Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Meer dan duizend kinderen misbruikt door priesters. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244713)

Universalia 15 augustus 2018 08:02

Meer dan duizend kinderen misbruikt door priesters.
 
Meer dan duizend kinderen misbruikt door meer dan driehonderd priesters: ‘systematische doofpot’

Citaat:

Meer dan 300 priesters hebben seksueel misbruik gepleegd in Pennsylvania. Tot die conclusie komt een rapport van het gerecht in de Amerikaanse staat. Meer dan 1.000 kinderen zijn het slachtoffer van het misbruik.
Godsdiensten zijn dan ook in de meeste gevallen een perfecte dekmantel.

8O

cato 15 augustus 2018 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8779739)
Meer dan duizend kinderen misbruikt door meer dan driehonderd priesters: ‘systematische doofpot’



Godsdiensten zijn dan ook in de meeste gevallen een perfecte dekmantel.

8O

Dat gebeurt toch al eeuwen :roll:
Daarom heeft de RK kerk het celibaat ,om de kat in het donker te knijpen.

TREBRON 15 augustus 2018 11:36

Gebeurd in alle godsdiensten en in alle culturen. Sommigen maken zelfs wetten om het wettelijk te maken.

Indomitable 15 augustus 2018 12:49

Op dit punt zouden ze gewoon een rapport moeten publiceren over katholieke priesters, bisschoppen, kardinalen, pausen, imams, rabbijnen, pandits..... die geen roofdieren zijn. Ik weet zeker dat dat een heel korte lijst zou zijn.

Hoofdstraat 15 augustus 2018 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 8779924)
Op dit punt zouden ze gewoon een rapport moeten publiceren over katholieke priesters, bisschoppen, kardinalen, pausen, imams, rabbijnen, pandits..... die geen roofdieren zijn. Ik weet zeker dat dat een heel korte lijst zou zijn.

Uiteraard, functies met machtsposities trekken zo'n lieden aan, zeker religieus.

maddox 15 augustus 2018 15:10

Binnen de Islam is het wel een pak minder.

Universalia 15 augustus 2018 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8779978)
Binnen de Islam is het wel een pak minder.

Een ouder artikel leerde???

PEDOFIELEN VAN DE ISLAMITISCHE STAAT.

Citaat:

Niet alleen bij IS is er een grootschalige kindermisbruik, maar in de hele islam! Het is normaal om meisjes (kinderen nog) van 9 jaar te verkrachten omdat Mohammed dit (onder het voorwendsel van ‘huwen’) ook heeft gedaan!
Géén idee van of het allemaal strookt met de waarheid wat er in het artikel geschreven staat maar het klinkt verschrikkelijk. :|

maddox 15 augustus 2018 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8780133)
Een ouder artikel leerde???

PEDOFIELEN VAN DE ISLAMITISCHE STAAT.



Géén idee van of het allemaal strookt met de waarheid wat er in het artikel geschreven staat maar het klinkt verschrikkelijk. :|

Pedofilie binnen de islam is zeer moeilijk te beoefenen.

Binnen het moslim huwelijk is leeftijd van geen tel. Het enige dat telt is dat de echtgenote niet te hard beschadigd mag worden en gezonde zonen kan baren.

En als een moslim man seks heeft met een minderjarige niet islamiet (geslacht maakt niet uit) is het zowiezo toegelaten want da's wat de rechterhand bezit. Ergo, ook geen pedofilie.

Universalia 15 augustus 2018 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8780142)
Pedofilie binnen de islam is zeer moeilijk te beoefenen.

Binnen het moslim huwelijk is leeftijd van geen tel. Het enige dat telt is dat de echtgenote niet te hard beschadigd mag worden en gezonde zonen kan baren.

En als een moslim man seks heeft met een minderjarige niet islamiet (geslacht maakt niet uit) is het zowiezo toegelaten want da's wat de rechterhand bezit. Ergo, ook geen pedofilie.

Yeah right! :roll:

Ach, Sinterklaas was al niet veel beter.


maddox 15 augustus 2018 19:12

Tja, ik heb de Koran niet geschreven he.

Universalia 15 augustus 2018 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8780159)
Tja, ik heb de Koran niet geschreven he.

Ik heb er eentje in bezit een Koran maar nog niet gelezen.

Ik heb er zelfs totaal geen idee van of de teksten die er in vermeld staan allemaal wel stroken met wat er in het echte 'grote boek' staat?'

De 'Barmhartige Erbarmer' staat wel in het middelpunt van de belangstelling.


Indomitable 16 augustus 2018 13:41

Citaat:

CNN:

The Vatican has refused to respond to an explosive report by the Grand Jury in which dozens of years of sexual abuse and cover-ups are mentioned by priests and bishops in Pennsylvania, and even refuses to say whether church officials in Rome have read the harmful documents.

"We have no comment at the moment," said Paloma Ovejero, deputy director of the Vatican press service.


What else is new?

Het Verzet 16 augustus 2018 14:01

De kerk "promoot" toch de erfzonde? Wel, steek dan de huidige clerici in den bak.
Dat clubje zou gvd al lang verboden moeten zijn, maar omdat de leugens die ze voorleggen al 2000 jaar oud is, maakt het allemaal ok.

Indomitable 16 augustus 2018 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8780583)
De kerk "promoot" toch de erfzonde? Wel, steek dan de huidige clerici in den bak.
Dat clubje zou gvd al lang verboden moeten zijn, maar omdat de leugens die ze voorleggen al 2000 jaar oud is, maakt het allemaal ok.

Het pastafarianisme is blijkbaar stukken gevaarlijker.....*proest*

Hypochonder 16 augustus 2018 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8780583)
De kerk "promoot" toch de erfzonde? Wel, steek dan de huidige clerici in den bak.
Dat clubje zou gvd al lang verboden moeten zijn, maar omdat de leugens die ze voorleggen al 2000 jaar oud is, maakt het allemaal ok.

Ze blijven ook buiten schot omdat ze zo verweven zijn met alle andere machtsstructuren.

patrickve 16 augustus 2018 14:58

Ik had dat ooit eens op een ander forum geopperd en ben daar toen voor buitengevlogen. Maar mijn oplossing aan dat pedofielenprobleem lijkt mij toch voor de hand liggend: vraag en aanbod.

Enerzijds is het zo dat er blijkbaar altijd pedofielen bestaan. Die gaan zich dan innesten in structuren die met kinderen te maken hebben, zoals scholen, vakantiekampen, en ja, priesters en zo ; dat is niet de fout van die structuren. Het is gewoon zo dat er mensen zijn die kinderen willen neuken. Er is dus "vraag naar kinderkont".

Het probleem is: hoe aan die vraag te beantwoorden ? Dat is vervelend. Maar het manna valt ons uit de lucht, niewaar ? Zijn er geen massa's migrantenkinderen waar we geen weet mee hebben ? Aanbod ?

Waarom geen huizen oprichten waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten om de juiste marktwerkingen te bevorderen ?
:lol:

djoebidoebidoe 16 augustus 2018 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8780608)
Ik had dat ooit eens op een ander forum geopperd en ben daar toen voor buitengevlogen. Maar mijn oplossing aan dat pedofielenprobleem lijkt mij toch voor de hand liggend: vraag en aanbod.

Enerzijds is het zo dat er blijkbaar altijd pedofielen bestaan. Die gaan zich dan innesten in structuren die met kinderen te maken hebben, zoals scholen, vakantiekampen, en ja, priesters en zo ; dat is niet de fout van die structuren. Het is gewoon zo dat er mensen zijn die kinderen willen neuken. Er is dus "vraag naar kinderkont".

Het probleem is: hoe aan die vraag te beantwoorden ? Dat is vervelend. Maar het manna valt ons uit de lucht, niewaar ? Zijn er geen massa's migrantenkinderen waar we geen weet mee hebben ? Aanbod ?

Waarom geen huizen oprichten waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten om de juiste marktwerkingen te bevorderen ?
:lol:

Zijn de kinderen ook vragende partij?

patrickve 16 augustus 2018 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8780634)
Zijn de kinderen ook vragende partij?

Zij zijn de marchandise.

maddox 16 augustus 2018 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8780639)
Zij zijn de marchandise.

Kinderarbeid is wettelijk niet toegelaten in België.
En kinderen verhandelen, daar wordt toch ook een wenkbrauw voor opgetrokken en afkeurend op neergekeken.

Zipper 16 augustus 2018 15:55

En overal maar orakelen van "vrijheid van godsdienst". Er is geen enkele religie die deugt. :evil:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be