Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rode Duivels waterdragers van de Belgicisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244023)

Witte Kaproen 17 juni 2018 09:55

Rode Duivels politieke waterdragers van de Belgicisten
 
Wat vroeger steeds ontkent werd door de Belgicisten

en aangeklaagd door de Vlaamsgezinden,

wordt nu openlijk toegegeven door een CD&V politicus.

De Belgische sportploegen worden voor politieke doeleinden misbruikt.

De Duivels worden # tousensemble ingezet

tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...en-identiteit/



"Tegen deze generatie Rode Duivels is geen separatist opgewassen" :roll:


Sammy Mahdi
Sammy Mahdi is voorzitter Jong CD&V

Cheminot 17 juni 2018 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8740344)
Wat vroeger steeds ontkent werd door de Belgicisten

en aangeklaagd door de Vlaamsgezinden,

wordt nu openlijk toegegeven door een CD&V politicus.

De Belgische sportploegen worden voor politieke doeleinden misbruikt.

De Duivels worden # tousensemble ingezet

tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...en-identiteit/



"Tegen deze generatie Rode Duivels is geen separatist opgewassen" :roll:


Sammy Mahdi
Sammy Mahdi is voorzitter Jong CD&V

Jammer dat hij er zoveel waarde aan hecht. Een kleine opflakkering van artificieel nationalisme en de laatste der Belgen schieten los in hun broek. Eerder een triestige vaststelling dat ze ook nog fier zijn op commerciële nationale vlaggen en pintjes die plotseling Belgium heten...

De Koninck 17 juni 2018 11:15

Al die Jupiler vlaggen ... dat moet toch enorm pikken bij een echte belgicist.

dalibor 17 juni 2018 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck (Bericht 8740385)
Al die Jupiler vlaggen ... dat moet toch enorm pikken bij een echte belgicist.

Dat is de commerciële buitenkant, waar vooral mensen die van de sport zelf niet houden zich aan vergapen.

Cheminot 17 juni 2018 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8740387)
Dat is de commerciële buitenkant, waar vooral mensen die van de sport zelf niet houden zich aan vergapen.

Tja, het zegt eigenlijk veel over dat "België/Belgique/Belgien" gevoel dat niemand zich daaraan stoort. Als "het" maar wint, als er maar kan gezopen worden, als we maar allemaal kunnen rondhossen op domme liedjes. Dat is het Belgo-nationalisme anno 21ste eeuw. :lol:

Everytime 17 juni 2018 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck (Bericht 8740385)
Al die Jupiler vlaggen ... dat moet toch enorm pikken bij een echte belgicist.

Er zijn ook supporters die met de echte Belgische vlaggen zullen komen en dit zal enorm moeten pikken met de Vlaams-Nationalisten.8-)

Witte Kaproen 17 juni 2018 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8740387)
Dat is de commerciële buitenkant, waar vooral mensen die van de sport zelf niet houden zich aan vergapen.

Het zal niet baten .

De Belgische voetbalbond met haar ééntalige Franstalige voorzitter

doet de afkeer voor dit land eerder toenemen dan afnemen.

dalibor 17 juni 2018 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8740389)
Tja, het zegt eigenlijk veel over dat "België/Belgique/Belgien" gevoel dat niemand zich daaraan stoort. Als "het" maar wint, als er maar kan gezopen worden, als we maar allemaal kunnen rondhossen op domme liedjes. Dat is het Belgo-nationalisme anno 21ste eeuw. :lol:

Je zal mij niet horen beweren dat het WK en de resultaten van België daarin iets verandert aan de politieke opvattingen van mensen. Zowel belgicisten die daarin steun zien als flaminganten die zich daarom tegen de ploeg afzetten dwalen.

De Koninck 17 juni 2018 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8740390)
Er zijn ook supporters die met de echte Belgische vlaggen zullen komen en dit zal enorm moeten pikken met de Vlaams-Nationalisten.8-)

Het valt inderdaad niet uit te sluiten dat er hier en daar ook wel eens een onnozelaar met een échte belgische vlag zal rondlopen.

De Koninck 17 juni 2018 11:31

Ik vraag me ook af of de echte belgicisten het leuk vinden dat "belgium" nu verworden is tot de merknaam van een ordinair pilsbiertje?

Everytime 17 juni 2018 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck (Bericht 8740396)
Het valt inderdaad niet uit te sluiten dat er hier en daar ook wel eens een onnozelaar met een échte belgische vlag zal rondlopen.

En waarom "een onnozelaar"? Omdat hij het Vlaams-Nationalisme verwerpt? Dan is er een meerderheid van "onnozelaars" in België.

Cheminot 17 juni 2018 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8740393)
Je zal mij niet horen beweren dat het WK en de resultaten van België daarin iets verandert aan de politieke opvattingen van mensen. Zowel belgicisten die daarin steun zien als flaminganten die zich daarom tegen de ploeg afzetten dwalen.

Als voetballiefhebber zeggen de Rode Duivels mij ook niks. Leuk dat ze het WK spelen, maar ik ga geen moeite doen om de wedstrijden te volgen. Dat heeft niks met politieke overtuiging te maken, maar net als heel veel andere voetballiefhebbers spreekt interland voetbal mij niet aan. Bij nationale ploegen zie je dan ook veel dat carnavalsvolk opduiken met rare pruiken etc... Kennen niks van voetbal, maar doen lekker mee met de hype. Vandaag is dat voetbal, morgen hockey en overmorgen tennis. De gekke pruiken kan je gemakkelijke recycleren.

dalibor 17 juni 2018 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8740403)
Als voetballiefhebber zeggen de Rode Duivels mij ook niks. Leuk dat ze het WK spelen, maar ik ga geen moeite doen om de wedstrijden te volgen. Dat heeft niks met politieke overtuiging te maken, maar net als heel veel andere voetballiefhebbers spreekt interland voetbal mij niet aan. Bij nationale ploegen zie je dan ook veel dat carnavalsvolk opduiken met rare pruiken etc... Kennen niks van voetbal, maar doen lekker mee met de hype. Vandaag is dat voetbal, morgen hockey en overmorgen tennis. De gekke pruiken kan je gemakkelijke recycleren.

Dat is waar. Een hoop volk die nooit voetbal kijken duikt op, om mee te drijven op de sfeer en een pintje te drinken. En het interlandvoetbal is eigenlijk van een minder niveau dan clubvoetbal. En er komt een hoop platte commercie bij, van bier over stickers tot pruiken en plastieken brol. En toch vind ik het iets hebben.

Xenophon 17 juni 2018 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8740344)
Wat vroeger steeds ontkent werd door de Belgicisten

en aangeklaagd door de Vlaamsgezinden,

wordt nu openlijk toegegeven door een CD&V politicus.

De Belgische sportploegen worden voor politieke doeleinden misbruikt.

De Duivels worden # tousensemble ingezet

tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...en-identiteit/



"Tegen deze generatie Rode Duivels is geen separatist opgewassen" :roll:


Sammy Mahdi
Sammy Mahdi is voorzitter Jong CD&V

Maakt helemaal niets uit, de meeste Vlamingen weten niet eens wat separatisme is.

Witte Kaproen 17 juni 2018 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8740393)
Je zal mij niet horen beweren dat het WK en de resultaten van België daarin iets verandert aan de politieke opvattingen van mensen. Zowel belgicisten die daarin steun zien als flaminganten die zich daarom tegen de ploeg afzetten dwalen.

Zeg dat maar eens tegen de jongeren voorzitter van de CD&V .

dalibor 17 juni 2018 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8740413)
Zeg dat maar eens tegen de jongeren voorzitter van de CD&V .

Ik ken die mens niet. Maar ik kan het bij deze toch al aan u zeggen.

Xenophon 17 juni 2018 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8740402)
En waarom "een onnozelaar"? Omdat hij het Vlaams-Nationalisme verwerpt? Dan is er een meerderheid van "onnozelaars" in België.

Gelukkig is er geen meerderheid van Belgische onnozelaars nodig als het over Vlaams-Nationalisme gaat.

Een meerderheid in het Vlaams Parlement volstaat.

Die komt er wel zo gauw Belgie ons tot Griekenland aan de Noordzee maakt.

Eerst de sociale zekerheid afbouwen. [/Belgie]

Witte Kaproen 17 juni 2018 12:08

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck (Bericht 8740399)
Ik vraag me ook af of de echte belgicisten het leuk vinden dat "belgium" nu verworden is tot de merknaam van een ordinair pilsbiertje?

Zelfs Cara pils wou geen Belgium op zijn blikjes :roll:


Bijlage 108957


Nog liever reclame voor FC Aalst light dan voor de Duivels :-)

Bijlage 108958

geertvdb 17 juni 2018 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8740344)
Wat vroeger steeds ontkent werd door de Belgicisten

en aangeklaagd door de Vlaamsgezinden,

wordt nu openlijk toegegeven door een CD&V politicus.

De Belgische sportploegen worden voor politieke doeleinden misbruikt.

De Duivels worden # tousensemble ingezet

tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...en-identiteit/



"Tegen deze generatie Rode Duivels is geen separatist opgewassen" :roll:


Sammy Mahdi
Sammy Mahdi is voorzitter Jong CD&V

Het feit dat ge hier de ene negatieve draad opstart over voetbal na de andere, daaruit blijkt hoe hard het u irriteert.
Ik zou de vlaamsnationalisten niet te eten willen geven die morgen voor de rode duivels supporteren.
Uw eigen parochianen zijn niet geinteresseerd in uw haat voor voetbal.

Ge zou misschien eens positiever in het leven kunnen staan? het is maar een voorstel. Verbittering brengt u nergens.

djoebidoebidoe 17 juni 2018 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8740452)
Het feit dat ge hier de ene negatieve draad opstart over voetbal na de andere, daaruit blijkt hoe hard het u irriteert.
Ik zou de vlaamsnationalisten niet te eten willen geven die morgen voor de rode duivels supporteren.
Uw eigen parochianen zijn niet geinteresseerd in uw haat voor voetbal.

Ge zou misschien eens positiever in het leven kunnen staan? het is maar een voorstel. Verbittering brengt u nergens.

Zoiets leest men wel vaker! Maar hoe doe je dat, positiever in het leven staan?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be