Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   “Kindermoord is het enige misdrijf dat uit liefde wordt gepleegd” Jef Vermassen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247676)

Dadeemelee 21 maart 2019 12:32

“Kindermoord is het enige misdrijf dat uit liefde wordt gepleegd” Jef Vermassen
 
Ik val niet dikwijls meer uit mijn stoel, maar hier was het toch bijna prijs.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190320_04271026

Citaat:

Advocaat Jef Vermassen gaat resoluut voor vrijspraak
“Kindermoord is het enige misdrijf dat uit liefde wordt gepleegd”

morte-vivante 21 maart 2019 16:09

*Kim de Gelder vindt dit leuk*

patrickve 21 maart 2019 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8970903)
Ik val niet dikwijls meer uit mijn stoel, maar hier was het toch bijna prijs.

Er komt sleet op, op Vermassen. Misschien moet hij May gaan adviseren... ?

Zipper 21 maart 2019 16:35

Vermassen slaagde er al dikwijls in, om een jury aan zijn kant te krijgen, ongeacht of hij nu een verdachte (vandaag, deze keer) verdedigt, of de nabestaanden vh slachtoffer (cfr. parachutemoord). Het is een gevaarlijk manneke, ge hebt hem best niet tegen u.

Zipper 21 maart 2019 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8971090)
Vermassen slaagde er al dikwijls in, om een jury aan zijn kant te krijgen, ongeacht of hij nu een verdachte (vandaag, deze keer) verdedigt, of de nabestaanden vh slachtoffer (cfr. parachutemoord). Het is een gevaarlijk manneke, ge hebt hem best niet tegen u.

Deze keer is het hem dan toch eens niet gelukt : neurochirurge schuldig bevonden aan moord op haar dochter.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...r-14~a2afe351/

Bobke 21 maart 2019 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8970903)
Ik val niet dikwijls meer uit mijn stoel, maar hier was het toch bijna prijs.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190320_04271026

Onzin, er zijn veel moorden die uit liefde KUNNEN gepleegd worden.
Denk maar aan euthanasie.

Dadeemelee 21 maart 2019 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8971102)
Onzin, er zijn veel moorden die uit liefde KUNNEN gepleegd worden.
Denk maar aan euthanasie.

Euthanasie is iets dat streng gereglementeerd is.

En ik ben over het algemeen nogal liberaal ingesteld over ethische kwesties, maar euthanasie om psychische redenen bij minderjarigen...ben ik tegen.

TV-verslaafde 21 maart 2019 17:20

Advocaten, he.

TV-verslaafde 21 maart 2019 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8971086)
Er komt sleet op, op Vermassen. Misschien moet hij May gaan adviseren... ?

Prachtig koppel. "Am I not merciful?"

Xenophon 21 maart 2019 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8971070)
*Kim de Gelder vindt dit leuk*

***Vermassen:

Voor de slachtoffers meneer, voor de slachtoffers.

TV-verslaafde 21 maart 2019 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8971125)
Euthanasie is iets dat streng gereglementeerd is.

En ik ben over het algemeen nogal liberaal ingesteld over ethische kwesties, maar euthanasie om psychische redenen bij minderjarigen...ben ik tegen.

Ja, we kennen het onderhand wel. Rechts conservatief is barbaars ethisch gezien. We moeten vluchten van deze mensen, vluchten...

En Vermassen knijpt wat katjes dood in het donker ondertussen en een vette paycheck. Hij hoort bij de Belgische elite en daar kan het TUIG niets aan veranderen...

De schoofzak 21 maart 2019 17:51

Mijn persoonlijk gedacht is wel dat een moeder die haar kind doodt, veel meer een geval is voor de psychiatrie (internering) dan voor justitie.
Tuurlijk, indien zij doodt om de vader te treffen of zo van die dingen ... dat niet.

Ook spijtig dat justitie (en internering) zo weinig soepel zijn. Het zou moeten kunnen dat deze vrouw indien ze gestraft zou worden met gevangenisstraf, toch haar kennis en kunde blijft ter beschikking stellen van de maatschappij.
Dus overdag opereren, 's avonds en 's nachts in de cel. Haar loon gaat natuurlijk naar de staat.

TV-verslaafde 21 maart 2019 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8971144)
***Vermassen:

Voor de slachtoffers meneer, voor de slachtoffers.

Belgo mode/

Zwijgen, onderdaan van België!

Vermassen heeft het superieure brein, jij hebt misschien wel wat ballen aan uw lijf maar je blijft maar een worm...

Zipper 21 maart 2019 22:10

Onbegrijpelijk dat Vermassen toch nog zijn slag thuishaalt :roll:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190321_04272759

morte-vivante 21 maart 2019 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8971390)
Onbegrijpelijk dat Vermassen toch nog zijn slag thuishaalt :roll:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190321_04272759

5 jaar voorwaardelijk voor moord

9 maanden effectief voor het maken van cannabisolie om een epileptiepatientje te helpen...

fred vanhove 22 maart 2019 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8971419)
5 jaar voorwaardelijk voor moord

9 maanden effectief voor het maken van cannabisolie om een epileptiepatientje te helpen...

Fred heft dit voorbeeld al vele malen aangehaald. In dit land wordt een Arts die zijn kind vermoord (toch iemand die hulp zou kunnen zoeken en betalen) nog altijd minder gestraft dan een brave hippie die een cannabisplantje kweekt.

Waar onze veranderaars vooral in uitblinken is het vergoelijken van geweld en het straffen van doodbrave zielen..

Ik denk dat de Romeinen bijna flauw zouden zijn gevallen mocht Bartje dat allemaal zou gaan vertellen aan zijn grote voorbeelden.

Dadeemelee 22 maart 2019 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8971419)
5 jaar voorwaardelijk voor moord

9 maanden effectief voor het maken van cannabisolie om een epileptiepatientje te helpen...

Ja, ik ben nogmaals bijna van mijn stoel gevallen. :?

Anna List 22 maart 2019 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8971070)
*Kim de Gelder vindt dit leuk*

:rofl:

fred vanhove 22 maart 2019 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8971662)
Ja, ik ben nogmaals bijna van mijn stoel geveallen. :?

Ik vraag me dan af wat zo een Kim Degelder in mijn ogen toch een compleet gestoorde zieke geest dan jaren in de gevangenis doet terwijl dat dat toch duidelijk iemand is (was) voor de psychiatrie ?

Heeft het feit dat het een vrouw is hier weer meegespeeld:roll::roll: ? Het gekende slachtoffer rolletje ??

Ik begrijp dat deze vrouw een zware depressie had maar ze is arts en had als geen ander toegang tot alle hulp en had relaties bij de vleet in de medische wereld. Ze zal ook niet onbemiddeld zijn geweest om de beste hulp te betalen.
Ze kon waarschijnlijk meerdere kanten uit met haar dochter.
Wie ziek is zoekt hulp en al zeker in het geval van een hoogopgeleide arts.
Wat een schande.

Anna List 22 maart 2019 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8971673)
Ik vraag me dan af wat zo een Kim Degelder in mijn ogen toch een compleet gestoorde zieke geest dan jaren in de gevangenis doet terwijl dat dat toch duidelijk iemand is (was) voor de psychiatrie ?

Heeft het feit dat het een vrouw is hier weer meegespeeld:roll::roll: ? Het gekende slachtoffer rolletje ??

Ik begrijp dat deze vrouw een zware depressie had maar ze is arts en had als geen ander toegang tot alle hulp en had relaties bij de vleet in de medische wereld. Ze zal ook niet onbemiddeld zijn geweest om de beste hulp te betalen.
Ze kon waarschijnlijk meerdere kanten uit met haar dochter.
Wie ziek is zoekt hulp en al zeker in het geval van een hoogopgeleide arts.
Wat een schande.

dat klopt niet, op dat moment is die een patient als een andere, sommigen hebben t inzicht hulp te zoeken, anderen niet.
naar mijn ervaring is de drempel voor een arts om zelf hulp te zoeken in de praktijk zelfs hoger.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be