Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Personeel fileert NMBS (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248544)

Vrijheideerst 15 mei 2019 17:45

Personeel fileert NMBS
 
3,2 miljoen minuten vertraging in 2018

Reizigers deelden hun frustraties over een totaal gebrek aan heldere communicatie, over treinen die consequent iedere dag meer dan een kwartier vertraging hebben en over gemiste aansluitingen. En ze staan niet alleen met hun frustratie. De voorbije jaren zakte de tevredenheid van de treinreizigers naar een historisch dieptepunt. Slechts 6 op de 10 klanten zijn tevreden over de dienstverlening en maar 42 procent van de klanten is tevreden over de stiptheid van de treinen. Dat is een vijfde minder dan in 2016.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...-in-2018-en-1/

9 verschillende voorstellen tot er een oplossing is.

De NMBS = belgië = log, duur, etc.

Witte Kaproen 15 mei 2019 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9015481)
3,2 miljoen minuten vertraging in 2018

Reizigers deelden hun frustraties over een totaal gebrek aan heldere communicatie, over treinen die consequent iedere dag meer dan een kwartier vertraging hebben en over gemiste aansluitingen. En ze staan niet alleen met hun frustratie. De voorbije jaren zakte de tevredenheid van de treinreizigers naar een historisch dieptepunt. Slechts 6 op de 10 klanten zijn tevreden over de dienstverlening en maar 42 procent van de klanten is tevreden over de stiptheid van de treinen. Dat is een vijfde minder dan in 2016.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...-in-2018-en-1/

9 verschillende voorstellen tot er een oplossing is.

De NMBS = belgië = log, duur, etc.

Tijd voor een splitsing NMVS en NMWS .

Anselmo 15 mei 2019 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9015487)
Tijd voor een splitsing NMVS en NMWS .


Is het niet beter SNCW zijn i.p.v. NMWS ?

TREBRON 15 mei 2019 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9015481)
3,2 miljoen minuten vertraging in 2018

Reizigers deelden hun frustraties over een totaal gebrek aan heldere communicatie, over treinen die consequent iedere dag meer dan een kwartier vertraging hebben en over gemiste aansluitingen. En ze staan niet alleen met hun frustratie. De voorbije jaren zakte de tevredenheid van de treinreizigers naar een historisch dieptepunt. Slechts 6 op de 10 klanten zijn tevreden over de dienstverlening en maar 42 procent van de klanten is tevreden over de stiptheid van de treinen. Dat is een vijfde minder dan in 2016.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...-in-2018-en-1/

9 verschillende voorstellen tot er een oplossing is.

De NMBS = belgië = log, duur, etc.

Als ge uw wagen verkoopt en de trein neemt gaat groen zorgen dat ze stipt rijden...…….allé, dat denk ik toch want anders is het larie wat ze vertellen.

Boduo 15 mei 2019 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9015517)
Als ge uw wagen verkoopt en de trein neemt gaat groen zorgen dat ze stipt rijden...…….allé, dat denk ik toch want anders is het larie wat ze vertellen.

Als we Belgie vergelijken met veel andere EU landen is het hier nog zo slecht niet.

Jan van den Berghe 15 mei 2019 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9015541)
Als we Belgie vergelijken met veel andere EU landen is het hier nog zo slecht niet.

De Belgische spoorwegen komen nog niet aan de enkels van de Duitse of Zwitserse spoorwegen.

daiwa 15 mei 2019 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9015481)
3,2 miljoen minuten vertraging in 2018

Reizigers deelden hun frustraties over een totaal gebrek aan heldere communicatie, over treinen die consequent iedere dag meer dan een kwartier vertraging hebben en over gemiste aansluitingen. En ze staan niet alleen met hun frustratie. De voorbije jaren zakte de tevredenheid van de treinreizigers naar een historisch dieptepunt. Slechts 6 op de 10 klanten zijn tevreden over de dienstverlening en maar 42 procent van de klanten is tevreden over de stiptheid van de treinen. Dat is een vijfde minder dan in 2016.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...-in-2018-en-1/

9 verschillende voorstellen tot er een oplossing is.

De NMBS = belgië = log, duur, etc.

Hoe zou dat nu komen dat er zoveel vertraging is? :rofl:

Citaat:

Brusselse loketbedienden van NMBS dreigen met staking omdat directie wil dat ze stipt op tijd aan hun dienst beginnen.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nnen~a79387f1/

werkman 15 mei 2019 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9015728)
De Belgische spoorwegen komen nog niet aan de enkels van de Duitse of Zwitserse spoorwegen.


Dat is juist! Ik baseer mij op dertig jaar bevindingen.
Maar over spoorwegen in sommige andere Europese landen mag ik mij niet uitspreken. Ik heb er geen gebruik van gemaakt. Maar slechter dan het hier was kon in Europa niet denk ik. Misschien in Mongolië?
Over India waar de Heilige koeien op de sporen lopen wil ik zelfs niet spreken.
Tijdverlies nogmaals.

Zeus 16 mei 2019 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9015487)
Tijd voor een splitsing NMVS en NMWS .

Je bent Brussel nog vergeten.

Zeus 16 mei 2019 00:40

Ik hoor de 4 heren van alles en nog wat zeggen over de NMBS maar niets over Infrabel.

Vrijheideerst 16 mei 2019 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9015517)
Als ge uw wagen verkoopt en de trein neemt gaat groen zorgen dat ze stipt rijden...…….allé, dat denk ik toch want anders is het larie wat ze vertellen.

Die 500 euro wordt dan de maandelijkse compensatie voor de 45 minuten per week vertraging die je hebt.

:rofl:

gertc 16 mei 2019 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9015541)
Als we Belgie vergelijken met veel andere EU landen is het hier nog zo slecht niet.

Qua prijs voor abonnementen heb je gelijk. Qua stiptheid, netheid, vriendelijkheid, …??

Vrijheideerst 16 mei 2019 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9015941)
Qua prijs voor abonnementen heb je gelijk. Qua stiptheid, netheid, vriendelijkheid, …??

De prijs is niet te hoog, dus de rest mag op geen kloten trekken volgens Boduo. :rofl:

Alle nog is:

- Onvriendelijk
- Vuil
- Verlepte stations (Dendermonde bvb)
- Geen communicatie
- Oude treinen
- Te veel vakbondsbemoeienissen en personeel

vlijmscherp 16 mei 2019 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9015949)
De prijs is niet te hoog, dus de rest mag op geen kloten trekken volgens Boduo. :rofl:

Alle nog is:

- Onvriendelijk
- Vuil
- Verlepte stations (Dendermonde bvb)
- Geen communicatie
- Oude treinen
- Te veel vakbondsbemoeienissen en personeel

dat onvriendelijk valt mee, is mijn ervaring.

Maar de communicatie, dat is onvoorstelbaar. ofwel is ze verkeerd ofwel is ze er niet, maar juiste communicatie heb ik in feite nog maar zelden meegemaakt.

De schoofzak 16 mei 2019 10:11

Er loopt redelijk veel mis met de NMbS.

Politieke bemoeienissen, slechte lijnconfiguratie (veel te veel lijnen die door de Noord-Zuidverbinding moeten, waar één incident heel het tweeland plat legt), en vakbondsklootzakken, zijn de belangrijkste problemen.

TREBRON 16 mei 2019 10:32

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9015541)
Als we Belgie vergelijken met veel andere EU landen is het hier nog zo slecht niet.

SSSSSSTTTTT; Niet te luid want een hele hoop weet dat niet en ze zouden u kunnen horen.:-D:-D:-D:-D:-D

Vrijheideerst 16 mei 2019 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9016102)
SSSSSSTTTTT; Niet te luid want een hele hoop weet dat niet en ze zouden u kunnen horen.:-D:-D:-D:-D:-D

Awel, dan nog liever daar. :rofl:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be