Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   De Wever: ‘Rekeningrijden wordt onvermijdelijk ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242983)

Universalia 28 maart 2018 07:15

De Wever: ‘Rekeningrijden wordt onvermijdelijk ...
 
De Wever: ‘Rekeningrijden wordt onvermijdelijk, ook al is dat bij de bevolking niet populair’

Citaat:

Op een congres van ondernemersorganisatie Voka discussieerden de partijvoorzitters van N-VA, CD&V, Open VLD, SP.A en Groen dinsdagavond over mobiliteit en de arbeidsmarkt, twee thema’s waar ondernemers het meest wakker van liggen.
Laten we de 'koppen' bij elkaar steken om daar eens op een 'deftige' manier een studie over te maken moet het plan geweest zijn.

Geen gemakkelijke oefening denk ik. :?

Laat ik bij bovenstaande tekst een sfeerplaatje 'invoegen'

Ik gaf het bewuste plaatje in de krantentekst om de één of andere niet aanwijsbare reden als titel: Waar is dat feestjeuuuuuuhhh!!! :lol:


sepper 28 maart 2018 07:52

Misschien eens een degelijk wegennet voorzien, zodat de mobiliteit niet nog bijkomend belast moet worden?

Politici zijn debielen.

Dadeemelee 28 maart 2018 07:56

Het is hier al door anderen honderden keren gezegd: we hebben al rekeningrijden, namelijk de taks die we betalen aan de pomp.

Zeus 28 maart 2018 08:40

Was Vlaams Belang niet welkom bij VOKA?

Tavek 28 maart 2018 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8677242)
Het is hier al door anderen honderden keren gezegd: we hebben al rekeningrijden, namelijk de taks die we betalen aan de pomp.

Met die traks kan je enkel het aantal gereden km's sturen. Met rekeningrijden ook de tijd van de dag, het type weg, enz...

Kortom, de ring in de spits gaat duur worden ;)

Tavek 28 maart 2018 08:41

Er staar daar eentje op die dringend de boek van weightwatchers moet openslaan.

Dadeemelee 28 maart 2018 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8677303)
Er staar daar eentje op die dringend de boek van weightwatchers moet openslaan.

Er staan er daar 5 op die dringend eens deftige kleren zouden moeten kopen :lol:

De schoofzak 28 maart 2018 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8677202)
De Wever: ‘Rekeningrijden wordt onvermijdelijk, ook al is dat bij de bevolking niet populair’



Laten we de 'koppen' bij elkaar steken om daar eens op een 'deftige' manier een studie over te maken moet het plan geweest zijn.

Geen gemakkelijke oefening denk ik. :?

Laat ik bij bovenstaande tekst een sfeerplaatje 'invoegen'

Ik gaf het bewuste plaatje in de krantentekst om de één of andere niet aanwijsbare reden als titel: Waar is dat feestjeuuuuuuhhh!!! :lol:
...

Ik snap je insteek voor geen kloten.

Ten eerste, dat rekeningrijden er zal komen, is niks nieuws. Want onvermijdelijk.

Ten tweede: gaat het nu over binnenlandse politiek in het algemeen (bewuste keuze soepforum), of over mobiliteit, want je 'feestje' schept onduidelijkheid.

De schoofzak 28 maart 2018 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8677242)
Het is hier al door anderen honderden keren gezegd: we hebben al rekeningrijden, namelijk de taks die we betalen aan de pomp.

We hebben het al duizenden keren weerlegd: rekeningrijden is slimmer dan vlaktaks aan de pomp.

Zipper 28 maart 2018 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8677300)
Was Vlaams Belang niet welkom bij VOKA?

Veto van "Schoof", want "zij" zijn vuil.

Zipper 28 maart 2018 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8677305)
Er staan er daar 5 op die dringend eens deftige kleren zouden moeten kopen :lol:

zo'n geel truike ??

Jay-P. 28 maart 2018 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8677305)
Er staan er daar 5 op die dringend eens deftige kleren zouden moeten kopen :lol:

Allez, gelukkig toch ene die 't gezien heeft.

Anna List 28 maart 2018 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8677320)
Allez, gelukkig toch ene die 't gezien heeft.

Theo is nog de enige deftig gekleedde politicus in BE. :-o

Skobelev 28 maart 2018 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8677312)
We hebben het al duizenden keren weerlegd: rekeningrijden is slimmer dan vlaktaks aan de pomp.

En je bent nog zo naïef om te geloven dat men dan taksen aan de pomp zal verminderen? :-P

NVA-ers, onwaarschijnlijk die mensen, al tig keer in 't zak gezet en nog gaan de oogjes niet open. :-P

Anna List 28 maart 2018 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8677312)
We hebben het al duizenden keren weerlegd: rekeningrijden is slimmer dan vlaktaks aan de pomp.

het woord vlaktaks is hier geweldig demagogisch ... het gaat immers heel erg om een taks die echt wel per gereden kilometer is in tegenstelling tot de jaarlijkse wegentax die wel een fix is.

Tavek 28 maart 2018 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8677334)
En je bent nog zo naïef om te geloven dat men dan taksen aan de pomp zal verminderen? :-P

NVA-ers, onwaarschijnlijk die mensen, al tig keer in 't zak gezet en nog gaan de oogjes niet open. :-P

Uiteraard niet. De files bewijzen enkel maar dat verplaatsingen via de auto nog vaak veel te goedkoop zijn.

Tavek 28 maart 2018 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8677344)
het woord vlaktaks is hier geweldig demagogisch ... het gaat immers heel erg om een taks die echt wel per gereden kilometer is in tegenstelling tot de jaarlijkse wegentax die wel een fix is.

Rekeningrijden zou enkel rond Brussel en Antwerpen zijn in den beghinne.

Ik ga er vanuit dat die daar gewoon bovenop komt.

Anna List 28 maart 2018 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8677346)
Rekeningrijden zou enkel rond Brussel en Antwerpen zijn in den beghinne.

Ik ga er vanuit dat die daar gewoon bovenop komt.

idd straf vooral diegenen die in een verantwoorde ruimtelijke orde (stad) wonen.

BE op z'n best.

Vette Pois(s)on 28 maart 2018 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8677322)
Theo is nog de enige deftig gekleedde politicus in BE. :-o

Hugo Boss yeah!

Skobelev 28 maart 2018 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8677346)
Rekeningrijden zou enkel rond Brussel en Antwerpen zijn in den beghinne.

Ik ga er vanuit dat die daar gewoon bovenop komt.

Dat zal wel zijn, de staat heeft nooit geld genoeg.
Jammer genoeg zijn er dikwijls geen alternatieven voor diegenen die alle dagen nog de moed hebben om uit hun nest te komen om te gaan werken.
We kunnen natuurlijk met zijn allen gaan stempelen, geen files, geen vervuiling, geen gehaast, geen kosten voor de crèche,...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be