Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Democratic Party primaries 2020 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247646)

vanderzapig 19 maart 2019 21:22

Democratic Party primaries 2020
 
Februari-juni 2020 zijn de democratic primaries: https://en.wikipedia.org/wiki/2020_D...tial_primaries

Dit is de voorlopige lijst met kandidaten:

Cory Booker
Pete Buttigieg
Julian Castro
John Delaney
Tulsi Gabbard
Kirsten Gillibrand
Kamala Harris
John Hickenlooper
Jay Inslee
Amy Klobuchar
Beto O'Rourke
Bernie Sanders
Elizabeth Warren
Marianne Williamson
Andrew Yang

De lijst zal wellicht nog langer worden de komende maanden.

vanderzapig 19 maart 2019 21:44

De meeste kandidaten proberen elkaar op "links" de loef af te steken.
Dit leidt tot steeds extremere standpunten op het vlak van identiteitspolitiek.

Op die manier vervreemden ze steeds verder van het gros van hun electoraat.

Elizabeth Warren (door Trump liefkozend Pocahontas genoemd omwille van haar leugenachtige pogingen om door te gaan voor "Native American") neemt de vlucht naar voren en pleit nu voor herstelbetalingen aan de verre nazaten van de slaven:

Citaat:

Slavery is a stain on America & we need to address it head on. I believe it’s time to start a national, full-blown conversation about reparations. I support the bill in the House to support a congressional panel of experts so that our nation can do what’s right & begin to heal.

vanderzapig 19 maart 2019 22:06

Een interessante kandidaat is Andrew Yang.

Hij pleit voor een basisinkomen van $1000 per persoon per maand.

Online heeft hij veel aanhangers, de "Yang Gang", die aan de lopende band memes maken over "NEETbux" en "Secure the bag", uitdrukkingen die verwijzen naar het basisinkomen.

Hier de "ik-kwam-op-JRE-dus-ik-besta" link:

https://www.youtube.com/watch?v=cTsEzmFamZ8

Een aanrader, dit gesprek!

Samen met Tulsi Gabbard de enige kandidaat die ik ken die niet meedoet aan de collectieve politieke zelfmoord van de democraten.


Frankenstein 20 maart 2019 01:54

Mooi dat Amerika weer een president kent, na Nixon, die basisinkomen principe oppakt.

Misschien wordt hij wel president - Obama was een deep state hoer, Trump heeft zich ernstig geschonden aan verkiezingsbedrog; tijd voor iets nieuws ??

Frankenstein 20 maart 2019 02:02

https://www.youtube.com/watch?v=cTsEzmFamZ8

Mijn kandidaat !!

vanderzapig 20 maart 2019 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8969219)
Trump heeft zich ernstig geschonden aan verkiezingsbedrog

Huh???

vanderzapig 20 maart 2019 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8969224)

Ik weet nog steeds niet wat ik moet vinden van het idee van een basisinkomen. Laat staan van zijn specifieke versie ervan.

Maar die Andrew Yang is een verstandige, nuchtere kerel. Met beide benen stevig in de werkelijkheid.

Frankenstein 20 maart 2019 12:41

kiezersbedrog

vanderzapig 20 maart 2019 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8969746)
kiezersbedrog

Bron?

Zipper 20 maart 2019 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8969011)
Februari-juni 2020 zijn de democratic primaries: https://en.wikipedia.org/wiki/2020_D...tial_primaries

Dit is de voorlopige lijst met kandidaten:

Cory Booker
Pete Buttigieg
Julian Castro
John Delaney
Tulsi Gabbard
Kirsten Gillibrand
Kamala Harris
John Hickenlooper
Jay Inslee
Amy Klobuchar
Beto O'Rourke
Bernie Sanders
Elizabeth Warren
Marianne Williamson
Andrew Yang

De lijst zal wellicht nog langer worden de komende maanden.


Imo lijkt O'Rourke de meeste kans op de nominatie te hebben.

Lof der Zotheid 20 maart 2019 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8969392)
Ik weet nog steeds niet wat ik moet vinden van het idee van een basisinkomen. Laat staan van zijn specifieke versie ervan.

Maar die Andrew Yang is een verstandige, nuchtere kerel. Met beide benen stevig in de werkelijkheid.

En bijgevolg gaat hij niet genomineerd worden...

Frankenstein 20 maart 2019 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8969859)
Bron?

Onze Trmp zou zich toch om een nieuwe doelgroep ontfermen, the zgn poor working (white) class / forgotten men / deplorables.

Weet u nog: Dat Obamacare was veels te duur en hij zou met iets veel eenvoudigers en beter komen (..)

Vraag: Wat is deze groep opgeschoten met de belastingverlaging.Het is de 1% die de 80% heeft binnengehaald - taxverlaging. Medicare is nog steeds een zooitje. Vooral zijn doelgroep, blanke ouderen, coalminers met bijhorende beroepsziekten -die hem de overwinning hebben bezorgd zijn geen flikker zijn opgeschoten.

Trump was wel zo wijs hun problemen te benoemen en zich te bekommeren om hun problemen - laatste hoe hij dat zou aanpakken is blijkbaar gebakken lucht gebleken.

Onder Trump zijn weliswaar ook beloften nagekomen: Die muur gaat er door zijn veto komen, Industrie wordt teruggehaald.

Het is maar in welke hoek de klappen vallen. Bij Youtube flimke Yang en Rogan werd suïcide en drugsdoden naar voren gebracht, en het waarom erachter.. Vooral onder de blanke 50tigers. Dit zijn Trump stemmers.

Mijn vraag aan U: Waarom jakkeren 'ze' in toenemende mate een kogel door hun hoofd of nemen een overdosis aan medicijnen ??
__________________________________________________ ___________
Ps, er is een forum van Amerikaanse emigranten (Nederlanders) die terug willen keren, probleempje wel is dat ze in Nederland hun AOW jaren zijn verloren, en bij vertrek uit Amerika hun social security per defiitie kwijt zijn.. Onder de berichten zijn hartverscheurende verhalen te lezen. Van mensen in de 50 die in de jaren 80 zijn geëmigreerd en nu aan lager wal zijn geraakt.

Yang geeft heel helder aan dat dit slechts een voorbode is wat ons te wachten staat en deze mensen Trump heeft gebracht.

Frankenstein 20 maart 2019 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8970019)
En bijgevolg gaat hij niet genomineerd worden...

Met het systeem van kiesmannen gaat hij het zowieso niet redden. Of ook weer niet.

'Men' ziet Trump als een soort Hitler bij de grote Amerikaaanse 'Staatszenders' waaraan Rachel Maddow zich nog het meest schuldig maakt; Trump moet weg, alleen mogen Sanders en Warren het weer niet van Trump over nemen.

Deze mensen kunnen polariserende samenleving nog meer aanwakkeren. Nabestaanden van slavernij compensatie geven; dit is vragen om een backlash. Ook de Sanders supporters hebben zich allerminst netjes gedragen bij de vorige verkiezingen; bijeenkomsten verstoren; opflikkeren met die gasten, me dunkt. Zie wat gaande is in Venezuela of waarom Bolsorvarno zou populair is. Tenminste de Brazilianen in Suriname schijnen hem geweldig te vinden, als zo naar hen luister.. Links is ouderwets en afgedankt. Het wordt tijd dat men dit onder ogen ziet. Evenals het rauwe kapitalisme, overigens. Doch deze alinea is een persoonlijke mening.


Mogelijk kan Yang de lachende 3e zijn. Yang kan zich verzekerd zien van bakken geld van Silicon Valley boys die het grote plaatje / probleem inzien - er zelf zelf 'schuldig' aan zijn, door belasting ontduiking op legale wijze, maar er wel iets willen doen (schuldgevoel ?).


Het kan wel zijn dat presidentskandidaten punten van hem overneemt. Trump heeft handig punten van Sanders overgenomen; deels wat mee gedaan - zoals bescherming industrie op eigen bodem maar ook deel verloochend - een betere Medicare.





Yang zie ik er ook voor aan dat hij de standaard vragen van CNN - zoals gelooft U de Amerikaanse veiligheidsdiensten niet; waarom steunt U die dictator heel handig en effectief in die gelikte-staatsmedia-hoge hakken -nette smoelen kan terugpareren. Ergo, de Amerikaanse staatszenders verliezen nog meer hun invloed, wat weer Yang in de kaart kan spelen.

Mijn grootste vraag is of hij de persoonlijke druk wel aankan. Yang lijkt mij een aardige jongen, geen ego-tripper - die echt voor alles gaat om maar president te worden..

vanderzapig 20 maart 2019 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8970133)
Vraag: Wat is deze groep opgeschoten met de belastingverlaging.Het is de 1% die de 80% heeft binnengehaald - taxverlaging. Medicare is nog steeds een zooitje. Vooral zijn doelgroep, blanke ouderen, coalminers met bijhorende beroepsziekten -die hem de overwinning hebben bezorgd zijn geen flikker zijn opgeschoten.

Een belastingverlaging voor de "1%" kan mij niets schelen.
Wat wel belangrijk is: hoe zit het met de Amerikaan zijn ziekteverzekering? Betaalbaar? Prijs/kwaliteit? De USA hinkte altijd ver achterop t.o.v. de andere industrielanden.

Obama probeerde er iets aan te doen met een halfslachtige oplossing. En Trump schrapte dat zonder er iets voor in de plaats te zetten.

Daarmee lost hij een verkiezingsbelofte niet in, maar om dat nu kiezersbedrog te noemen? Ik denk dat al zijn voorgangers op dat vlak niet moeten onderdoen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8970133)
Mijn vraag aan U: Waarom jakkeren 'ze' in toenemende mate een kogel door hun hoofd of nemen een overdosis aan medicijnen ??

Rust belt. Industrieel kerkhof zoals in Wallonië, maar dan zonder het sociaal vangnet.
Michael Moore, Bruce Springsteen en Edward Yang kunnen dat veel beter uitleggen dan mij.

Eduard Khil 20 maart 2019 22:19


:cheer:

Frankenstein 20 maart 2019 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8970386)
Een belastingverlaging voor de "1%" kan mij niets schelen.
Wat wel belangrijk is: hoe zit het met de Amerikaan zijn ziekteverzekering? Betaalbaar? Prijs/kwaliteit? De USA hinkte altijd ver achterop t.o.v. de andere industrielanden.

Obama probeerde er iets aan te doen met een halfslachtige oplossing. En Trump schrapte dat zonder er iets voor in de plaats te zetten.

Daarmee lost hij een verkiezingsbelofte niet in, maar om dat nu kiezersbedrog te noemen? Ik denk dat al zijn voorgangers op dat vlak niet moeten onderdoen.


Rust belt. Industrieel kerkhof zoals in Wallonië, maar dan zonder het sociaal vangnet.
Michael Moore, Bruce Springsteen en Edward Yang kunnen dat veel beter uitleggen dan mij.

De situatie wordt wel steeds urgenter. Wanneer de 4e industriële revolutie intrede doet is niet geheel duidelijk. Het is wel duidelijk dat wij er nu inzitten en de gevolgen de suicides en drugs-overdosissen zijn - ik refereer naar de info van Rogan & Yang, hetgeen ik overigens geheel bekeken heb.

Zoals Yang terecht aangeeft kunnen wij beter de 4e revolutie de baas dan andersom.

In deze tijd wat smoesjes voorhouden aan de kiezers heeft veel grotere conseqenties dan de 'read my lips' van Bush I. Zeker in de Rust Belt. De gevolgen van ca. 3 miljoen truckers en ca. 2 miljoen gerelateerde banen als motels; getallen haal ik uit mijn hoofd en kwam in genoemde Rogan docu naar voren, wordt binnen 10 jaar weggevaagd. Daarbij ook de miljoenen telemarketeers en kassieres.

Ook kwam naar voren dat artsen provisie krijgen over medicijn verstrekking. Ergo, bij een kriebelende neusaandoening al opiaten aansmeren om de check binnen te krijgen. Zodra de bevolking verslaafd raakt en de problemen zich komen ze met een nieuw, zwaarder en duurder middel op markt. Meer (..) Uitzichtloosheid, in het ravijn kijken en Farmeutische industrie die over lijken gaat en deze mensen nog verder de dieperik in sleuren.

Benoem de achtergrond in deze urgente situatie, ipv te bedriegen en liegen - juist in deze tijd ! Laten wij wel wezen; er is geen enkele president in de geschiedenis geweest die op zoveel leugen(tjes) is betrapt als Trump. Er zijn websites die dit het bijhouden per dag, meen ik.

Eduard Khil 20 maart 2019 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8970448)
De situatie wordt wel steeds urgenter. Wanneer de 4e industriële revolutie intrede doet is niet geheel duidelijk. Het is wel duidelijk dat wij er nu inzitten en de gevolgen de suicides en drugs-overdosissen zijn - ik heb het refereer de info van Rogan & Yang, hetgeen ik overigens geheel bekeken heb.

Zoals Yang terecht aangeeft kunnen wij beter de 4e revolutie de baas dan andersom.

In deze tijd wat smoesjes voorhouden aan de kiezers heeft veel grotere conseqenties dan de 'read my lips' van Bush I. Zeker in de Rust Belt. De gevolgen van ca. 3 miljoen truckers en ca. 2 miljoen gerelateerde banen (truckersindustrie; getallen haal ik uit mijn hoofd; kwam in genoemde Rogan docu naar voren, wordt binnen 10 jaar weggevaagd. Daarbij ook telemarketeers en kassieres. Ook kwam naar voren dat artsen provisie krijgen over medicijn verstrekking. Meer (..)

Benoem de achtergrond in deze urgente situatie, ipv te bedriegen en liegen - juist in deze tijd !


Leve Darwin!

Frankenstein 20 maart 2019 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8970449)
Leve Darwin!

Leve de neger dus - in Afrika aan wie de 4e industriële revolutie voorbijgaat en aan den vreemde kusten aandobberen.. Is dit wat ge bedoelt ?? De 2e trek uit Afrika ?? Als er geen banen meer zijn in het Westen, wie moet dan de babies betalen in bijvoorbeeld Europa en Amerika ? Waarom uberhaupt voor babies betalen als volwassen mensen aandobberen an masse ? Laatste gebeurt al, en is toch lekker makkelijk..

Alles is mogelijk.. Ook dingen die Darwin niet voor mogelijk had gehouden..


Beter is om de dingen onder ogen te zien dan maar wat roepen.

Eduard Khil 20 maart 2019 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8970454)
Leve de neger dus - in Afrika aan wie de 4e industriële revolutie voorbijgaat en aan den vreemde kusten aandobberen.. Is dit wat ge bedoelt ?? De 2e trek uit Afrika ?? Als er geen banen meer zijn in het Westen, wie moet dan de babies betalen. Waarom uberhaupt voor babies betalen als volwassen mensen aandobberen an masse.

Alles is mogelijk.. Ook dingen die Darwin niet voor mogelijk had gehouden..


Beter is om de dingen onder ogen te zien dan maar wat roepen.

neen

vanderzapig 20 maart 2019 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8970448)
In deze tijd wat smoesjes voorhouden aan de kiezers heeft veel grotere conseqenties dan de 'read my lips' van Bush I. Zeker in de Rust Belt. De gevolgen van ca. 3 miljoen truckers en ca. 2 miljoen gerelateerde banen als motels; getallen haal ik uit mijn hoofd en kwam in genoemde Rogan docu naar voren, wordt binnen 10 jaar weggevaagd. Daarbij ook de miljoenen telemarketeers en kassieres.

De zelfmoorden & drugsverslavingen in de Rust Belt zijn een gevolg van het teloorgaan van de industrie ginder. Dat is een proces dat al vele decennia bezig is. Ik denk niet dat de 4de industriële revolutie voor hen veel verschil gaat maken.

De beroepen die ik in 't vet heb gezet komen nu wel in het gedrang, en die zijn verspreid over de hele USA.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be