Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Bovenbuur 19 oktober 2010 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041516)
inderdaad, waar je niks van afweet! Dat je biochemie studeert zal me worst wezen. waarschijnlijk moet je de meest grote onzin slikken om 'hogerop'te komen, dus wordt je geindoctrineerd.

Verder lees je niet eens goed, wat mijn stelling onderbouwt, maar ik heb nergens gezegd dat het filmpje iets bewijst!! Ik heb een link aangegeven die je verder kan onderzoeken als je dat wilt.
Trouwens, eerst was dat linkje ok en zou je eens bekijken en nu ga je opeens zeggen dat het geen 'bewijs' is.
Kijk als je echt sterk in je schoenen staat, begin dan eens te onderzoeken hoe
'zuiver' je opleiding is.

Het is niet persoonlijk maar dat je biochemie 'studeert' vind ik een slecht teken. Ik hoop dat je nu begrijpt waarom.

Dat begrijp ik maar al te goed. Jij wil namelijk helemaal niet weten hoe het echt zit. Jij leeft graag in een droomwereld. Je kan niet uitleggen hoe het wel zit, maar ik heb het uiteraard fout, anders is de wereld zo saai hè?

Citaat:

En nog steeds, uiteraard heb je recht op je eigen mening, het is een vrij land..........nog wel!

en o ja, die blauwe commentaren erbij zijn onzin,. Het werkt veel subtieler, maar ik snap ook dat het even slikken is als je dit hoort.Je hebt uiteraard geld en finaciele middelen gebruikt om 'zover' te komen. Helaas.

Maar ik ben slechts de boodschappper ;)
Het werkt veel subtieler, maar je kan niet zeggen hoe. Je zou ook nog niet dood op een opleiding gevonden willen worden waarschijnlijk. Jouw gezone verstand is namelijk veel beter dan de gezameljke kennis van de mensheid, en als anderen iets weten en daar een boterham mee kunnen verdienen dan hebben ze het fout. Het kan tenslotte niet zo zijn dat iemand die echt geld verdiend met een echt product dat ook echt bedacht heeft gebaseerd op echte kennis. Een bakker bakt tenslotte ook geen brood. Nee, "ze" laten je denken dat hij brood bakt, en daar kan je op leven.
Wat het jammere is is dat je met enkele uren studie per dag voor 8 jaar lang (zeker 5000 uur in totaal, ongeveer de tijd die het kost om tien simpele aan je moedertaal verwante talen of twee extreem moeilijke ver van je moedertaal afstaande talen tot op een goed niveau te leren beheersen) heel wat kennis kan opbouwen, ongeacht welk veld je bestudeerd. Ik verwacht dan ook dat je op zijn minst enigzins kan proberen uit te leggen wat je nou eigenlijk bedoeld. In plaats daarvan krijg ik allemaal vaagheden. Nee, de biochemie werkt niet zo, maar hoe hij dan wel werkt zeg ik niet. Als je echt serieus een poging deed om ons iets uit te leggen zou je daar ondertussen ook al wel mee begonnen zijn. Je bent tenslotte toch een expert, je kan het uitleggen. Of je kan op zijn minst een beschrijving geven die dicht bij de waarheid zit, niet dan? Ik zou op deze manier namelijk bijna gaan denken dat je een trol bent die helemaal niks bestudeerd heeft maar alleen maar wat roept om mensen in de war te brengen, en dat is doodzonde natuurlijk.

conspiracydream 19 oktober 2010 18:36

of dit:




als je je er eenmaal in duft te verdiepen gaat er een, ja soms wel bizarre, wereld voor je open.

conspiracydream 19 oktober 2010 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5041562)
Dat begrijp ik maar al te goed. Jij wil namelijk helemaal niet weten hoe het echt zit. Jij leeft graag in een droomwereld. Je kan niet uitleggen hoe het wel zit, maar ik heb het uiteraard fout, anders is de wereld zo saai hè?

Wel, zo werkt het nu eenmaal niet met deze info, je zal zelf de puntjes moeten gaan verbinden en niemand kan dat voor je doen.
Het gaat mij er niet om of JIJ fout bent of ik. 'We" proberen duidelijk te maken hoe we genaaid worden door o.a. de scholen en universiteiten je.
Ik heb ook gestudeerd op de uni, en moest veel af leren,
Ik snap dat het berdeigend is, maar zie het niet als een persoonlijke aanval, ok?


Kijk, ik ben zeker geen expert op biochemie gebied, maar heb je al verwezen naar Bruce Lipton, en als je zelf geen werk wil verzetten moet je dat zelf weten.

En o ja, als je me als trol wil gaan beschrijven, zoek dan eens op het bergip cognitieve dissonatie van Festinger. Dat mechanisme speelt hier namelijk.

Liever mij een trol noemen, vaag noemen en weet ik veel wat, dan in te zien dat er mischien wel een kern van waarheid in zit.
Nee, het is niet makkelijk, het is een proces!

Ook al gelezen wat Exodus zegt? Die zegt ongeveer hetzelfde.

en nee, ik heb niet het doel je in de war te brengen, in tegendeel, maar ik snap wel dat het gebeurt, sorry. Sommigen baringsween zijn pijnlijk, en dat meen ik in dit geval.

conspiracydream 19 oktober 2010 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5041341)
Omdat ze weer vrij gemetseld zijn?

Het nieuws klopt vaak maar deels, dat is waar. Journalisten nemen van alles over zonder hun bronnen te checken en toen de Nederlandse afdeling van SBS hier in de buurt over een studentenruzie kwamen rapporteren hebben ze erop los gefotoshopt en gelogen dat het een lust is. Maar goed, daar noem je dan ook een zender. De meeste fouten in het nieuws komen door gemakzucht of door sensatiezucht, niet door een grote pr-molen.


Dat is wat je denkt, niet wat je onderzocht hebt dus, dat is een verschil.

Bovenbuur 19 oktober 2010 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5041529)
Allemaal goed en wel, maar een universitaire titel is geen reden om plots de waarheid denken in pacht te hebben. Niet dat je dat persé doet maar je attitude verraadt wel een negatieve ingesteldheid tegen zaken die buiten het wetenschappelijk geaccepteerde wereldbeeld vallen.

Ik heb nergens beweerd een universitaire titel te hebben. Die negative ingesteldheid, zoals jij het noemt, is een kritische blik. Stel een kleuter claimt verf gemengd te hebben en nu opeens de beschikking te hebben over de kleur bruin. Wij zouden dat beiden geloven, want we weten dat het kan.Stel de kleuter claimt een kleur gemaakt te hebben die niemand ooit eerder heeft gezien, dan zouden wij hem beiden niet geloven, dan moet hij met bewijs komen voordat we geloven dat wat hij zegt waar is. Dat kan je een negatieve ingestelheid tegen zaken die buiten het wetenschappelijk geaccepteerde wereldbeeld vallen noemen, maar eigenlijk is het heel logisch, niet dan?

Citaat:

Ik zeg niet dat wat ze in universiteiten leren verkeerd is (in sommige gevallen wellicht wel), maar ten zeerste onvolledig is.
Onze kennis is zeker onvolledig, eris nog zoveel dat we kunnen ontdekken. Maar de wetenschappelijke modellen van tegenwoordig werken stiekem toch best wel goed hoor, het is zeker geen complete onzin.

Citaat:

De realiteit is nog complexer. De hogere energien waarop alle leven, inclusief onze fysische realiteit gedijt wordt niet aangeraakt. Het bestaan van het menselijke auraveld is een FEIT.
Dat een mens bijvoorbeeld warmte uitstraald is een feit, dat een mens een mystieke aura heeft die gefotografeerd kan worden is een verzinsel, anders was er namelijk al lang vrijgegeven op welk principe die fotografie dan gebaseerd is of wat er eigenlijk word waargenomen.

Citaat:

Enkel en alleen deze paradigmaverschuiving wordt totaal genegeerd in wetenschappelijk kringen. De realiteit wordt gewoonweg genegeerd!
De realiteit word met bloed, zweet en tranen onderzocht. Waanzinnige theorieën waarvoor de bedenkers weigeren bewijs te leveren worden genegeerd. Sterker nog, dat worden ze niet eens. Maar als meerdere onderzoeken uitwijzen dat het nergens op slaat hoef je het niet tot in den treure te blijven onderzoeken en kan je het best afschrijven als onzin.

Citaat:

En het systeem werkt ook zo, op een bepaald niveau wil de elite niet dat mensen deze kennis tot zich maken. De universiteiten informeren dus wel, maar hoogst onvolledig. Men creëert een generatie van vakidioten, die perfect kunnen meedraaien in het kapitalisische systeem.
Volgens jou mis ik een deel van de kennis, volgens meneer Dream werkt de natuur stiekem compleet anders, in welk geval er nog een veel enormere samenzwerin me veel vagere bedoelingen nodig is dan in het geval dat jij voorstelt. Het idee dat er over jouw DNA niks vast ligt en het kan worden wat jij ook maar wil is belachelijk, toch?

conspiracydream 19 oktober 2010 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5041595)
Ik heb nergens beweerd een universitaire titel te hebben. Die negative ingesteldheid, zoals jij het noemt, is een kritische blik.

Natuurlijk is een kritische blik goed, je lijkt echter meer sceptisch,
Anyway, wees eens kritisch naar je opleiding. We proberen je iets te laten zien, niet je af te vallen, ok?


Citaat:

Onze kennis is zeker onvolledig, eris nog zoveel dat we kunnen ontdekken. Maar de wetenschappelijke modellen van tegenwoordig werken stiekem toch best wel goed hoor, het is zeker geen complete onzin.
Nou als je het gaat onderzoeken wel hoor, zo is het Darwinisme een afgeleide occulte doctrine van de vrijmetselaars, geloof het of niet. Met wetenschap heeft het niet veel te maken.


Citaat:

Dat een mens bijvoorbeeld warmte uitstraald is een feit, dat een mens een mystieke aura heeft die gefotografeerd kan worden is een verzinsel, anders was er namelijk al lang vrijgegeven op welk principe die fotografie dan gebaseerd is of wat er eigenlijk word waargenomen.
Wel, dan ken je Kirlian fotografie niet en dan ken je het PIP systeem niet van Harry Oldfield, Des te meer een argument dat mijn stelling onderbouwd.
maar goed, het gaat me niet om mijn gelijk. Het ENIGE wat mijn doel is hier je even een andere kant op te laten kijken. Je lijtk te sputteren nog en dat snap ik, maar ik zie ook een kleine ingang, hoop ik. vandaar dat ik uitgebreid op je reageer.


Citaat:

De realiteit word met bloed, zweet en tranen onderzocht. Waanzinnige theorieën waarvoor de bedenkers weigeren bewijs te leveren worden genegeerd. Sterker nog, dat worden ze niet eens. Maar als meerdere onderzoeken uitwijzen dat het nergens op slaat hoef je het niet tot in den treure te blijven onderzoeken en kan je het best afschrijven als onzin.
De realiteit wordt met bloed zweet en tranen onderdrukt en weggehouden.
Maar dat moet je wel durven zien.


Citaat:

Volgens jou mis ik een deel van de kennis, volgens meneer Dream werkt de natuur stiekem compleet anders, in welk geval er nog een veel enormere samenzwerin me veel vagere bedoelingen nodig is dan in het geval dat jij voorstelt. Het idee dat er over jouw DNA niks vast ligt en het kan worden wat jij ook maar wil is belachelijk, toch?
Kijk, dat bedoel ik nou, je bent nb je eigen gedachtenpolitie!
voor je het maar echt onderzocht hebt vind je het al belachelijk!
is dat niet belachelijk. ;)

Bovenbuur 19 oktober 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041610)
Natuurlijk is een kritische blik goed, je lijkt echter meer sceptisch,
Anyway, wees eens kritisch naar je opleiding. We proberen je iets te laten zien, niet je af te vallen, ok?

Ik ben kritisch richting mijn eigen opleiding, dat moet ook wel met al die competentegerichte idioterie van tegenwoordig. Het is belangrijk om zelf in de gaten te houden wat je eigenlijk wilt weten.

Citaat:

Nou als je het gaat onderzoeken wel hoor, zo is het Darwinisme een afgeleide occulte doctrine van de vrijmetselaars, geloof het of niet. Met wetenschap heeft het niet veel te maken.
Als je er even bij nadenkt is de evolutietheorie volstrekt logisch, als je hem gaat onderzoeken vind je hopen en hopen bewijs. Er zijn geen vrijmezelaars die massaal fossielen in de grond verstoppen om ons te neppen, echt niet.

Citaat:

Wel, dan ken je Kirlian fotografie niet en dan ken je het PIP systeem niet van Harry Oldfield, Des te meer een argument dat mijn stelling onderbouwd.
Ik vind de verklaring die wikipedia geeft (voor die eerste in ieder geval, die PIP ga ik nog wat verder naar zoeken) veel logischer. Warom? Omdat die verklaring word onderbouwd. "Het is een aura" is geen goede onderbouwing, je moet op zijn minst een beetje een hoe en waarom uitleggen.

Citaat:

maar goed, het gaat me niet om mijn gelijk. Het ENIGE wat mijn doel is hier je even een andere kant op te laten kijken. Je lijtk te sputteren nog en dat snap ik, maar ik zie ook een kleine ingang, hoop ik. vandaar dat ik uitgebreid op je reageer.

De realiteit wordt met bloed zweet en tranen onderdrukt en weggehouden.
Maar dat moet je wel durven zien.
Zodra jij me kan vertellen hoe dat onderdrukken dan in zijn werk gaat en wie er uiteindelijk wat bij te winnen heeft zal ik er eens naar kijken. Wat ik er tot nog toe over gelezen heb klinkt niet erg logisch.


Citaat:

Kijk, dat bedoel ik nou, je bent nb je eigen gedachtenpolitie!
voor je het maar echt onderzocht hebt vind je het al belachelijk!
is dat niet belachelijk. ;)
Hoezo, voor je het onderzocht hebt? Ik heb jou horen beweren dat je je DNA naar alles kan omdenken wat je maar wil, ik heb nog nooit iemand dat zien demonstreren. Toon het me. Ik heb namelijk wel een hoop bewijzen gezien van traditionelere beelden van de (epi)genetica, ik heb het onderwerp DNA en hoe dat kan verandern dus wel degelijk enigzins onderzocht.

conspiracydream 19 oktober 2010 19:39

ik heb het even druk dus zal ik kort hierop ingaan:

Citaat:

Zodra jij me kan vertellen hoe dat onderdrukken dan in zijn werk gaat en wie er uiteindelijk wat bij te winnen heeft zal ik er eens naar kijken. Wat ik er tot nog toe over gelezen heb klinkt niet erg logisch
Ten eerste zulje zelf aan de slag moeten en mij het werk niet laten doen. Ik kan echter wel een tipje van de sluier opdoen en dat is dat men o.m. veel gebruik maakt van
compartimentisatie, een sorrt pyramide in een pyramide.
Maar het is echt niet even snel uit te leggen. Je dient zelf open te staan en te beginnen met onderzoeken. Voel je vrij om het wel of niet te doen, het is een vrij land......nog wel.


Hope this helps

conspiracydream 19 oktober 2010 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5041712)
ik heb het onderwerp DNA en hoe dat kan verandern dus wel degelijk enigzins onderzocht.

nope, je bent met verkeerde informatie geindoctrineerd en er is je wijs gemaakt dat het klopt. Wees eerst even heel kritisch naar je eigen vakgebied.

en de genoemde werken hierboven over 'dumbing us down' en zo daar ga je van lieverlee maar aan voorbij?


John Taylor Gatto zag dat zijn leerlingen (uit de ghetto's!!!) potentiele
genieren waren en vaak echt geniaal. Toen begon hij zich af te vragen of het schoolysteem hun mischien kapot maakte, en het antwoord was 'ja'

Kan je uitgebereid lezen in dit boek:




Maar kijk, ik kan de werken en boeken niet voor jou lezen.
Exodus en ik hebben je blinddoek afgedaan en nu is het aan jou of je naar de klif wil lopen en er af vallen of dat je je omdraait.

Meer kunnen we niet doen en mogen we ook niet doen

Het is een vrij land......nog wel.

globalmedia 19 oktober 2010 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041566)
of dit:




als je je er eenmaal in duft te verdiepen gaat er een, ja soms wel bizarre, wereld voor je open.

bedankt voor de tip...

conspiracydream 19 oktober 2010 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 5041749)
bedankt voor de tip...

welcome! ;) en als dit je intressert zeer zeker de boeken lezen van John taylor Gatto!

Bovenbuur 19 oktober 2010 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041745)
nope, je bent met verkeerde informatie geindoctrineerd en er is je wijs gemakt dat het klopt. Wees eerst even heel kritisch naar je eigen vakgebied.

Wees jij dan even heel kritisch naar het jouwe, goed? En kijk eens hoeveel bewijs van je gelijk je daadwerkelijk hebt. Want geloof het of niet, er stammen een heleboel zinnige uitvindingen uit het mijne, en dat is heus niet allemaal toeval en complotwerk.

conspiracydream 19 oktober 2010 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5041753)
Wees jij dan even heel kritisch naar het jouwe, goed? En kijk eens hoeveel bewijs van je gelijk je daadwerkelijk hebt. Want geloof het of niet, er stammen een heleboel zinnige uitvindingen uit het mijne, en dat is heus niet allemaal toeval en complotwerk.

ok het is duidelijk dat je je er , om wat voor reden dan ook, niet in wil verdiepen.

Maar het is je goed recht, het is een vrij land......nog wel.


laat het anders allemaal eerst maar even bezinken want ik snap ook wel dat het een aanval is op je wereldbeeld.

Ik ga nu weg, ga een film kijken over de geheime geschiedenis van de credit card, reuze intressant lijkt me!



G'avond

Pieke 19 oktober 2010 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5041381)
Ik zal het filmpje kijken wanneer ik daar weer de mogelijkheid toe heb, maar indien hij het net zo simpel stelt als jij zou hij halverwege het filmpje toch minstens een derde oog moeten kunnen tonen. Ik verwacht dus iets dat wat meer in lijn ligt met de conventionele kennis over epigenetica (waarbij ik overigens niet ontken dat dit gebied nog in volle ontwikkeling is en al een hoop interessants heeft opgeleverd).

het eerste deel is wat saai, en niks nieuws.

Hij creert wel een stropop, en breekt dat dan af.
edit: ik lees net dat je zelf al zover bent gekomen.

ben bezig aan het tweede deel, waar hij ineens out-of-the-blue spiritualiteit bij betrekt.

edit2: en ook hier weer niks concreets. je moet zijn boek kopen voor antwoorden

exodus 19 oktober 2010 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5041595)
Ik heb nergens beweerd een universitaire titel te hebben. Die negative ingesteldheid, zoals jij het noemt, is een kritische blik. Stel een kleuter claimt verf gemengd te hebben en nu opeens de beschikking te hebben over de kleur bruin. Wij zouden dat beiden geloven, want we weten dat het kan.Stel de kleuter claimt een kleur gemaakt te hebben die niemand ooit eerder heeft gezien, dan zouden wij hem beiden niet geloven, dan moet hij met bewijs komen voordat we geloven dat wat hij zegt waar is. Dat kan je een negatieve ingestelheid tegen zaken die buiten het wetenschappelijk geaccepteerde wereldbeeld vallen noemen, maar eigenlijk is het heel logisch, niet dan?

Voor het bestaan van de aura enzovoort is er bewijs, maar men moet nu eenmaal kunnen accepteren dat er energieen zijn die nog niet kunnen gemeten worden met de huidige technologie, net zoals bepaalde zaken niet kon meten in de middeleeuwen. Er is bewijs in de vorm van waarnemingen van mensen die auras kunnen zien en wetenschappelijke bevestiging in het lichaam van de patient. Voor veel wetenschappers is het echter zoeizo bullshit en men gaat er zelfs niet naar kijken.

Een interessant boek hierover is "Licht op de aura" van Barbara Brennen, geen charlatan maar een wetenschappelijk geschoold iemand. Een van de autoriteiten en pioniers op dit gebied.

Citaat:

Brennan received a Bachelor of Science degree in Physics in 1962 from the University of Wisconsin–Madison, and two years later received her Masters in Atmospheric Physics from the same institution. She then worked as a research scientist at NASA's Goddard Space Flight Center.[1] From 1970, she researched and worked with the "human energy field". She completed a two–year program in Therapeutic Counselling at the Community of the Whole Person in Washington, D.C., followed by a three-year program in Core Energetics at the Institute for Core Energetics in New York, New York in 1978 and a five-year program in Spiritual Healership at the Phoenicia Pathwork Center in Phoenicia, New York in 1979. She was strongly influenced by Eva and John Pierrakos, who founded a system for self-transformation called the Pathwork, drawing on the ideas of Wilhelm Reich. Brennan worked with the Pierrakos, and became a practitioner of the Pathwork and core energetics. She developed her own private healing practice and then established a training programme to teach others.[1] Brennan claims Ph.D.s in philosophy from Greenwich University and theology from Holos University, both earned in 2001.[2] These universities are unaccredited.[3]

Ideas and theories

Her first book, Hands of Light: A Guide to Healing Through the Human Energy Field, became popular in 1989 and is considered a "classic"[4] in the field of spiritual healing, with reputedly over one million copies in print in 22 languages. Brennan's books contain drawings of auras and energy fields, and descriptions of how human energy fields interact with each other. She has popularized a seven-layer model of the energy field, each layer being structured of differing frequencies and kinds of energy and performing different functions.[5] Brennan views the chakras as transformers that receive and process universal energy, as well as enabling expression and healthy functioning of the individual's own consciousness and psycho-physical make-up. Her unique contribution is to indicate two rows of chakras, arranged in pairs located at the front and rear, the front ones being associated with Feeling, the rear with Will, and the upper three with Intellect.[6]

Brennan claims to receive intuitive messages about her clients during sessions. She also claims to see repetitive patterns in the energy consciousness of her clients indicating common roots underlying their difficulties. Her books draw on messages channeled from Heyoan, who she claims to believe to be her spiritual guide.
Dit laatste heb ik er express nog bijgezet. Voor u zal dat laatste natuurlijke weer wel als pure onzin klinken, en ga je het allemaal wegsmijten, maar onderzoek het maar eens. Eerst onderzoeken, dan beslissen.

Zij zegt zelf over buitenzintuigelijke waarneming dit:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Brennan
For many people, the subject of high sense perception (HSP) is something out of Hogwarts School of Wizardry. Some would classify it among the dark arts. For others, it is as natural as breathing.

The majority, however, have little idea what HSP (or extra-sensory perception, as it is sometimes known) is all about or are highly skeptical that it even exists.

The reality is that HSP is normal for all human beings. It has been used in different cultures for millenniums, in religion and in healing work. Many native people still rely on it for gathering information about those who are ill and how to heal them.

When Christianity and then the scientific revolution swept Europe, the Church forbade the use of HSP, associating it with darkness, paganism and the devil. As science came to power, it increasingly regarded HSP as superstition and fantasy. Under that kind of pressure, it rapidly fell out of use.

Now, in the new millennium, the importance of high sense perception is being rediscovered. Eventually, we will develop scientific instruments to measure both it and human energy field (HEF), that other piece of disputed territory. These will prove the correlation between how well the HEF is functioning and the health of the individual, physically and psychologically. They will also help people develop their own HSP.

By detailed ‘reading’ of the HEF, which is similar to an electro-magnetic field, and observing carefully how it functions – and how distortions within it result in disease – I learned how to create healing techniques that repair the damage to the field, bringing it and the body back into alignment and health.

At this point, it’s worth noting what the HEF looks like. The many levels of the field consist alternately of finely structured lines of light (called nadis in ancient texts) and soft cloud-like energy. Illness shows as disfiguration, tears or shattering of the structured levels and as stagnation or blocks in the unstructured levels.

These distortions will be very clear to a healer with good HSP who will use techniques that focus on them directly. So the ability to see, feel and know what is going on in the client’s field is a great advantage and makes healing much more effective, direct and efficient.

It’s often said that you only need to put your hands on a person and the energy will go where it is needed. That can be true, but only to a degree. If the lines of light in the client’s field are broken, the energy accumulates at that point and the result may be in the negative.

There is another important ingredient in healing through the human energy field and that is consciousness. Physics recognizes what is called the observer effect: when we observe something we interact with it and thereby change it. In most instances, this change is minimal. But the deeper we search into the foundations of matter and into biological systems, the greater the effect. And in the bio-energy field of the HEF it takes another leap because consciousness is part of its basic structure. It is impossible in the HEF to separate energy from consciousness.

Therefore, in a healing, the energy-consciousness in the field of the healer has a considerable effect on that of the client each time we place our hands on a person. And if our fields are not balanced, that effect can be detrimental to the client. Healers who are aware of this will check and regulate their own fields before and during healing work.

With HSP, the healer can also directly read and work on the psychological issues that are part of the cause of the illness, including the deep-seated negative beliefs that damage the field. These also show as dark forms or blocks that disrupt the healthy flow of life energy.

The complexity of the human energy field illustrates the absolute value of HSP not only in working with clients and in our own healing process, but in bridging the gap between energy healing and science.

Ultimately, the ability to perceive beyond the normal physical senses will help direct the research needed to make healing a commonplace practice that is understood and accepted by all.

Citaat:

Onze kennis is zeker onvolledig, eris nog zoveel dat we kunnen ontdekken. Maar de wetenschappelijke modellen van tegenwoordig werken stiekem toch best wel goed hoor, het is zeker geen complete onzin.
Ze zouden nog veel beter werken moest men de energetische realiteit erbij betrekken en dit verder uitdiepen. We kunnen op dat gebied nog zeer veel progressie maken. Nu behandelt men sommige kanker zeer grof met chemo.

Citaat:

Dat een mens bijvoorbeeld warmte uitstraald is een feit, dat een mens een mystieke aura heeft die gefotografeerd kan worden is een verzinsel, anders was er namelijk al lang vrijgegeven op welk principe die fotografie dan gebaseerd is of wat er eigenlijk word waargenomen.
Ik heb niet gezegd dat die kan gefotografeerd worden met de huidige bestaande technieken. Het aura is verbonden met bewustzijn, en bewustzijn is de sleutel om de aura te kunnen zien zoals ze is.

lollysticky 19 oktober 2010 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041745)
nope, je bent met verkeerde informatie geindoctrineerd en er is je wijs gemaakt dat het klopt. Wees eerst even heel kritisch naar je eigen vakgebied.

kritiek geven op het eigen vakgebied is wel iets volledig anders dan zeggen dat je 'geïndoctrineerd' bent en 'dus verkeerd bent'...

en dan gewoon omdat dit mij intrigeert:
Citaat:

Voor het bestaan van de aura enzovoort is er bewijs, maar men moet nu eenmaal kunnen accepteren dat er energieen zijn die nog niet kunnen gemeten worden met de huidige technologie
Mijn excuses indien dit bot overkomt, maar komaan? Kan u mij dit (wetenschappelijk) bewijs eens tonen? U zegt trouwens enerzijds dat het niet te meten valt ("want de technologie is er nog niet voor") en anderzijds zegt u dat er bewijs is. Dit heeft een erg hoog Ingeborg-gehalte 8-)

praha 19 oktober 2010 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5040520)
wormgaten zijn niet eens nodig. Er staan stargates, o.m. in Iraq, dat is een van de redenen van die oorlog daar.

pppffffff.... jongejonge
Nu nog fijner...
Iets dat niet eens wetenschappelijk vaststaat in het meest extreme scenario in de natuur denkbaar claim jij als engineerd ?

conspiracydream 19 oktober 2010 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5041961)
kritiek geven op het eigen vakgebied is wel iets volledig anders dan zeggen dat je 'geïndoctrineerd' bent en 'dus verkeerd bent'...

en dan gewoon omdat dit mij intrigeert:


Mijn excuses indien dit bot overkomt, maar komaan? Kan u mij dit (wetenschappelijk) bewijs eens tonen? U zegt trouwens enerzijds dat het niet te meten valt ("want de technologie is er nog niet voor") en anderzijds zegt u dat er bewijs is. Dit heeft een erg hoog Ingeborg-gehalte 8-)

effe raden..


wetenschapper? ingenieur ? student?

lollysticky 19 oktober 2010 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041975)
effe raden..


wetenschapper? ingenieur ? student?

Niet dat het ertoe doet, maar oui: doctoraatstudent & wetenschapper
komaan dan... moet toch een kleine moeite zijn voor jou om mij dit bewijs te tonen?

conspiracydream 19 oktober 2010 21:05

deze er maar even tussenzetten

Citaat:

"Today’s scientists have substituted mathematics for experiments, and they wander off through equation after equation, and eventually build a structure which has no relation to reality. "
— Nikola Tesla
Tesla had een 'towering intellect' en Einstein was maar een domme kleuter vergeleken met Tesla


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be