Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Belgie Unitair ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72049)

Hans1 15 december 2006 10:35

Belgie Unitair !
 
Na de RTBF-reportage en de vaststelling van de enorme kloof tussen de politici en het volk: BELGIE UNITAIR !:-D

Metternich 15 december 2006 10:37

Vooral het spontaan protest van die massa belgicisten was indrukwekkend. De volle 50 man (en zelfs dat is overdreven veel naar het schijnt) kwam de brabaconne zingen, allee ja, aflezen, en hun vlag wat achterstevoren houden.

Vorenus 15 december 2006 10:41

En dat voor een koning die vlucht.

Jan van den Berghe 15 december 2006 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2247083)
Vooral het spontaan protest van die massa belgicisten was indrukwekkend. De volle 50 man (en zelfs dat is overdreven veel naar het schijnt) kwam de brabaconne zingen, allee ja, aflezen, en hun vlag wat achterstevoren houden.

En raad eens in welke taal ze de Brabançonne aan het brullen waren? Juist, in het Frans.

Den Bal 15 december 2006 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2247081)
Na de RTBF-reportage en de vaststelling van de enorme kloof tussen de politici en het volk: BELGIE UNITAIR !:-D


En over welk een kloof heb je het nu? Tussen de Waalse bevolking en de Vlaamse politici? Wat ik heb gezien is op een dubieuze wijze om de Waalse bevolking bang maken en ze te drijven naar het belgisisme. En hoewel een bepaalde Waalse politieker moord en brand schreeuwd is het wel zijn manier om zijn kiezers aan zich te binden.

Den Bal 15 december 2006 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2247081)
Na de RTBF-reportage en de vaststelling van de enorme kloof tussen de politici en het volk: BELGIE UNITAIR !:-D


BTW Was jij één van die acteurs die aan het paleis stond?? ;-)

Jan van den Berghe 15 december 2006 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2247083)
Vooral het spontaan protest van die massa belgicisten was indrukwekkend. De volle 50 man (en zelfs dat is overdreven veel naar het schijnt) kwam de brabaconne zingen, allee ja, aflezen, en hun vlag wat achterstevoren houden.

Even trouwens vermelden dat volgens het RTBF-nieuwsbericht een niet onaardig aantal van deze protesterende "massa" FIGURANTEN waren die reeds op voorhand door de RTBF waren gecontacteerd.

LeMmOnN 15 december 2006 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2247081)
Na de RTBF-reportage en de vaststelling van de enorme kloof tussen de politici en het volk: BELGIE UNITAIR !:-D

In Spanje roepen ze van de daken dat de Vlaming verder moet zonder Walonië :twisted::lol::lol::lol:

Metternich 15 december 2006 10:58

Vooral de spontane volksfeesten in Corsica en Catalonië vond ik prachtig. Vlaanderen verlaat Europa en alle volkeren verklaren zich onafhankelijk? Weeral een argument pro-onafhankelijkheid!

Zyp 15 december 2006 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2247081)
Na de RTBF-reportage en de vaststelling van de enorme kloof tussen de politici en het volk: BELGIE UNITAIR !:-D

Al veel te vaak vervalt de taal van politiekers in het eindeloos uiten van hoe het moet zijn, wat het moet worden... Sommige partijen hebben het zelfs hun handelsmerk van gemaakt.... Hoe de reis naar dat doel er uit ziet, welke kronkels er in datpad zitten en welke obstakels je mag verwachten deelt men voor de lieve vrede, en hun gemak er niet bij... Ik moet bekennen dat ik de bub zo stilletjes bij die groep begin in te delen... De one-line argument-free antwoorden alla "leve belgie, belgie unitair" dat gaat nog. Maar welke disscussie wil je nu eigelijk beginnen wanneer je nu ook al met zulke simpele niets-zeggende "dit is het doel, thats it" dingen een thread begint?
Er IS plaats voor een partij die het land wil verenigen, ook dat standpunt mag aan bod komen, en verdient verdediging... Maar veel verdediging hoor of lees ik niet....

Zwartengeel 15 december 2006 11:30

Alleen al door de titel van deze draad wist ik onmiddellijk wie hem opgestart had zie... 8-)

Zwartengeel 15 december 2006 11:32

En de zoveelste loze en totaal niet onderbouwde reclamekreet van onze Grote Leider...

Blazer 15 december 2006 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2247081)
Na de RTBF-reportage en de vaststelling van de enorme kloof tussen de politici en het volk: BELGIE UNITAIR !:-D

Never underestimate the power of denial

Onderschat nooit de kracht van de ontkenning

Zyp 15 december 2006 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyp (Bericht 2247209)
Al veel te vaak vervalt de taal van politiekers in het eindeloos uiten van hoe het moet zijn, wat het moet worden... Sommige partijen hebben het zelfs hun handelsmerk van gemaakt.... Hoe de reis naar dat doel er uit ziet, welke kronkels er in datpad zitten en welke obstakels je mag verwachten deelt men voor de lieve vrede, en hun gemak er niet bij... Ik moet bekennen dat ik de bub zo stilletjes bij die groep begin in te delen... De one-line argument-free antwoorden alla "leve belgie, belgie unitair" dat gaat nog. Maar welke disscussie wil je nu eigelijk beginnen wanneer je nu ook al met zulke simpele niets-zeggende "dit is het doel, thats it" dingen een thread begint?
Er IS plaats voor een partij die het land wil verenigen, ook dat standpunt mag aan bod komen, en verdient verdediging... Maar veel verdediging hoor of lees ik niet....

Hewel Hans?

als ge een thread open doet om te discussieren... dan moet ge wel het goei voorbeeld geven...

allee...

start...

lantjes 15 december 2006 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyp (Bericht 2247383)
Hewel Hans?

als ge een thread open doet om te discussieren... dan moet ge wel het goei voorbeeld geven...

allee...

start...

De argumenten om België te behouden zijn op....:-D

De Knut 15 december 2006 12:48

Aan de onnozele reacties van de unitaristische paljaskes te zien (Bert Bibber, Herman Decroo, Laurent van Wanten, Hans le Premier, ...) was de uitzending precies héél raak.

Zyp 15 december 2006 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2247435)
De argumenten om België te behouden zijn op....:-D

't moet zijn...

Zou hij al "ontdekt" hebben dat threads zoals deze dan eigenlijk anti-reclame zijn voor zijn bub? Hij is z'n eigen ruiten aan't ingooien... Of denk hij, "elke reclam, is goeie reclam?"

Antoon 15 december 2006 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2247081)
Na de RTBF-reportage en de vaststelling van de enorme kloof tussen de politici en het volk: BELGIE UNITAIR !:-D

Inderdaad, de meeste 'correcte' politici klampen zich aan de macht en moeten zich daarvoor in de gratie van het koningshuis komen. Terwijl het Vlaamse volk gewoon af wilt van de Walen, de structuur België , en de koninklijke familie.

Hans1 15 december 2006 12:51

Laat ons eerder zeggen dat we het belangrijkste argument hebben: de Belgen staan massaal achter ons. Enig probleem: ze mogen ons voorlopig nog niet kennen, hoewel deze prachtige reportage daar verandering in kan brengen.

Ik werd enkele uren vóór de uitzending trouwens op de hoogte gebracht door de RTBF en ik kende het plan al sinds augustus 2005. De uitzending was dan ook geen verrassing voor mij.

Brandaan 15 december 2006 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2247449)
Ik werd enkele uren vóór de uitzending trouwens op de hoogte gebracht door de RTBF en ik kende het plan al sinds augustus 2005. De uitzending was dan ook geen verrassing voor mij.

Door wie als ik vragen mag? Door een toevallige kennis of ging de RTBF alle politieke partijen langs?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be