Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Waarom meer en meer mensen iets hebben tegen Oranje. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249440)

ViveLaBelgique 20 juli 2019 21:10

Waarom meer en meer mensen iets hebben tegen Oranje.
 


Waarom meer en meer mensen iets hebben tegen Oranje. De foto zegt meer dan duizend woorden.

Cunning linguist 22 juli 2019 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9072326)


Waarom meer en meer mensen iets hebben tegen Oranje. De foto zegt meer dan duizend woorden.

Ik ben republikein, maar ik begrijp niet waarom deze foto een anti-Oranje gevoel zou opwekken. En hoe zit het trouwens met het Belgische koningshuis dat ook van de Oranjes afstamt?

Tavek 22 juli 2019 14:20

Waarom ? Dit zijn normale mensen als ik van de foto uit mag gaan.

Dadeemelee 22 juli 2019 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9072326)


Waarom meer en meer mensen iets hebben tegen Oranje. De foto zegt meer dan duizend woorden.

Arme Alexander. Vier vrouwen in huis.

Mindset 22 juli 2019 14:26

Waarom?
Die praten tenminste de taal van het volk.

Erw 24 juli 2019 18:27

Bij de Daltons staat de domste achteraan, is die het punt van kritiek?

Aenigma 25 juli 2019 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist (Bericht 9073376)
Ik ben republikein, maar ik begrijp niet waarom deze foto een anti-Oranje gevoel zou opwekken. En hoe zit het trouwens met het Belgische koningshuis dat ook van de Oranjes afstamt?

het Belgisch koningshuis is geen familie van de oranjes zover ik weet
Luxemburg is dat denk ik wel aangezien die vroeger dezelfde koning hadden tot er een koningin kwam in Nederland (vrouwen konden de titel niet erven in Luxemburg)

Vrijheideerst 25 juli 2019 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9072326)


Waarom meer en meer mensen iets hebben tegen Oranje. De foto zegt meer dan duizend woorden.

Uw punt is dus...

Erw 25 juli 2019 09:39

Dit is een foto van een betoging tegen oranje kledij.

Gipsy 25 juli 2019 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist (Bericht 9073376)
Ik ben republikein, maar ik begrijp niet waarom deze foto een anti-Oranje gevoel zou opwekken. En hoe zit het trouwens met het Belgische koningshuis dat ook van de Oranjes afstamt?

Nee, de Belgische koninklijke familie komt uit Duitsland, Saxen Coburg. De Nederlandse van uit het Franse Orange.

quercus 25 juli 2019 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9075782)
Nee, de Belgische koninklijke familie komt uit Duitsland, Saxen Coburg. De Nederlandse van uit het Franse Orange.

De Oranje familie haar roots liggen in Duitsland, meer bepaald in het oude vorstendom Nassau. Dat “Orange” werd er aan toegevoegd nadat een Franse koning aan Willem van Oranje het stadje Orange cadeau had gedaan voor bewezen diensten.

Lof der Zotheid 25 juli 2019 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist (Bericht 9073376)
Ik ben republikein, maar ik begrijp niet waarom deze foto een anti-Oranje gevoel zou opwekken. En hoe zit het trouwens met het Belgische koningshuis dat ook van de Oranjes afstamt?

Het belgikske koningshuis van Sachsen-Coburg-Gotha is geen afstammeling van het Nederlandse koningshuis van Oranje-Nassau. Ze zouden verwant kunnen zijn, maar ook niet meer.

edwin2 25 juli 2019 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 9075983)
Het belgikske koningshuis van Sachsen-Coburg-Gotha is geen afstammeling van het Nederlandse koningshuis van Oranje-Nassau. Ze zouden verwant kunnen zijn, maar ook niet meer.

Is allemaal familie van elkaar. Veel inteelt dus.

edwin2 25 juli 2019 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 9075986)
Is allemaal familie van elkaar. Veel inteelt dus.

Johan Willem Friso: stamvader van alle Europese vorsten

Link: https://www.vernoeming.nl/johan-will...ropese-vorsten

Vrijheideerst 25 juli 2019 18:51

En wat is nu eigenlijk het punt van deze draad?

Tavek 25 juli 2019 21:39

Dat er in het verleden veel familievetes werden uitgevochten met honderdduizenden doden als gevolg.

WO1 is daar een type voorbeeld van.

Derk de Tweede 26 juli 2019 16:01

Duitsers wild van doorschijnende jurk Amalia
https://www.telegraaf.nl/video/50632...de-jurk-amalia

edwin2 26 juli 2019 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9072326)


Waarom meer en meer mensen iets hebben tegen Oranje. De foto zegt meer dan duizend woorden.

De haat tegenover de Oranjes is een Belgicistisch/Belgisch en misschien onbedoeld ook een anti Europees sentiment.

Het feit dat de Oranjes geen enkele bestuursfunctie mogen in de Belgique, dus ook niet politiechef, burgemeester etc etc is pure discriminatie op grond van de Europese regels.

Daarom zou Straatsburg ook een betere hoofdstad zijn van Europa in plaats van het haatpaleis België.

Ben zelf trouwens republikein, klein detail.

Krijg meer en meer sympathie voor onze oosterburen. Prettig om mee samen te werken en minder arrogant als onze zogenaamde bescheiden zuiderburen met hun haat tegenover Ollanders.

Tavek 26 juli 2019 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 9076769)
De haat tegenover de Oranjes is een Belgicistisch/Belgisch en misschien onbedoeld ook een anti Europees sentiment.

Het feit dat de Oranjes geen enkele bestuursfunctie mogen in de Belgique, dus ook niet politiechef, burgemeester etc etc is pure discriminatie op grond van de Europese regels.

Daarom zou Straatsburg ook een betere hoofdstad zijn van Europa in plaats van het haatpaleis België.

Ben zelf trouwens republikein, klein detail.

Krijg meer en meer sympathie voor onze oosterburen. Prettig om mee samen te werken en minder arrogant als onze zogenaamde bescheiden zuiderburen met hun haat tegenover Ollanders.

Dat is al lang uit de grondwet gehaald beste edwin.

edwin2 26 juli 2019 17:23

.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be