Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Is Islam passend voor de westerling? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153439)

Moor 31 maart 2011 10:33

Is Islam passend voor de westerling?
 
Beste medeforummers,


Wat denken jullie is Islam passend voor de gemiddelde, westerse blanke man of vrouw


Uit deze videoclipjes blijkt van wel


de eerste videoclip gaat over een ex-christen hij heeft de Islam omarmd en nu voelt hij zich goed in z'n vel


http://www.youtube.com/watch?v=KdgDKEjbDIc

deze tweede video gaat over een knappe, Amerikaanse fotomodel die Islam heeft omarmd met alles erop en eraan


http://www.youtube.com/watch?v=25-o9...eature=related

gegroet
Moor

plakker 31 maart 2011 10:35

Ik denk dat "bekeerlingen" nog zotter zijn dan mensen die de islam reeds volgden, om nog niet te moeten zeggen gevaarlijker

CyberpunX 31 maart 2011 10:41

islam <> westen

bruggeman 31 maart 2011 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5389437)
Ik denk dat "bekeerlingen" nog zotter zijn dan mensen die de islam reeds volgden, om nog niet te moeten zeggen gevaarlijker

Just!:roll:

Ratatosk 31 maart 2011 10:42

De Islam hoort niet thuis in Europa.

Moor 31 maart 2011 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5389467)
De Islam hoort niet thuis in Europa.

Waarom dan?

Is Europa bijvoorbeeld anders dan Noord-Afrika? Of Azie?

Is Europa klimatologisch niet passend voor de Islam?


Wat is jouw motivatie daarachter? Ik ben benieuwd

plakker 31 maart 2011 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5389480)
Waarom dan?

Is Europa bijvoorbeeld anders dan Noord-Afrika? Of Azie?

Is Europa klimatologisch niet passend voor de Islam?


Wat is jouw motivatie daarachter? Ik ben benieuwd

Het heeft helemaal niets te maken met geografie, echter wel met evolutie, vooruitgang... beschaving...

Moor 31 maart 2011 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5389437)
Ik denk dat "bekeerlingen" nog zotter zijn dan mensen die de islam reeds volgden, om nog niet te moeten zeggen gevaarlijker

Maar bewijzen deze mensen dan niet dat Islam WEL degelijk passend is voor sommige westerlingen?

Deze westerlingen zijn zelfs boos op sommige Moslims omdat Moslims de Islam zo verbergen? Wat denken jullie?

Jan van den Berghe 31 maart 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5389434)
Beste medeforummers,


Wat denken jullie is Islam passend voor de gemiddelde, westerse blanke man of vrouw

Islam is een onmenselijke religie, dus ongepast voor ieder mens.

Moor 31 maart 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5389481)
Het heeft helemaal niets te maken met geografie, echter wel met evolutie, vooruitgang... beschaving...

mmmm aah zo bedoel je verklaar u nader aub

over welke evolutie heb je het?

Over welke vooruitgang?

Volgens wat ik heb gelezen had je tijdens de Middelleeuwen in Europa had je geen wetenschappelijke werken. Het stopte gewoon.

Maar ondertussen was er in de Islamitische wereld een versmelting van allerlei wetenschappen gaande van de Griekse, Byzantijnse, Arabische, Indische, Perzische, Berberse en Chinese deze werden dan doorgegeven aan Europa via Andalusie


Dus is dit dan geen bewijs dat de Islam eigenlijk het denken juist bevorderd en de wetenschappen ook.

Ratatosk 31 maart 2011 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5389480)
Waarom dan?

Is Europa bijvoorbeeld anders dan Noord-Afrika? Of Azie?

Is Europa klimatologisch niet passend voor de Islam?


Wat is jouw motivatie daarachter? Ik ben benieuwd

Westerse waarden rijmen niet met een middeleeuws geloof zoals de Islam.

CyberpunX 31 maart 2011 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5389485)
Maar bewijzen deze mensen dan niet dat Islam WEL degelijk passend is voor sommige westerlingen?

Uitzonderingen bevestigen de regel.
Er zijn ook ex-gelovigen van islam die net het omgekeerde beweren van je openingspost.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5389492)
over welke evolutie heb je het?

De evolutie dat elk mens publiekelijk zichzelf kan en mag zijn en zich niet dient te verbergen om een niet bestaande entiteit te behagen.

Moor 31 maart 2011 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5389493)
Westerse waarden rijmen niet met een middeleeuws geloof zoals de Islam.

oké maar kan je me dan zeggen waarom?

Wat zijn dan de Westerse waarden?

Kan je een beetje preciezer zijn? Aub?

hurricane 31 maart 2011 10:57

Een godsdienst waarmee men vrouwen onderdrukt en andere religies het liefst de kop zou willen inslaan is hier voor mijn part niet welkom.
Van een religie is niemand ooit al beter geworden. (Met uitzondering van het vaticaan, wel te verstaan)
Dus dat soort achterlijk gezwam hoort niet thuis in een omgeving waar, vergeleken met andere werelddelen, een redelijk hoog niveau van beschaving is opgebouwd.
De islam is dan ook volledig in strijd met onze waarden en normen.

Jan van den Berghe 31 maart 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5389493)
Westerse waarden rijmen niet met een middeleeuws geloof zoals de Islam.

De islam ligt vele malen lager dan de christelijke middeleeuwen. Enkel dan bloeide de Arabische beschaving wanneer er dynastieën aan de macht waren die een ketterse vorm van de islam aanhingen en zich dus losmaakten van het carcan van de barbarij die de islam in wezen is.

Tavek 31 maart 2011 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5389490)
Islam is een onmenselijke religie, dus ongepast voor ieder mens.

Hetzelfde kan gezegd worden over het christendom.

Ze hebben meer met mekaar gemeen dan je denkt hoor Jan.

hurricane 31 maart 2011 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5389515)
oké maar kan je me dan zeggen waarom?

Wat zijn dan de Westerse waarden?

Kan je een beetje preciezer zijn? Aub?

Westerse waarden zijn geënt op een beschaafde samenleving. Niet dat ik ALLE regelgevingen in deze contreien daarom als goed beschouw.
Maar onmenselijke folteringen en handelingen t.o.v. de medemens wordt hier als schokkend en barbaars ervaren.


Wij aanzien man en vrouw als gelijken. Met andere woorden : wij zien vrouwen niet als een broedmachine.
Dat zijn waarden, nietwaar ?

Jan van den Berghe 31 maart 2011 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5389535)
Hetzelfde kan gezegd worden over het christendom.

Ze hebben meer met mekaar gemeen dan je denkt hoor Jan.

Daar zijn we het dan grondig over eens, zeker als men ziet tot welke culturele ontwikkeling in het Westen door het christendom is mogelijk geworden.

Tavek 31 maart 2011 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5389563)
Daar zijn we het dan grondig over eens, zeker als men ziet tot welke culturele ontwikkeling in het Westen door het christendom is mogelijk geworden.

Die grondige ontwikkeling is pas mogelijk geweest door de verlichting Jan, lees: een graduele afkering van de dogmas die gestipuleerd werden door de kerk. De mens begon meer te vertrouwen op haar intellect ipv op de geschriften.

Jan, vraagje, mocht de Kerk stellen dat de aarde het centrum van alles was, zou jij dat geloven wetende dat er een wetenschapper rondloopt genaamd Galileo die door zijn observaties en publicaties aantoont van niet ?

Moor 31 maart 2011 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5389551)
Westerse waarden zijn geënt op een beschaafde samenleving. Niet dat ik ALLE regelgevingen in deze contreien daarom als goed beschouw.
Maar onmenselijke folteringen en handelingen t.o.v. de medemens wordt hier als schokkend en barbaars ervaren.


Wij aanzien man en vrouw als gelijken. Met andere woorden : wij zien vrouwen niet als een broedmachine.
Dat zijn waarden, nietwaar ?



Maar over welke onmenselijke folteringen heb je het? Die in Abou Ghraib? Of die in Guantanamo? De folteringen die in Arabische landen worden gepleegd worden namelijk toegestaan door marionettenregeringen die noch verkozen zijn en noch legitiem zijn.



De Islam ziet de vrouw als gelijkwaardig.


Er zijn tal van vrouwen in de Arabische wereld die zelfstandig zijn, en winkels hebben en ver geraakt zijn en getrouwd zijn met mannen die ook ver geraakt zijn dus alstublieft


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be