Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vlaams Belang grote winnaar! Einde van homohuwelijk?... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248695)

praha 17 juni 2019 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9046127)
En toch is het zo.
Het discrimineren van vrouwen is daar een voorbeeld van.

neen
Maar ge moet natuurlijk weten wat dat precies inhoudt hé alvorens daarmme uit te pakken

Trouwens Uw clubke is dan ook niet vies van vrouwen te 'discrimineren' hé

praha 17 juni 2019 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9046128)
Ik doe dat niet, ik citeerde een oproep uit de koran.

en ik citeerde letterlijk een oproep uit jouw post en liet de rest (=context) van die post van je weg

Vertel me nu eens precies waar het verschil in zit of welke vuile truck ik gebruikte

praha 17 juni 2019 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9046867)
De islam is niet alleen de Koran. Maar ook de Hadith.

Aboe Hoerayra (moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalt dat de Boodschapper van Allah (vzmh) heeft gezegd:


“Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken, breek je het en als je het zo laat, blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk.”

(Bukhari en Muslim)


Zoveel 'ribben' waren er niet te beschikking toen de vrouw werd geschapen. Maar wel eentje: die van Adam.

zoveel tanden ook niet...Adam moet er blijkbaar al ene kwijt geweest zijn vóór de schepping van de vrouw door al die extra zoete vijgen te verorberen

Jan van den Berghe 17 juni 2019 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9040822)
Het beschrijft ergens precies hoe ik erover denk
Daarmee treed ik daiwa enigszins bij en JvdB dan weer net niet

Ik ben er van overtuigt als men de macht laat aan zulke lui ( dus ook de JvdB-ers ) dat het uiteindelijk de spuigaten zal uitlopen.
Elke (monotheïstische) godsdienst streeft er ergens in naar hun grote gelijk uit te dragen en geweld is daar een toelaatbaar middel

Toelaatbaar? Volgens wie? Alvast niet volgens Jezus. Nergens in het NT lees ik Jezus of Zijn apostelen leren dat de Blijde Boodschap ook met geweld mag worden verkondigd.

alice 18 juni 2019 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9046933)
Toelaatbaar? Volgens wie? Alvast niet volgens Jezus. Nergens in het NT lees ik Jezus of Zijn apostelen leren dat de Blijde Boodschap ook met geweld mag worden verkondigd.

Gaat u nu in alle ernst beweren dat die " blijde boodschap" nergens met geweld is opgelegd?
Wilt u nu zeggen dat bijvoorbeeld alle vrouwen in Ierland die hun kinderen moesten afstaan omdat ze ongehuwd waren dit vol " blijdschap" deden??
Een leugentje meer of minder van u kant moet kunnen toch?

Jan van den Berghe 18 juni 2019 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 9046995)
Gaat u nu in alle ernst beweren dat die " blijde boodschap" nergens met geweld is opgelegd?
Wilt u nu zeggen dat bijvoorbeeld alle vrouwen in Ierland die hun kinderen moesten afstaan omdat ze ongehuwd waren dit vol " blijdschap" deden??
Een leugentje meer of minder van u kant moet kunnen toch?

Schijnbaar niet gelezen wat er staat. Beste alice, probeer het eens opnieuw:

Citaat:

Toelaatbaar? Volgens wie? Alvast niet volgens Jezus. Nergens in het NT lees ik Jezus of Zijn apostelen leren dat de Blijde Boodschap ook met geweld mag worden verkondigd.
Gooit het gerust op het forum wanneer u een passage weet te vinden waarin Jezus geweld legitimeert.

daiwa 18 juni 2019 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9046896)
neen
Maar ge moet natuurlijk weten wat dat precies inhoudt hé alvorens daarmme uit te pakken

Trouwens Uw clubke is dan ook niet vies van vrouwen te 'discrimineren' hé

Een vrouw kan nooit paus worden maar ik denk niet dat in de statuten van het VB staat dat een vrouw geen voorzitter kan worden.

Een vrouw krijgt minder erfenis dan haar broer volgens de koran. Ook dat zegt het VB niet.

Ozymandias 21 juni 2019 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9047049)
Schijnbaar niet gelezen wat er staat. Beste alice, probeer het eens opnieuw:



Gooit het gerust op het forum wanneer u een passage weet te vinden waarin Jezus geweld legitimeert.

U ontkent de waarde van het Oude Testament, maar gunt de Koran diezelfde amnesie niet?

Jan van den Berghe 21 juni 2019 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias (Bericht 9050537)
U ontkent de waarde van het Oude Testament, maar gunt de Koran diezelfde amnesie niet?

Misschien moet u eens de aard van het OT vergelijken met die van de koran. Het OT is vooreerst een bibliotheek met een reeks heel uiteenlopende geschriften, elk toepassing op hun tijd of te begrijpen vanuit de context waarin ze ontstonden. De koran wordt heel anders benaderd: als een nederdaling van het eeuwige woord van Allah.

Ozymandias 28 juni 2019 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9051039)
Misschien moet u eens de aard van het OT vergelijken met die van de koran. Het OT is vooreerst een bibliotheek met een reeks heel uiteenlopende geschriften, elk toepassing op hun tijd of te begrijpen vanuit de context waarin ze ontstonden. De koran wordt heel anders benaderd: als een nederdaling van het eeuwige woord van Allah.

"Dit is Mijn woord. Ik ben uw God." Een authentieke openbaring van het woord Gods, dat is de aard van het OT. "In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God." zegt Johannes.

Genesis over het ontstaan van de aarde. De geschiedenis van de mensheid, met Mozes die zowat 700 jaar is geworden. Leviticus is een lijst met geboden over hoe godsvruchtige mensen leven. Dat is de aard van het OT. Elke andere benadering ervan, is een interpretatie. Schenk je die milde interpretatie aan de Bijbel, moet je dat ook aan de koran doen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be