Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Steve B.: 'Marihuana beïnvloedde mijn beoordelingsvermogen.' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248486)

patrickve 12 mei 2019 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9011349)
Maar als Steve B zelf zegt dat het cannabis is dat zijn beoordelingsvermogen beïnvloedt, dan is het cannabis hé. Niet alcohol.
Hij zal het zelf wel beter weten dan gij hé?

Daar gaat het niet om. Stel nu dat het waar is dat Steve B gewelddadig wordt en vrouwen verkracht en vermoordt door cannabis gebruik. So what ? Ge gaat toch niet ontkennen dat andere mannen dan Steve B zo een dingen doen vanwege hun alcohol gebruik, he. En blijkbaar is dat geen probleem om alcohol gebruik legaal te houden. Waarom zou het dan een argument zijn om cannabis niet legaal te maken ?

Blijkbaar mogen er dingen verkocht worden die sommige mensen (misschien niet Steve B) aanzetten tot geweld, verkrachting, moord en beinvloeding van hun beoordelingsvermogen. Dan kan je niet aanbrengen dat omdat het bij Steve B toevallig niet de alcohol is maar cannabis gebruik, dat dat een reden zou zijn om cannabis verbruik te verbieden he. Vermits het argument blijkbaar niet geldig is voor al die mannen die hetzelfde doen onder invloed van alcohol.

Maw, oftewel stelt men vast dat er ergens mensen zijn die door product X gewelddadig worden, hun oordelingsvermogen beinvloed wordt, en verkrachtingen en moorden begaan. En vindt men dat een voldoende reden om product X te verbieden. Oftewel niet. Wat niet kan, is dat het argument geldt voor product X, maar niet voor product Y he.

Het Verzet 12 mei 2019 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9012171)
Ge moet alles lezen. Hij heeft al in 2002 (na zijn eerste verkrachting) gezegd dat het door cannabis kwam. Toen was hij 22. Blijkbaar was hij toen nog niet verslaafd aan de drank.

Ik kan u alles wijsmaken want gij kent de feiten niet. kennis is macht.

Mij wijsmaken? Gij zijt diegene die zijne zever gelooft hé :lol:
En mijn kennis over cannabis is sowieso groter dan die van u.

Zipper 12 mei 2019 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9012195)
Mij wijsmaken? Gij zijt diegene die zijne zever gelooft hé :lol:
En mijn kennis over cannabis is sowieso groter dan die van u.

Maar allez, een verdachte liegt immers nooit, wist ge dat niet :lol:

Bobke 12 mei 2019 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9012173)
Het punt is dat als "drugs illegaal moeten zijn omdat ze het beoordelingsvermogen aantasten en geweld veroorzaken" dan moet alcohol ook verboden worden. En als alcohol toegelaten is dan is er geen reden waarom die andere drugs ook niet toegelaten zijn.

Nee, het punt is dat dat ge drugs die het beoordelingsvermogen aantasten en geweld veroorzaken", best niet legaal maakt.

patrickve 12 mei 2019 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9012250)
Nee, het punt is dat dat ge drugs die het beoordelingsvermogen aantasten en geweld veroorzaken", best niet legaal maakt.

Dus alcohol verbieden.

Het is inherent aan drugs om uw beoordelingsvermogen aan te tasten. Een product dat dat niet doet, is bij definitie geen drug he (ttz, een psycho-actieve stof).

fred vanhove 12 mei 2019 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9012250)
Nee, het punt is dat dat ge drugs die het beoordelingsvermogen aantasten en geweld veroorzaken", best niet legaal maakt.

Dan halen we best de helft van de apotheken leeg. Ik zou ze geen eten willen geven al degenen die onder invloed van zekere medicatie een pak minder angsten kennen dan ze zouden moeten kennen of nog erger zelfs van het dak springen.

geertvdb 12 mei 2019 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9012195)
Mij wijsmaken? Gij zijt diegene die zijne zever gelooft hé :lol:

Welk belang heeft hij erbij om te liegen? Hij riskeert vanalles als hij cannabis gebruik toegeeft.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9012195)
En mijn kennis over cannabis is sowieso groter dan die van u.

JaJa:roll:
Dat zeggen moslims ook altijd 'wij kennen de koran beter da jullie westerlingen DUS ge moet erover zwijgen. '
Maar moslims kennen niets van de koran, en dat geldt ook voor uw geloof.

geertvdb 12 mei 2019 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9012263)
Dus alcohol verbieden.

Het is inherent aan drugs om uw beoordelingsvermogen aan te tasten. Een product dat dat niet doet, is bij definitie geen drug he (ttz, een psycho-actieve stof).

Maar man toch .... Zucht .....

Een drug is een produkt ZONDER afnemend grensnut. (eerste les economie)

We zijn al jaaaaren alcohol meer en meer aan het verbieden. Gaan we met cannabis de andere weg op?

geertvdb 12 mei 2019 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9012283)
Dan halen we best de helft van de apotheken leeg. Ik zou ze geen eten willen geven al degenen die onder invloed van zekere medicatie een pak minder angsten kennen dan ze zouden moeten kennen of nog erger zelfs van het dak springen.

oh , maar hier ben ik het mee eens. 90% van wat in een apotheker wordt verkocht heeft géén genezende werking.

patrickve 12 mei 2019 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9012319)
Maar man toch .... Zucht .....

Een drug is een produkt ZONDER afnemend grensnut. (eerste les economie)

Maw, hoe meer ge ervan neemt, hoe beter :lol:

Citaat:

We zijn al jaaaaren alcohol meer en meer aan het verbieden. Gaan we met cannabis de andere weg op?
In tegendeel. In de jaren 30 was alcohol in de USA verboden, nee ?
Nu is het toegelaten.

Hoeveel biertjes mag jij wettelijk opdrinken per avond ?

Bobke 12 mei 2019 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9012263)
Dus alcohol verbieden.

Het is inherent aan drugs om uw beoordelingsvermogen aan te tasten. Een product dat dat niet doet, is bij definitie geen drug he (ttz, een psycho-actieve stof).

Bij mijn weten is alcohol niet illegaal.

geertvdb 12 mei 2019 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9012323)
Maw, hoe meer ge ervan neemt, hoe beter :lol:

nee, fout, look it up.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9012323)


In tegendeel. In de jaren 30 was alcohol in de USA verboden, nee ?
Nu is het toegelaten.

Dat is niet belgie.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9012323)

Hoeveel biertjes mag jij wettelijk opdrinken per avond ?

1

bembem 12 mei 2019 20:57

De discussie wordt stilaan boring, steeds dezelfde posters & argumenten. Soo predictable. :sleeping: Zzzzzzzzz

Wapper 12 mei 2019 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9012323)
Maw, hoe meer ge ervan neemt, hoe beter :lol:

In tegendeel. In de jaren 30 was alcohol in de USA verboden, nee ?
Nu is het toegelaten.

Hoeveel biertjes mag jij wettelijk opdrinken per avond ?

Niet veel denk ik.
Hier in Antwerpen zeggen ze: "die moet niet zat zijn om te zeveren" :lol:

hamac 12 mei 2019 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9012318)
Welk belang heeft hij erbij om te liegen? Hij riskeert vanalles als hij cannabis gebruik toegeeft.

LOL

Het Verzet 12 mei 2019 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9012318)
Dat zeggen moslims ook altijd 'wij kennen de koran beter da jullie westerlingen DUS ge moet erover zwijgen. '
Maar moslims kennen niets van de koran, en dat geldt ook voor uw geloof.

Blablabla...
De Koran is een boek dat ge leest en interpreteert, geen mentale staat die ge ondervindt.
Da's gelijk zeggen dat een psychopaat evengoed verliefd worden kan begrijpen door er simpelweg over te lezen als iemand die het al meermaals heeft meegemaakt

lamenielachen 12 mei 2019 21:29

De tijden veranderen, vroeger was het een slechte jeugd nu is het schijnbaar marihuana.
De enige constante, jij bent wel dood of verkracht.
Naar het schavot met dat krapuul voor mij moet dat zelfs niet meer berecht worden.

Het Verzet 12 mei 2019 21:30

Citaat:

1
Ni liegen he, ik mag als ik wil nu gans mijne frigo leegzuigen.

Allee, wat komt er nog, gaat ge uw nirvana fallacy "als iedereen nu eens zou stoppen" nog eens bovenhalen?

Bob 12 mei 2019 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9012173)
Het punt is dat als "drugs illegaal moeten zijn omdat ze het beoordelingsvermogen aantasten en geweld veroorzaken" dan moet alcohol ook verboden worden. En als alcohol toegelaten is dan is er geen reden waarom die andere drugs ook niet toegelaten zijn.

Zo toegelaten is alcohol nu ook weer niet. En zo verboden zijn illegale drugs ook weer niet.

patrickve 13 mei 2019 04:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9012326)
Bij mijn weten is alcohol niet illegaal.

Dat is het hem juist. En alcohol doet hetzelfde als hetgene men als argument aanhaalt om cannabis illegaal te maken/houden. Dat is niet coherent he.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be