Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het Steen (Antwerpen). (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258840)

Dadeemelee 29 april 2021 22:54

Het Steen (Antwerpen).
 
Een hoop commotie over de nieuwbouw. Volgens mij is dat Steen gewoon Vlaamse koterij. Dus het is logisch dat ze er nog een kot bijbouwen.

https://www.demorgen.be/voor-u-uitge...rpen~b1117e48/


kojak 29 april 2021 22:56

Ik heb en gelijkaardig artikel gelezen en geef de mensen die het walgelijk noemen meer dan gelijk.
Ipv iets in plus-minus dezelfde stijl er bij te bouwen.

Dit is erger dan luidop vloeken wat mij betreft.

Dadeemelee 29 april 2021 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9667284)
Ik heb en gelijkaardig artikel gelezen en geef de mensen die het walgelijk noemen meer dan gelijk.
Ipv iets in plus-minus dezelfde stijl er bij te bouwen.

Dit is erger dan luidop vloeken wat mij betreft.

Men zei dat ook van de ‘pyramide’ bij het Louvre. Nu is dat algemeen aanvaard.

N-Vb 30 april 2021 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9667288)
Men zei dat ook van de ‘pyramide’ bij het Louvre. Nu is dat algemeen aanvaard.

over de Stopera in Amsterdam is ook veel te doen geweest,
nu wil men hem klasseren als landmark

N-Vb 30 april 2021 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9667282)
Een hoop commotie over de nieuwbouw. Volgens mij is dat Steen gewoon Vlaamse koterij. Dus het is logisch dat ze er nog een kot bijbouwen.

https://www.demorgen.be/voor-u-uitge...rpen~b1117e48/




het is moeilijk er iets over te zeggen als je de plannen van het eindresultaat niet kent of een fotomontage zou hebben

wie kent de andere voorstellen? foto's?

het lijkt op het eerste zicht een gewoon kantoorgebouw

wat mij het meest bezorgd maakt: het kostenplaatje

maddox 30 april 2021 04:52

Lijkt wel een sociaal appartementsblok om nieuwe Belgen in op te stapelen.

kelt 30 april 2021 05:43

Ik zag eerst niet wat er aan de hand was maar kijk.....

Weet je wat het is,wij weten hier allemaal NIKS van bouwkunst,en onze architecten nog minst van al....Dat dat ding een probleem zou kunnen zijn valt ook mij kompleet NIET op...

Ach.....als het gewoon maar een dienstgebouw is,zal het zijn 30 jaar dient doen en dan weer verwijderd worden.....

1207 30 april 2021 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9667321)
Ik zag eerst niet wat er aan de hand was maar kijk.....

Weet je wat het is,wij weten hier allemaal NIKS van bouwkunst,en onze architecten nog minst van al....Dat dat ding een probleem zou kunnen zijn valt ook mij kompleet NIET op...

Ach.....als het gewoon maar een dienstgebouw is,zal het zijn 30 jaar dient doen en dan weer verwijderd worden.....

Ze zullen her wel zo gebouzd hebben dat ge het ni kunt verwijderen zonder aan de structuren vh steen te raken.

Afbreken en gebruiken waarvoor het steen vroeger diende.
Coronaovertreders een lesje leren:)
Te beginnen bij verlinden

wagner.666 30 april 2021 05:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9667317)
Lijkt wel een sociaal appartementsblok om nieuwe Belgen in op te stapelen.

:lol:

Vlad 30 april 2021 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9667284)
Ik heb en gelijkaardig artikel gelezen en geef de mensen die het walgelijk noemen meer dan gelijk.
Ipv iets in plus-minus dezelfde stijl er bij te bouwen.

Dit is erger dan luidop vloeken wat mij betreft.

Als het af is en ik het in het echt gezien heb zal ik mezelf wel een mening vormen. Het is gewoon weer dezelfde reactionaire haterskliek die nu reeds (of nu pas) in de Romadoeken hangt. Al was de aanbouw in natuursteen gezet dan hadden ze het nog afgekeurd. Het is de kliek voor wie er geen illegalen bestaan en dus iedereen welkom is in Antwerpen maar vervolgens aan het janken gaat als men voor die mensen flats bouwt. Hun ware jagerverzamelaarholbewonersaard komt weer door hun progressieve mombakkes piepen.

Ik heb nogal scholen, kloosters, brouwerijen, bedrijven en zelfs sociale woonblokken gezien die in totaal verschillende tijden en stijlen zijn gebouwd. Dat duurde meestal niet lang voor ik dat iets vond hebben. Geen idee of dat hier ook zo zal zijn. Afwachten. Maar het op deze moment op een huilen zetten, te laat om er iets aan te doen, te vroeg om er iets van te vinden ... typisch weeral. Ik vermoed dat ik lintbebouwing, de krottenwijken in de stad, ... veel lelijker ga vinden dan het steen en zijn omgeving binnen enkele jaren. Het theaterplein en het operaplein vind ik nog altijd lelijk.

1207 30 april 2021 07:32

elke tijdsspanne heeft zijn gedrochten

het mas is nog ok, lijkt op da spelletje jenga
die glazen boot is ook maar hopeloos
het gerechtsgebouw? mja
centraal station was een succes
heraanleg operaplein heel mooi maar toch zijn ze daar weer zo'n wolkenkrabber uit de jaren 60 en 70 aan het zetten, kwestie om het toch te verpesten

gelukkig zijn de mannen die da beslissen allemaal keislimme mensen met heel veel diploma's

Skobelev 30 april 2021 07:58

Typisch Vlaams. Kakafonie troef. Kijk maar eens naar halfopen woningen....Dikwijls totaal verschillende gebouwen aan elkaar geplakt. Dan verschiet men er van dat Vlaanderen een spuuglelijke regio is.

jad°relen°ir 30 april 2021 07:59

Ofwel zet ge niets tegen zo een gebouw, wilt ge het in 'ere' laten..
Ofwel zet ge er een zo anoniem en onpersoonlijk mogelijke blok tegen, zodat alle aandacht naar het authentieke gebouw gaat. En zoals het beeld het nu weergeeft, lijkt men daarin toch goed geslaagd.

IJsboer 30 april 2021 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9667282)
Een hoop commotie over de nieuwbouw. Volgens mij is dat Steen gewoon Vlaamse koterij. Dus het is logisch dat ze er nog een kot bijbouwen.

https://www.demorgen.be/voor-u-uitge...rpen~b1117e48/


Als het maar geld opbrengt he, de neoliberale methode. Cultureel erfgoed dat doet er niet toe. Jan Jambon is en blijft in zijn hart een accountant natuurlijk.

Al verbaast me dat wel een beetje dat iemand als jij achter zoiets staat.

Ochja, we kunnen allemaal veranderen zeker? Misschien kan je nog een politieke carrière beginnen bij N-VA?

wagner.666 30 april 2021 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 9667301)
het is moeilijk er iets over te zeggen als je de plannen van het eindresultaat niet kent of een fotomontage zou hebben

wie kent de andere voorstellen? foto's?

het lijkt op het eerste zicht een gewoon kantoorgebouw

wat mij het meest bezorgd maakt: het kostenplaatje

Waar blijft de gouden koepel en de minaret om zijn invoer tevreden te stellen !!!!!!

patrickve 30 april 2021 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9667353)
Typisch Vlaams. Kakafonie troef. Kijk maar eens naar halfopen woningen....Dikwijls totaal verschillende gebouwen aan elkaar geplakt. Dan verschiet men er van dat Vlaanderen een spuuglelijke regio is.

Inderdaad. Het is een beetje eigenaardig dat men zo graag zijn cultureel erfgoed naar de vaantjes helpt. Maar misschien is dat op zich de Vlaamse cultuur ?

De Prof 30 april 2021 12:34

Waarom moest dat in godsnaam 'tegen' het Steen aangebouwd worden?
Dergelijk historisch gebouw als het Steen dient een 'groene' zone te krijgen om het langs alle kanten te bekijken.

Lukkas 30 april 2021 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9667317)
Lijkt wel een sociaal appartementsblok om nieuwe Belgen in op te stapelen.

Ik zou eerder zeggen: 'import kiezers'.

Zucht 30 april 2021 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9667527)
Waarom moest dat in godsnaam 'tegen' het Steen aangebouwd worden?
Dergelijk historisch gebouw als het Steen dient een 'groene' zone te krijgen om het langs alle kanten te bekijken.

Omdat men direct van het museum door het souvenirwinkeltje moet lopen om naar buiten te gaan.
Als de bezoekers ergens anders naartoe moeten gaan ze niks kopen natuurlijk.

Skobelev 30 april 2021 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9667527)
Waarom moest dat in godsnaam 'tegen' het Steen aangebouwd worden?
Dergelijk historisch gebouw als het Steen dient een 'groene' zone te krijgen om het langs alle kanten te bekijken.

een vette "2" voor deze post.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be