Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Vetrek maar op kamp, ga maar op ski-vakantie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253568)

patrickve 22 mei 2020 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9338164)
Ook niet van kanker.
Zitten we dan niet op het domein van geneesmiddelen ?

Wel, hoewel het niet eens waar is dat er geen vaccins tegen kanker zouden zijn, is het toch wel een beetje anders: in het algemeen verstaat men onder vaccin, een preventief middel tegen een *besmettelijke* ziekte. Inderdaad, hoeft dat niet beperkt te zijn hiertoe, omdat het immuunsysteem ook andere dingen kan doen dan tegen microben vechten, en bij anti-kanker vaccins doet men dat.

Maar er zomaar vanuit gaan dat men voor gelijk welke besmettelijke ziekte ook een vaccin kan maken, is wat voorbarig. Ja, het zou in principe moeten kunnen, als men ervan kan genezen. Elke besmettelijke ziekte waar men van kan genezen (door toedoen van een immuunreactie) zou in principe een vaccin toelaten. Maar dan moet je het nog maken.

Als men immers van een besmettelijke ziekte geneest door een immuun reactie, is het mogelijk om die immuunreactie te "voorzien" en dat doe je met een vaccin. Een ziekte waar men niet kan van genezen met een immuunreactie, daar heeft het niet veel zin voor om het immuun systeem tegen te trainen, vermits het toch niet wint.

patrickve 22 mei 2020 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9338158)
Nog iemand die nog nooit van het Kawasaki-syndroom gehoord heeft.

Ja, inderdaad, maar het blijft zeldzaam. Er gaan waarschijnlijk meer kinderen dood door verkeersongelukken dan door dat syndroom.

fred vanhove 22 mei 2020 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9338150)
Er komt altijd een vaccin. Vroeg of laat.

Kan het jaar 2067 U bekoren ? Voor heel veel ziekten bestaat geen vaccin...eigenlijk voor het merendeel.

Wat ik wel altijd zeer bizar vindt is dat men altijd omzeggens een vaccin vindt dat wel werkt op alle levende wezens (muizen ratten hamsters aapjes ) maar dan nooit op een mens. Zou dat niet eerder een miljarden geldkwestie zijn.

fred vanhove 22 mei 2020 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9338171)
Ja, inderdaad, maar het blijft zeldzaam. Er gaan waarschijnlijk meer kinderen dood door verkeersongelukken dan door dat syndroom.

Coovid 19 was 4 maanden geleden ook zeldzaam.

fred vanhove 22 mei 2020 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9338154)
Wel, tegen HIV is er nooit een gevonden.

Aan de andere kant, van HIV geneest men ook nooit.

Klopt maar men wordt er ook niet ziek meer van.

vlijmscherp 22 mei 2020 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9338166)
Er is nu toch al een therapie die HIV onder controle kan houden .Zo ver zijn we met Covis-19 nog niet.

En een condoom tegen Covid-19 is ons mondmasker,

maar dat was toch placebo volgens Van Ranst

en kinderen moeten geen mondmasker dragen op een kamp .:roll:

Mondmaskers zijn niet te vergelijken met condooms want beschermen maar minimaal.

Travis Bickle 22 mei 2020 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9338148)
Wie is er nu niet ernstig ?

De draadstarter of ik ?
Door moedwillig zaken niet te vernoemen ?
Dedorie nog het belangrijkste van allemaal, daar rept ie met geen woord over.

:lol:

Ik had het gewoon even, over die laatste opmerking van u. U zegt daar, dat het nogal makkelijk is 'vooraf' een oordeel te vellen. Dat viel me gewoon op. Want inzake een zelfde discussie aangaande de kritiek aan het adres van Van Ranst, werd dan weer gezegd, dat het makkelijk is, om 'achteraf' een oordeel te vellen.

vlijmscherp 22 mei 2020 20:32

We gaan trouwens al veel zien rond midden juni, 14 dagen nadat de kleuterscholen en lage scholen open gegaan zijn. Het kan zijn dat ze dan beslissen om die kampen toch niet toe te laten.

Rudy 22 mei 2020 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9338173)
Kan het jaar 2067 U bekoren ? Voor heel veel ziekten bestaat geen vaccin...eigenlijk voor het merendeel.

Wat ik wel altijd zeer bizar vindt is dat men altijd omzeggens een vaccin vindt dat wel werkt op alle levende wezens (muizen ratten hamsters aapjes ) maar dan nooit op een mens. Zou dat niet eerder een miljarden geldkwestie zijn.

Vaccins, medicijnen worden na de dieren ook getest op mensen. En ik heb het niet over buitenlanders, voor alle duidelijkheid.
Er worden vrijwilligers gezocht. Ze krijgen een vergoeding of krijgen faciliteiten, medische vrijstelling. Ik heb zo een paar medewerkers gehad, die tijdelijk onbeschikbaar waren, één of enkele dagen, tot mijn grote ergernis, maar die het deden voor het geld.

Travis Bickle 22 mei 2020 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9338199)
We gaan trouwens al veel zien rond midden juni, 14 dagen nadat de kleuterscholen en lage scholen open gegaan zijn. Het kan zijn dat ze dan beslissen om die kampen toch niet toe te laten.

Zeker iets om in het oog te houden. Het is dubbel natuurlijk. Langs de ene kant gunnen wij onze kinderen (1ste en 3de kleuterklas) dat ze terug naar school kunnen. Langs de andere kant wil je als ouder toch even afwachten, wat de eerste effecten zijn wanneer alle kinderen terug naar school gaan.

De schoofzak 22 mei 2020 20:39

Ik heb er alle vertrouwen in dat de virologen (alle virologen tezamen en niet alleen die van Vlaanderen) ons geen tweede keer zo gaan liggen hebben.

Geen viroloog zijnde, ben ik er toch van overtuigd dat als we het reproductiegetal beneden 1 kunnen blijven houden, we toch redelijk gauw naar een toestand kunnen gaan die de vroegere toestand redelijk benadert.

Ik blijf me wel ergeren aan sommige dingen. Vb. dat de virologen adviseerden om de scholen gewoon open te houden, maar dat de Franstaligen dwars lagen, enkel en alleen om de reden dat zij het niet zouden uitgelegd krijgen dat in Wallonië de scholen wel open bleven, en in Frankrijk niet.

Witte Kaproen 22 mei 2020 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9338171)
Ja, inderdaad, maar het blijft zeldzaam. Er gaan waarschijnlijk meer kinderen dood door verkeersongelukken dan door dat syndroom.

40 welpjes die 8 dagen na elkaar in dezelfde schuur slapen en eten ?

Kawaski zal wel voor een "verrassing" zorgen .


Maar ja ,"Wie had dat nu kunnen weten?"

zullen de verdediger van onze "experten" zeggen.

Witte Kaproen 22 mei 2020 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9338185)
Mondmaskers zijn niet te vergelijken met condooms want beschermen maar minimaal.

Volgens van Ranst toch :cry:

Wees maar gerust

moest iedereen altijd en overal een mondmasker dragen ,

het aantal ziekenhuis opnames voor Covid-19 zou veel en veel

lager zijn dan nu.

Rudy 22 mei 2020 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9338169)
Wel, hoewel het niet eens waar is dat er geen vaccins tegen kanker zouden zijn, is het toch wel een beetje anders: in het algemeen verstaat men onder vaccin, een preventief middel tegen een *besmettelijke* ziekte. Inderdaad, hoeft dat niet beperkt te zijn hiertoe, omdat het immuunsysteem ook andere dingen kan doen dan tegen microben vechten, en bij anti-kanker vaccins doet men dat.

Maar er zomaar vanuit gaan dat men voor gelijk welke besmettelijke ziekte ook een vaccin kan maken, is wat voorbarig. Ja, het zou in principe moeten kunnen, als men ervan kan genezen. Elke besmettelijke ziekte waar men van kan genezen (door toedoen van een immuunreactie) zou in principe een vaccin toelaten. Maar dan moet je het nog maken.

Als men immers van een besmettelijke ziekte geneest door een immuun reactie, is het mogelijk om die immuunreactie te "voorzien" en dat doe je met een vaccin. Een ziekte waar men niet kan van genezen met een immuunreactie, daar heeft het niet veel zin voor om het immuun systeem tegen te trainen, vermits het toch niet wint.

Met alle begrip voor de kinderen en hun nabestaanden die slachtoffer zijn van kanker.
Kanker heeft vooral te maken met ouderdom en/of slechte gewoontes.
Je kan enkel risico's beperken.
Als je niet van de trap valt, geen hartinfarct krijgt, of geen mes in je rug krijgt, dan ga je dood door kanker, slijtage, hoe lang de medische wetenschap je leven ook kan rekken.

Er is geen vaccin tegen ouderdom, slijtage.

dalibor 22 mei 2020 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9337992)
Vertrek maar op kamp met 50 man ,

ga maar op ski-vakantie naar Noord-Italië.

Van Ranst is er ook deze keer weer " gerust" in .

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200225_04864382

"Het gaat geen zomer zijn zoals alle andere. Deze zomer gaan jullie je herinneren en later zelf vertellen aan jullie kleinkinderen. Het zal een unieke ervaring zijn, maar in andere omstandigheden", zei viroloog Van Ranst."

Zou die man nooit van dat spreekwoord van die ezel en die steen gehoord hebben ?

Er is wel nog steeds geen vaccin en geen therapie tegen Covid-19 :roll:


Dus met grote groepen (tot 50man)op kamp gaan zou moeten verboden worden volgens mij.

Wat zou jij doen? Krik krak, alle kinderen de hele zomer achter slot en grendel?

Witte Kaproen 22 mei 2020 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9338175)
Coovid 19 was 4 maanden geleden ook zeldzaam.

2

En het zat in China

en de kans dat het tot hier ging geraken ,

was zeer klein volgens onze "experten".

Witte Kaproen 22 mei 2020 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9338190)
Ik had het gewoon even, over die laatste opmerking van u. U zegt daar, dat het nogal makkelijk is 'vooraf' een oordeel te vellen. Dat viel me gewoon op. Want inzake een zelfde discussie aangaande de kritiek aan het adres van Van Ranst, werd dan weer gezegd, dat het makkelijk is, om 'achteraf' een oordeel te vellen.

2

vlijmscherp 22 mei 2020 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9338233)
Volgens van Ranst toch :cry:

Wees maar gerust

moest iedereen altijd en overal een mondmasker dragen ,

het aantal ziekenhuis opnames voor Covid-19 zou veel en veel

lager zijn dan nu.

Volgens alle studies is dat. Uiteraard helpt het en het moet verplicht worden in bepaalde situaties maar het is niet het wondermiddel dat ons hier uit zal redden. Afstand bewaren is veel belangrijker.

Witte Kaproen 22 mei 2020 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9338236)
Wat zou jij doen? Krik krak, alle kinderen de hele zomer achter slot en grendel?

Daarom niet achter slot en grendel wel,

alle kinderen in hun "bubbel" tot iedereen gevaccineerd is;

of tot het aantal nieuwe besmetting gedurende 2 weken nul is.

dalibor 22 mei 2020 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9338257)
Daarom niet achter slot en grendel wel,

alle kinderen in hun "bubbel" tot iedereen gevaccineerd is;

of tot het aantal nieuwe besmetting gedurende 2 weken nul is.

Vind je dan ook dat het verkeerd is de scholen weer te starten?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be