Citaat:
Snap ik wat ik schreef?;-) Enigszins. Maar het is niet goed uitgelegd. Het is slechts de visie op het concept 'leven' die bepaald of de Papoua zwakker is dan ons. |
Citaat:
Citaat:
Jij gaat er vanuit dat wij de enigen zijn, of zo goed als, en dan ook nog eens de koplopers zijn als het op technologisch gebied neerkomt. In het jaar 2008 noem ik dat niet langer rationeel denken maar simpelweg een gevolg van suggestieve media in al z'n vormen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is niet alleen de wetenschap trouwens, alles wat 'vreemd' is wordt geschuwd alsof het een besmettelijke ziekte is. Komt er iets op TV dat niet door half vlaanderen als de volgende hype kan verslonden worden, dan plaatsen we daar toch gewoon de x-files tune bij, en ettelijke miljoenen belgen weten weeral hoe ze moeten reageren de volgende keer het onderwerp ter sprake komt, meestal door nerveus gelach omdat men alleen maar een emotie gesuggereerd kreeg ipv een informatieve kijk op de situatie (voorbeelden genoeg op dit forum). In de meeste gevallen wordt het beeld gevormd door zo'n suggesties en niet door rationeel denken adhv wetenschappelijke bewijzen of theorieën. |
Citaat:
Je begrijpt toch hopelijk dat de stap van schip naar vliegtuig peanuts is in vergelijking met reizen naar de sterren? Het is niet omdat iemand over een drempel van 20 cm hoog geraakt dat hij de mont blanc kan beklimmen. De fysica die ons eventueel zou toelaten om de meest nabije ster voorbij de zon te bereiken op redelijke termijn is zelfs theoretisch momenteel volledig onbestaande. Je kan er alles op verwedden dat er in deze eeuw geen bemande vluchten zullen zijn naar die ster. De moeilijkheidsgraad en het kostenplaatje van zo'n reis stijgt immers exponentieel in functie van de afstand en tegelijkertijd daalt het nut exponentieel. Dat zijn helaas harde feiten. |
Citaat:
Zeer goeie boeken. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De drie boeken die jij vernoemd behoren niet tot de serie, en zijn inderdaad niet geschreven door Asimov. 650000 woordjes voor de 6 foundation boeken 1450000 woordjes voor heel de serie. 20000 jaar fictieve geschiedenis Veel leesgenot. |
Citaat:
Dat is wat hier gebeurt: een onverklaarbaar verschijnsel niet verklaren vanuit de meest plausibele en voor de hand liggende mogelijkheden (zijn het de Amerikanen, de Russen, de Fransen, de Chinezen?) maar vanuit de meest absurde: het zijn aliëns. Terwijl daar geen enkel redelijk argument voor bestaat behalve een halve gare die me 's morgens zegt: 'ik heb vannacht een gorilla op uw stoep zien scheiten'. Ik geloof die halve gare niet en zoek de dader in de onmiddellijke omgeving. Citaat:
Citaat:
vroeger verklaarden mensen onbegrijpelijke gebeurtenissen door te verwijzen naar onzichtbare natuurkrachten. Later werden het de goden of de ketters en heksen die tegen de goden zondigden. Vandaag zijn het dus de aliëns. Geef mij maar wetenschap, die heeft een einde gemaakt aan het godendom, aan de natuurgodsdiensten, aan de heksenvervolging. Dat bevalt me veel meer. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ah, ik word onmiddellijk wat melancholisch. Ik moet ze nog ergens in een doos hebben liggen. Ik herinner me het geheel wel helemaal anders: ik heb weet van de Trilogy, van een reeks over robots maar van de Galactic Empire herinner ik me niets. Ik zoek het eens op. Heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd. Ze vormen voor mij voor een stuk ook de basis van het idee 'een andere wereld is mogelijk'. Niet omdat die ergens ver weg bestaat maar omdat de onze evolueert. En wij kunnen meebeslissen in welke richting. edit: Ik heb het effe gecheckt. Je hebt gelijk maar de boeken die in de jaren '80 verschenen zijn, zijn aan mij voorbijgegaan. Ik was al wat te oud toen. En toen ik Foundation Trilogy las, werd dat nog gepresenteerd als een autonoom geheel, los van Galactic Empire en Robots. Maar nu ik de covers bekijk, herinner ik me ook die Robotserie. Ah, wat een geweldige fantasiewereld! Maar van verkrachtingen door lelijke rossen wijven met hun kut op de verkeerde plaats was daar gelukkig geen sprake... |
Citaat:
De 14 boeken die volgens Asimov de serie uitmaken zijn in drie groepen te verdelen. De eerste 6 boeken zijn de 'Robot' boeken, de volgende drie de 'Empire' boeken en de laatste 6 de 'Foundation' boeken |
Citaat:
http://www.leeds.ac.uk/media/press_releases/current/flock.htm |
Citaat:
Citaat:
|
De kans is niet onwaarschijnlijk dat al het leven op Aarde, van buitenaards afkomst is. M.a.w misschien zijn wij zelf aliens.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En bedenk nu eens waar een andere groep intelligente wezens mee zou kunnen bezig zijn, die bvb al 10.000 of 100.000 jaar langer als wij aan het evolueren zijn ? Wat in jouw onwetende menselijke oogjes onvoorstelbaar kan lijken, is voor anderen mischien doodgewoon, en zo simpel als een auto starten...De ideeën van al die mensen die zitten te roepen van "Dat kan niet ! Dat is onmogelijk ! " zijn even bekrompen als die van de religieuze dwingelanden die Copernic voor het gerecht daagden omdat hij durfde zeggen dat de aarde rond de zon draait. Vandaag dragen die mensen een " wetenschappelijk " kleedje. Maar ze dragen enkel het kleedje : échte wetenschappers sluiten tegenwoordig niets uit in feite. Zelfs, en zeker, het bestaan van andere levende wezens, op andere planeten niet . |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, maar dat is als de hypnotiseur hun dat oplegt. In het geval van aliens abductions wordt gewoon gevraagd terug te gaan naar die periode dat ze willen om meer te weten te komen, is nog iets anders. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hier even ter info een gechannelde tekst van deze humanoïde aliens (Pleiaden). Hier ene stuk uit het boek "path of empowerment". Citaat:
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=GPPesVeTE1o Ik ben er zeker van dat als u die paddenstoelen en LSD al hebt geprobeerd, wiet u ook niet vreemd zal zijn, zeker? :roll: En Djimi: are they biting yet? :-D |
Citaat:
jesus man ik vind het gewoon echt pffff ik heb er geen woorden niet meer voor. ik heb mij al een kriek gelachen hier. zal ik het u zeggen dat zijn Kang and Kodos die naar hier komen om goeiekoper te bellen met hune gsm alle HSF (high soficitated phone) want het zijn aliens en die kunnen natuurlijk meer e. de ironie is dat mijn verhaal even goed waar kan zijn als de uwe. |
Citaat:
|
Citaat:
als ik zeg dat dat sinterklaas is hebt gij geen een stelling die dat tegenspreekt en beelden van ver in de lucht zevende lichtjes is niet voldoende!!! zolang er gene voor u we neus staat en zolang er geen onafhankelijk bron naast staat PUNT |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be