Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Het Oosten 6 december 2020 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9537845)
Ik zeg het ook tegen Europa, China, USA,
- grootste olieimporteurs - en ook de andere grote werelddelen.

Rusland zou stinkend rijk geweest moesten ze die "UFO-technologie" hebben.
Dan zou men de roebel als wereldmunt hebben en niet de dollar...

Rusland heeft gas in overvloed...

https://yearbook.enerdata.net/natura...orld-data.html

en bij de grootste exporteurs, plaats 6 (2018):
https://www.lngfacts.org/wp-content/...by-Country.pdf

Juist daarom. In geval van een doorbraak en massaal gebruik van zero point energy (bijvoorbeeld) , heeft niemand het Russisch gas nog enige petrol meer nodig.

Het Oosten 6 december 2020 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9537387)
Klopt. Dit lijkt idd niet echt op een weerballon. Dat was maar als voorbeeldje. Maar kan jij met zekerheid zeggen wat het nu juist is ?

Maar laat ons nu nog aannemen dat het om een weerballon gaat, bijvoorbeeld om een nieuw type weerballon. Dan nog kunt u niet naast de vliegende driehoek kijken. Deze staat ook op een van de foto’s volgens de lek. En dit tuig kan men bezwaarlijk een weerballon noemen.

kojak 6 december 2020 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9537983)
Maar laat ons nu nog aannemen dat het om een weerballon gaat, bijvoorbeeld om een nieuw type weerballon. Dan nog kunt u niet naast de vliegende driehoek kijken. Deze staat ook op een van de foto’s volgens de lek. En dit tuig kan men bezwaarlijk een weerballon noemen.

Dat van die weerballon was maar een voorbeeldje hé want dat is in het verleden nogal gebeurd. Wat die vliegende driehoek nu juist is of mag wezen dat is nu natuurlijk een andere vraag.
En dan gaat men het al dadelijk de stempel 'buitenaards' geven omdat men niet dadelijk een andere verklaring heeft.
Is dat de juiste manier van 'logisch' denken ?

Het Oosten 6 december 2020 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9537987)
Dat van die weerballon was maar een voorbeeldje hé want dat is in het verleden nogal gebeurd. Wat die vliegende driehoek nu juist is of mag wezen dat is nu natuurlijk een andere vraag.
En dan gaat men het al dadelijk de stempel 'buitenaards' geven omdat men niet dadelijk een andere verklaring heeft.
Is dat de juiste manier van 'logisch' denken ?

Ik heb nooit beweerd dat de tuigen buitenaards zijn, maar ik kan het niet uitsluiten gezien de vliegprestaties van deze tuigen.

En dat is de reden waarom de hoge Amerikaanse militairen (én de piloten) zich de haren uit het hoofd lijken te trekken. En wel omdat ze er geen blijf mee weten. Ze kunnen die tuigen niet plaatsen, laat staat dat ze die kunnen volgen. Vandaar dat ze een mogelijke buitenaardse optie of hypothese suggereren. Maar of dit effectief zo is, is koffiedik kijken.

Indien het bovendien waar zou zijn hetgeen piloten observeren, namelijk dat zulke tuigen met gemak in zee duiken en/of plots opduiken uit de zee, dan hebben we er nog een probleem bij.

Micele 6 december 2020 21:59

Alle planeten en hun manen van het zonnestelsel zijn buitenaards.
Ook onze maan.

Waarom zoekt men naar buitenaards leven in ons zonnestelsel?

https://www.eoswetenschap.eu/ruimte/...rplaneet-venus

UFO's die uit het water komen en terugkeren noemt men USO's

https://www.popularmechanics.com/mil...arine-objects/

kojak 6 december 2020 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9537995)
Ik heb nooit beweerd dat de tuigen buitenaards zijn, maar ik kan het niet uitsluiten gezien de vliegprestaties van deze tuigen.

En dat is de reden waarom de hoge Amerikaanse militairen (én de piloten) zich de haren uit het hoofd lijken te trekken. En wel omdat ze er geen blijf mee weten. Ze kunnen die tuigen niet plaatsen, laat staat dat ze die kunnen volgen. Vandaar dat ze een mogelijke buitenaardse optie suggereren. Maar of dit effectief zo is, is koffiedik kijken.

Indien het bovendien waar is wat piloten observeren, namelijk dat zulke tuigen in de zee duiken en/of plots opduiken uit de zee, dan hebben we er nog een probleem bij.

Jij mss niet, maar vele anderen doen dit wel. :lol:

Let wel, ik geloof ook dat er een kans bestaat, en die is zelfs reeël denk ik, dat er nog 'ergens' een vorm van leven mogelijk is.
Alleen in onze melkweg zouden er een 36 (of meer zelfs) mogelijkheden zijn.
https://www.scientias.nl/er-zijn-mee...-onze-melkweg/
De dichtste is wel zo'n 17.000 lichtjaar van ons verwijderd.
De kans dat die zo ff op bezoek zouden komen lijkt me nagenoeg 0 te zijn.
Zelfs al kunnen ze met de snelheid van het licht reizen.

Micele 6 december 2020 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9538014)
Jij mss niet, maar vele anderen doen dit wel. :lol:

Let wel, ik geloof ook dat er een kans bestaat, en die is zelfs reeël denk ik, dat er nog 'ergens' een vorm van leven mogelijk is.
Alleen in onze melkweg zouden er een 36 (of meer zelfs) mogelijkheden zijn.
https://www.scientias.nl/er-zijn-mee...-onze-melkweg/
De dichtste is wel zo'n 17.000 lichtjaar van ons verwijderd.
De kans dat die zo ff op bezoek zouden komen lijkt me nagenoeg 0 te zijn.
Zelfs al kunnen ze met de snelheid van het licht reizen.

En onze maan ligt te ver? :lol:

Het Oosten 6 december 2020 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9538014)
Jij mss niet, maar vele anderen doen dit wel. :lol:

Let wel, ik geloof ook dat er een kans bestaat, en die is zelfs reeël denk ik, dat er nog 'ergens' een vorm van leven mogelijk is.
Alleen in onze melkweg zouden er een 36 (of meer zelfs) mogelijkheden zijn.
https://www.scientias.nl/er-zijn-mee...-onze-melkweg/
De dichtste is wel zo'n 17.000 lichtjaar van ons verwijderd.
De kans dat die zo ff op bezoek zouden komen lijkt me nagenoeg 0 te zijn.
Zelfs al kunnen ze met de snelheid van het licht reizen.

Dat is een gevaarlijke redenering. Dat is hetzelfde als te zeggen tweehonderd jaar geleden: "Zet het maar uit uw hoofd dat de mens ooit op de maan kan geraken. Zal nooit gebeuren!"

Het Oosten 6 december 2020 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9538011)
Alle planeten en hun manen van het zonnestelsel zijn buitenaards.
Ook onze maan.

Waarom zoekt men naar buitenaards leven in ons zonnestelsel?

https://www.eoswetenschap.eu/ruimte/...rplaneet-venus

UFO's die uit het water komen en terugkeren noemt men USO's

https://www.popularmechanics.com/mil...arine-objects/

Hetgeen een verkeerde benaming zou kunnen zijn. Het is zeker niet uitgesloten dat het amfibieën zijn: tuigen die met hetzelfde gemak zich zowel in de lucht als door het water kunnen verplaatsen. Hetgeen sommige wetenschappers doet vermoeden dat ze hun massa kunnen wijzigen. En het is omdat ze dit kunnen, dat ze ook zo geweldige snelheden kunnen halen.

Dit veronderstelt wel een doorgedreven kennis van de fysica waar wij, voor zover we weten, nog niet aan toe zijn.

CUFI 6 december 2020 22:18

Wat doet u eigenlijk denken dat “zij wiens naam we niet spreken” al geen anti gravity en dergelijke gebruiken?
Voor wij technologie zoals GPS op onze smartphone krijgen is dat al decennia in gebruik door militair personeel.
Ze staan veel verder dan wij kunnen bedenken. Sci-fi-alike.

Het Oosten 6 december 2020 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9538031)
Wat doet u eigenlijk denken dat “zij wiens naam we niet spreken” al geen anti gravity en dergelijke gebruiken?
Voor wij technologie zoals GPS op onze smartphone krijgen is dat al decennia in gebruik door militair personeel.
Ze staan veel verder dan wij kunnen bedenken. Sci-fi-alike.

Wel, moesten ze bestaan, dan hebben ze in ieder geval een magistrale voorsprong.

kojak 6 december 2020 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538022)
Dat is een gevaarlijke redenering. Dat is hetzelfde als te zeggen tweehonderd jaar geleden: "Zet het maar uit uw hoofd dat de mens ooit op de maan kan geraken. Zal nooit gebeuren!"

Inderdaad een gevaarlijke redenering.
Daarom had ik er ook het woordje 'nagenoeg' bijgeplaatst.

Mocht er leven bestaan op een andere planeet, en mochten ze ook verder staan dan wij nu staan dan is er ook een kans dat ze sneller dan het licht zouden kunnen reizen.

Ik ga nu niet aan kansberekening gaan doen, maar wat denk je nu zelf ?
'0' of nagenoeg '0'.
Ik ben nog voorzichtig geweest en heb dat ook nog een kans gegeven. ;)

Het Oosten 6 december 2020 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9538034)
Inderdaad een gevaarlijke redenering.
Daarom had ik er ook het woordje 'nagenoeg' bijgeplaatst.

Mocht er leven bestaan op een andere planeet, en mochten ze ook verder staan dan wij nu staan dan is er ook een kans dat ze sneller dan het licht zouden kunnen reizen.

Ik ga nu niet aan kansberekening gaan doen, maar wat denk je nu zelf ?
'0' of nagenoeg '0'.
Ik ben nog voorzichtig geweest en heb dat ook nog een kans gegeven. ;)

Ik neig wat naar de opvatting van Jacques Vallée. Namelijk dat de we de dimensionele opvatting niet mogen vergeten. Het zou kunnen dat ze uit een parallelle wereld komen. Maar dat zijn allemaal hypotheses. Hoe moeten we ons trouwens een zulke wereld voorstellen.

kojak 6 december 2020 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9538021)
En onze maan ligt te ver? :lol:

Wat is ver ?
Van hier te voet naar Scherpenheuvel gaan, dat is ook ver zenne. :lol:
Onze Maan ?
Als ik het vergelijk met de dichtsbijzijnde planeet waar leven mogelijk zou zijn dan ligt de maan aan mijn achterdeur.
Maw, ver is relatief hé.

kojak 6 december 2020 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538037)
Ik neig wat naar de opvatting van Jacques Vallée. Namelijk dat de we de dimensionele opvatting niet mogen vergeten. Het zou kunnen dat ze uit een parallelle wereld komen. Maar dat zijn allemaal hypotheses. Hoe moeten we ons trouwens een zulke wereld voorstellen.

Niet alleen dat, maar hoe stap je van die ene naar die andere wereld ?
Momenteel nog veel vragen, hypotheses, etc. maar nog niet veel antwoorden.
Mss 'Morgen', om onze Witte Kaproen even te citeren. ;)

Het Oosten 6 december 2020 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9538046)
Niet alleen dat, maar hoe stap je van die ene naar die andere wereld ?
Momenteel nog veel vragen, hypotheses, etc. maar nog niet veel antwoorden.
Mss 'Morgen', om onze Witte Kaproen even te citeren. ;)

Ook dat is ver doorgedreven kennis van de natuurwetten. Waarover wij alleen nog maar kunnen dromen.

Net zoals onze voorouders alleen maar konden dromen van een reis naar de maan wegens gebrek aan kennis.

kojak 6 december 2020 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9538021)
En onze maan ligt te ver? :lol:

't waren Marsmannetjes waar men het vroeger over had.
Mars ligt aan den andere kant. Klein beetje verder.
Die gaan wij nu gaan opzoeken.
Zouden ze ginder ook een draad over ons hebben lopen op het een of het ander Marsiaans forum ? :lol:

kojak 6 december 2020 22:43

Marsiaans forum...

Met de M van Maarten. :rofl:

't gaat hier nog allemaal uitkomen sie. :thumbsup:

Mambo 7 december 2020 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538029)
Hetgeen een verkeerde benaming zou kunnen zijn. Het is zeker niet uitgesloten dat het amfibieën zijn: tuigen die met hetzelfde gemak zich zowel in de lucht als door het water kunnen verplaatsen. Hetgeen sommige wetenschappers doet vermoeden dat ze hun massa kunnen wijzigen. En het is omdat ze dit kunnen, dat ze ook zo geweldige snelheden kunnen halen.

Dit veronderstelt wel een doorgedreven kennis van de fysica waar wij, voor zover we weten, nog niet aan toe zijn.

Mocht je u in een soort stolp vol vloeistof kunnen steken dan had je ook geen last van die versnelling.

parcifal 7 december 2020 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538049)
Net zoals onze voorouders alleen maar konden dromen van een reis naar de maan wegens gebrek aan kennis.

Alles heeft zijn grenzen, maar blijkbaar is het voor sommigen belangrijker om te blijven geloven dat alles mogelijk is.

Als je maar blokjes op elkaar blijft stapelen kan je een torentje bouwen tot op de maan, toch? 8-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be