Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Democratie.NU (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=191)
-   -   Gevangen zetten van Catalaanse referendum politici - even brutaal als Nazi's/Commies. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241045)

Erw 3 november 2017 18:39

Gevangen zetten van Catalaanse referendum politici - even brutaal als Nazi's/Commies.
 
Voor diegenen die nog niet goed beseffen wat er juist gebeurde.
Enige politici lieten een volk beslissen over zichzelf, en voerden uit wat besloten was.
En ze worden gevangen gezet door een regime van een grotere regio.
Zelfs met steun van een regime van een nog veel grotere regio (EU).

Dit is brutaal - openlijk uitschakelen van politieke tegenstanders en onderdrukken van bevolkingen.
De EU kliek is even onbeschaamd geworden als de Nazi's en Commies waren in hun tijd.
Kwestie van dit goed te laten doordringen.

DewareJakob 3 november 2017 19:52

Spanje is niet aan zijn proefstuk toe...

Wapper 3 november 2017 22:20

Zou het toch waar zijn?


dpg 3 november 2017 22:40

Elvis ook.

Wapper 4 november 2017 00:49

En Hitler

Erw 4 november 2017 10:56

Neem waar hoe de EU kliek, anders de eerste om morele etc kritiek te geven, zich in stilzwijgen hult. Een regio die zich wil decentraliseren / onttrekken aan een centrale macht, dat gaat lijnrecht in tegen de doctrine van de kliek Commies.
De EU is het Oostblok geworden van weleer. Decennium na decennium, steeds verregaandere bemoeienissen met het leven van degenen die er wonen.
De centraal plannende dievenbende, steeds driester wordend.

De schoofzak 4 november 2017 11:06

Herhaling:
- een aantal Catalaanse kandidaat politici stelden hun kiesprogramma voor
- ze namen deel aan democratische verkiezingen
- ze geraakten verkozen
- ze geraakten, met hun kiesbeloftes, aan een meerderheid in hun parlement
- toch wilden ze nog hun kiesprogramma voorleggen aan de bevolking, in een referendum
- ze stemden in het parlement, waar hun kiezers hen voor gekozen hadden.

En daarvoor riskeren zij nu 30 jaar gevangenis.
Dat gaat er bij mij niet in.
Als dat getolereerd wordt in een EU-land, dan ben ik vragende partij om de EU te verlaten.

Erw 4 november 2017 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8563682)
En Hitler

Hitler was een eindpunt van een paar decennia Commie moeienissen.
Duitsland had toen ook een centraliseringsperiode doormaakt.
De Commies brachten het tot WOI. Nadien besloten de Commies het Duitse volk verder te onderdrukken (Versailles - ze waren beter met hun collega Commies daar in een vaart gesprongen en verzopen, in plaats van het volk te viseren), waarbij ze een economische ondergang veroorzaakten (hyperinflatie - waardeloos maken van eigendom van spaarders), en uiteindelijk Hitler, die in plaats van eerder achterbakse monetaire en andere manipulaties, hetzelfde met een openlijke brutaliteit bedreef.
Resultaat WO II, met aan het eind de crapuul Commie Henri Morgenthau, die de smeerlapperij van Versailles opnieuw wilde uitvoeren. Totdat zijn collega Commies inzagen dat dit niet achterbaks genoeg was, en de smeerlapperij grote kans had te worden doorzien met henzelf als herkende daders.
En dus werd het plan alsnog afgeblazen.
We zijn nu 70 jaar later, en de Commie smeerlapperij heeft nu hetzelfde niveau bereikt met dit Spaans-Cataloons(?) incident als voorlopig ergste punt.
De centraal plannende dievenbende, eerst de kopstukken van een volk dat zich wil afscheuren in de bak draaien, dra allerhande blokkages om dat volk te straffen, dan massa-deportatie.
En tegen dan gaat Commie media de kijker al zo gewend hebben gemaakt eraan dat het "normaal" is geworden, op dezelfde manier als die zangerige spotjes op de radio, die aankondigen dat stad X straks ook "lage emissiezone" zal worden.

Dadeemelee 4 november 2017 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 8563833)
Hitler was een eindpunt van een paar decennia Commie moeienissen.
Duitsland had toen ook een centraliseringsperiode doormaakt.
De Commies brachten het tot WOI. Nadien besloten de Commies het Duitse volk verder te onderdrukken (Versailles - ze waren beter met hun collega Commies daar in een vaart gesprongen en verzopen, in plaats van het volk te viseren), waarbij ze een economische ondergang veroorzaakten (hyperinflatie - waardeloos maken van eigendom van spaarders), en uiteindelijk Hitler, die in plaats van eerder achterbakse monetaire en andere manipulaties, hetzelfde met een openlijke brutaliteit bedreef.
Resultaat WO II, met aan het eind de crapuul Commie Henri Morgenthau, die de smeerlapperij van Versailles opnieuw wilde uitvoeren. Totdat zijn collega Commies inzagen dat dit niet achterbaks genoeg was, en de smeerlapperij grote kans had te worden doorzien met henzelf als herkende daders.
En dus werd het plan alsnog afgeblazen.
We zijn nu 70 jaar later, en de Commie smeerlapperij heeft nu hetzelfde niveau bereikt met dit Spaans-Cataloons(?) incident als voorlopig ergste punt.
De centraal plannende dievenbende, eerst de kopstukken van een volk dat zich wil afscheuren in de bak draaien, dra allerhande blokkages om dat volk te straffen, dan massa-deportatie.
En tegen dan gaat Commie media de kijker al zo gewend hebben gemaakt eraan dat het "normaal" is geworden, op dezelfde manier als die zangerige spotjes op de radio, die aankondigen dat stad X straks ook "lage emissiezone" zal worden.

Toch even opletten: de Catalanen zijn sossen en Madrid zijn rechtsen. Pas uw betoog even aan aub :)

DewareJakob 4 november 2017 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8563625)
Elvis ook.

Is dat ook een dictator? :roll:

DewareJakob 4 november 2017 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8563867)
Toch even opletten: de Catalanen zijn sossen en Madrid zijn rechtsen. Pas uw betoog even aan aub :)

Maakt niet uit wat ze zijn. Het potje in Madrid stinkt verschrikkelijk.

marie daenen 4 november 2017 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 8563824)
Neem waar hoe de EU kliek, anders de eerste om morele etc kritiek te geven, zich in stilzwijgen hult. Een regio die zich wil decentraliseren / onttrekken aan een centrale macht, dat gaat lijnrecht in tegen de doctrine van de kliek Commies.
De EU is het Oostblok geworden van weleer. Decennium na decennium, steeds verregaandere bemoeienissen met het leven van degenen die er wonen.
De centraal plannende dievenbende, steeds driester wordend.

2

marie daenen 4 november 2017 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8563827)
Herhaling:
- een aantal Catalaanse kandidaat politici stelden hun kiesprogramma voor
- ze namen deel aan democratische verkiezingen
- ze geraakten verkozen
- ze geraakten, met hun kiesbeloftes, aan een meerderheid in hun parlement
- toch wilden ze nog hun kiesprogramma voorleggen aan de bevolking, in een referendum
- ze stemden in het parlement, waar hun kiezers hen voor gekozen hadden.

En daarvoor riskeren zij nu 30 jaar gevangenis.
Dat gaat er bij mij niet in.
Als dat getolereerd wordt in een EU-land, dan ben ik vragende partij om de EU te verlaten.

2

marie daenen 4 november 2017 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8563867)
Toch even opletten: de Catalanen zijn sossen en Madrid zijn rechtsen. Pas uw betoog even aan aub :)

Alsof het de commies een euro kan schelen of het rechts of links is die haar commando's uitvoert...

DewareJakob 4 november 2017 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8563916)
Alsof het de commies een euro kan schelen of het rechts of links is die haar commando's uitvoert...

Ik zou er ook geen probleem mee hebben dat het door links gedomineerd Waalonië zich zou willen afscheuren van Den Belziek. Ze zouden ook mijn volledige steun krijgen. :lol::lol::lol:

jogo 4 november 2017 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8563827)
Herhaling:
- een aantal Catalaanse kandidaat politici stelden hun kiesprogramma voor
- ze namen deel aan democratische verkiezingen
- ze geraakten verkozen
- ze geraakten, met hun kiesbeloftes, aan een meerderheid in hun parlement
- toch wilden ze nog hun kiesprogramma voorleggen aan de bevolking, in een referendum
- ze stemden in het parlement, waar hun kiezers hen voor gekozen hadden.

En daarvoor riskeren zij nu 30 jaar gevangenis.
Dat gaat er bij mij niet in.
Als dat getolereerd wordt in een EU-land, dan ben ik vragende partij om de EU te verlaten.

ook politici moeten opereren binnen de wet.

De schoofzak 4 november 2017 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 8563947)
ook politici moeten opereren binnen de wet.

Ik zeg dat het er bij mij niet in gaat.
Democratie gaat boven de wet. Democratie is de legitimiteit van de wet.
Dat ontbreekt daar volledig bij de Franco-zonen.

En dat ik vragende partij geworden ben om de EU te verlaten. Er zal wel niet zo rap een referendum voor een belxit of vlexit komen, toch kan ik het maar zeggen.

Erw 5 november 2017 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8563867)
Toch even opletten: de Catalanen zijn sossen en Madrid zijn rechtsen. Pas uw betoog even aan aub :)

Ik kijk totaal niet naar zelfopgeplakte en door andere opgeplakte etiketten.
Ik kijk naar wat er wordt geDAAN, niet naar wat er wordt geZEGD.
Dat zou u hier toch allang moeten hebben gemerkt?
Ik heb niks aan te passen.
Sowieso niet, tenzij iemand kan aantonen dat iets van wat ik zeg niet klopt.

Erw 5 november 2017 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8563933)
Ik zou er ook geen probleem mee hebben dat het door links gedomineerd Waalonië zich zou willen afscheuren van Den Belziek. Ze zouden ook mijn volledige steun krijgen. :lol::lol::lol:

Eigenlijk is Belziek héél representatief voor de EUSSR.
Een regime pakt eigendom af van een bevolkingsdeel, om (naast de eigen zak) het meegeloop van een ander bevolkingsdeel mee te kopen.
Erg voor de hand liggend gevolg:
- De bestolenen willen zich afscheuren.
- De meelopers zijn tegen afscheuren.
Zo simpel is het.
Het doel van centralisering is hetzelfde als de Berlijnse Muur: de bestolenen binnen het machtsgebied houden.

geertvdb 5 november 2017 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8563891)
Maakt niet uit wat ze zijn. Het potje in Madrid stinkt verschrikkelijk.

De sossen zijn de goeien, en de rechtsen zijn de slechteriken?

Maakt dat niets voor u uit?

OKEE!:-D

Daar ga ik u bij gelegenheid aan herinneren, want misschien weet u het niet, ik heb een hekel aan hypocrisie.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be