Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Open brief van Unizo aan Philip Dewinter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90387)

Starkan 31 mei 2007 14:41

Open brief van Unizo aan Philip Dewinter
 
Open brief van Unizo aan Philip Dewinter

"Het gaat blijkbaar niet goed met u! Hebt u te weinig weerklank in de pers? Het is echt betreurenswaardig dat u een positieve campagne zoals 'Zonder Haat Straat' moet misbruiken. Deze campagne, die spontaan geboren is als reactie op de waanzinnige daden van een op hol geslagen student, die alle controle over zijn daden verloren was en in blinde woede onschuldige medeburgers heeft doodgeschoten of verwond, wordt nu door u misbruikt om aandacht te kunnen krijgen en in de stille hoop dat uw onbezonnen daden reacties zullen uitlokken. Nadien kunt u dan weer gemakkelijk de steen werpen naar de anderen.
Ook de plaats die u hebt uitgekozen voor uw zinloze daad 'Zonder Jihadstraat' is niet willekeurig. De handelaars van de Turnhoutsebaan, verenigd in De Voorstad vzw, kunnen uw optreden absoluut niet appreciëren. De Antwerpse winkelas Carnotstraat-Turnhoutsebaan heeft het al jaren moeilijk. De laatste weken was het er niet altijd even gemakkelijk, maar de zelfstandige ondernemers zijn er uit het goede hout gesneden en zetten zich krap om te overleven. Zij verenigen zich en strijden samen, over alle culturen heen, om hun winkelas weer tot bloei te brengen en weer een voorname toegangspoort van de stad te worden.
Zij beseffen dat multicultureel ook een troef kan zijn. Trouwens, kijk maar terug in de geschiedenis, deze stad, onze stad Antwerpen, is groot geworden door het harmonisch samenleven van verschillende culturen. Deze samenleving is een bron van enorme rijkdom.
Respecteer de 'Zonder Haat Straat'-campagne en misbruik en vervorm deze slagzin niet. Uw actie is een smet op deze stad."

Voorzitter Ivo Nicolay namens Unizo Antwerpen-Stad en voorzitter Alain Herremans namens Voorstad vzw


Zoals vandaag verschenen in De Morgen


Fijn om te zien dat Unizo toch nog voeling met ethische thema's heeft. (Als dat zo is, mag dat gezegd worden vind ik)

Blackwidow 31 mei 2007 14:46

De laatste weken was het niet altijd makkelijk...... Wat was niet makkelijk? Er is daar toch geen haat zekers? Iedereen strijd daar toch samen om de winkelas in orde te brengen?

* zucht * Dit is geen etisch thema, het is allemaal verkiezingspropaganda!

johan 31 mei 2007 14:47

Wat is er fout om "heilige oorlog" te bannen uit een straat?
Eigenlijk pleit ook FDW voor een "straat zonder haat".
Alleen durft hij de haatzaaiers noemen de Islamfundi's.

StevenNr1 31 mei 2007 14:59

@johan: Jihad: geloof in woord en daad.

Raven 31 mei 2007 15:43

"Geen oorlog in mijn straat"

Waag het niet als een bordje te zetten hé :wink:

Een oorlog kan ook goed zijn :roll: . De oorlog tegen extreem rechts bijvoorbeeld :lol:

Marlboro 31 mei 2007 16:03

Wat een onzin allemaal.

Dat bordje van zonder haat straat is sowieso tegen het vb gericht.
Dat bordje is er gekomen en dat staat zelf in hun eigenste brief.

Nu is het toch wel raar;daarvoor zijn ook al heel veel mensen vermoord geweest,ook langs de andere kant,door allochtonen en vreemdelingen en om er eentje op te noemen die ik nooit zal vergeten;patrick mombaerts.
De man die zonder enige reden werd vermoord door een allochtoon met een ijzeren staaf.De dader heeft nauwelijks een straf gekregen en loopt nu doodleuk vrij rond.

Waar waren ze dan?Waarom kwamen er dan geen bordjes te voorschijn met zonder haat straat?Waarom kwam dat bordje er niet toen den joey werd vermoord terwijl dit nog voor dat van temsche was gebeurd en met zinloos geweld had te maken?

En die campagne is helemaal niet spontaan ontstaan.ts.Dat ze een ander blaaskes wijsmaken de hypocrieten.


En die samenleving waarover ze spreken vind ik al helemaal om te gieren;hoeveel autochtone winkels zijn er al niet verdwenen?Juist,zeer veel omwille dat de allochtonen daar er nauwelijks naar autochtone winkels gaan maar dus liever bij hun eigen mensen gaan winkelen.Ook door de vele autochtone stadvlucht.

Starkan 31 mei 2007 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2696849)
Wat een onzin allemaal.

Dat bordje van zonder haat straat is sowieso tegen het vb gericht.
Dat bordje is er gekomen en dat staat zelf in hun eigenste brief.

Nu is het toch wel raar;daarvoor zijn ook al heel veel mensen vermoord geweest,ook langs de andere kant,door allochtonen en vreemdelingen en om er eentje op te noemen die ik nooit zal vergeten;patrick mombaerts.
De man die zonder enige reden werd vermoord door een allochtoon met een ijzeren staaf.De dader heeft nauwelijks een straf gekregen en loopt nu doodleuk vrij rond.

Waar waren ze dan?Waarom kwamen er dan geen bordjes te voorschijn met zonder haat straat?Waarom kwam dat bordje er niet toen den joey werd vermoord terwijl dit nog voor dat van temsche was gebeurd en met zinloos geweld had te maken?

En die campagne is helemaal niet spontaan ontstaan.ts.Dat ze een ander blaaskes wijsmaken de hypocrieten.


En die samenleving waarover ze spreken vind ik al helemaal om te gieren;hoeveel autochtone winkels zijn er al niet verdwenen?Juist,zeer veel omwille dat de allochtonen daar er nauwelijks naar autochtone winkels gaan maar dus liever bij hun eigen mensen gaan winkelen.Ook door de vele autochtone stadvlucht.

Weer zo'n post dat het plaatsen van die zonder haat briefjes volledig rechtvaardigt, of beter: noodzakelijk maakt.

Over het vetgedrukte: Er zijn vele acties ondernomen na de moord Joe. Niemand die deze heeft misbruikt op een platvloerse manier door de slachtoffers 'straight in the face' te gaan beschimpen, zoals Philip Dewinter hier nu nodig acht.
Hoe tactloos kan je zijn?

Raf 31 mei 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2696683)
Open brief van Unizo aan Philip Dewinter

"Het gaat blijkbaar niet goed met u! Hebt u te weinig weerklank in de pers? Het is echt betreurenswaardig dat u een positieve campagne zoals 'Zonder Haat Straat' moet misbruiken. Deze campagne, die spontaan geboren is als reactie op de waanzinnige daden van een op hol geslagen student, die alle controle over zijn daden verloren was en in blinde woede onschuldige medeburgers heeft doodgeschoten of verwond, wordt nu door u misbruikt om aandacht te kunnen krijgen en in de stille hoop dat uw onbezonnen daden reacties zullen uitlokken. Nadien kunt u dan weer gemakkelijk de steen werpen naar de anderen.
Ook de plaats die u hebt uitgekozen voor uw zinloze daad 'Zonder Jihadstraat' is niet willekeurig. De handelaars van de Turnhoutsebaan, verenigd in De Voorstad vzw, kunnen uw optreden absoluut niet appreciëren. De Antwerpse winkelas Carnotstraat-Turnhoutsebaan heeft het al jaren moeilijk. De laatste weken was het er niet altijd even gemakkelijk, maar de zelfstandige ondernemers zijn er uit het goede hout gesneden en zetten zich krap om te overleven. Zij verenigen zich en strijden samen, over alle culturen heen, om hun winkelas weer tot bloei te brengen en weer een voorname toegangspoort van de stad te worden.
Zij beseffen dat multicultureel ook een troef kan zijn. Trouwens, kijk maar terug in de geschiedenis, deze stad, onze stad Antwerpen, is groot geworden door het harmonisch samenleven van verschillende culturen. Deze samenleving is een bron van enorme rijkdom.
Respecteer de 'Zonder Haat Straat'-campagne en misbruik en vervorm deze slagzin niet. Uw actie is een smet op deze stad."

Voorzitter Ivo Nicolay namens Unizo Antwerpen-Stad en voorzitter Alain Herremans namens Voorstad vzw


Zoals vandaag verschenen in De Morgen


Fijn om te zien dat Unizo toch nog voeling met ethische thema's heeft. (Als dat zo is, mag dat gezegd worden vind ik)

Ik heb het niet zo staan op Unizo, maar als ze iets goeds doen mag het inderdaad ook gezegd worden!

Chapeau Unizo! :thumbsup:

Praetorian 31 mei 2007 17:24

Unizo en VBO zouden met plezier hun broek aftrekken voor iedereen die hen een cent opbrengt. Veel ethiek zie ik niet in hun veroordeling.

Marlboro 31 mei 2007 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2696944)
Weer zo'n post dat het plaatsen van die zonder haat briefjes volledig rechtvaardigt, of beter: noodzakelijk maakt.

Over het vetgedrukte: Er zijn vele acties ondernomen na de moord Joe. Niemand die deze heeft misbruikt op een platvloerse manier door de slachtoffers 'straight in the face' te gaan beschimpen, zoals Philip Dewinter hier nu nodig acht.
Hoe tactloos kan je zijn?

Men heeft dat gedoe mee van temsche ook misbruikt en kwam dan met dat bordje zonder haat straat op de proppen.
In mijn dorpje zie ik een affiche hangen van hitler met een streep door en daaronder vlaams blok nog=gericht tegen het blok en het zijn extreem linksen(groen) en daarbovenop wat zien ik;juist,ze hebben zo'n bordje van zonder haat straat.
Nog een beetje verder woont er nog nen groenen;ook bordje zonder haat straat.
Het is zeer duidelijk dat vooral linksen het willen richten naar het vb.

Ook karel de klucht z'n uitspraak ben ik nog niet vergeten door te beweren dat alle kiezers van het vb verantwoordelijk zouden zijn van hetgeen temsche gedaan heeft.

Starkan 31 mei 2007 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2697040)
Unizo en VBO zouden met plezier hun broek aftrekken voor iedereen die hen een cent opbrengt. Veel ethiek zie ik niet in hun veroordeling.

Je hebt wel een punt, gezien Unizo en VB voor een gelijkaardige sociale afbraak ijveren.
Ook tekenend dat De Morgen van de waarschijnlijk vele felle reacties op dit wansmakelijk gebeuren net deze van Unizo uitpikt.
Toch is het knap geformuleerd en laat het zien dat ondernemend Borgerhout een constructieve houding durft aannemen over het vreemdelingenthema. Dit in tegenstelling tot andere bronnen die de bevolking wil doen geloven dat iedere Borgerhoutse ondernemer een depressie nabij is door de vreemdelingen.

Starkan 31 mei 2007 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2697058)
Men heeft dat gedoe mee van temsche ook misbruikt en kwam dan met dat bordje zonder haat straat op de proppen.
In mijn dorpje zie ik een affiche hangen van hitler met een streep door en daaronder vlaams blok nog=gericht tegen het blok en het zijn extreem linksen(groen) en daarbovenop wat zien ik;juist,ze hebben zo'n bordje van zonder haat straat.
Nog een beetje verder woont er nog nen groenen;ook bordje zonder haat straat.
Het is zeer duidelijk dat vooral linksen het willen richten naar het vb.

't Is u dan toch opgevallen dat er een massale degoût heerst tegen de haatpolitiek waarin België (Vlaanderen zo je wil) is bevangen.

Praetorian 31 mei 2007 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2697063)
Je hebt wel een punt, gezien Unizo en VB voor een gelijkaardige sociale afbraak ijveren.
Ook tekenend dat De Morgen van de waarschijnlijk vele felle reacties op dit wansmakelijk gebeuren net deze van Unizo uitpikt.
Toch is het knap geformuleerd en laat het zien dat ondernemend Borgerhout een constructieve houding durft aannemen over het vreemdelingenthema. Dit in tegenstelling tot andere bronnen die de bevolking wil doen geloven dat iedere Borgerhoutse ondernemer een depressie nabij is door de vreemdelingen.

Tegenwoordig is Knack in hun conservatisme kritischer dan de goed nieuws show over Paars in DM & DS. Van Cauwelaert is gewoon consequent in zijn visie; Doornaert is te dom om te helpen donderen en Desmet mag eens in zomer op bezoek gaan bij Guy in Toscane. Van Cauwelaert is de enige uit de gevestigde media, naast economen zoals De Grauwe, die het VBO gewoon in hun gezicht uitlacht omwille van die voortdurende leugenpropaganda.

Percalion 31 mei 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2697040)
Unizo en VBO zouden met plezier hun broek aftrekken voor iedereen die hen een cent opbrengt. Veel ethiek zie ik niet in hun veroordeling.

Waarmee ze wezenlijk niet verschillen van eender welke belangenorganisatie of politieke partij.

Praetorian 31 mei 2007 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2697127)
Waarmee ze wezenlijk niet verschillen van eender welke belangenorganisatie of politieke partij.

Behalve degenen die nog werkelijk zich inzetten voor de gemeenschap en niet voor de elite. Dus te vinden aan beide "radicale" zijdes van het politieke, neoliberale centrum. Antiliberalisme zal het gevecht van de toekomst worden om de democratie terug op te eisen.

fox 31 mei 2007 18:15

Op zich is het een terechte brief maar ik vrees dat het alweer om de verkeerde redenen gedaan is...

SirGalahad_ 31 mei 2007 19:40

Citaat:

Niemand die deze heeft misbruikt op een platvloerse manier door de slachtoffers 'straight in the face' te gaan beschimpen, zoals Philip Dewinter hier nu nodig acht.
Platvoerse manier zoals heel dat Van Bellingen verhaal in Sint Niklaas of de doorgedreven fanatieke manier waarop zelfs de koning afzakt naar Remery?

En Unizo, na dit te hebben gelezen ben ik lid af. Van ondemocratische verenigingen wil ik geen deel uitmaken.

Gentenaar 31 mei 2007 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2697030)
Ik heb het niet zo staan op Unizo, maar als ze iets goeds doen mag het inderdaad ook gezegd worden!

Chapeau Unizo! :thumbsup:

idem.

Pietje 31 mei 2007 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ (Bericht 2697375)
Platvoerse manier zoals heel dat Van Bellingen verhaal in Sint Niklaas of de doorgedreven fanatieke manier waarop zelfs de koning afzakt naar Remery?

En Unizo, na dit te hebben gelezen ben ik lid af. Van ondemocratische verenigingen wil ik geen deel uitmaken.

Wat is er ondemocratisch aan Phillip Dewinter een veeg uit de pan te geven ???

Max van Dietschland 31 mei 2007 20:34

Het is fout om 1 godsdienst en 1 bevolkingsgroep te viseren.

Men moet de slogan veranderen in:

ZONDER VREEMDELINGEN STRAAT.

Veel van allochtone jongerenbendes zijn gewoon gespuis zonder enige opvoeding en hebben weinig met de Islamitische godsdienst te maken. Dus Jihad is toch overdreven naar mijn bescheiden mening.

Zonder vreemdelingen straat, rijmt wel niet, maar het is inhoudelijk gewoon veel beter. Deze slogan staat voor het afwijzen van de multiculturele en multi-etnische samenleving.

Vlaanderen moet in eerste plaats blank en vooral Vlaams zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be