Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Document van Shadowke en E. Niessen over de hereniging der Nederlanden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125556)

T'serclaes 28 juni 2009 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4201983)
Aangezien de Oostkantons al sinds 1918 integraal deel uitmaken van Wallonië is het opmerkelijke van dit nieuws eerder een minpunt dan een pluspunt voor Wallonië.

Ik zie enkel een pluspunt !

solidarnosc 28 juni 2009 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4202153)
Daar ga je weer.... De Duitstaligen eisen geen Franstalig grondgebied op.

De Franstaligen en zeker de Walen doen dat ook niet tenminste als Brussel volgens u in Vlaanderen ligt, of niet. ;-)

LiberaalNL 28 juni 2009 21:55

Ik vind je document goed en ik zal je morgen nog wat dingen mailen, Shadowke:-).

stab 28 juni 2009 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes (Bericht 4202143)
Ja, en niemand probeert die te verfransen ! ;-)

De verdraagzaamheid in Wallonië tav de Duitstaligen is zodanig groot dat deze laatsten nog niet een eigen provincie, laat staan gewest wordt gegund.
En ook al bedraagt het aantal Franstaligen in de Duitse gemeenten ong. 5% , toch zijn er overal faciliteiten voor die Franstaligen.

Shadowke 28 juni 2009 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4202163)
Ik vind je document goed en ik zal je morgen nog wat dingen mailen, Shadowke:-).

tis intussen klein beetje bijgewerkt :)
de nieuwe kan je altijd downloaden via linkje in handtekening :) of in deze topic tuurlijk :)

T'serclaes 28 juni 2009 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4202153)
Daar ga je weer.... De Duitstaligen eisen geen Franstalig grondgebied op.

Die hebben geen grondgebied nodig !
Die kunnen duits spreken tot in het waals parlement !

Ernst Niessen 28 juni 2009 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes (Bericht 4202143)
Ja, en niemand probeert die te verfransen ! ;-)

Ze moesten het eens proberen! Maar de rabiate Franstaligen in Wallonië weten wel tegen wie zij het hebben. Nederlandstaligen treiteren is nationale sport. Maar Duitstaligen treiteren? Dan krijg je problemen met de Oosterburen.

Overigens heb ik in St. Vith Duitstalig protest gezien op plaatsnaamborden; de Franse namen waren voorzien van een charmante, zwarte verflaag.

T'serclaes 28 juni 2009 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 4202168)
De verdraagzaamheid in Wallonië tav de Duitstaligen is zodanig groot dat deze laatsten nog niet een eigen provincie, laat staan gewest wordt gegund.
En ook al bedraagt het aantal Franstaligen in de Duitse gemeenten ong. 5% , toch zijn er overal faciliteiten voor die Franstaligen.

Dit is genoemd "samenleving in multicultutaliteit" !

Ernst Niessen 28 juni 2009 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4202163)
Ik vind je document goed en ik zal je morgen nog wat dingen mailen, Shadowke:-).

Heel hartelijk dank, ook van mij. We zijn aardig op weg en het document is wellicht nog niet perfect. Het pretendeert geen staatsdocument te zijn met alle juridische perfectie en dergelijke. Het is en blijft geschreven door twee enthousiaste en bevriende mensen uit Nederland en Vlaanderen. We willen aanvullingen, hulp, bijdragen en steun. 11 juli: lanceren richting politiek en media!

Neem zo nodig contact met mij op via Shadowke. Hij heeft mijn e-postadres.

Bedankt

Shadowke 28 juni 2009 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes (Bericht 4202185)
Dit is genoemd "samenleving in multicultutaliteit" !

op termijn monocul alst van de Franstaligen afhangt.

T'serclaes 28 juni 2009 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4202176)
Overigens heb ik in St. Vith Duitstalig protest gezien op plaatsnaamborden; de Franse namen waren voorzien van een charmante, zwarte verflaag.

Waarschijnlijk een Rabiate Vlaming ... met vakantie en zijn slechte gewoontes !:lol:

Shadowke 28 juni 2009 22:05

btw LiberaalNL: ik ben de hele dag thuis (in verlof tem zondag 12 juli).

dus je ziet maar wanneer je het doorstuurt :)

Shadowke 28 juni 2009 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes (Bericht 4202196)
Waarschijnlijk een Rabiate Vlaming ... met vakantie en zijn slechte gewoontes !:lol:

sure Claeske.
altijd alles op de Vlamingen steken hé.
de Waaltjes en de frankfone Brusselse elite zijn engeltjes.

Busse87 28 juni 2009 22:10

Spijtig dat dit een droom blijft .

We geraken niet van de walen vanaf en zal de eerste 5 jaar ook niet gebeuren . Daarna wss ook niet als je ziet hoe de vlaming stemt , en dan nog....

Hollander 28 juni 2009 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4202215)
Spijtig dat dit een droom blijft .

We geraken niet van de walen vanaf en zal de eerste 5 jaar ook niet gebeuren . Daarna wss ook niet als je ziet hoe de vlaming stemt , en dan nog....

Aan ons zal het niet liggen!

:vlaander::grootned::vlaander::grootned::vlaander:

Eberhard Leclerc 28 juni 2009 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4201767)
als jullie zelf nog gegronde opmerkingen hebben om het document te vervolledigen dan is dat altijd welkom.

Mag ik jullie allereerst complimenteren met jullie initiatief!

Elk initiatief om tot de grootst mogelijke samenwerking te komen is zeer welkom na "de Grote Tocht door de Woestijn" van de beide gebiedsdelen van onze natie.

Dat degeen die virtueel momenteel de grootste partij leidt van Nederland, Geert Wilders, zijn wens tot Hereniging meermalen heeft geuit en op de agenda gezet, is een belangrijk politiek feit in de Noordelijke Nederlanden. De andere partijen zijn nu min of meer gedwongen zich uit te spreken over deze wens. Een gebied (de Noordelijke Nederlanden) dat blijkbaar de desinteresse voor het Zuidelijke gedeelte van de Nederlanden zich heeft afgeworpen.


Op jullie document valt mijns inziens nogal wat op -en aan te merken. Het blote feit dat de discussie momenteeel woedt is op zich al een hele sprong voorwaarts vergeleken met eerdere tijden in de recente geschiedenis.

LiberaalNL 28 juni 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4202202)
btw LiberaalNL: ik ben de hele dag thuis (in verlof tem zondag 12 juli).

dus je ziet maar wanneer je het doorstuurt :)

Prima ik ben ook lekker vij;-).

Shadowke 28 juni 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4202215)
Spijtig dat dit een droom blijft .

We geraken niet van de walen vanaf en zal de eerste 5 jaar ook niet gebeuren . Daarna wss ook niet als je ziet hoe de vlaming stemt , en dan nog....

positief blijven Busse87.

we moeten de Vlaamse politici van de traditionele partijen een substituut geven zonder België want ze hebben schrik van een Vlaamse staat.

LiberaalNL 28 juni 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4202191)
Heel hartelijk dank, ook van mij. We zijn aardig op weg en het document is wellicht nog niet perfect. Het pretendeert geen staatsdocument te zijn met alle juridische perfectie en dergelijke. Het is en blijft geschreven door twee enthousiaste en bevriende mensen uit Nederland en Vlaanderen. We willen aanvullingen, hulp, bijdragen en steun. 11 juli: lanceren richting politiek en media!

Neem zo nodig contact met mij op via Shadowke. Hij heeft mijn e-postadres.

Bedankt

Graag gedaan! Ik heb je e-mail nog in mijn box staan, dus ik zal hem ook naar jou doormailen;-).

Ernst Niessen 28 juni 2009 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4202215)
Spijtig dat dit een droom blijft .

We geraken niet van de walen vanaf en zal de eerste 5 jaar ook niet gebeuren . Daarna wss ook niet als je ziet hoe de vlaming stemt , en dan nog....

"Als de krant van vandaag die van morgen zou zijn
Zou jij dan die krant openslaan?
Om dan stiekem te lezen
Of je dromen van morgen doorgaan?
Maar wees vandaag niet zo teleurgesteld
Om wat de kranten van morgen je hebben verteld
Want wie ben jij in dit leven
Om je droom op te geven?"

Uit: "Vallende sterren" (Nick en Simon)

Enfin, je begrijpt het wel. Ik geef niet op waarvan ik overtuigd ben. Ik moet alleen anderen nog overtuigen. Wie zei ook alweer: "Als men maar blijft geloven, dan kan zelfs de zwaarste steen niet zinken!" Welnu: ik geloof in onze zaak.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be