Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Islam als oorzaak van toenemende ellende (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168018)

Kallikles 27 februari 2012 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 5999937)
Valt dit mij alleen op?

Kijk maar goed onder je bed als je slapen gaat, er zou wel eens een moslim onder kunnen liggen die je gaat besnijden in je slaap!

http://www.youtube.com/watch?v=kOlhv7s2-mE

Piero 27 februari 2012 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 6006074)
Bobke is op een zoek naar een God die bij zijn hartje past.
Een God die religieuze profeten, zoals Abraham en Jezus, stuurt maar geen God die islamitische (religieuze en seculiere) profeten, zoals David en Mozes en Mu7ammed, uit de mensen uitkiest om openbaring te verkondigen. Bobke wilt een deistische God die de wereld, mensen en andere levende intelligente wezens erin schept en deze allemaal verlaat en met rust/verwarring laat.

Wij moeten u helaas teleurstellen onze collega Bobke. Een God die er moet zijn zoals u wilt is niet eens een God. Misschien wilt u geen profeet als krijgsheer maar uiteindelijk is deze God van deze profeet de Schepper van krijgsheren in alle kleuren en smaken. Misschien wilt u een God die alleen Genadevol en Barmhartig is, maar dat is niet God. De Echte God is ook zeer Streng in het straffen. De schepper van deze wereld en niet de schepper van een illusoire wereld. De God die ons toelaat om dieren te doden en deze op te eten, is dezelfde God die ons vraagt om het goede te verrichten, ouders goed te behandelen. De God die van gelovigen vraagt om geduld te hebben is dezelfde God die deze gelovigen belast, tegen hun wil en wens in (De strijd is jullie verplicht, terwijl jullie er een afkeer van hebben[Quran 2:216], met het bestrijden (en indien nodig doden) van kwaadachtige geesten zoals giftige wezens en verraders en overtreders ...

Kortom God is de Schepper van wereldse hel en Paradijs, en Schepper van hiernamaalse hel en Paradijs.

Dus jij behandelt je ouders goed omdat God dat zegt; wat jou betreft kunnen ze doodvallen? En als je fysiek wordt aangevallen dan verdedig jij je niet tenzij God zegt dat het moet en dan doe je het met tegenzin?

Het verbaast mij niet dat moslims voor elke scheet een wet nodig hebben. En dat moet de vooruitgang brengen. :roll:

SDX 27 februari 2012 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 6006498)
Dus jij behandelt je ouders goed omdat God dat zegt; wat jou betreft kunnen ze doodvallen? En als je fysiek wordt aangevallen dan verdedig jij je niet tenzij God zegt dat het moet en dan doe je het met tegenzin?

Het verbaast mij niet dat moslims voor elke scheet een wet nodig hebben. En dat moet de vooruitgang brengen. :roll:

Er staat helemaal niets over 'verdedigen als je fysiek aangevallen wordt', er staat; "verplicht strijden tegen (en doden indien nodig) ... giftige wezens, verraders en overtreders".

Wie of wat die 'giftige wezens, verraders en overtreders' zijn is inmiddels alom bekend.

Piero 28 februari 2012 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6006532)
Er staat helemaal niets over 'verdedigen als je fysiek aangevallen wordt', er staat; "verplicht strijden tegen (en doden indien nodig) ... giftige wezens, verraders en overtreders".

Wie of wat die 'giftige wezens, verraders en overtreders' zijn is inmiddels alom bekend.

U voelt zich door giftige wezens, verraders en overtreders niet aangevallen dus?

SDX 28 februari 2012 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 6006555)
U voelt zich door giftige wezens, verraders en overtreders niet aangevallen dus?

Niet in 't minst, geef eerst eens 'n definitie van 'giftige wezens, verraders en overtreders'?

Voor mij zal dat waarschijnlijk iets heel anders zijn dan voor mohamedanen, ik zeg maar...'t is niet mìjn zaligmakend boek waar die zinnen in staan èh, je vraagt 't dus beter 'n aanhanger van die ideologie wat daarmee bedoeld wordt.

Pericles 28 februari 2012 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6006367)
En wat zeide onze brave Jezus ook al weer?

Oh ja: ik ben niet gekomen om de vrede te brengen, maar het zwaard.....;-)

Mattheus 10:34

Hij moest toen frieten snijden voor 2000 man en hij heeft toen maar direct de grove middelen ingezet. 8-)

Pericles 28 februari 2012 00:53

De Mo was toch eigenlijk maar ne leeghanger t.o.v. Jezus.
Jezus kon tenminste toveren. 8-)
Van 2 broden en 3 vissen maakte hij duizenden exemplaren en hij kon over water wandelen en zelfs uit de dood opstaan. 8-)
De Mo kon dat allemaal niet. :roll:

Bobke 28 februari 2012 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6006588)
De Mo was toch eigenlijk maar ne leeghanger t.o.v. Jezus.
Jezus kon tenminste toveren. 8-)
Van 2 broden en 3 vissen maakte hij duizenden exemplaren en hij kon over water wandelen en zelfs uit de dood opstaan. 8-)
De Mo kon dat allemaal niet. :roll:

Pffff, dat kan de burgemeester van Gent ook.

Pericles 28 februari 2012 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6006591)
Pffff, dat kan de burgemeester van Gent ook.

Zou hij familie zijn ? :-D

Steben 28 februari 2012 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6006059)
Zou het voor u verschil gemaakt hebben indien ik gewapende islamieten, of islamitische warlords zou gebruikt hebben?

nogal wiedes
Je geeft de politieke correctheid alleen maar meer wapens.

Citaat:

De reden dat dit niet gemeld wordt door de media is toch net de link met de islam?
En ik kan nu toch moeilijk beginnen met Christendom als...
Is een optie.

Citaat:

Verdorie. Het is toch niet mijn schuld dat daar islamitische bendes aan het werk zijn?
Niemand beweert dat. Het gaat om uw communicatie. Zo werkt de wereld nu eenmaal. Dat is "ook mijn schuld niet". :lol:

Citaat:

Ik word daar helemaal kriegel van. Dat is namelijk net hetzelfde dan wanneer men hier in Molenbeek van 'jongeren spreekt' en alle Marokkaanse gangsters tussen de 10 en de 30 jaar bedoelt.
Voor u misschien. Ik vind dat niet hetzelfde.

Citaat:

Het is niet alsof ik de gebeurtenissen daar uit mijn duim zuig wel.
En verder blijkt uit de vraagstelling toch wel heel duidelijk dat ik de houding van de media en de hulporganisaties veroordeel?
Dit is hier toch geen kindertuin wel?
Titel is misleidend. Nogmaals: de meeste mensen zijn kinders. Ik hoef u niet vrij spel te geven in uw titel en communicatie, ook al heb je een goede uitleg voor de inhoud. ;-) Gelijk krijgen is heel moeilijk.

Cynara Cardunculus 28 februari 2012 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steben
Citaat:
Citaat:

Ik word daar helemaal kriegel van. Dat is namelijk net hetzelfde dan wanneer men hier in Molenbeek van 'jongeren spreekt' en alle Marokkaanse gangsters tussen de 10 en de 30 jaar bedoelt.
Voor u misschien. Ik vind dat niet hetzelfde.

Ha ? bij het woord "jongeren" denk jij dus aan de plaatselijke scoutsgroep?

harriechristus 28 februari 2012 18:29

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Alif Laam Miem.

2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.

3. Die in het onzienlijke geloven en het gebed houden en die weldoen met hetgeen Wij hun hebben geschonken.

4. En die geloven in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen vََr u is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal.

5. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en dezen zullen slagen.

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

:-D:-D:-D

CLAESSENS Joris 28 februari 2012 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6006839)
Ha ? bij het woord "jongeren" denk jij dus aan de plaatselijke scoutsgroep?

Eerder aan VNJ, KVHV en NSV. Die hebben bij mij een voetje voor. :lol:

Alle gekheid op een stokje.
Wanneer ik over jongeren spreek bedoel ik ook jongeren en misbruik ik die term niet om de indruk te wekken dat het tuig waarover ik het in werkelijkheid heb toch maar arme misleidde slachtoffers van de maatschappij zouden zijn.

Dat je dat soort walgelijke praktijken nog maar wil toestaan, laat staan ze hier komen goedpraten ... :cry::oops:

CLAESSENS Joris 28 februari 2012 18:55

Steben, je reactie was niet erg netjes...
Je weet zeer goed dat jongeren in deze context effectief gangsters en tuig zijn.
En wanneer ik of jij zouden spreken over jongerenwerking wij niet bedoelen dat we 'personen gekend van 20,30 of 76 en meer feiten willen indekken uit stemmenbejag.
Ik vind die reactie in feite erger dan wanneer je me voor leugenaar of gek zou uitmaken.
Omdat het eigenlijk van jou een gecamoufleerde leugen is...
Dat je mijn ideeën niet deelt is één ding.
Dat je jezelf verlaagt tot misleiding iets heel anders.

CLAESSENS Joris 28 februari 2012 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6006429)
Kijk maar goed onder je bed als je slapen gaat, er zou wel eens een moslim onder kunnen liggen die je gaat besnijden in je slaap!

http://www.youtube.com/watch?v=kOlhv7s2-mE

In Noord Afrika zijn vanonder het bed gekomen en zijn de mensen er voor op de loop gegaan.
Ik neem aan dat de slachtoffers van de hongersnood u heel dankbaar zouden zijn voor uw treffende reactie.

Om terug te komen op het topic, vindt u dat het verband tussen de gewapende islamverspreiding en de hongersnood verzwegen mag worden in de media en door 1212 en co?

porpo 28 februari 2012 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 6006498)
Dus jij behandelt je ouders goed omdat God dat zegt; wat jou betreft kunnen ze doodvallen? En als je fysiek wordt aangevallen dan verdedig jij je niet tenzij God zegt dat het moet en dan doe je het met tegenzin?

Het verbaast mij niet dat moslims voor elke scheet een wet nodig hebben. En dat moet de vooruitgang brengen. :roll:

Nee. Je snapt het eigenlijk niet. ;)
Ouders al dan niet goed behandelen en jezelf al dan niet verdedigen heeft noch zin noch ultiem doel noch reden zonder God. Daar gaat het om.

porpo 28 februari 2012 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6006429)
Kijk maar goed onder je bed als je slapen gaat, er zou wel eens een moslim onder kunnen liggen die je gaat besnijden in je slaap!

http://www.youtube.com/watch?v=kOlhv7s2-mE

:-D

Pericles 28 februari 2012 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 6007728)
Nee. Je snapt het eigenlijk niet. ;)
Ouders al dan niet goed behandelen en jezelf al dan niet verdedigen heeft noch zin noch ultiem doel noch reden zonder God. Daar gaat het om.

Ah bon , mocht er geen God bestaan , zou je je ouders niet goed behandelen ? :-D

Bobke 28 februari 2012 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 6007728)
Nee. Je snapt het eigenlijk niet. ;)
Ouders al dan niet goed behandelen en jezelf al dan niet verdedigen heeft noch zin noch ultiem doel noch reden zonder God. Daar gaat het om.

Dus volgens u mishandelen ongelovigen hun ouders ?

porpo 28 februari 2012 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6007754)
Ah bon , mocht er geen God bestaan , zou je je ouders niet goed behandelen ? :-D

Ten eerste, ik en mijn ouders en deze wereld zouden niet eens kunnen zijn.
God, in Wie ik geloof, is het noodzakelijk bestaan.

Ten tweede, ik zou, wanneer ik eerlijk blijf, niet eens weten wat 'goed' moet inhouden.

Ten derde, ik zou, als ik wat beetje eerlijk probeer te zijn, niet eens kunnen zien waarom de ouders al dan niet op die manier of zijn tegenovergestelde behandelen.

Ten vierde en zachtjes uitgedrukt omdat ik, zelfs in het denken, u niet wilt uitsluiten, ik zou pragmatisch handelen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be