Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Arco-topvrouw eist schadevergoeding van procederende spaarders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250098)

reservespeler 19 september 2019 06:17

Arco-topvrouw eist schadevergoeding van procederende spaarders
 
Arco-topvrouw eist schadevergoeding van procederende spaarders.

Is dit de wereld op z'n kop of is dit normaal in België.

Voor Schoof:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/a...ders~ac2a94b7/

Francine Swiggers eist een schadevergoeding van elke Arco-spaarder die tegen haar procedeert. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen vandaag. Als ze gelijk krijgt, ontvangt ze minstens 2,6 miljoen euro.

Naast het feit dat velen veel geld zijn kwijtgespeeld, wil de topvrouw deze (procederende) mensen afschrikken door een schadevergoeding te eisen.

Wanneer krijgen we hier eens een gerecht dat recht spreekt en zegt waarop het staat.

De Arco spaarders werden misleid door Arco en beweging.net!

Als dit zou betekenen dat beweging.net op de fles gaat, het zij zo.

djimi 19 september 2019 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9117736)
Arco-topvrouw eist schadevergoeding van procederende spaarders.

Is dit de wereld op z'n kop of is dit normaal in België.

Voor Schoof:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/a...ders~ac2a94b7/

Francine Swiggers eist een schadevergoeding van elke Arco-spaarder die tegen haar procedeert. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen vandaag. Als ze gelijk krijgt, ontvangt ze minstens 2,6 miljoen euro.

Naast het feit dat velen veel geld zijn kwijtgespeeld, wil de topvrouw deze (procederende) mensen afschrikken door een schadevergoeding te eisen.

Wanneer krijgen we hier eens een gerecht dat recht spreekt en zegt waarop het staat?

De Arco spaarders werden misleid door Arco en beweging.net!

Als dit zou betekenen dat beweging.net op de fles gaat, het zij zo.


Deze vraag kán beantwoord worden, maar wat denkt u zélf?

:?

reservespeler 19 september 2019 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 9117738)
Deze vraag kán beantwoord worden, maar wat denkt u zélf?

:?

Wie iets gaat doen aan ons falend rechtssysteem weet ik niet.
Feit is wel dat, sinds de invoering van de BTW bij advocaten, je al een groot dossier moet hebben als je er iets aan over wilt houden.

Voor de gewone burger is recht onbetaalbaar geworden.

Hypochonder 19 september 2019 06:43

On-ge-lo-fe-lijk. Dat soort tsjevenvolk wil alleen maar geld geld geld en nog meer geld. Met het Arco debacle werd de ware aard van de tsjevenpartij definitief blootgelegd en nu dit er ook nog bovenop... Wie nog op die partij stemt is goed gek ook al zijn het er telkenmale minder en minder.

djimi 19 september 2019 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9117747)
Wie iets gaat doen aan ons falend rechtssysteem weet ik niet.
Feit is wel dat, sinds de invoering van de BTW bij advocaten, je al een groot dossier moet hebben als je er iets aan over wilt houden.

Voor de gewone burger is recht onbetaalbaar geworden.


Mijns inziens zit er voor de gewone burger niet veel anders op dan iets te proberen dat begint met 'r' en eindigt op 'evolutie'.

Ik denk niet dat de noodzakelijke hervormingen er m.b.v. de 'parlementaire democratie' kunnen & zullen komen.

Het staat eenieder evenwel vrij mij alsnog op andere gedachten proberen te brengen.

Anna List 19 september 2019 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 9117756)
Mijns inziens zit er voor de gewone burger niet veel anders op dan iets te proberen dat begint met 'r' en eindigt op 'evolutie'.

Ik denk niet dat de noodzakelijke hervormingen er m.b.v. de 'parlementaire democratie' kunnen & zullen komen.

Het staat eenieder evenwel vrij mij alsnog op andere gedachten proberen te brengen.

te laat, het veldritseizoen is al begonnen.

De gemuilkorfde 19 september 2019 07:39

Oplichters die schadevergoeding van hun slachtoffers eisen.
Rechtsstaat?

Anna List 19 september 2019 07:41

duimen dat ze haar schadevergoeding binnen haalt!

De schoofzak 19 september 2019 08:05

Stom wijf. Had dat toch gezegd voor de verkiezingen.

Zo'n prachtverhaal: je eigen klanten afdreigen, omdat je er niet tegen kunt dat die klanten kwaad zijn, omdat je hun centen verbrast hebt.

Boduo 19 september 2019 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9117747)
Wie iets gaat doen aan ons falend rechtssysteem weet ik niet.
Feit is wel dat, sinds de invoering van de BTW bij advocaten, je al een groot dossier moet hebben als je er iets aan over wilt houden.

Voor de gewone burger is recht onbetaalbaar geworden
.

100% akkoord !

Boduo 19 september 2019 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9117828)
Stom wijf. Had dat toch gezegd voor de verkiezingen.

Zo'n prachtverhaal: je eigen klanten afdreigen, omdat je er niet tegen kunt dat die klanten kwaad zijn, omdat je hun centen verbrast hebt.

Dat noemen wij hier profiterend krapuul.

omaplop 19 september 2019 09:59

Ik zal ook eens proberen om een schadevergoeding te eisen van diegene die mij voor de rechtbank daagde onder voorwendsel van grove leugens . Wie weet , lukt het en krijg ik mijn nodeloos uitgegeven centen terug.

Jantje 19 september 2019 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9117736)
Arco-topvrouw eist schadevergoeding van procederende spaarders.

Is dit de wereld op z'n kop of is dit normaal in België.

Voor Schoof:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/a...ders~ac2a94b7/

Francine Swiggers eist een schadevergoeding van elke Arco-spaarder die tegen haar procedeert. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen vandaag. Als ze gelijk krijgt, ontvangt ze minstens 2,6 miljoen euro.

Naast het feit dat velen veel geld zijn kwijtgespeeld, wil de topvrouw deze (procederende) mensen afschrikken door een schadevergoeding te eisen.

Wanneer krijgen we hier eens een gerecht dat recht spreekt en zegt waarop het staat.

De Arco spaarders werden misleid door Arco en beweging.net!

Als dit zou betekenen dat beweging.net op de fles gaat, het zij zo.

Nu, voor je begon te sparen bij Arco kreeg je de informatie dat het om beleggingen ging en geen spaarboekje was.
Het is dus fout om over Arco-spaarders te spreken, want het waren Arco-investeerders.
Er stond zelfs in de contracten van welke bedrijven er aandelen werden gekocht.
En dat is ook de reden waarom Europa niet toelaat dat de Belgische overheid tussenkomt in de schadeloosstelling van de Arco-gedupeerden.

Citaat:

Die rechtsplegingsvergoeding vraagt ze wegens het "kennelijk onredelijke karakter van de vordering" en de "deloyale proceshouding" van de procederende coöperanten. Ze vindt dat de coöperanten en Deminor te ver zijn gegaan door de dagvaarding aan te kondigen via een door Deminor georganiseerde webcast.

En hoewel vele het liever anders zien, is de kans groot dat zij haar gelijk krijgt.

Elio di Supo 19 september 2019 10:29

Wat een zeugenkop heeft dat mens.


fox 19 september 2019 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9118013)
Nu, voor je begon te sparen bij Arco kreeg je de informatie dat het om beleggingen ging en geen spaarboekje was.
Het is dus fout om over Arco-spaarders te spreken, want het waren Arco-investeerders.
Er stond zelfs in de contracten van welke bedrijven er aandelen werden gekocht.
En dat is ook de reden waarom Europa niet toelaat dat de Belgische overheid tussenkomt in de schadeloosstelling van de Arco-gedupeerden.



En hoewel vele het liever anders zien, is de kans groot dat zij haar gelijk krijgt.

De folders en de medewerkers maakten enkel en alleen gewag van spaarformules. Nooit heeft Arco enigszins gecommuniceerd dat het om aandelen ging. Je kan dus wel degelijk zeggen dat het om verregaande misleiding ging vanwege Arco. Deze klanten waren dus zonder dat ze het wisten aandeelhouder. Vanzelfsprekend kunnen ze dus niet op enige vergoeding rekenen vanwege de staat. Waar ze wel op zouden moeten kunnen rekenen is op geld vanwege Arco. Een vereffening van beweging.net lijkt me de logica zelve.

De kan dat ze haar gelijk krijgt is zo goed als nul, want van tergend en roekeloos geding is hier geen sprake.

Dadeemelee 19 september 2019 10:38

Dat is dus echt de schaamteloosheid ten top.

Dat mens had allang in de gevangenis moeten zitten/persoonlijk aansprakelijk gesteld voor het Arco debacle.

DucDEnghien 19 september 2019 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9118020)
De folders en de medewerkers maakten enkel en alleen gewag van spaarformules. Nooit heeft Arco enigszins gecommuniceerd dat het om aandelen ging. Je kan dus wel degelijk zeggen dat het om verregaande misleiding ging vanwege Arco. Deze klanten waren dus zonder dat ze het wisten aandeelhouder. Vanzelfsprekend kunnen ze dus niet op enige vergoeding rekenen vanwege de staat. Waar ze wel op zouden moeten kunnen rekenen is op geld vanwege Arco. Een vereffening van beweging.net lijkt me de logica zelve.

De kan dat ze haar gelijk krijgt is zo goed als nul, want van tergend en roekeloos geding is hier geen sprake.


Anselmo 19 september 2019 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9118020)
De folders en de medewerkers maakten enkel en alleen gewag van spaarformules. Nooit heeft Arco enigszins gecommuniceerd dat het om aandelen ging. Je kan dus wel degelijk zeggen dat het om verregaande misleiding ging vanwege Arco. Deze klanten waren dus zonder dat ze het wisten aandeelhouder. Vanzelfsprekend kunnen ze dus niet op enige vergoeding rekenen vanwege de staat. Waar ze wel op zouden moeten kunnen rekenen is op geld vanwege Arco. Een vereffening van beweging.net lijkt me de logica zelve.

De kan dat ze haar gelijk krijgt is zo goed als nul, want van tergend en roekeloos geding is hier geen sprake.

Moeten we ervan uitgaan dat die Arco-"Spaarders" idioten waren ?
Op het deelnamebewijs staat in vette letters : NOMINATIEF AANDEEL van …… FRANK ! volstort door de Coöperateur.
Achteraan staan de volledige statuten van de samenwerkende vennootschap!
Bovendien staat in de aanheftitel van de jaarlijkse afrekening :

Beste Vennoot,

Daarbij is er enkel sprake van een dividend (5x) en uitdrukkelijk dat het hier om een uittreksel gaat van het vennootregister betreffende ARCOPAR-Aandelen van de categorie A.
Dit alles voorzien met de handtekening van Francine Swiggers, Voorzitter Directiecomité Groep Arco!

Goed !
Velen zijn door hun plaatselijke kantoorhouder bij de neus genomen.
Maar eenieder die lezen kon zou zich toch hebben moeten afvragen waar het feitelijk om ging.
Waarom gaat men toch zo slordig om met zijn zuurverdiende spaargelden?
Probleem heb ik wel met diegenen die in feite verplicht werden om zich in te schrijven omdat dit in verband gebracht werd met het toekennen van een hypothecaire lening. Uiteraard gaat het dan om minimale bedragen, maar hier is er sprake van een vorm van koppelverkoop en deze mensen hebben recht op vergoeding.

Sneaky 19 september 2019 11:27

Ik hoop dat ze die claim haalt! Het enige jammere is dat niet de gedupeerden zelf deze kost zouden moeten dragen, maar Deminor...

fox 19 september 2019 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 9118085)
Moeten we ervan uitgaan dat die Arco-"Spaarders" idioten waren ?

Natuurlijk gaat het om goedgelovige mensen.

De informatie die arco verstrekte over de risico's en de veiligheid van het financiële product, was niet correct. Arco-aandelen werden voorgesteld als spaarproducten zonder risico. Arco heeft zijn positie als "goede huisvader" misbruikt om heel wat mensen centen afhandig te maken.

De vraag die zich nu al jaren stelt is of Arco daarvoor moet opdraaien of niet. Dat is voer voor de rechter, maar je kan toch echt niet stellen dat de vordering van deze goedgelovige mensen zonder voorwerp is. Daarom vind ik die tegenclaim absurd.

Citaat:

Waarom gaat men toch zo slordig om met zijn zuurverdiende spaargelden?
Dat was de tijdsgeest. Sinds de grote depressie van de jaren 30, was er geen echte systeemcrisis meer geweest. Het kon eigenlijk niet op sinds WO2. Niemand, maar dan ook niemand stond er ooit bij stil dat een bank wel eens overkop zou kunnen gaan...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be