Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Micele 9 april 2013 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6595784)
hier zou hij CO van geweest zijn (Fransen gebruiken Cdt ?)
http://www.defense-lyon.fr/les-perso...st-temoignent/

Dat zou de basis geweest zijn waar hij baas of wslk een van de bazen was (Sud Est) "Cdt de la Zone Air de Défense Sud-est" moet einde 80´s - meestal 2 �* 3 jaar voor een full-Kolonel of een graad hoger - vooraleer die laatste post in Ramstein Air Base tot 1989. Weeral zo´n top secret ding met alles erop en eraan (Ramstein is niet minder Secret)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Base_a%...on-Mont_Verdun

Citaat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lyon_%E...erdun_Air_Base

Lyon – Mont Verdun Air Base (Base Aérienne 942) is located to the northwest of Lyon. It is a duplicate of the headquarters of the French Air Force nuclear strike force at Taverny Air Base – BA921 near Paris, with an underground command center buried at a depth of 125 metres (410 ft) and hardened against chemical and nuclear attack.[1][2][3]

The location includes the South Sector Operations Center of the Commandement de la Défense Aérienne et des Opérations Aériennes (CDAOA or Air Defense and Operations Command), which is connected to NATO's Air Command and Control System (ACCS).[4] [5]
[edit]Other facilities

Besides the Air Force facility at Taverny, the French Navy's counterpart facility, controlling the ballistic missile submarine strike force (Force océanique stratégique – FOST), is located near Paris at Houilles, Yvelines.
[edit]References

^ "Organization générale". Base Aérienne 942 (in French). Ministry of Defense. Retrieved 9 April 2013.
^ Arkin, William M.; Fieldhouse, Richard W. (1985). Nuclear Battlefields: Global Links in the Arms Race. Institute for Policy Studies. p. 285. ISBN 0-88730-002-2.
^ Norris, Robert S.; Burrows, Andrew S.; Fieldhouse, Richard W. (1994). Nuclear Weapons Databook Volume V: British, French, and Chinese Nuclear Weapons. Westview Press. p. 236. ISBN 0-8133-1612-X.
^ "Les missions de la Base aérienne". Base Aérienne 942 (in French). Ministry of Defense. Retrieved 9 April 2013.
^ Young, Thomas-Durrell, ed. (1997). Command in NATO After the Cold War: Alliance, National and Multinational. Strategic Studies Institute, U.S. Army War College. p. 116.

External links

# Base Aérienne 942 official site (French)
# bvb
Citaat:

http://www.ba942.air.defense.gouv.fr...192&Itemid=232

Organisation générale
La base aérienne 942 est l'une des bases les plus importantes de la défense aérienne. Implantée sur les sommets des Monts d'Or depuis 1973, elle bénéficie d'installations modernes lui permettant d'assurer une couverture radar de toute la zone Sud-Est de la France. Sa situation exceptionnelle et son installation dans un site bien adapté, permettent une utilisation optimale de ses moyens.

La base compte aujourd'hui 1320 personnes qui oeuvrent sur un site articulé autour de trois pôles :

- une base vie, constituée par des installations logistiques de commandement et de soutien (bureau, ateliers, logements, mess, sécurité) qui couvre une superficie de 70 ha.

- des îlots déportés qui abritent des installations opérationnelles de télécommunications et des radars (radar principal "Palmier" sur le Mont Thou et radar 23 cm sur le Mont Verdun)

- un ouvrage enterré qui représente le "système d'armes de la base". Il regroupe les installations opérationnelles.
Protégées par 125 mètres de rochers, elles bénéficient des protections nucléaires et chimiques.
Mise �* jour le Mardi, 08 Février 2011 06:49
Niets te vinden in Organigram of historisch enkel wat oude namen, tja de 1e Cdt een Kolonel Girardon ... 1e défilé in 1974 en oude foto´s....
Citaat:

http://www.ba942.air.defense.gouv.fr...127&Itemid=173

En 1971 un échelon précurseur se met en place au fort du Mont Verdun et les travaux de la base vie débutent.

Les premiers essais et l’entraînement du personnel sur le matériel de la future station ont lieu dès 1972 (radar tridimensionnel « Palmier », calculateur « CAPAC III »). Le 1er décembre 1972, le Centre de Relais Automatique Télégraphique (CRAT) intègre le réseau de transmissions de l’armée de l’air. Le 5 novembre 1973, le Centre de Détection et de Contrôle est opérationnel et la base libère Satolas.

Le Colonel Girardon, commandant la base, installe son PC au bâtiment A11. Ne resteront �* Bron pour un an que les organes liquidateurs, le garage, le GERMaC et le CIM.

Enfin, le 9 septembre 1974, a lieu la première cérémonie militaire sur la base du Mont Verdun, la prise de commandement du CDC et du GERMaS.

Le 14 novembre 1974, la base vie est officiellement inaugurée.

Le 16 mai 1982, la base aérienne reçoit le nom de son parrain « Capitaine Jean Robert ».
En Cdt de la BA 124 STRASBOURG was hij van 1980 tot 1982, ook al niets van gevonden naja hoe meer ge in de tijd teruggaat hoe minder www en toen en zeker daarvoor 60-70´s was het nog echt koude oorlog.

Citaat:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Base_a%...bourg-Entzheim

La base aérienne 124 Strasbourg-Entzheim est une ancienne base aérienne utilisée par l'armée de l'air française dont les infrastructures sont aujourd'hui utilisées par l'aéroport de Strasbourg Entzheim.
La base accueillait la 33e escadre de reconnaissance jusqu'�* sa fermeture en septembre 1994. Les escadrons de reconnaissance 1/33 Belfort et 2/33 Savoie ont été transférés sur la base aérienne 112 Reims-Champagne. Le troisième escadron (ER 3/33 Moselle) fut dissous le 31 juillet 1993.
Verkenningsvliegtuigen dat zegt al genoeg hé qua algemene geheimhouding en security op die basis

Citaat:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Escadro...e_1/33_Belfort

Une nouvelle fois déployé outre-Rhin, l’escadron gagne en juillet 1957 la base aérienne de Lahr-Hugsweier en République fédérale d’Allemagne ; son activité est ponctuée par des exercices et des manœuvres, par des détachements mensuels effectués �* Boufarik et �* Ouarla dans le cadre des opérations de maintien de l’ordre en Algérie et par la participation de pilotes de l’EALA 11/72 stationnée �* La Reghaia. Quittant l’Allemagne, l’escadron se déploie sur la base aérienne 124 Strasbourg-Entzheim en 1959 puis s’installe en juin 1961 sur celle de Luxeuil où il prend le 1er mai 1964 l’appellation d’escadron de reconnaissance 1/33 « Belfort ». Volant pour la dernière fois sur Thunderflash le 3 juillet 1966, l’escadron se sépare de ses appareils qui, �* Châteauroux, seront reversés aux Américains. L’unité évoluera désormais sur un appareil français : le Dassault Mirage IIIR, appareil dérivé du Mirage III qui, équipé de cinq caméras et de deux canons de 30 millimètres, est voué �* la reconnaissance tactique. En janvier 1967, l’escadron s’installe �* Strasbourg-Entzheim où il reçoit le 16 janvier 1967 ses cinq premiers Mirage IIIR, appareil avec lequel il évoluera pendant une vingtaine d’années. Le 27 novembre 1985, l'escadron reçoit son premier Mirage F1CR et sa transformation officielle sur cet appareil débute le 23 mai 1986. Ce monoplace de reconnaissance se caractérise par ses capacités d’emport variées. Il est équipé en interne d’une caméra panoramique Oméra 40 munie d’une focale de 75 millimètres pour la réalisation clichés basse altitude et d’une caméra verticale Oméra 33 de focale 150 millimètres pour les missions de type cartographique ; l’adaptation du Super Cyclope �* la cellule assure le recueil d’une image infrarouge ; en emport externe, un nouveau type de capteur complète la panoplie du Mirage F1 CR : la nacelle Raphaël (radar de photographie aérienne électronique). Doté en 1987 de la station aérotransportable de reconnaissance aérienne (SARA), il participe en 1989 �* l’opération Épervier au Tchad. Présents en Arabie saoudite dès le déclenchement de la crise du Golfe en août 1990, ses avions participent activement en janvier 1991 �* l’opération Tempête du Désert, effectuant des missions de reconnaissance et de bombardement. Un Mirage F1-CR sera perdu accidentellement en décembre 1990 lors d'un entrainement �* cet occasion2.

Micele 9 april 2013 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid (Bericht 6595815)
Wetenschapper Steven Greer??:-D
nou dan weet men wel genoeg:lol:

Van een vooroordeel gesproken, amai. Uw nick trouwens zegt me ook al genoeg, ergens vanboveninvalide ofzo. Was te denken, LOL.

Steven Greer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_M._Greer

Micele 9 april 2013 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6595784)
Maar in het leger ga je niets vinden, ik heb ook al gezocht (nikske op www hé). En zeker niet bij Franse hoge verbindingsofficieren ? die sowieso al zo zeldzaam zijn en zeker op Ramstein Air Base, ik vraag me zelfs af wat MMF kan betekenen. Moet wel een kort tijdelijk postje geweest zijn... Sommige hoge officieren zie je mss 1-maal in een D-briefing en dan zijn ze weer verplaatst/verhuist.

Heb iets gevonden wat MMF zou betekenen...
Citaat:

http://www.military-dictionary.org/nato-acronyms/MMF

MMF
International Relations & Security Acronyms

Mobile Maintenance Facility; Missile Maintenance Facility
Ik tip op het laatste., kan ook beide zijn. ;-)
Ramstein is tenslotte HK Nato ... en de belangrijkste basis in Europa.
http://www.airn.nato.int/

http://www.nato.int/cps/en/natolive/...ectedLocale=en

http://en.wikipedia.org/wiki/Ramstein_Air_Base

praha 10 april 2013 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6595732)

Dat dat met 99.99% zekerheid weer zever van de bovenste plank zal zijn hé
Greer is de stichter van het fameuze CSETI (Center for the Study of Extraterrestrial Intelligence) waarvan al ruim bewezen is dat ie niet vies is van een leugentje en zelfs ronduit fraudeert met een gefotoshopte plaatje waaruit moet blijken dat zijn duur betaalde woestijn uitstapjes soms de moeite lonen.

http://www.cseti.org/images/joshuatree09/ET.jpg
Geen tripod gebruikt volgens CSETI en een belichtingstijd van 3 seconden ???
Je moet dat maar eens proberen.

Detail vermeende alien:


En uit de exif-data blijkt duidelijk dat er geknoeid is met die foto


Wat betreft die miniatuur alien die ze claimen....
"The carcass of what superficially appears to be an alien has been examined by Dr. Steven Greer (an emergency room doctor) and his colleague (also an M.D.) in surgical conditions, using CT scans and X-ray. Tissue samples are being studied by a leading geneticist for DNA analysis. The results point to this entity not being of Earth origin. "
... die wordt natuurlijk niet prijs gegeven voor onafhankelijk onderzoek

exodus 10 april 2013 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6595946)
Dat dat met 99.99% zekerheid weer zever van de bovenste plank zal zijn hé
k

Aliens bestaan, en zijn hier op aarde. Get over it.

Voor jou is het zoiezo bullhsit omdat het niet in je kraam past en nog nooit de moeite gedaan hebt om het bewijs eens openminded te bekijken.

De waarheid komt langsaamaan naar boven, het sijpelt langzaamaan het publieke bewustzijn binnen. Onder andere dankzij initiatieven zoals deze van Greer.

Een voorbereid mens is er twee waard.

Natuurlijk zullen de overheden dit proberen tegen te houden, of in hun eigen voordeel spinnen. Ze houden het immers als decennia verborgen, en ze houden ook de technologie achter.

Another Jack 10 april 2013 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6595916)
Heb iets gevonden wat MMF zou betekenen...

Ik tip op het laatste., kan ook beide zijn. ;-)
Ramstein is tenslotte HK Nato ... en de belangrijkste basis in Europa.
http://www.airn.nato.int/

http://www.nato.int/cps/en/natolive/...ectedLocale=en

http://en.wikipedia.org/wiki/Ramstein_Air_Base

Micele, hier is niemand die beweert dat Ramstein niet zou bestaan.

JBM 10 april 2013 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6596039)
Natuurlijk zullen de overheden dit proberen tegen te houden, of in hun eigen voordeel spinnen. Ze houden het immers als decennia verborgen, en ze houden ook de technologie achter.

Ik vraag me af waarom, want diegene die dergelijke technologie in handen heeft kan rijker en machtiger worden dan welke olie sjeik dan ook.

En zo barsten al die verhaaltjes van een totaal gebrek aan logica.

exodus 10 april 2013 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6596067)
Ik vraag me af waarom, want diegene die dergelijke technologie in handen heeft kan rijker en machtiger worden dan welke olie sjeik dan ook.

En zo barsten al die verhaaltjes van een totaal gebrek aan logica.

Denk toch eens twee seconden na.

Deze technologie maakt enorme hoeveelheden energie vrij, waar er zelfs geen centraal verdelingsnetwerk meer voor nodig is zoals voor olie en elektriciteit.

Iets dat relatief "schaars" is zoals olie en moet verdeeld worden door diegene die het uitbaat, is nog altijd veel lucratiever, dan dat iedereen zijn eigen machine heeft om energie te produceren.

Om niet te spreken van de anti-zwaartekracht technologie die ermee gepaard gaat die onze maatschappij revolutionair zal veranderen.

De huidige machtstructuur verdient veel te veel geld aan het verdelen van olie, en de controle die ze ermee krijgen. Het zijn net die belangen die geld verdienen aan de olie die het tegenhouden.

Another Jack 10 april 2013 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6596111)
Denk toch eens twee seconden na.

Deze technologie maakt enorme hoeveelheden energie vrij, waar er zelfs geen centraal verdelingsnetwerk meer voor nodig is zoals voor olie en elektriciteit.

Iets dat relatief "schaars" is zoals olie en moet verdeeld worden door diegene die het uitbaat, is nog altijd veel lucratiever, dan dat iedereen zijn eigen machine heeft om energie te produceren.

Om niet te spreken van de anti-zwaartekracht technologie die ermee gepaard gaat die onze maatschappij revolutionair zal veranderen.

De huidige machtstructuur verdient veel te veel geld aan het verdelen van olie, en de controle die ze ermee krijgen. Het zijn net die belangen die geld verdienen aan de olie die het tegenhouden.

Hoe?
Jij kent die technologie?
Ik dacht net dat dit werd verborgen gehouden??

JBM 10 april 2013 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6596111)
Denk toch eens twee seconden na.

Deze technologie maakt enorme hoeveelheden energie vrij, waar er zelfs geen centraal verdelingsnetwerk meer voor nodig is zoals voor olie en elektriciteit.

Iets dat relatief "schaars" is zoals olie en moet verdeeld worden door diegene die het uitbaat, is nog altijd veel lucratiever, dan dat iedereen zijn eigen machine heeft om energie te produceren.

Om niet te spreken van de anti-zwaartekracht technologie die ermee gepaard gaat die onze maatschappij revolutionair zal veranderen.

De huidige machtstructuur verdient veel te veel geld aan het verdelen van olie, en de controle die ze ermee krijgen. Het zijn net die belangen die geld verdienen aan de olie die het tegenhouden.

Nonsens, als echt iemand dergelijk technologiën bezat kon die daarmee rijker worden dan wie ook in de geschiedenis. Het zou ondermeer het monopolie verzekeren op de handel in grondstoffen afkomstig van andere plaatsen in ons zonnestelsel.

Je zegt het zelf, anti zwaartekracht zou onze maatschappij revolutionair veranderen. En daar zou dus ook gigantisch op verdiend worden.

Om nog te zwijgen over de absolute militaire macht die dergelijke technologiën met zich mee zouden brengen.

fox 10 april 2013 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6596039)
Aliens bestaan, en zijn hier op aarde. Get over it.

Voor jou is het zoiezo bullhsit omdat het niet in je kraam past en nog nooit de moeite gedaan hebt om het bewijs eens openminded te bekijken.

De waarheid komt langsaamaan naar boven, het sijpelt langzaamaan het publieke bewustzijn binnen. Onder andere dankzij initiatieven zoals deze van Greer.

Een voorbereid mens is er twee waard.

Natuurlijk zullen de overheden dit proberen tegen te houden, of in hun eigen voordeel spinnen. Ze houden het immers als decennia verborgen, en ze houden ook de technologie achter.

Aliens bestaan, maar ze zin niet hier op aarde. Get over it.

Voor jou is het zowieso bullshit omdat het niet in je kraam past en nooit het gebrek aan bewijzen onder ogen hebt durven zien. Beweringen aanzie je als feiten.

De waarheid is wat ze is, je ziet ze alleen niet graag en het wil maar niet binnensijpelen.

Micele 10 april 2013 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6596065)
Micele, hier is niemand die beweert dat Ramstein niet zou bestaan.

Tja, men zou bijna denken van niet.
Ik gaf je enkel wat links om verder te zoeken, veel geluk nog (meen ik, jij doet blijkbaar tenminste nog moeite).

Ik heb zelf nog naar die Denis Lessy (één n hé Jack) gezocht in zijn militaire carriere (altijd nato secret jobs had die man); maar volkomen logisch gezien vindt men juist dan niets terug, zeker van iemand die al in de sixties piloot was en met top secret materiaal (Nato) omging. Na zijn pilootjob die niet zolang duurt (fysiek) heeft die serieus carriere gemaakt maar steeds in top secret functies. Frankrijk heeft nukes hé, Ramstein bvb had er toen zowat 130 liggen in vredestijd en was voorzien om het dubbele te stockeren en te onderhouden in geval van...

Dat die man na zijn pensioen pas echt opduikt en zijn ervaringen als piloot... dan pas wil kwijtgeraken is niet meer dan normaal, hij heeft immers geen militaire pas meer en kan vrij spreken en doen. Ik kan het weten, zie me hier dat intikken, en dat pas sindsdien ik op pensioen ben (en ik ben zowat 15 jaar later ´echt in de Nato´ begonnen) :-)

Ik heb mezelf ook nog niet gevonden op het www. En mijn vele dubbelgangers ook niet. LOL.
Moest ik ze vinden vraag ik natuurlijk dat ze bloed ofzo opsturen voor een DNA test ofzo... ;-)

Lijkt me bijna een rechtbank hier. Dat zielig gedoe is niet aan mij besteed.
Auf nicht mehr wiedersehen...

Another Jack 10 april 2013 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6595723)
Micele,
Surf eens naar uw bron "rr0"....
Alle mensen die erin werden geregistreerd hebben één ding gemeen:
Kan je raden hetwelke?

Hierop heb je nog altijd niet geantwoord, Micele.

Another Jack 10 april 2013 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6595741)
En dan ? Ga je nu echt beweren dat al die mensen niet bestonden voordat ze bij COMETA gewerkt hebben ? Aliens mss. LOL.

Ge hebt helemaal geen punt, en van geheimhouding bvb bij bepaalde eenheden van de NATO (Ramstein) heb je zeker geen kaas gegeten.

zoek nog eens wat LOL:
allez hup : http://ea56.free.fr/pages/lettypag.html



In uw bron staat hij uit het leger stapte in 1989, het COMETA rapport dateert van 1999-2000.

De man was dus al 10 jaar niet meer gehouden aan om het even welke geheimhouding....

Micele 10 april 2013 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6596269)
Hierop heb je nog altijd niet geantwoord, Micele.

Interesseert me gewoon niet, omdat je niet zegt wat je wil bewijzen.

En als je iets wil bewijzen doe het dan zelf hé.

Another Jack 10 april 2013 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6596277)
Interesseert me gewoon niet, omdat je niet zegt wat je wil bewijzen.

En als je iets wil bewijzen doe het dan zelf hé.

Ik wil bewijzen dat het COMETA een opgezet spel is van ufologen.

Micele 10 april 2013 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6596286)
Ik wil bewijzen dat het COMETA een opgezet spel is van ufologen.

Dan doe het dan, maar je moet met open mind tewerk gaan.

Je voorgaande post is al een staaltje dat je dat niet doet, tjonge 10 jaar na zijn pensioen, en zijn verdere burgerloopbaan tot 2003 in dienst van het leger vergeet je even.

Ik hoef maar 10 sec googelen op page 5 # van het Cometarapport en ik lees al dat Lessy in maart 1995 de eerste stappen gemaakt heeft betreft "COMETA", dat is wslk minder als 2 jaar na zijn top functies.

De laatste functie was hier:
Autre(s) carrière(s) ou activités professionnelles

MATRA Communication
Aviation Défense Service (AVDEF)
Dernier poste occupé : PDG d'AVDEF *
Année de fin d'activité : 2003

* http://www.avdef.fr/en/travail/pages/?page=45&idl=21

# http://www.ufoevidence.org/newsite/f...META_part1.pdf

En de eerste naam die ik tegenkom in het COMETA- rapport is deze:
http://www.eumetsat.int/Home/Main/Ne...ws/829458?l=en

March 1, 2013
Prof. Andre Lebeau, former Chairman of the EUMETSAT Council, dies at 81

EUMETSAT was saddened by the news of the death of Prof. André Lebeau, a former Chairman of its ruling Council.
During his distinguished career, Lebeau held the positions of Deputy Director-General and Director of Future Programmes and Planning at ESA, Director-General of Météo-France, Vice-President of WMO, and President of CNES. He was also member of the French National Aeronautics and Space Academy, and of the French Marine Academy.
Under his chairmanship of the EUMETSAT Council, from 1990 to 1994, a number of important decisions were taken, including the shift of the Meteosat-3 satellite westwards to provide Atlantic data coverage within the Meteosat Operational Programme, and preparation of the Meteosat Second Generation and EUMETSAT Polar System programmes.

EUMETSAT wishes to express its sincere condolences to his wife, Annie, and his family.



Je gaat me toch niet bewijzen dat deze zeer voorname oude heren zomaar hun identiteit, hun foto´s , hun familie enz... al 13 jaren lang laten misbruiken zonder enige reactie ?



uit : http://www.ufonet.nl/info/cometa.htm

Samenvatting van het COMETA rapport door Gildas Bourdais

Deze studie werd gedurende meerdere jaren uitgevoerd door een onafhankelijke groep van voormalige auditoren bij het Instituut voor Hogere Studies van Nationale Defensie, ofwel IHEDN (Institut des Hautes Etudes de Défense Nationale) en door gekwalificeerde deskundigen afkomstig uit diverse vakgebieden.

Voordat het rapport in 1999 aan het publiek werd gepresenteerd, is het aangeboden aan de Franse president Jacques Chirac en aan premier Lionel Jospin.

Het rapport bevat een voorwoord van luchtmachtgeneraal Bernard Norlain, die een voormalige directeur van IHEDN is, en begint met een inleiding door professor André Lebeau, voormalig voorzitter van het Nationale Centrum voor Ruimtestudies (Centre National d'Etudes Spatiales, CNES), de Franse equivalent van NASA. De groep zelf, die de gemeenschappelijke auteur is van het rapport, wordt COMETA genoemd, wat staat voor Comité voor Diepgaande Studies.

COMETA wordt voorgezeten door:
Denis Letty, generaal van de luchtmacht, voormalig auditor (VA) bij IHEDN.

Een lijst van COMETA-leden wordt gegeven voorin het rapport. Deze bevat de volgende namen:
Michel Algrin, doctor in de politicologie en advocaat (VA van IHEDN);
Pierre Bescond, hoofdingenieur wapenontwikkeling (VA van IHEDN);
Denis Blancher, hoofd van de nationale politie bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken;
Jean Dunglas, hoofdcommissaris van politie bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken;
Bruno Le Moine, generaal van de luchtmacht (VA van IHEDN);
Françoise Lépine, werkzaam bij de Stichting van Defensiestudies;
Christian Marchal, hoofdingenieur van het nationale Corps des Mines en research-leider van het Nationale bureau voor luchtvaartonderzoek (ONERA);
Marc Merlo, admiraal (VA van IHEDN);
Alain Orszag, doctor in de fysica en hoofdwapeningenieur.

Het comité spreekt tevens zijn dank uit tegenover de volgende externe medewerkers:
Jean-Jacques Vélasco, hoofd van SEPRA (Service d'Expertise des Phénomènes de Rentrée Atmosphérique) bij CNES;
François Louange, algemeen directeur van Fleximage, gespecialiseerd in fotoanalyse;
M. Soun, medewerker van de Directie Burgerluchtvaart;
Joseph Domange, generaal van de luchtmacht, algemeen gedelegeerde van de Associatie van Auditoren bij IHEDN.
Jean-Charles Duboc, Jean-Pierre Fartek, René Giraud, civiel en militaire piloten;
Edmond Campagnac, voormalig directeur van Air France te Tananarive;
Joseph Domange, generaal van de luchtmacht en hoofdgedelegeerde van de Associatie van Auditoren.


Voorwoord

Generaal Norlain drukt zijn hoop uit dat dit rapport nieuwe initiatieven op nationaal gebied zal helpen ontwikkelen, evenals onontbeerlijke internationale samenwerking.
Inleiding

Generaal Letty wijst als voorzitter van COMETA op het hoofdthema van het rapport: de opstapeling van goed gedocumenteerde waarnemingen dwingt ons ertoe alle hypotheses over de herkomst van UFO's in overweging te nemen en in het bijzonder de buitenaardse hypothese.
Het comité presenteert vervolgens de inhoud van de studie. In het eerste deel bediscussiëren ze enkele opmerkelijke Franse en buitenlandse UFO-gevallen. In het tweede deel beschrijven ze de huidige organisatie van het onderzoek in Frankrijk en in het buitenland. Tevens komen aan de orde studies gedaan door wetenschappers wereldwijd die gedeeltelijke verklaringen kunnen bieden die in overeenstemming zijn met de nu bekende wetten van de natuurkunde. Vervolgens worden internationaal de belangrijkste verklaringen doorgenomen, variërend van geheime vliegtuigen tot buitenaardse manifestaties. Het derde deel onderzoekt maatregelen die moeten worden genomen indien de buitenaardse hypothese inderdaad zou worden bevestigd. Maatregelen ten aanzien van de defensie, van informatie aan zowel civiele als militaire piloten, tot strategische, politieke en religieuze consequenties.
DEEL I: Feiten en getuigenissen

Vele van de gevallen die hier zijn uitgekozen zijn welbekend bij de meeste onderzoekers en worden hieronder slechts beknopt weergegeven. Een aantal van deze gevallen wordt op het eind van dit artikel nader beschreven.
Getuigenverklaringen van Franse piloten: M. Giraud, piloot van een Mirage IV (1977); kolonel Bosc, straaljagerpiloot (1976); Air France vlucht AF 3532 (jan. 1994).
Luchtvaartgevallen wereldwijd: Lakenheath, Engeland (1956); RB-47 USA (1957); Teheran, Iran (1976); San Carlos de Bariloche, Argentinië (1995).
Waarnemingen vanaf de grond: Tananarive, Madagascar (1954); waarneming van een schotel vlakbij de grond door een Franse piloot, J.-P. Fartek (1979); waarneming van nabij boven een raketbasis bij Kapustin Yar, Rusland (1989).
Nabije ontmoetingen in Frankrijk: Valensole, ontmoeting van Maurice Masse (1965); Cussac, Cantal (1976); Trans-en-Provence (1981); Nancy (zogenoemde Amarant-geval van 1982).
Tegenvoorbeelden van opgehelderde fenomenen (twee gevallen). Hoewel de selectie beperkt is, lijkt deze voldoende om een ongeïnformeerde lezer die openstaat voor deze fenomenen te overtuigen van de realiteit van UFO's.
DEEL II: Het huidige kennisniveau

Het tweede deel getiteld 'Het huidige kennisniveau' (Le point des connaissances) onderzoekt de organisatie van officieel UFO-onderzoek in Frankrijk, vanaf de eerste instructies aan de Gendarmerie in 1974 aangaande de samenstelling van politierapporten, tot de oprichting en organisatie van GEPAN (Group d�Etudes des Phénomènes Aérospatiaux) in 1977, en de resultaten hiervan: de verzameling van meer dan 3000 rapporten van de Gendarmerie, studies over UFO-gevallen en statistische analyses. Vervolgens worden de afspraken bekeken die gemaakt zijn door GEPAN, en later SEPRA, met de luchtmacht en het leger, de civiele luchtvaart en andere organen, zoals civiele en militaire laboratoria voor de analyse van monsters en foto's.

Met betrekking tot de methodes en de resultaten worden we herinnerd aan enkele beroemde gevallen (Trans-en-Provence, Nancy), en met nadruk wordt gewezen op de catalogi van gevallen, in het bijzonder die van piloten (Weinstein Catalogus), en 'radar/visuele' waarnemingen wereldwijd. Te lezen is een historische noot met een citaat uit de beroemde brief uit september 1947 van generaal Twining die melding maakt van de realiteit van UFO's. [Er wordt gerefereerd aan een geheim memorandum van de Amerikaanse generaal Nathan Twining aan generaal George Schulgen, waarin Twining verklaart: "Het fenomeen waarover wordt bericht, is iets reëels en niet iets visionairs of fictiefs... Er zijn objecten waarschijnlijk ongeveer met de vorm van een schijf, met dusdanige afmetingen dat ze net zo groot lijken te zijn als door de mens gemaakte vliegtuigen..." Twining noemt de indrukwekkende vliegprestaties van deze objecten, hun kennelijke metaalachtige structuur en andere karakteristieken die vaak worden geassocieerd met UFO-meldingen - GB]

Het volgende deel met de titel 'Hypotheses en pogingen tot het ontwerpen van een model' (OVNI: hypothèses, essais de modélisation) bespreekt enige modellen en hypotheses die in een aantal landen worden bestudeerd. Gedeeltelijke simulaties van UFO-voortstuwing zijn reeds uitgevoerd. Deze zijn gebaseerd op bepaalde aspecten van waarnemingen, zoals snelheid, beweging en acceleratie, motorstoring bij voertuigen die zich in de nabijheid bevonden, verlamming van getuigen, enz.

Eén model is MHD- (magneto-hydrodynamische) voortstuwing, die reeds met succes is getest in water en die over een paar decennia met behulp van supergeleidende circuits wellicht kan worden toegepast in de atmosfeer. Andere studies, zowel met betrekking tot voortstuwing in de atmosfeer als in de ruimte, worden kort genoemd, zoals deeltjeskanonnen, antizwaartekracht en gebruikmaking van planetaire en stellaire aantrekkingskrachten. Storingen bij motoren van landvoertuigen kunnen wellicht worden verklaard door microgolfstraling.

Inderdaad worden zeer sterke hyperfrequentie generatoren bestudeerd in Frankrijk en in andere landen. Een toepassing vormen microgolfwapens. Deeltjeskanonnen, bijvoorbeeld protonkanonnen die de lucht ioniseren en daardoor zichtbaar worden, zouden de waarneming van lichtstralen kunnen verklaren. Microgolven zouden verlamming van het menselijk lichaam kunnen verklaren.

In hetzelfde hoofdstuk worden vervolgens de 'globale hypotheses' bestudeerd. De auteurs beschouwen UFO-grappenmakerij als weinig voorkomend en gemakkelijk te herkennen. Enige niet-wetenschappelijke hypotheses worden terzijde geschoven, zoals samenzweringen en manipulaties door machtige geheime groeperingen, parapsychologische fenomenen en collectieve hallucinaties. De hypothese van de geheime (door de mens gemaakte) wapens wordt eveneens als zeer onwaarschijnlijk beschouwd. Dan blijven over de diverse buitenaardse hypotheses. Eén versie hiervan is in Frankrijk ontwikkeld door de astronomen Jean-Claude Ribes en Guy Monnet en is gebaseerd op de 'ruimte-eilanden' van de Amerikaanse fysicus O'Neill. Deze hypothese is verenigbaar met de huidige natuurkunde.

De organisatie van het UFO-onderzoek in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Rusland wordt snel doorgenomen. In de Verenigde Staten blijken uit de media en de opinieonderzoeken een opmerkelijke belangstelling en bezorgdheid bij het publiek, maar het officiële standpunt, in het bijzonder dat van de luchtmacht, is er een van ontkenning. Preciezer uitgedrukt: men zegt dat er geen dreiging voor de nationale veiligheid bestaat. In werkelijkheid vertellen documenten die zijn vrijgegeven onder de FOIA (wet op de openbaarheid van informatie) een ander verhaal. Een verhaal van het in het oog houden van nucleaire installaties door UFO's [dit is herhaaldelijk voorgekomen in de VS en Rusland - GB] en de voortdurende bestudering van UFO's door militaire en civiele inlichtingendiensten.

Het rapport benadrukt het belang van particuliere, onafhankelijke organisaties in de Verenigde Staten. Het noemt The UFO Briefing Document - Best Available Evidence, dat in 1995 aan zo'n duizend personen wereldwijd is gestuurd en de Sturrock Workshop in 1997, die beide werden gesponsord door Laurance Rockefeller. Het Briefing Document is klaarblijkelijk met genoegen ontvangen door de auteurs van het COMETA-rapport. Het comité maakt tevens melding van de verschijning in het openbaar van mensen die naar verluidt insiders zijn, zoals kolonel Philip Corso, en neemt in overweging dat zijn verklaring voor een deel tekenend kan zijn voor de ware toestand in de VS. Dit ondanks de vele critici die anders beweren.

Het rapport beschrijft beknopt de situatie in Groot-Brittannië. In het bijzonder wordt genoemd Nick Pope [burgermedewerker bij het Ministerie van Defensie en auteur van twee boeken over UFO's - GB] en stelt de vraag of er mogelijk geheime studies bestaan die tezamen met Amerikaanse diensten worden uitgevoerd. Tevens wordt onderzoek in Rusland genoemd en de vrijgave van enige informatie, in het bijzonder door de KGB in 1991.
DEEL III: UFO's en defensie

In het derde deel, 'UFO's en defensie' (Les OVNI et la défense), wordt verklaard dat, indien het waar is dat geen vijandige UFO-acties zijn bewezen, er toch wel enkele 'intimiderende' acties zijn geregistreerd in Frankrijk (bijvoorbeeld de zaak van de Mirage IV). Daar de buitenaardse herkomst van de UFO's niet kan worden uitgesloten, is het noodzakelijk de consequenties te bestuderen van die hypothese, niet alleen op strategisch niveau maar ook op het gebied van politiek, religie, de media en de publieke informatievoorziening.

Het eerste hoofdstuk van Deel III is gewijd aan toekomstige strategieën (Prospectives stratégiques) en het begint met fundamentele vragen: "Wat indien het buitenaardsen zijn? Welke bedoelingen en welke strategie kunnen we afleiden uit hun gedrag?"

Met dergelijke vragen opent een controversiëler deel van het rapport. Mogelijke beweegredenen van buitenaardse bezoekers worden hier onderzocht, zoals de bescherming van de planeet aarde tegen de gevaren van een nucleaire oorlog. Deze suggestie zou bijvoorbeeld kunnen worden afgeleid uit het herhaaldelijk vliegen over nucleaire-raketbases. Het comité overdenkt vervolgens de mogelijke repercussies op het officiële of inofficiële gedrag van andere naties en richt zich op de mogelijkheid van het bestaan van geheime, geprivilegieerde contacten die "misschien kunnen worden toegeschreven aan de Verenigde Staten". Sinds de UFO-golf van 1947 en de gebeurtenissen bij Roswell, wordt de houding van de VS als uiterst vreemd gezien. Sinds die tijd schijnt een beleid van steeds verdergaande geheimhouding van kracht te zijn. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn het tegen elke prijs willen beschermen van militaire technologische superioriteit die zou kunnen worden verkregen uit de bestudering van UFO's.

Daarna gaat het rapport in op de vraag: "Welke maatregelen moeten we nu nemen?" Wat de aard van UFO's ook is, ze leggen ons op zijn minst "kritische waakzaamheid" op, in het bijzonder ten aanzien van het risico van "destabiliserende manipulaties". Een soort "kosmische waakzaamheid" zou door de elites zowel nationaal als internationaal in acht moeten worden genomen om shockerende verrassingen, foutieve interpretaties en vijandige manipulatie te voorkomen.

Op binnenlands gebied dringt COMETA aan op de versterking van SEPRA en beveelt de vorming aan van een groep op het hoogste regeringsniveau die de ontwikkeling wordt toevertrouwd van hypotheses, strategie, en voorbereiding van samenwerkingsovereenkomsten met Europese en andere landen. Een verdere stap zou kunnen zijn dat de Europese landen en de Europese Unie binnen het raamwerk van politieke en strategische allianties diplomatieke actie tegenover de Verenigde Staten gaan ondernemen.

Een hamvraag in het rapport is: "Op welke situaties moeten we zijn voorbereid?" Het noemt situaties als: buitenaardse stappen om officieel contact te maken; ontdekking van een UFO-/buitenaardse basis binnen het Europese gebied; invasie (wordt onwaarschijnlijk geacht) en lokale of grootschalige aanvallen; manipulatie of moedwillige desinformatie gericht op het destabiliseren van andere staten.

COMETA besteedt speciale aandacht aan �luchtvaartimplicaties�, met gedetailleerde aanbevelingen bestemd voor het diverse personeel, zoals vliegers, luchtverkeersleiders, meteorologen en ingenieurs. Het doet ook aanbevelingen op wetenschappelijke en technische niveaus, die gericht zijn op het ontwikkelen van onderzoek met potentieel nut voor defensie en industrie.

Voorts onderzoekt het rapport de politieke en religieuze implicaties van UFO's, waarbij gebruik wordt gemaakt van een model dat uitgaat van ons eigen ruimteonderzoek: hoe zouden wij het doen en hoe zouden wij contacten met minder vergevorderde beschavingen hanteren? Zo'n benadering is niet nieuw voor goed geïnformeerde lezers van de rijke ufologische literatuur, maar doordat het hier op een dergelijk hoog niveau serieus wordt behandeld, heeft het een speciale waarde. De media- en publiciteitsimplicaties worden niet vergeten door het aanroeren van de problemen van desinformatie, de angst om belachelijk te worden gemaakt en manipulatie door bepaalde groepen. In haar conclusie stelt COMETA dat de fysieke realiteit van UFO's die door intelligente wezens worden bestuurd "quasi-zeker" is. Slechts één hypothese houdt rekening met de beschikbare gegevens: de hypothese van de buitenaardse bezoekers. Deze hypothese is natuurlijk onbewezen, maar heeft vérstrekkende consequenties. De doeleinden van de vermoedelijke bezoekers blijven onbekend, maar moeten het onderwerp zijn van speculaties en toekomstige scenario's.
Aanbevelingen en bijlagen

In zijn slotaanbevelingen benadrukt het COMETA-rapport nogmaals de noodzaak van:
het informeren van alle besluitvormers en personen in verantwoordelijke posities;
het vergroten van middelen voor onderzoek en studie bij SEPRA;
instanties die zich bezighouden met de bewaking van de ruimte moeten UFO-detectie hierbij betrekken.
het vormen van een strategische groep [voor studie en analyse] op het hoogste overheidsniveau;
diplomatieke actie ondernemen in de richting van de Verenigde Staten voor samenwerking ten aanzien van deze "kapitale vraag";
het bestuderen van maatregelen die noodzakelijk kunnen zijn in geval van noodgevallen.
Tenslotte bevat dit document zeven interessante bijlagen:
Radar-detectie in Frankrijk;
Waarnemingen door astronomen;
Leven in het heelal;
Kolonisatie van de ruimte;
De zaak Roswell - De desinformatie (een ondertitel die door sommige lezers zal worden bekritiseerd en door anderen toegejuicht);
Ouderdom van het UFO-fenomeen en elementen voor een chronologie [van UFO-gebeurtenissen];
Overdenking van diverse psychologische, sociologische en politiek aspecten van het UFO-fenomeen.

Aangehaalde UFO-gevallen

De auteurs van dit Franse UFO-rapport selecteerden een beperkte, maar indrukwekkende keuze van UFO-gevallen om de ernst van het onderwerp te illustreren. Veel van deze gevallen zullen bekend zijn bij ervaren ufologen.
Hier volgen korte beschrijvingen van enkele gevallen vermeld in het COMETA-rapport.
Getuigenverklaring van de Franse piloot M. Giraud, 7 maart 1977: Giraud en zijn navigator vlogen 's nachts met een Mirage IV straaljager nabij Dijon, toen ze een fel licht snel zagen naderen. Het licht achtervolgde hen op een afstand van 1500 meter, ondanks dat ze ontwijkende manoeuvres uitvoerden. Ze zochten radiocontact met een militair radarstation, maar de UFO werd niet op radar waargenomen.
Getuigenverklaring van de Franse straaljagerpiloot kolonel Claude Bosc, 3 maart 1976: Tijdens een nachtvliegoefening met een T-33 zag Bosc een helder licht met hoge snelheid naderen op botsingskoers. Zijn straaljager werd gedurende enkele seconden omhuld door een groen fosforescerend licht. De radar nam niets waar, maar twee andere piloten zagen de ontmoeting vanaf een afstand.
Air France vlucht 3532, 28 jan. 1994: Piloot en co-piloot van een Airbus 320-111 die overdag nabij Parijs op een hoogte van 39.000 voet (12 km) vloog, meldden dat ze een zeer groot schijfachtig luchtvaartuig zagen ongeveer 30 mijl (55 km) ver weg en iets onder hen. De militaire radar bevestigde de aanwezigheid van een object met een diameter van ongeveer 250 meter. Het object werd visueel en op radar gedurende ongeveer 50 seconden waargenomen, waarna het plotseling verdween.
RAF-basis Lakenheath, Engeland, 13-14 aug. 1956: buitengewone UFO-gebeurtenissen vonden plaats over een periode van zes uren. Zeer duidelijke radarwaarnemingen van meer dan twaalf objecten die soms sneller vlogen dan 4000 mijl per uur (7400 km/u) en soms langzamer dan 100 mijl per uur (185 km/u). Straaljagers werden gealarmeerd en kwamen het UFO-verkeer tegen maar konden het niet identificeren.
RB-47-zaak, Verenigde Staten, 17 juli 1957: "Waarschijnlijk het belangrijkste UFO-geval uit de geschiedenis," zegt de ervaren onderzoeker Jerome Clark. De bemanning van een RB-47 bommenwerper was twee uur lang verwikkeld in een confrontatie met een UFO boven de staten Mississippi, Louisiana en Texas. De UFO werd gelijktijdig visueel en zowel door grondradar als boordradar radar gevolgd. Tevens kon een signaal afkomstig van de UFO worden waargenomen.
Teheran, Iran, 18 sept. 1976: Twee F-4 Phantom straaljagers van de Iraanse luchtmacht bonden elk de strijd aan met een heldere, snel bewegende UFO, die visueel en op radar kon worden gevolgd. Bij het benaderen van de UFO weigerden herhaaldelijk de wapens en besturingsfuncties van de straaljagers, wat deze dwong zich terug te trekken. Gezien werd dat een tweede UFO zich separeerde van de hoofd-UFO en deze leek te landen.
Kapustin Yar, Rusland, 28-29 juli 1989: Militair personeel rapporteerde een duidelijk zichtbare schijfvormige UFO die laag boven een militaire raketbasis zweefde en die een lichtbundel liet schijnen op een wapendepot. De waarneming duurde negentig minuten. Een soortgelijk rapport kwam later die nacht van een nabijgelegen basis.
Trans-en-Provence, Frankrijk, 8 jan. 1981: Een schijfvormige metaalachtige UFO werd waargenomen door de landbouwer Renato Niccolai. Deze UFO landde om vijf uur 's middags kort in zijn luzernenveld en steeg weer op en vloog weg. Onderzoek wees uit dat een zeer zwaar object, mogelijk vier tot vijf ton wegend, de aarde op de landingsplaats had ingedrukt. Ook planten waren duidelijk aangetast.
Nancy, Frankrijk, 21 okt. 1982: Een wetenschapper (die anoniem blijft) nam een klein schijfvormig object waar dat in de vroege namiddag geruisloos vlak boven zijn tuin zweefde. Het object bleef ongeveer twintig minuten, waarna het plotseling met hoge snelheid wegvloog. Amarantplanten in de tuin waren aangetast; analyse deed de aanwezigheid van een krachtig elektrisch veld vermoeden.


Diepe zucht.... ;-)

Another Jack 10 april 2013 12:28

Weer citeer je uit ufo-flutsites...

Er is iets mis met het bronnenmateriaal, snap je het nog altijd niet.
Het is onbetrouwbaar en komt steeds uit dezelfde marginale hoek van ufologen en andere mensen die ze zien vliegen.

Micele 10 april 2013 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6596322)
Weer citeer je uit ufo-flutsites...

Er is iets mis met het bronnenmateriaal, snap je het nog altijd niet.
Het is onbetrouwbaar en komt steeds uit dezelfde marginale hoek van ufologen en andere mensen die ze zien vliegen.

Gij ziet ze echt vliegen hoor, walgelijk.

Dat is geen link uit ufologische hoek, dat is een doodsbericht van een voorname man die het Cometa rapport ondersteunde.

En de eerste naam die ik tegenkom in het COMETA- rapport is deze:
Citaat:

http://www.eumetsat.int/Home/Main/Ne...ws/829458?l=en

March 1, 2013
Prof. Andre Lebeau, former Chairman of the EUMETSAT Council, dies at 81

EUMETSAT was saddened by the news of the death of Prof. André Lebeau, a former Chairman of its ruling Council.
During his distinguished career, Lebeau held the positions of Deputy Director-General and Director of Future Programmes and Planning at ESA, Director-General of Météo-France, Vice-President of WMO, and President of CNES. He was also member of the French National Aeronautics and Space Academy, and of the French Marine Academy.
Under his chairmanship of the EUMETSAT Council, from 1990 to 1994, a number of important decisions were taken, including the shift of the Meteosat-3 satellite westwards to provide Atlantic data coverage within the Meteosat Operational Programme, and preparation of the Meteosat Second Generation and EUMETSAT Polar System programmes.

EUMETSAT wishes to express its sincere condolences to his wife, Annie, and his family.
Walgelijke typetjes gelijk gij bewijzen telkens weer dat deze mensen groot gelijk hebben als ze met rust gelaten willen worden,
Citaat:

Nancy, Frankrijk, 21 okt. 1982: Een wetenschapper (die anoniem blijft) nam een klein schijfvormig object waar dat in de vroege namiddag geruisloos vlak boven zijn tuin zweefde. Het object bleef ongeveer twintig minuten, waarna het plotseling met hoge snelheid wegvloog. Amarantplanten in de tuin waren aangetast; analyse deed de aanwezigheid van een krachtig elektrisch veld vermoeden.
voor diegene die de moed hadden zulke rapporten uit te brengen heb je geen greintje respect.

Another Jack 10 april 2013 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6596325)
Gij ziet ze echt vliegen hoor, walgelijk.

OK, hier stopt het voor mij.
Je bent intellectueel duidelijk niet in staat om bronnenmateriaal te onderzoeken naar zijn betrouwbaarheid.

Je bent iemand die gelooft in de onfeilbaarheid van Het Heilige Internet.

Nog één laatste ding; heb jij dat COMETA-verhaal wel degelijk gelezen?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be