Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

parcifal 16 juni 2013 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6680206)
Ik wil je wel helpen, als je daar niks van verstaat. Begin al eens met dit hier, da's een goed begin.;-)

Dat is dus een nee, dacht ik wel.

Citaat:

Breek er je kop niet te veel over, de oplossing is soms heel eenvoudig, zoals de meester hierboven uitlegt.:-)
Het woord 'juistheid' in deze context gaat uw petje duidelijk kilometers teboven.
Geen erg, we wisten het al.

meneer 16 juni 2013 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6680223)
Dat is geen bewijs en dat weet je. Dan is het glas water dat ik zonet gedronken heb ook een illusie, want het water is weg.

Ik weet dat je graag trolt - ieder zijn hobby - maar behalve namedropping heb je nog maar bitter weinig gedaan om aan te tonen dat tijd een illusie is.

Ik trol niet, ik probeer antwoorden te bekomen van mensen die beweren " dat ze er iets van kennen ". En ik krijg alleen verwijten, en pretentieuze prietpraat.
Ik heb al een paar keer citaten getoond van mensen die erkende wetenschappers zijn, en die klaar en duidelijk uitlegden waarom tijd een illusie is. Maar ik denk dat jullie enkel lezen wat in jullie kraam te pas komt. De rest, da ka ni...

meneer 16 juni 2013 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6680227)
Dat is dus een nee, dacht ik wel.



Het woord 'juistheid' in deze context gaat uw petje duidelijk kilometers teboven.
Geen erg, we wisten het al.

Ik heb niet " nee " gezegd, dat maak jij daar van. En d�*t is nu juist het probleem met jou : je leest enkel wat je wil lezen, en trekt enkel de conclusies die je van pas komen. Niet echt wetenschappellijk als manier van werken, hé...:-)
Niets is gemakkellijker dan op het internet zich te sieren met ronkende diploma's, en vermeende kennis, d�*t heb ik ondertussen al begrepen, als ik jou en een paar ander hier bezigzie...;-)

meneer 16 juni 2013 22:50

leve de sinsenfoor
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6680228)
Veni, vidi, vici.

Vici ? Wat hebde gewonnen ? Een extra rondje op de manége ? Of op de ponny ?

parcifal 16 juni 2013 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6680234)
Ik trol niet, ik probeer antwoorden te bekomen van mensen die beweren " dat ze er iets van kennen ". En ik krijg alleen verwijten, en pretentieuze prietpraat.
Ik heb al een paar keer citaten getoond van mensen die erkende wetenschappers zijn, en die klaar en duidelijk uitlegden waarom tijd een illusie is. Maar ik denk dat jullie enkel lezen wat in jullie kraam te pas komt. De rest, da ka ni...

Het zou mooi zijn moest je enigzins begrijpen wat die mensen precies zeggen en waarom ze het zeggen. Maar meer dan namedropping zit er niet in. Mensen zien dat hoor.

kiko 16 juni 2013 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6680234)
Ik heb al een paar keer citaten getoond van mensen die erkende wetenschappers zijn, en die klaar en duidelijk uitlegden waarom tijd een illusie is. Maar ik denk dat jullie enkel lezen wat in jullie kraam te pas komt. De rest, da ka ni...

Een citaat is toch geen bewijs...

De reden omdat je geen bewijzen op tafel neerlegt, is omdat er geen zijn. Er is werkelijk niets dat aantoont dat tijd een illusie is.

Tijd is relatief, en de tijdservaring hangt niet enkel af van de snelheid waarmee je je verplaatst maar ook van psychologische factoren.

MaGNiFiCaT 16 juni 2013 23:12

De eerste keer dat ik op deze draad klik -de titel lijkt me bijzonder onzinnig-, maar..... hoe is het toch mogelijk dat die draad toch blijft? Zo'n onzindraad?! En al meer dan 7000 posts.

Deze draad hoort thuis in K&K, maar toch niet in internationaal?:?

MaGNiFiCaT 16 juni 2013 23:15

Zo te zien gaat het al lang niet meer over aliens.:-)

Dan gaat het alleen maar beter met deze draad.;-)

meneer 16 juni 2013 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6680242)
Het zou mooi zijn moest je enigzins begrijpen wat die mensen precies zeggen en waarom ze het zeggen. Maar meer dan namedropping zit er niet in. Mensen zien dat hoor.

Namedropping, allemaal goed en wel...Ik haal mijn wijsheid uit boeken geschreven door anderen , dat is juist. Maar gij ? Gij hebt toch zelf ook niks uitgevonden, of wel misschien ?:-)
Ik haalde een paar keer Einstein aan, omdat je daarvan moeilijk kunt zeggen dat het een uil was, je kunt het precies niet verkroppen, en dan zeg je maar dat ik niet begrijp wat die mens bedoelt.:roll:

Citaat:

Is Time an Illusion?


As you read this sentence, you probably think that this moment—right now—is what is happening. The present moment feels special. It is real. However much you may remember the past or anticipate the future, you live in the present. Of course, the moment during which you read that sentence is no longer happening. This one is. In other words, it feels as though time flows, in the sense that the present is constantly updating itself. We have a deep intuition that the future is open until it becomes present and that the past is fixed. As time flows, this structure of fixed past, immediate present and open future gets carried forward in time. This structure is built into our language, thought and behavior. How we live our lives hangs on it.



Yet as natural as this way of thinking is, you will not find it reflected in science. The equations of physics do not tell us which events are occurring right now—they are like a map without the “you are here” symbol. The present moment does not exist in them, and therefore neither does the flow of time. Additionally, Albert Einstein’s theories of relativity suggest not only that there is no single special present but also that all moments are equally real [see “That Mysterious Flow,” by Paul Davies; Scientific American, September 2002]. Fundamentally, the future is no more open than the past.
Nochthans, dit is voor mij wel degelijk verstaanbaar.:-)
En nu mag je het eens proberen weerleggen.:-)
Je hebt er alle tijd voor, want je weet het nu : Time is an illusion !:lol:
Dit is belangrijk voor mij, want men komt altijd zagen dat Aliens niet naar hier kunnen komen omdat dat te veel tijd zou kosten...Maar misschien beleven zij de tijd niet op dezelfde manier als wij, of hebben ze geleerd er anders mee om te gaan ! Interessante bedenkingen in zicht !;-)

Johan Bollen 16 juni 2013 23:31

We zijn natuurlijk helemaal alleen in het heelal, met een God en een big bang ook helemaal voor ons alleen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er buiten onze aarde nog andere planeten met leven of wat we noemen 'intelligent' leven zouden zouden...wel..behalve misschien dan dat er slechts een paar triljoen van die andere planeten zijn waar we niets over weten.

We kennen de inhoud van 1 okkernoot die onder de boom ligt in de herfst. We zien honderden gelijkaardige noten liggen onder de boom. Is het zo vreemd te veronderstellen dat de inhoud van tenminste 1 van die andere noten wel eens kan lijken op de noot die we openden? Of is die conclusie misschien juist de meest voor de hand liggende?

Daarbij hoeft buitenaards leven zich niet eens noodzakelijkerwijze op 'planeten' af te spelen, net zoals er nog wel meer levensvormen bestaan dan enkel notebomen.

En daarbij, wie zegt dat de mens die zich schijnbaar toch enigszins anders gedraagt dan het andere leven op deze planeet, niet zelf van buitenaardse oorsprong is.

En daarbij, wie zegt dat als de mens geconfronteerd zou worden met buitenaards leven dat hij in staat zou zijn het als dusdanig te erkennen?

En daarbij...is de grens tussen levende en dode materie en tussen aards en buitenaards wel zo duidelijk te trekken?

Wie weet zijn we wel omringd door allerlei vormen van aards en buitenaards leven hier op aarde. En wie weet weet dat leven niet eens waar het van afkomstig is. En daarbij...wat maakt het eigenlijk uit?

Een alien op zoek naar intelligent leven pauzerend bij een pisbloem:
http://www.expoo.info/ne/expoo/malla...arten_12b.html

Johnny Blaze 16 juni 2013 23:50

Minute phisics

the arrow of time

paralel universes

Wat is tijd? Quantum fysisch gezien bestaan alle opties al. We ervaren tijd lineair, dat is hoe ons bewustzijn werkt maar alles wat gebeurt is en alles eat nog moet gebeuren is al gebeurt. Elke keuze die we maken splitst ons (uw) universum op in een nieuwe tijdelijn ( om het met een onnozel woord te zeggen) die bestaat uit oneindig veel andere keuzes (universa/multiversa?). Allé, dit is een denkpiste die quantumfysisi aant verkennen zijn. Geen enkele van de verschillende multiversum theorieën zijn op dit moment bewezen.

Check de filmkes, duren elk niet langer dan een paar minuten, minute phisics doet een goeie job om moeilijke dingen simpel uit te leggen.

Dixie 17 juni 2013 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6680257)
Zo te zien gaat het al lang niet meer over aliens.:-)

Dan gaat het alleen maar beter met deze draad.;-)

spijtig want dan kon je pas echt goed lachen hier!

koppijn 17 juni 2013 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6679711)
Je beseft gewoon niet dat het een illusie is. Het is dan ook een hardnekkige illussie ( volgens Einstein ).
Leg mij eens uit waarom de tijd sneller verstrijkt naarmate wij ouder worden ? Waarom nieuwe ervaringen en nieuwe omgevingen de tijd vertragen, waarom de tijd sneller voorbijgaat als je ergens volledig in opgaat, en de tijd langzaam voorbijgaat als we nergens door in beslag genomen worden ? Ook kan men soms het gevoel hebben dat de tijd stilstaat...ook geestverruimende middelen veranderen de tijdservaring...
De waarheid is dat de tijd niet voor iedereen op dezelfde manier blijkt voorbij te gaan. Dus is dat geen vast gegeven. Het is een illusie.

De oude Grieken gaven voor klok tijd en ervaringstijd een andere benaming. Die maakte namelijk een verschil tussen chronos: de kwantitatieve tijd die de wereld regeert de objectieve tijd en kairos: de kwalitatieve, niet meetbare, subjectieve tijd de innerlijke tijd die je bijvoorbeeld ervaart als je voor je uit zit te staren of heel geconcentreerd bent. Beide zijn reëel maar chronos is statisch en kairos is dynamisch.

parcifal 17 juni 2013 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6680264)
Nochthans, dit is voor mij wel degelijk verstaanbaar.:-)
En nu mag je het eens proberen weerleggen.:-)
Je hebt er alle tijd voor, want je weet het nu : Time is an illusion !:lol:
Dit is belangrijk voor mij, want men komt altijd zagen dat Aliens niet naar hier kunnen komen omdat dat te veel tijd zou kosten...Maar misschien beleven zij de tijd niet op dezelfde manier als wij, of hebben ze geleerd er anders mee om te gaan ! Interessante bedenkingen in zicht !;-)

Wel, mijn beste mijnheer, als de flow of time niet bestaat, hoe zit het dan met causaliteit? Ontkrachten de speciale en algemene relativiteitstheorie dan het principe van causaliteit?

exodus 17 juni 2013 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6677843)
Mogelijk, dat is optimistisch.
We sturen pas sinds 60 jaar em-straling uit van radio en tv, we zijn dus detecteerbaar binnen een bol met straal 60 lichtjaar rond de aarde, dat is natuurlijk peanuts. We zijn dus vrijwel zeker niet detecteerbaar voor alien beschavingen en het is wellicht vrij lastig voor aliens met eindige middelen om honderden miljoenen planeten fysiek te bezoeken.

De kans dat er intelligent leven is binnen een straal van een paar duizend lichtjaar is vrij klein, maar stijgt natuurlijk sterk eenmaal je over miljoenen of miljarden lichtjaren praat.

Maar de tijd die voor een reis voor zo'n afstanden, zelfs bij 0,99c blijft duizenden jaren of een groot veelvoud ervan.
Het is dus mogelijk, theoretisch, maar zeer zeer onwaarschijnlijk. Verwaarloosbaar eigenlijk.

Het bewijs is er dat ze hier zijn. Al de rest is zever. En er zijn zeer sterke aanwijzingen dat ze beschikken over anti-zwaartekracht technologie. Ze kunnen zich verplaatsen zelfs zonder dat er acceleratie aan te pas komt. Via jumps in de ruimte/tijd.

Zoals een getuige zei, vanuit een geostationaire baan tot boven de boomtoppen koste enkele luttele seconden.

exodus 17 juni 2013 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6678946)
Nee het is geen illusie, bewijs is dat je ouder wordt naarmate tijd verstrijkt.
Maar als tijd kan vertragen door snelheid valt daar misschien iets meer over te zeggen?
Iets heel ergs ingewikkeld. :lol:

Tijd is een aspect van de bewuste ervaring in onze dimensie. Er zijn dimensies waar er geen tijd is. Vanuit deze dimensies kan alle tijd gezien worden, vanuit een multidimensionaal gezichstveld kan alle tijd tegelijkertijd worden overzien. Het hangt er gewoon vanaf waar je je focused.

Hoe verder je van de fysische realiteit gaat, hoe minder tijd een grip op je heeft. Vele mensen tijdens bijna-dood-ervaringen geven aan dat ze het gevoel hebben dat er geen tijd was. Of dat ze enkele dagen weg waren (naar hun gevoel), maar in de fysische realiteit maar enkele uren weg waren.

De realiteit is dat wij allemaal onsterfelijke wezens zijn. We hebben alle tijd van de wereld. Zaken die we in dit leven niet leren lerend we in een volgende incarnatie. De tijd is een gift om onze issues uit te werken over een tijdspanne en het leren dat ermee komt en specifiek verbonden aan onze realiteit

exodus 17 juni 2013 10:34

Hier een uitleg van een entiteit uit hogere dimensies, over hoe zij tijd/ruimte ervaren. Er is ook gebeurtenissen en evolutie van bewustzijn, maar dat neemt niet plaats binnen een tijdspanne.

Citaat:

Consider water flowing through a pipe. At its end the pipe forks into two outlets. Each outlet may be fully open, partially open, or completely closed. As one outlet closes, the flow of water shifts to the other; and vice versa.

This is how space-time operates: a given event—a matrix of energy—may be expressed mostly in time and slightly in space; in equal intensities of time and space; or mostly in space and slightly in time. Space and time are the root parameters of the physical dimension, the outlets through which events flow. The reason that events are regulated in their expression, trickling into time and space, is that your nervous systems could not handle the sudden arrival of an “event matrix” all at once. You can perceive and process only “so much” at a time; so events feed gradually into the physical dimension.

Outside the physical dimension, events still “unfold” and express, but differently. Space exists “here” also, but on a massive scale. There being no physical creatures, no entity here suffers limitations on the reach of its explorations. Instead there is a sense of boundless expanse, limitless extension. Within this vast “space” are varying frequencies or tonal qualities that mark various regions. These frequencies reflect the nature of the entities and their work in a given region. An entity “grows” or “develops” by extending—flowing, really—into a new region, absorbing the extant knowledge of the entities there (to the limitations of the inquiring entity); adding a new tonal quality to its range of frequencies.

This process is often directed by overseers; that is, a given entity may be “studying” under a master entity which directs the process of information acquisition in accordance with the growth plan of the acquiring entity.

Now, to return to your point, while this process plays out in a “space” of sorts—though it has no edges or physical laws, being more of a boundless forever—time as you know it plays no role. Just as the space involved has a sense of deep infinity, so is there an expansive “Now” moment in which all events are both potential and manifest; aborning and maturing; ideation and completion.

We are reaching the limits of language, and your ability to crawl out of your neurological wiring and expand your awareness to absorb what we struggle to express. Perhaps you have known moments of sudden inspiration when an entire complex idea—for a project, a song, a book—was “there” in an instant, fully formed. Such moments are oblique insinuations of the dimension of which we speak, in which an infinitely expansive “Now” moment contains both all potential and all fulfillment.

meneer 17 juni 2013 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6680254)
De eerste keer dat ik op deze draad klik -de titel lijkt me bijzonder onzinnig-, maar..... hoe is het toch mogelijk dat die draad toch blijft? Zo'n onzindraad?! En al meer dan 7000 posts.

Deze draad hoort thuis in K&K, maar toch niet in internationaal?:?

Ge moogt iets zeggen over onzin, gij :lol: Met al dat zwakzinnig gewauwel over koningen, en ander aristocratisch uitschot :lol:

meneer 17 juni 2013 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6680257)
Zo te zien gaat het al lang niet meer over aliens.:-)

Dan gaat het alleen maar beter met deze draad.;-)

Nogmaals, eens dat je over iets anders begint als uw debiele inteelt-koningen weet je écht van toeten noch blazen. Je zou nog geen Alien herkennen moest hij in uw kont bijten.

meneer 17 juni 2013 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6680335)
spijtig want dan kon je pas echt goed lachen hier!

Zalig zijn de armen van geest.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be