Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Vakbonden zijn vrijgesteld van belastingen op gerealiseerde winsten en beleggingen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160570)

freelancer 19 september 2011 21:03

Vakbonden zijn vrijgesteld van belastingen op gerealiseerde winsten en beleggingen...
 
Ik lees hier het volgende: 8O
"Vakbonden zijn vandaag vrijgesteld van belastingen op gerealiseerde winsten en beleggingen..."
Is dat nog altijd zo? En zo ja, vindt U dat normaal én verantwoord?

eno2 19 september 2011 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5700561)
Ik lees hier het volgende: 8O
"Vakbonden zijn vandaag vrijgesteld van belastingen op gerealiseerde winsten en beleggingen..."
Is dat nog altijd zo? En zo ja, vindt U dat normaal én verantwoord?

Kunnen vakbonden genieten van een notionele O% totaal-.belasting zoals de multinationals in dit land?

Luister:
vakbonden moeten niet anders behandeld worden als andere organisaties zonder winstgevend doel

Bobke 19 september 2011 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5700561)
Ik lees hier het volgende: 8O
"Vakbonden zijn vandaag vrijgesteld van belastingen op gerealiseerde winsten en beleggingen..."
Is dat nog altijd zo? En zo ja, vindt U dat normaal én verantwoord?

Dat is solidariteit.

Raf 22 september 2011 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5700561)
Ik lees hier het volgende: 8O
"Vakbonden zijn vandaag vrijgesteld van belastingen op gerealiseerde winsten en beleggingen..."
Is dat nog altijd zo?

Ja.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5700561)
En zo ja, vindt U dat normaal én verantwoord?

Ja.

freelancer 22 september 2011 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5705446)
Ja.


Ja.

:lol:

corse 9 oktober 2011 22:00

Mogen vakbonden in belastingparadijzen rondneuzen?

eno2 9 oktober 2011 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corse (Bericht 5735550)
Mogen vakbonden in belastingparadijzen rondneuzen?

Dat gaan ze aAN je neus niet hangen tenzij je natuurlijk tegen elkaars neus aanloopt.

corse 10 oktober 2011 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5735651)
Dat gaan ze aAN je neus niet hangen tenzij je natuurlijk tegen elkaars neus aanloopt.

Vraag jij het dan! :lol::lol::lol:

freelancer 10 oktober 2011 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corse (Bericht 5735792)
Vraag jij het dan! :lol::lol::lol:

Hoe komt het dat ik geen 'haatmails' van U meer in mijn postbus krijg? :lol:

corse 10 oktober 2011 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5735651)
Dat gaan ze aAN je neus niet hangen tenzij je natuurlijk tegen elkaars neus aanloopt.

Tegen elkaars neus aanloopt?

Is het daar zo druk?:lol::lol::lol:

eno2 10 oktober 2011 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corse (Bericht 5735792)
Vraag jij het dan! :lol::lol::lol:

Ik heb niets te paradijzen:lol::lol::lol::lol:

eno2 10 oktober 2011 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corse (Bericht 5736166)
Tegen elkaars neus aanloopt?

Is het daar zo druk?:lol::lol::lol:

Al de neuzen van de rijkjes:lol::lol::lol::lol:

corse 10 oktober 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5736816)
Al de neuzen van de rijkjes:lol::lol::lol::lol:

Al de neuzen van de rijkjes lopen tegen één vakbondsbleekneusje, tja……….:lol::lol::lol:

eno2 11 oktober 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corse (Bericht 5736843)
Al de neuzen van de rijkjes lopen tegen één vakbondsbleekneusje, tja……….:lol::lol::lol:

Het zal een goede speurneus vergen om een vakbondsneusje te identificeren tussen al die rijkjesneuzen, maar ik zie dat je talent hebt. Pas op voor je eigen neusje, of je gaat de weg van Michaël Jackson op:lol::lol::lol::lol:

Goudbever 11 oktober 2011 16:01

Welke winsten?

HAHA.

freelancer 11 oktober 2011 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corse (Bericht 5735550)
Mogen vakbonden in belastingparadijzen rondneuzen?

Ik heb me laten wijsmaken dat de belastingparadijzen draaien op vakbondskassen... :lol:

brother paul 11 oktober 2011 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5700581)
Kunnen vakbonden genieten van een notionele O% totaal-.belasting zoals de multinationals in dit land?

Luister:
vakbonden moeten niet anders behandeld worden als andere organisaties zonder winstgevend doel

ik heb altijd bedenkingen bij organisaties die functioneren als bedrijven en die zogenaamd zonder winstgevend doel werken, maar die ieder jaar 30miljoen euro op de rekening ploefen en ondertussen al 500miljoen euro beheren om een fantasievoorbeeld t egeven , maar toch eentje die aanleunt bij de werkelijkheid.

Diezelfde organisaties beheren dan commerciele apotheken, ziekenhuizen, zelfzorgcentra, rusthuisen, allemaal in VZW structuren, enallemaal stapelen ze miljarden op rekeningen zonder daar ook maar één frank winst of belasting op te betalen.

De eerste regel zou moeten zijn, wat privé uitgebaat wordt, kan niet in een vzw gestopt worden. Dienstverlening die moet concurreren met belaste dienstverlening moet dus per definitie ook belast worden.

brother paul 11 oktober 2011 16:58

Doet er mij aan denken, kunnen we als goeie liberalen geen FLAT TAX voorstellen voor alle VZW's van 20%

eno2 11 oktober 2011 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5738221)
ik heb altijd bedenkingen bij organisaties die functioneren als bedrijven en die zogenaamd zonder winstgevend doel werken, maar die ieder jaar 30miljoen euro op de rekening ploefen en ondertussen al 500miljoen euro beheren om een fantasievoorbeeld t egeven , maar toch eentje die aanleunt bij de werkelijkheid.

Diezelfde organisaties beheren dan commerciele apotheken, ziekenhuizen, zelfzorgcentra, rusthuisen, allemaal in VZW structuren, enallemaal stapelen ze miljarden op rekeningen zonder daar ook maar één frank winst of belasting op te betalen.

De eerste regel zou moeten zijn, wat privé uitgebaat wordt, kan niet in een vzw gestopt worden. Dienstverlening die moet concurreren met belaste dienstverlening moet dus per definitie ook belast worden.

Wat zijn de wettelijke bepalingen voor de winsten van VZW's en hun aanwending en belegging?

Ik kan me nergens over uitspreken voor ik dat niet weet.

eno2 11 oktober 2011 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 5738193)
Welke winsten?

HAHA.

Bedoel je te beweren dat de vakbondskassen alleen met lidgelden gevuld worden?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be