 9 augustus 2016 13:39

Die 2 miljoen inwoners zijn ook IS he Piero.

Piero 9 augustus 2016 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8193826)
Die 2 miljoen inwoners zijn ook IS he Piero.

Hoe kom je daar bij?

Peche 9 augustus 2016 13:46

Omdat ze op IS grondgebied wonen. Zij hebben een heilige missie en zijn uit op de vernietiging van het Westen. Ook de kinderen.

Piero 9 augustus 2016 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8193836)
Omdat ze op IS grondgebied wonen. Zij hebben een heilige missie en zijn uit op de vernietiging van het Westen. Ook de kinderen.

Het verbaast mij dat je zo slecht op de hoogte bent. Denk je echt dat een enkele duizenden rebellen 2 miljoen aanhangers van IS gaan aanvallen?

Peche 9 augustus 2016 14:09

Dat heb ik niet willen zeggen.
Wat ik wou zeggen is dat die 2 miljoen mensen zich toegewijd hebben aan het kalifaat.
Ze zijn de vijand. Eens bevrijd blijven die even radicaal als daarvoor, daarom moeten die goed onder de knoet gehouden worden.

Piero 9 augustus 2016 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8193865)
Dat heb ik niet willen zeggen.
Wat ik wou zeggen is dat die 2 miljoen mensen zich toegewijd hebben aan het kalifaat.
Ze zijn de vijand. Eens bevrijd blijven die even radicaal als daarvoor, daarom moeten die goed onder de knoet gehouden worden.

Je hebt het mis. Aleppo is grotendeels bezet door IS. Veel inwoners zijn gevlucht maar de meesten dachten dat dit geen optie was en proberen de bezetting uit te zitten. En ja, er zijn ook voorstanders van het kalifaat naar Aleppo gegaan. Dat aantal is verhoudingsgewijs zeer gering. Vorig jaar waren er nog 50.000 christenen in Aleppo.

Peche 9 augustus 2016 14:33

Misschien heb ik het mis. Maar ik visualiseer mij die mensen als barbaren die deelnamen aan een Christelijke genocide.
De seculiere moslims en gematigden zijn al reeds jaren geleden gevlucht.

Piero 9 augustus 2016 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8193903)
Misschien heb ik het mis. Maar ik visualiseer mij die mensen als barbaren die deelnamen aan een Christelijke genocide.
De seculiere moslims en gematigden zijn al reeds jaren geleden gevlucht.

Dat klopt niet. Toen de Duitsers België bezetten zijn de Belgen ook niet massaal gevlucht.

Peche 9 augustus 2016 15:24

Veel Belgen waren dan ook pro Duitser.
Net zoals je daar nu veel pro IS hebt.

Piero 9 augustus 2016 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8193971)
Veel Belgen waren dan ook pro Duitser.
Net zoals je daar nu veel pro IS hebt.

De VN spreekt over onschuldige burgers. Velen zijn te arm of te oud om te vluchten.

http://nos.nl/artikel/2124230-vn-twe...cc_skip_wall=1

dalibor 9 augustus 2016 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 8193882)
Je hebt het mis. Aleppo is grotendeels bezet door IS. Veel inwoners zijn gevlucht maar de meesten dachten dat dit geen optie was en proberen de bezetting uit te zitten. En ja, er zijn ook voorstanders van het kalifaat naar Aleppo gegaan. Dat aantal is verhoudingsgewijs zeer gering. Vorig jaar waren er nog 50.000 christenen in Aleppo.

Klopt niet. Een paar buitenwijken in het noorden zijn in handen van IS. Het leeuwendeel is in handen van andere oppositiegroepen en van het regeringsleger (elk ongeveer een gelijk deel).

Kaart met de situatie op 6/8/2016:

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle...if_Aleppo2.svg

De strijd om de stad gaat momenteel tussen de regeringstroepen en met hen gelieerde milities enerzijds en verschillende oppositiegroepen (niet-IS en niet-Nusra). Rusland is betrokken met de luchtmacht.

Piero 9 augustus 2016 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8194142)
Klopt niet. Een paar buitenwijken in het noorden zijn in handen van IS. Het leeuwendeel is in handen van andere oppositiegroepen en van het regeringsleger (elk ongeveer een gelijk deel).

Kaart met de situatie op 6/8/2016:

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle...if_Aleppo2.svg

De strijd om de stad gaat momenteel tussen de regeringstroepen en met hen gelieerde milities enerzijds en verschillende oppositiegroepen (niet-IS en niet-Nusra). Rusland is betrokken met de luchtmacht.

Oké. Wat is er bekend over de met de regering gelieerde milities? Zijn dat voormalige rebellen die IS bezien als groter kwaad dan Assad?

Peche 9 augustus 2016 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 8194133)
De VN spreekt over onschuldige burgers. Velen zijn te arm of te oud om te vluchten.

http://nos.nl/artikel/2124230-vn-twe...cc_skip_wall=1

Beter dood dan hier. In all honesty

Snerror 9 augustus 2016 19:26

IS moet inderdaad verdreven worden tegen elke prijs.

Als je ze laat doen staat er binnen 10 jaar nog een veel groter terroristenleger op en hebben ze misschien massavernietigingswapens.

Peche 9 augustus 2016 20:00

Weet ge nog toen we kompassie hadden met die sukkelaars dat Saddam en Khadaffi onderdrukten? Zie wat die onderdrukten nu doen! Ge moogt geen kompassie hebben in tijden van oorlog.
Zij hebben onze kinderen omver gereden, onze vrouwen en dochters aangerand, mensen omver gemaaid, ontploffingen veroorzaakt, terroriseren ons al eeuwen.
NO MORE!
Moge de molen van het Westen op gang komen en iemand opstaan die daar KEROSINE over smijt en onze macht eens tentoonstelt en volledig uitdrukt zoals dat ons betaamt.
DDay? Dat zijn momenten dat ons groot maakte. Nu moet heel de wereld opstaan tegen deze vijand of iedereen gaat er aan ten onder.

Piero 9 augustus 2016 20:25

@Peche
Het Westen volgens Peche: radeloos, redeloos en reddeloos. Och arme.

Nr.10 9 augustus 2016 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8194258)
Weet ge nog toen we kompassie hadden met die sukkelaars dat Saddam en Khadaffi onderdrukten? Zie wat die onderdrukten nu doen! Ge moogt geen kompassie hebben in tijden van oorlog.
Zij hebben onze kinderen omver gereden, onze vrouwen en dochters aangerand, mensen omver gemaaid, ontploffingen veroorzaakt, terroriseren ons al eeuwen.
NO MORE!
Moge de molen van het Westen op gang komen en iemand opstaan die daar KEROSINE over smijt en onze macht eens tentoonstelt en volledig uitdrukt zoals dat ons betaamt.
DDay? Dat zijn momenten dat ons groot maakte. Nu moet heel de wereld opstaan tegen deze vijand of iedereen gaat er aan ten onder.

Uit je teksten valt op te maken dat je de toestand nauwelijks volgt. Het is de indruk die ontstaat.

Nr.10 9 augustus 2016 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 8194199)
IS moet inderdaad verdreven worden tegen elke prijs.

Als je ze laat doen staat er binnen 10 jaar nog een veel groter terroristenleger op en hebben ze misschien massavernietigingswapens.

Wat heeft IS met Aleppo te maken? Al-Nusra zit daar, de Syrische tak van Al-Qaeda.

Peche 9 augustus 2016 20:28

Helemaal niet! Het ontbreekt onze leiders aan moed. Of ze doen het expres.
Hier dient nu draconisch opgetreden te worden. Heel de wereld en niet alleen het Westen. Het Oosten en het Westen moet deze vijand verpletteren. China, Rusland, Turkije, Europa, Amerika, Australië, Canada, Japan, kortom iedereen.

Maar het Westen heeft haar incompetentie laten zien. Merkel is alle verstand kwijt en de schapen volgen afgrond. Schapen voor de wolven.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be