Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Familiedag N-VA : Dewever daagt arme mensen uit! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219135)

demonen 30 mei 2015 12:53

Familiedag N-VA : Dewever daagt arme mensen uit!
 
De leden van N-VA komen vandaag bij elkaar in De Schorre, het domein waar ook het muziekfestival Tomorrowland doorgaat. Het is vooral de bedoeling om vele aanwezige militanten met een goed gevoel (en de kinderen met een geschminkt gezicht) weer naar huis te sturen.

Dewever : "Wij moeten nog zwaarder besparen in de sociale zekerheid"!
Ik dacht dat wij reeds de laagste pensioenen vd Westerse wereld hadden maar wel de hoogste belastingen betalen.
Kan die man niet sparen binnen de ambtenarij en hun "uitgestelde" lonen?
http://www.demorgen.be/binnenland/de...rmen-a2342846/

Zeg mij hoe ge uw zwakkeren behandelt en ik zeg U wie jij bent!
Dewever, gij zijt uitschot!!!

Eduard Khil 30 mei 2015 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7675658)
De leden van N-VA komen vandaag bij elkaar in De Schorre, het domein waar ook het muziekfestival Tomorrowland doorgaat. Het is vooral de bedoeling om vele aanwezige militanten met een goed gevoel (en de kinderen met een geschminkt gezicht) weer naar huis te sturen.

Dewever : "Wij moeten nog zwaarder besparen in de sociale zekerheid"!
Ik dacht dat wij reeds de laagste pensioenen vd Westerse wereld hadden maar wel de hoogste belastingen betalen.
Kan die man niet sparen binnen de ambtenarij en hun "uitgestelde" lonen?
http://www.demorgen.be/binnenland/de...rmen-a2342846/

Zeg mij hoe ge uw zwakker behandelt en ik zeg U wie jij bent!
Dewever, gij zijt uitschot!!!

leren lezen is ook niet aan u besteed hé.

Eduard Khil 30 mei 2015 12:56

ik stel voor dat we alvast al beginnen te besparen door al die profiteurs die in brugpensioen zijn gegaan, hun uitkering af te pakken :lol:

demonen 30 mei 2015 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7675662)
leren lezen is ook niet aan u besteed hé.

Hij zegt niet dat het einde vd tunnel in zicht is.
Deze populist zegt wel "Hebben we daarmee al onze doelen bereikt? Nee. De motor slaat terug aan. De auto is vertrokken. Maar we hebben de eindbestemming nog lang niet bereikt. De koers is veranderd, maar we moeten nog een heel eind doorrijden. En er zullen nog veel verkeersdrempels opduiken onderweg."

demonen 30 mei 2015 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7675665)
ik stel voor dat we alvast al beginnen te besparen door al die profiteurs die in brugpensioen zijn gegaan, hun uitkering af te pakken :lol:

Uw zwarte partij heeft toch de jacht op mensen met meer dan 40 dienstjaren geopend met "aangepaste beschikbaarheid".
Bij de vdab weet men niet of kankerpatiënten ook aangepast beschikbaar moeten zijn en vd n-va krijg ik geen antwoord.
Ze weten zelfs niet wat "aangepast beschikbaar" inhoudt?
Weet U het?

eno2 30 mei 2015 13:00

Khil man, 90% van wat jij vertelt is onnozele praat. Het ergste is dat je het volkomen opzettelijk doet, want je bent geen onnozelaar. Plaats eens reacties waar serieus op kan gerageerd worden.

Jan van den Berghe 30 mei 2015 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7675671)
Uw zwarte partij heeft toch de jacht op mensen met meer dan 40 dienstjaren geopend met "aangepaste beschikbaarheid".
Bij de vdab weet men niet of kankerpatiënten ook aangepast beschikbaar moeten zijn en vd n-va krijg ik geen antwoord.

Individuele dossiers horen dan ook niet door partijbureaus te worden behandeld, maar wel door de bevoegde administratie.

demonen 30 mei 2015 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7675662)
leren lezen is ook niet aan u besteed hé.

U vindt het normaal dat mensen de zwaarste belastingsdruk vd wereld ondergaan, het laagste pensioen vd Westerse wereld krijgen en daarvoor ook nog MINSTENS 2 jaar langer voor moeten werken. U stond zeker op de banken te springen toen Dewever dat aankondigde?

Zeus 30 mei 2015 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7675673)
Individuele dossiers horen dan ook niet door partijbureaus te worden behandeld, maar wel door de bevoegde administratie.

Het probleem is dat de administratie het zelf niet meer weet. Ik zie dat bij mijn eigen moeder, die al verschillende keren heeft geïnformeerd bij de PDOS rond de nieuwe pensioenregeling. Standaardantwoord: "sorry mevrouw, maar wij wij hebben zelf nog geen zicht op de impact van de nieuwe maatregelen"

demonen 30 mei 2015 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7675673)
Individuele dossiers horen dan ook niet door partijbureaus te worden behandeld, maar wel door de bevoegde administratie.

Aangepaste beschikbaarheid is geen "individueel dossier".
Daarbij, een swt-er moet niet arbeidsgeschikt te zijn dwz hij MAG ziek zijn (gelukkig!) maw hij valt steeds onder de bevoegdheid vd vdab en nooit vd ziekekas.
Uw zwarte partij weigert te zeggen wat "aangepast beschikbaar" inhoudt.
Verder zeggen zij dat een ambtenaar die vrijwillig 14 jaar vroeger aan de kant gaat staan een VERVROEGD gepensioneerde is en dat ik dat niet mag verwarren met iemand die meer dan 40 jaar gewerkt heeft en VERPLICHT in swt werd gesteld want dat is een werkloze. Zij begrijpen niet waarom een 60+er geen kans zou maken op werk aangerzien Vlaanderen schreeuwt om werkvolk.
Die partijtop heeft nooit werk moeten zoeken. Levenslang benoemde werklozen met een lange politieke arm zoals dewever, bracke, Becaus, Van Overtvelt etc WERELDVREEMDE ambtenaren.
Die gaan de tanker keren? Ik lach mij kapot!!!

Savatage 30 mei 2015 13:10

Zeg nu willen ze eens gaan besparen en nu is het ook weer niet goed. Start misschien nog eens een thread over ambtenarenpensioenen, dan voel je je misschien wat beter ;-)

Eduard Khil 30 mei 2015 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7675672)
Khil man, 90% van wat jij vertelt is onnozele praat. Het ergste is dat je het volkomen opzettelijk doet, want je bent geen onnozelaar. Plaats eens reacties waar serieus op kan gerageerd worden.

dat is dan al 10% meer serieus dan vele mensen hier :lol:

Eduard Khil 30 mei 2015 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7675671)
Uw zwarte partij heeft toch de jacht op mensen met meer dan 40 dienstjaren geopend met "aangepaste beschikbaarheid".
Bij de vdab weet men niet of kankerpatiënten ook aangepast beschikbaar moeten zijn en vd n-va krijg ik geen antwoord.
Ze weten zelfs niet wat "aangepast beschikbaar" inhoudt?
Weet U het?

ik weet in elk geval dat veel bruggepensioneerden perfect in staat zijn om te werken en van mij dus moeten werken. Indien ze dat niet willen, horen we hun uitkering af te pakken :lol:

Eduard Khil 30 mei 2015 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7675692)
Zeg nu willen ze eens gaan besparen en nu is het ook weer niet goed. Start misschien nog eens een thread over ambtenarenpensioenen, dan voel je je misschien wat beter ;-)

tis erg. Bruggepensioneerden zijn grote zagen. Zagen over de uitkeringen van de anderen terwijl ze zouden dankbaar zijn dat mensen zoals u en ik ondanks hun gezaag toch hun uitkering blijven betalen door te gaan werken

demonen 30 mei 2015 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7675692)
Zeg nu willen ze eens gaan besparen en nu is het ook weer niet goed. Start misschien nog eens een thread over ambtenarenpensioenen, dan voel je je misschien wat beter ;-)

Hoeveel jobs gaan er verloren aan "uitgestelde lonen" waarvoor nooit 1 Eurocent belastingen voor betaald zijn. Het is natuurlijk gemakkelijker om de pensioenleeftijd op te trekken. Doordat 99% vd mensen uit de privé nooit de kans zullen krijgen om zolang te werken zal hun pensioen nog lager worden dan het al is. Uiteindelijk betalen zij die rekening meermaals zonder er zelf beter vd te worden. Welke gek kan zo'n pensioensysteem op poten zetten?

Jan van den Berghe 30 mei 2015 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7675689)
Het probleem is dat de administratie het zelf niet meer weet. Ik zie dat bij mijn eigen moeder, die al verschillende keren heeft geïnformeerd bij de PDOS rond de nieuwe pensioenregeling. Standaardantwoord: "sorry mevrouw, maar wij wij hebben zelf nog geen zicht op de impact van de nieuwe maatregelen"

Dat is heel normaal: de administratie moet beschikken over richtlijnen die gebaseerd zijn op uitvoeringsbesluiten. Zolang die er niet zijn, kan de administratie hier niet naar handelen. Er is altijd een lange weg af te gaan: eens een regering tot iets besluit, moet het eerst de parlementaire weg afleggen, dan komt het weer bij de regering, waarna de besluiten worden vertaald naar concrete richtlijnen voor de administratie.

Alleen heeft dat niets te maken met uw suggestie dat de administratie geen dossier zou kunnen behandelen.

demonen 30 mei 2015 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7675710)
tis erg. Bruggepensioneerden zijn grote zagen. Zagen over de uitkeringen van de anderen terwijl ze zouden dankbaar zijn dat mensen zoals u en ik ondanks hun gezaag toch hun uitkering blijven betalen door te gaan werken

Mijn (ex) werkgever betaalt het grootste gedeelte van mijn "uitkering". U verwart swt met een netto-ontvanger!!!

Jan van den Berghe 30 mei 2015 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7675690)
Aangepaste beschikbaarheid is geen "individueel dossier".

U brengt een concreet geval aan. Bijgevolg gaat het om een individueel dossier.

Voor u weer onzin rondstrooit: de N-VA is "mijn" partij niet. Nooit geweest en ik zal er ook nooit voor stemmen.

Eduard Khil 30 mei 2015 13:20

mensen die geld krijgen zonder ervoor te werken zijn lui, vooral die SWT'ers

demonen 30 mei 2015 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7675704)
ik weet in elk geval dat veel bruggepensioneerden perfect in staat zijn om te werken en van mij dus moeten werken. Indien ze dat niet willen, horen we hun uitkering af te pakken :lol:

U vindt het normaal dat een 60jarige fabrieksarbeider met meer dan 40 jaar dienst die ontslagen werd tot zijn 65ste wekelijks 7 sollicitatiebrieven moet voorleggen anders wordt hij geschorst (kans op ander werk is nul).
U vindt het normaal dat een ambtenaar die op zijn 50ste vrijwillig aan de kant gaat staan "vroeggepensioneerde" wordt zonder plicht op beschikbaarheid.
Werkt U wel echt in de privésector?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be